تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۸ نظر

واریز مابه التفاوت حقوق بازنشستگان/ بازنشستگان بخوانند

عبدالملکی از زمان واریز واریز مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تا خرداد ۱۴۰۱ خبر داد.

واریز مابه التفاوت حقوق بازنشستگان/ بازنشستگان بخوانند

اقتصاد۲۴- در روز‌های پایانی سال، تصمیمات و جلسات زیادی برای افزایش حقوق بازنشستگان توسط دولت انجام شده بود. اما تمام این جلسات بی نتیجه ماند و تاکنون افزایش حقوق بازنشستگان کارگری مشخص نشده است. حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است. حقوق بازنشستگان برای سال ۱۴۰۱، با افزایش ۱۰ درصدی ۵ میلیون تومان تعیین شده است. در ادامه به آخرین جزییات از افزایش حقوق بازنشستگان می‌پردازیم.

آیا امروز هیات دولت مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان را تصویب و تایید می‌کند؟ موضوع افزایش حقوق بازنشستگان پس از تصویب در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی ۱۰ اردیبهشت راه تصویب در هیات وزیران را در پیش گرفت، راهی که هنوز به نقطه پایان نرسیده است.

بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی این سازمان مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یکبار کم‌تر نباشد با توجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیات وزیران به همان نسبت افزایش دهد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۷ اردیبهشت اعلام کرده بود که بر اساس قانون تامین اجتماعی هر سال مبلغ حقوق بازنشستگان در هیات امنا سازمان تامین اجتماعی تصویب و به هیات دولت می‌رود تا به الان این حقوق بر اساس مصوبات شورای عالی کار بوده است.

به گفته عبدالملکی، مقرر است دولت در جلسات آینده موضوع افزایش حقوق بازنشستگان را بررسی کند طبیعتا دولت موضوعات فوری زیاد دارد، اما در حال تلاش هستیم که هر چه زودتر تصویب شود.

بر اساس آماری که وجود دارد تعداد مستمری‌بگیر اصلی این سازمان حدود ۴ میلیون نفر بوده که مشمول افزایش حقوق در سال ۱۴۰۱ هستند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: بعد از تصویب هیات‎ وزیران افزایش حقوق بازنشستگان در سال جدید اعمال خواهد شد.

۷ اردیبهشت افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی مصوب و به هیات دولت ارسال شد. طبق مصوبه‌ای که در هیات مدیره سازمان به تصویب رسید، افزایش مستمری بازنشستگان به اندازه مصوبات شورای عالی کار و به علاوه متناسب‌سازی است و برای سطوح مختلف حقوق‌بگیر بازنشسته هم، افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۰۰ هزار تومان تصویب شده است.

۱۹ اسفند شورای عالی کار دستمزد ۱۴۰۱ کارگران را با ۵۷.۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل اعلام کرد و حداقل دستمزد با مبنای ۳۰ روز ماهیانه چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان شد؛ و بازنشستگان تامین اجتماعی هم باتوجه به مصوبه شورای عالی کار و همچنین پس از مصوبه هیات مدیره سازمان منتظر افزایش حقوق مانند کارگران و اجرای متناسب سازی بودند.


بیشتر بخوانید: تورم قدرت خرید بازنشستگان را کاهش داده است


مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان خرداد پرداخت می‌شود

مدیر عامل سازمان تامین‌اجتماعی در روز‌های گذشته گفت: آمادگی کامل داریم به محض تصویب موضوع حقوق بازنشستگان در هیات‌وزیران، در موعد اعلام‌شده مطالبات بازنشستگان را پرداخت کنیم و امیدواریم در دو روز پایانی اردیبهشت بتوانیم افزایش حقوق بازنشستگان را اعمال کنیم.

به گفته میرهاشم موسوی، همچنین مابه‌التفاوت مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان برای فروردین ماه در خرداد و تیر به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

آنطور که سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده پیشنهاد تامین اجتماعی درباره افزایش حقوق بازنشستگان طبق مواد قانون ۹۶ و۱۱۱ قانون تامین‌اجتماعی است.

