تاریخ انتشار: ۲۰:۳۴ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۰

سوت لکوموتیو‌های تحویلی مپنا به فولاد مبارکه به‌صدا درآمد/تقویت سیستم حمل‌ونقل ریلی کشور با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه

مراسم تحویل لکوموتیو‌های سفارش فولاد مبارکه از شرکت مپنا با حضور مدیران عامل گروه فولاد مبارکه و گروه مپنا برگزار شد.

سوت لکوموتیو‌های تحویلی مپنا به فولاد مبارکه به‌صدا درآمد/تقویت سیستم حمل‌ونقل ریلی کشور با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه

اقتصاد۲۴- مراسم تحویل لکوموتیو‌های سفارش فولاد مبارکه از شرکت مپنا با حضور مدیران عامل گروه فولاد مبارکه و گروه مپنا برگزار شد.

یکشنبه ۲۲ اسفندماه مراسم تحویل پنج دستگاه لکوموتیو تحویلی شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا به فولاد مبارکه برگزار شد.

این مراسم با حضور محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه، عباس علی‌آبادی، مدیرعامل گروه مپنا و جمعی از معاونین و مدیران این دو شرکت در کارخانه لکوموتیوسازی مپنا انجام شد.

محمدیاسر طیب نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در مراسم تحویل نخستین سری از لکوموتیو‌های سفارش فولاد مبارکه از شرکت مپنا گفت: امروز در عرصه‌های مختلف شاهد هستیم که تحریم‌ها در خودکفایی و خودباوری متخصصان داخلی بسیار موثر بوده است.

وی تصریح کرد: صنعت فولاد نیز یکی از پیشران‌های توسعه و اقتصاد ملی است و شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین کارخانه فولادسازی کشور، یکی از پیشتازان این حوزه به شمار می‌رود. امروز عدم سرمایه‌گذاری مناسب در زمینه حمل‌ونقل به یک گلوگاه برای صنایع کشور از جمله صنعت فولاد تبدیل شده است؛ چرا که فولاد مبارکه نیاز عمده فولاد کشور را تامین می‌کند و به همین خاطر به چنین زیرساختی نیاز مبرم دارد.

طیب‌نیا عنوان کرد: در این راستا فولاد مبارکه تصمیم گرفت تا متناسب با رشد کمی، کیفی و متوازن گروه فولاد مبارکه، در حمل‌ونقل ریلی کشور نیز سرمایه گذاری داشته باشد تا بتواند بخشی از کمبود‌های این حوزه را جبران کند.

وی خاطر نشان کرد: گروه فولاد مبارکه یکی از بزرگترین حمل‌کنندگان مواد اولیه و محصولات در کشور است و در حوزه حمل ریلی طی سال‌های جدید با کاهش نسبت حمل ریلی به جاده‌ای مواجه شده که این موضوع خبری خوشایند نیست و در سال‌های پیش‌رو چالشی جدی را برای فولاد مبارکه و صنعت کشور بوجود می‌آورد.

مدیرعامل فولاد مبارکه همچنین افزود: فولاد مبارکه به عنوان مولود انقلاب و صنعتی پیشتاز، طی چند دهه گذشته توفیق‌های بسیاری داشته و به واسطه مزیت‌های تولید فولاد از صنایع موفق در کشور بوده است؛ و شاهد این ادعاست که ایران از تولید یک میلیون تن فولاد در قبل از انقلاب به تولید بالغ بر ۳۰ میلیون تن فولاد و به جایگاه دهم تولید فولاد در جهان رسید.

وی ادامه داد: اگر این اتفاق مبارک نیفتاده بود، امروز بسیاری از صنایع ما خصوصا در دوران تحریم با مشکل مواجه بودند و نمی‌توانستیم این خودکفایی، حجم قابل توجهی از بومی سازی‌ها و اتفاقات خوبی که شاهد آن هستیم را ببینیم.

سوت لکوموتیو‌های تحویلی مپنا به فولاد مبارکه به‌صدا درآمد/تقویت سیستم حمل‌ونقل ریلی کشور با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه


بیشتر بخوانید: رکورد عمر مفید نسوز کوره‌های دوار شکسته شد


سرمایه‌گذاری برای حل مشکل در گلوگاه‌ها

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه ساخت لکوموتیو‌های فولاد مبارکه، حلقه‌ای از زنجیره بومی‌سازی در صنعت محسوب می‌شود، افزود: با شدت گرفتن تحریم‌ها طی سال‌های اخیر ما بیش از پیش متوجه ظرفیت داخلی خودمان شدیم و به آن رو آوردیم و این ظرفیت و استعداد به ویژه در صنعت کشور شکوفا شده و حرکت به سوی خودکفایی سرعت گرفته است.

طیب نیا با اشاره به بحث‌های زیر ساختی مثل تولید انرژی برق، گاز و زیرساخت‌های حمل و نقل به عنوان یکی از مسائل و گلوگاه‌هایی که صنعت فولاد با آن مواجه است، گفت: متاسفانه این زیرساخت‌ها طی سنوات اخیر متناسب با رشد و توسعه صنعت فولاد و سایر صنایع رشد نکرده و می‌بایست برای رسیدن به ظرفیت‌های کامل این صنایع، در آن‌ها سرمایه گذاری شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هرچند حوزه صنعت و حوزه زیرساخت از جمله بخش‌هایی هستند که عمدتا دولت‌ها در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما نمی‌شود انتظار داشت که دولت، آن هم در شرایط اقتصادی فعلی تمام این سرمایه گذاری را رقم بزند. در جهت رفع مشکل این گلوگاه برای صنعت کشور بود که فولاد مبارکه تصمیم گرفت در حوزه حمل و نقل سرمایه گذاری انجام دهد.

سوت لکوموتیو‌های تحویلی مپنا به فولاد مبارکه به‌صدا درآمد/تقویت سیستم حمل‌ونقل ریلی کشور با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه

لکوموتیو‌های پیشران پیشرفت کشور

مدیرعامل فولاد مبارکه بیان داشت: البته پیش از این در تشکیل شرکت‌های حمل ریلی و تامین واگن و تعدادی لکوموتیو به صورت محدود، اقداماتی در فولاد مبارکه صورت گرفته بود، اما قرارداد سفارش ۵۰ دستگاه لکوموتیو از جانب فولاد مبارکه به مبنا گامی بلند در جهت حل مشکلات ریلی صنعت کشور به‌ویژه فولاد مبارکه است.
این امر با اعتماد به سازندگان داخلی برای خرید ۵۰ دستگاه لکوموتیو صورت گرفت و در حقیقت یک گام بزرگ در تداوم روند بومی‌سازی نیاز‌های کشور محسوب می‌شود. طی توافق ما با گروه مپنا امیدواریم بتوانیم گام‌های بعدی را به طور مستحکم‌تر در کنار یکدیگر برداریم.

وی ادامه داد: تاکنون براین باور بودیم که فولاد مبارکه در صنعت کشور به عنوان لکوموتیو و پیشران رشد اقتصادی و صنعتی کشور عمل می‌کند؛ امروز پس از بازدیدی که از گروه مپنا داشتیم و با دیدن دستاورد‌های گروه مپنا در حوزه‌های مختلف بر این باور هستیم که مپنا نیز هم یکی از لکوموتیو‌های پیشران اقتصاد و صنعت کشور است.

سوت لکوموتیو‌های تحویلی مپنا به فولاد مبارکه به‌صدا درآمد/تقویت سیستم حمل‌ونقل ریلی کشور با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه

تعامل در مسیر شکوفایی و رشد کشور

عباس علی‌آبادی مدیرعامل گروه مپنا نیز در این مراسم گفت: امروز تولید کنندگان و سازندگان داخلی در مسیر شکوفایی و رشد اقتصادی کشور گام بر می‌دارند و انتظار می‌رود این همکاری‌ها توسعه یابد.
وی افزود: امروز روز فولاد مبارکه است و ما نخستین سری از لکوموتیو‌های باری متعلق به فولاد مبارکه را تحویل دادیم که به همین خاطر از اعتماد این شرکت به گروه مپنا تشکر می‌کنیم و امیدواریم پاسخ این اعتماد را به خوبی بدهیم.