بر اساس ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتمعی، قانون کلی برای پرداخت مستمری بازنشستگی این است که مستمری‌ها نباید از حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار کمتر شود.

نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان برای تادیه دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی مصوب کردند تا دولت از طریق واگذاری سهام و پرداخت بدهی خود، دست سازمان تامین اجتماعی را برای پرداخت معوقات و حقوق بازنشستگان باز کنند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت:دولت باید افزایش حقوق بازنشستگان را تصویب کند، چون هزینه و بار مالی برایش ندارد، چون بازنشستگان مهمان جیب خود هستند سال‌ها حق بیمه پرداخت کرده‌اند و دولت اگر به تعهداتش عمل می‌کرد کسری بودجه اتفاق نمی‌افتاد.

به گفته صادقی، منابع افزایش حقوق بازنشستگان بنابر قانون پیش‌بینی شده است و دغدغه ما عدم تصویب مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان است همچنین دولت برای کارکنان خود تنها ۱۰ درصد افزایش اجرا کرد، و با متناسب‌سازی قطعا این کارمندان و کارگران دولت چیزی بیش از ۳۸درصد مورد مطالبه در نیمه امسال دریافت خواهد کرد و منابع آن در بودجه موجود است.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۹
ناشناس
0
0
يکشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
سلام چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۱ زیاد نکردید اخه دورغ می گین اخه به ملت
موسی
0
0
يکشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
چرا راهی برای مهار تورم ایجاد نمیشه بازنشستگان کشوری هم زیر فشار اقتصادی هستند لا اقل فرزندان آنها را استخدام کنید
مستمری بگیر
0
0
يکشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
متاسفانه ده درصد اضافه شد وهمه چیز گران شد ومن مستمری بگیر ارتش هستم دهدرصد همه را بیمه برداشته همش میگه بدهکارید بدهکار چی هستم من بیمه دولتی چی پدر ما دراورد ۹۰۰تومان کم کردن لطفا به ما رحم کنید بیمه کم بردارید
زنی بی سرپرست
0
0
دوشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
سلام تروخدا بگین چطوریه الان دوهفته هست اعلام میکنید دوروز پایانی اردیبهشت افزایش حقوق واریز میشود اما الان دوباره میگین با حقوق خرداد اعمال وواریز میشود چرا باما اینطور رفتار میکنید
ناشناس
0
0
دوشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
الان میخوان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را بکنن 6 میلیون با این تورم هیچ فرقی نکرده انگار پول پارسالو میگیری این دولت خودشو گم‌کرده
ممد قلی
0
0
دوشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
خدا لعنتتون کنه این تام وجری بازیا چیه در میارید با5نفر عائله و1م 200هزار چه کنم. خداوند هم در دنیا وهم در آخرت شرمنده بشه کسی که جلو ما بدبختا کوه میچینه نه سنگ. روز شما هم میرسه. هر شب پول نان نداریم وهی 3تا بچه را گشنه میخا بتونیم. دزدای بی احساس وبی غیرت
محسن
0
0
دوشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
چرا اینقدر دروغ می‌گوید قرار بود ۲۸ اردیبهشت مابعدالتفاوت انجام بدید اما هیچ خبری نیست دروغگو دشمن خداست
ناشناس
0
0
دوشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
با سلام و درود بر شهیدان همکارم گرامی این مدیران تامین اجتماعی و وزیر کار اینها مخصوصا این عمل زشت و نا بخشودگی را به بازنشستگان اجتماعی انجام می دهند واگر دولت هم تصویب بکند تازه نان مان می افتد به دست گرگان دیگر تازه شنیدم یکی از مدیران اجتماعی می گفت انانی که سال 1400بازنشسته شند همسان سازی به آنان تعلق نمی گیرد چرا مگر این اشخاص در این کشور با این تورم سر و کله نمیکنند از این طرف هم مدیران تامین اجتماعی سر و ته چندر غازی که می بگیری میزنند با هزاران قانون و ظریفه که از خودشان در آوردند بدین طریق الباقی را نیز اقایانمدیران اجتماعی می دوشند به هر طریقی چون کارگران در این کشور از برده های آمریکای هم کمتر به حساب می آیند