مدیرعامل شرکت مپنا تصریح کرد: همکاری ما پیش از این نیز با فولاد مبارکه وجود داشته، اما به صورت ساختار‌یافته نبود. شرکت فولاد مبارکه یکی از تامین‌کنندگان اصلی مواد اولیه ما بوده و ما الان تامین‌کننده تجهیزات فولاد مبارکه شده‌ایم و در احداث نیروگاه نیز همکاری بزرگی را با فولاد مبارکه آغاز کرده ایم و امیدواریم این چرخه هرچه بیشتر و هر روز کامل‌تر بشود.

سوت لکوموتیو‌های تحویلی مپنا به فولاد مبارکه به‌صدا درآمد/تقویت سیستم حمل‌ونقل ریلی کشور با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه

تداوم همکاری‌های مپنا با فولاد مبارکه

عباس اکبری محمدی معاون بهره‌برداری شرکت فولادمبارکه در حاشیه مراسم تحویل سری نخست لکوموتیو باری توسط گروه مپنا به شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: لکوموتیو‌های تحویلی به فولاد مبارکه گامی برای تجهیز ناوگان حمل‌ونقل این واحد صنعتی و توسعه صنعت ریلی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: ایران با تولید ۳۰ میلیون تن فولاد در سال و ظرفیت تولید نزدیک به ۴۵ میلیون تنی، جایگاه دهمین فولادساز جهان را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که ۳۰ درصد کل تولید سالانه فولاد کشور توسط گروه فولاد مبارکه انجام می‌شود.

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه تصریح کر:مزیت لکوموتیو‌های فولاد مبارکه، رویکرد این شرکت به سازندگان داخلی است که در چارچوب بومی‌سازی دنبال می‌شود.

اکبری محمدی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه با همکاری مپنا برای برطرف ساختن محدودیت‌های انرژی خود نیز نیروگاه‌هایی احداث می‌کند تا بر محدودیت‌های تامین برق خود غلبه کند.

سوت لکوموتیو‌های تحویلی مپنا به فولاد مبارکه به‌صدا درآمد/تقویت سیستم حمل‌ونقل ریلی کشور با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه

لکوموتیو‌های فولاد مبارکه قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است

بابک احمدی مدیرعامل بخش حمل و نقل ریلی گروه مپنا در حاشیه تحویل نخستین سری از لکوموتیو‌های فولاد مبارکه اظهار کرد: بر اساس قرارداد تنظیمی ظرف دو سال ۵۰ رام لکوموتیو باری تحویل خواهد شد.
وی افزود: ارزش کل قرارداد لکوموتیو‌های سفارش داده شده از سوی فولاد مبارکه دوهزار میلیارد تومان اعلام شده و بالغ بر ۹۳ درصد آن ساخت داخل است.

احمدی گفت: رویکرد مثبت حمایت از ساخت داخل در حالی است که این لکوموتیو‌ها از نظر کیفی قابل رقابت با مشابه خارجی است.

سوت لکوموتیو‌های تحویلی مپنا به فولاد مبارکه به‌صدا درآمد/تقویت سیستم حمل‌ونقل ریلی کشور با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه

تحویل ۳ دستگاه دیگر از ۵۰ دستگاه تا پایان امسال

واگذاری پنج دستگاه لکوموتیو از مجموع ۵۰ دستگاه سفارش فولاد مبارکه به گروه مپنا، امروز با به‌صدا درآمدن سوت آن‌ها در محل شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا در کرج انجام شد.

پس از تحویل این پنج دستگاه لکوموتیو، سه دستگاه دیگر نیز تا پایان امسال و بقیه لکوموتیو‌ها ظرف دو سال آینده به بزرگترین فولاد ساز کشور تحویل داده می‌شود.

ارزش قرارداد فولاد مبارکه و مپنا بالغ بر دو هزار میلیارد تومان ثبت شده است و این قرارداد در دهه فجر سال جاری، بین محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و عباس علی‌آبادی مدیرعامل شرکت مپنا در حضور دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، در قالب آغاز عملیات اجرایی ۴۸ طرح بزرگ صنعتی توسط گروه پیشرانان پبشرفت ایران به امضا رسید.