و تمام مسولیت مدیران طوری از اول عادت کردند همیشه دستان شان توی جیب این بش ضعیف و بد بخت جامعه که دریافتی شان 5روز معیشت شان را بیشتر نمی رسد حالا در موقع سخنرانی دم از اولیا و انبیا و امام علی را میزنند در صورتی که امام علی از صبح تا غروب در نخلستان سخت کار می کرد و شب هم تا صبح یک گونی خرما و نان را در بین مستضعفان تقسیم می کرد و نمی گذاشت کسی گرسنه سر به بالین بگذارد ولی مسولین و مدیران ما همه شان در قصر های مجلل وزندگی اشرافی می کنند این ها کی داد من و توی مستمری بگیر را می فهمند واحساس می کنند که کشور مال اینها است و ما ها هم برده گانی بیش نیستیم .و اگر دم امام علی می زنید باید علی گونه زنگی بکنید نه این کنه آقازاده ها با ما شن های 20میلیاردی جلوی چشم مردم جولان بدهند فخر بفروشند و مستمری بگیر بد بخت هم ماهیانه مبلغ 1200تومان که نصف پول یک ماه خرید نان اش هم نمی شود سر کند و یک عده با پول ما ها صفا کنند و بگویند که حقوق مستمری بگیران تورم زا است این کلمه نپخته یک شخص نادان دل همه مستمری بگیران را سوراخ کرده است عوض کن که یک خورده کم حیف و میل بکنند وبه مستمری بگیران کمک بکنند بد تر زخم زبان می زنند و همه اش هم تقصیر وزیرکار بی لیاقت و مدیران نا کار آمد است این ها هم از آب گل آلود سریع ماهی می گیرند
ناشناس
0
0
دوشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
اگر قرار بود پول مجلس اضافه بشود یک روز بیشتر زمان نمی برد و تصویب می شد.واگر برای بازنشسته ها باشد ۶۴ از عید می گذرد هنوز تصویب نشده است.خدایا تو پناه پی پناه هان هستی مددی کن.از این دولت و مجلس برای مردم کاری صورت نمی گیرد.
ناشناس
0
0
دوشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
امسال 10درصدروحقوق کشوریها رفت.جالبه که تازه یادشون اومده یه دادوبیدادی بکنن،اونوقت بیچاره بازنشسته تامین گدایی،هنوزباحقوق 2300روغن110هزاری بایدبگیره. چه زندگی چندش دل انگیزی
ناشناس
0
0
دوشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
ده درصد با این گرونی یعنی صفر....یا قیمتهارو کم کنید یا حقوق رو زیاد...اینطوری زندگی خیلی سخت میشه
اشنا
0
0
دوشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
پول کارکر خوردن نداره اقایان ،همه چیز گران شده ولی کارگر باهمان حقوق سال قبل داره زندگیشو میگذرونه اقای عبدالملکی
ناشناس
0
0
دوشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
اقا امام زمان بداد ما برسه نه شماها وقتش رسید داره زهور میکنه انشالله ببینید همه جا جنگ است ودادازدست گرانی میرسه فکرنکنید ازگلتون مال مردم میره پایین این داستان نیست نوشتم این حقیقته خوب نگاه کنید چی نوشتم همه چی دست شماست به خاطر امام زمان کارهای خوبی انجام بدید واسلام
نجاری
0
0
دوشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
سلام ماباتامین اجتماعی طرف هستیم دولت چرادخالت می‌کند ؟
مرسل
0
0
سه‌شنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
خداوند نگذره ازتون
مرسل
0
0
سه‌شنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
خداوند نگذره ازتون
حسن
0
0
پنجشنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
فقط اینا میدونم مسلمان نیستند باید برند تا کشور درست بشه
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
دو ریال میخواین بدین خون به جیگرمون کردین همش هم تکراری
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت انواع ماشین بی ام و در بازار امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

استایل مجلسی هلیا امامی بازیگر شب‌های مافیا + عکس

اینفوگرافی/ بیشترین هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳

قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های میتسوبیشی اوتلندر، لنسر و میراژ در بازار امروز + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

عکس/خالکوبی منشوری تتلو

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/ روایت دردناک زنان سیستان و بلوچستان درباره آب؛ آواره‌ایم!