سوت لکوموتیو‌های تحویلی مپنا به فولاد مبارکه به‌صدا درآمد/تقویت سیستم حمل‌ونقل ریلی کشور با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

احتمال ریزش قیمت طلای ۱۸ عیار تا این رقم/ شیرینی آرامش در بازار طلا به کام طلافروشان زهر شد/ حرکت زرگران به سمت بازار‌های دبی و استانبول

ژیلا صادقی جواب تمام منتقدانش را یکجا داد! + فیلم

قیمت پسته، تخمه، آجیل و خشکبار + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های فولکس واگن در بازار ایران امروز + جدول

عکس زیبای بازیگر خانم بچه مهندس در استانبول

الفاظ رکیک سپهر حیدری درباره هوادار سپاهان که کاربران را شوکه کرد+ عکس

متین سلطانخواه کیست؟ + فیلم

عکس جدید سحر قریشی در دبی

دورخیز بیمارستان‌های خصوصی برای زایمان مادران در ۱۴۰۳/۰۳/۰۳ / هزینه‌های یک زایمان رند و لاکچری چقدر آب می‌خورد؟!

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

دلیل ترش کردن معده

وازلین برای پوست؛ خوب است یا بد؟

چرا برخی افراد نیمه شب از خواب می پرند؟

نکونام: یک لیوان آب نیست که بخوریم

واکنش رضایی به درگیری با حامدی‌فر

چرا بورس از ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ نزولی ماند؟/ رانت اطلاعاتی تنها دلیل سقوط بورس نبود/ رشد بازار در گرو این عامل است

فیلم/ درگیری امید حامدی‌فر با مهرداد رضایی درحاشیه بازی استقلال - ذوب‌آهن

مبلغ پاداش استقلالی‌ها بابت برد مقابل ذوب آهن مشخص شد

ربیعی: بازی باکیفیتی بود

استقلالی‌ها پاداش می‌گیرند

فیلم/ آغاز حمله اسراییل به رفح؛ بمباران سنگین در جنوب نوار غزه

جدول لیگ برتر در پایان بازی‌های امروز

صادرات مرغ آزاد شد

غایب بزرگ استقلال مقابل فولاد کیست؟

صدر هم‌چنان آبی ماند

رییس سازمان انرژی اتمی: آماده همکاری هسته‌ای با عربستان هستیم

کنایه سنگین مورایس به پرسپولیسی‌ها

فیلم/ شادی مردم غزه پس از شنیدن خبر موافقت حماس با طرح آتش‌بس

نامه تاج به وزیر ورزش

خبر مهم رییس سازمان امور مالیاتی

اوسمار: پرسپولیس همیشه هجومی بوده

کارشناسی داوری دیدار پرسپولیس و نساجی

تکذیب تعیین سهمیه‌بندی دارویی داروخانه‌ها براساس وضعیت حجاب

موافقت حماس با توافق پیشنهادی آتش‌بس

ترکیب ۱۱ مرد نکونام برای حفظ صدر جدول

کسب سه امتیاز سخت از ورزشگاه شهید وطنی

جشنواره سینمایی کن در آستانه اعتصاب عمومی

گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو درباره حمله به رفح

اعلام آمار فوتی‌های حوادث جوی از ابتدای سال تاکنون

سرمربی سایپا برکنار شد

فیلم/ برف بهاری در مشگین‌شهر

فیلم/ جمله خبرساز رئیس سازمان انرژی اتمی

فیلم/ تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال پیمان معادی

پاسخ دولت به گرانی مسکن

تعرفه‌های جدید برقراری و تخلیه اینترنت اعلام شد

احتمال تعویق در لیگ برتر

فیلم/ لحظه تصادف و فوت یک امام جمعه

جزییات تازه و تکان دهنده از ماجرای دزدیده‌شدن یسنا

درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران

فیلم/ خرید تجهیزات VAR برای مسابقات فصل آینده لیگ برتر به کجا رسید؟

تکلیف افزایش حق مسکن کارگران مشخص شد

پیش‌بینی قیمت دلار فردا سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ترکیب پرسپولیس برای دیدار با نساجی

فیلم/ تصاویر تلخ از قطع درخت ۵۰۰ ساله در امامزاده آقا رکابدار روستای کیسم

۲ غایب بزرگ نساجی در بازی با پرسپولیس

پیش‌بینی بورس فردا سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب

دلایل اصلی چاقی و افزایش وزن ناگهانی

فیلم/ چهره خیلی جذاب هدیه تهرانی در ویدئو لو رفته از او

دفاع نماینده جنجالی مجلس از اظهاراتش درباره شریک جنسی مردان ترکیه‌ای