فیلم/ اعتراف عجیب ژیلا صادقی درباره آشپزی

صفر تا ۱۰۰ پیشنهاد افزایش تعطیلات آخر هفته

تغییر چهره شاهزاده یوری ۱۸سال بعد از جومونگ + عکس

سارقان به بهانه کمک خودرو و کودک یک زن را ربودند!

عکس/ استوری کنایه آمیز همسر مهدی قائدی جنجالی شد

قیمت جدید مرغ امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول

اعلام قیمت کتاب درسی دانش آموزان+ جدول

هشدار جدی عربستان به زائران حج تمتع

پیکاپ برقی جک T ۹ با شارژ ۵۰۰ کیلومتری به ایران می آید + عکس

رضا درویش: پرسپولیس خانه اول علی دایی است

لوازم خانگی گران می‌شود؟

اینفوگرافی/ مسیر‌هایی که ایران را دور می‌زنند

عکس/ ایران چک ۱۰۰ هزار تومانی امروز، چند دلار است؟

دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان را چه کسی کشت؟

فیلم/ ابتکار جالب یک کارگر برای گرفتن انگشتر رهبر انقلاب

تایید تذکر رهبری درباره مساله گشت ارشاد و حجاب

عقب نشینی طلای ۱۸ عیار تا این قیمت

ناراحتی حسن یزدانی از حذف تیلور

چگونه از کرمانشاه تا مشهد برویم؛ زمینی یا هوایی؟

دست بالای تعطیلی شنبه در کمیسیون اجتماعی مجلس

فیلم/عشق امیرعلی نبویان برای بهار اشکش را درآورد

وکیل توماج صالحی از حکم موکلش خبر ندارد

پشت پرده یک پتروشیمی تعطیل؛ مراتع میانکاله همچنان در وضعیت بلاتکلیف

کاهش قیمت خودرو در بازار شتاب گرفت

خبر مهم درباره حقوق بازنشستگان اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم/ جنوب تهران سالی ۳۶ سانتی‌متر فرونشست دارد!

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی می شود؟

بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد

رشداقتصادی روسیه رقم خورد

فیلم / رشد جریان آکادمی، خطرناک‌تر از پایداری‌ها در کشور

ریزش هزار تومانی دلار در بازار آزاد

کارگران در ایران قدرت چانه‌زنی ندارند!

فیلم/ پسران خاوری در تورنتو کانادا با پول مردم ایران چه می‌کنند؟

فیلم/ اعتراف عجیب ذوالنوری: نفهمیدیم درباره موضوع بازنشستگی به چه رأی می‌دهیم!

AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد

وام کارتخوان بانک ملی

تصویب طرح قانون مهسا در سنای آمریکا

گزارش بورس امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحصن دانشجویان در آمریکا برای توقف جنگ علیه غزه+ عکس

کارنامه زندگی حسین فاطمی وزیر خارجه دولت مصدق

فیلم/افشاگری مهناز افشار از روابط قبل از ازدواجش!

تحریم و تورم، عوامل دوگانه افزایش قیمت دلار

اکران خصوصی فیلم سینمایی مست عشق

فیلم/ رهبر انقلاب: ملت ایران تسلیم زورگویی تحریم نمی شود

فیلم/ جاری شدن سیل در شهر زرند کرمان

سرمربی تیم ملی والیبال وارد ایران شد+ عکس

فیلم/رهبر انقلاب: با جهش تولید جیب و دست کارگر پر می‌شود

عکس/ بازی روناک یونسی با سگش در کانادا

عکس/ تبریک متفاوت امیر جعفری برای برادرزاده‌اش