تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳۷ نظر

توضیح دقیق در مورد افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱

با توجه به اینکه پرداختی هر ماه به بازنشستگان از بیستم ماه بر اساس حروف الفبا و مطابق جدول شروع می‌شود، حقوق خرداد به روال عادی و طبق زمانبندی قبلی و با مبلغ قبلی پرداخت شده و واریز افزایش حقوق خرداد از ۲۵ و ۲۶ خرداد به صورت جداگانه انجام می‌شود. مابه‌التفاوت فروردین و اردیبهشت نیز طی دو ماه بعدی تسویه خواهد شد.

توضیح دقیق در مورد افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱

اقتصاد۲۴- وزارت کار در ارتباط با گزارش‌های منتشر شده در ایلنا در ارتباط با مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان، جوابیه‌ای به شرح زیر صادر کرده است: با عنایت به گزارش‌های منتشره در آن روزنامه با عناوین: «نسبت به افزایش ده درصدیِ مستمری سایر سطوح معترضیم، کانون‌های بازنشستگی علیه مصوبه افزایش حقوق طرح دادخواست کنند، افزایش ۱۰ درصدی حقوق مستمری بگیران سایر سطوح یک بی‌قانونیِ بی‌سابقه است/ به دیوان عدالت اداری شکایت می‌کنیم، اعتراض بازنشستگان به اجرا نشدن مصوبه‌ی شورایعالی کار/ با این حقوق‌ها چطور زندگی کنیم؟، انتقاد معاون سابق وزارت کار از مصوبه دولت درباره افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، نابرابری در پرداخت حقوق بازنشستگان بر استرس‌های این قشر اضافه کرده است/ نماینده شیراز: وزیر کار با چه جرأتی نظام کشور را بر هم می‌زند؟، عبدالملکی اگر نتواند پاسخ مناسبی بدهد، استیضاحش می‌کنم، افزایش ۱۰ درصدی مستمری سایر سطوح؛ تصمیمی ساده برای دولت، اما سخت برای بازنشستگان است، اکثر نمایندگانِ مجلس به اجرا نشدنِ قانون درباره حقوق بازنشستگان معترض هستند/ دولت به دنبال برقراریِ نظام پرداخت عدالت‌محور است» مورخ ۱۷/۳/۱۴۰۱.۲۱/۳/۱۴۰۱ پاسخ این وزارتخانه به شرح زیر ارسال می‌گردد. مقتضی است برابر قانون مطبوعات نسبت به درج آن اقدام لازم به عمل آورند.

فرایند قانونی افزایش سالانه مستمری‌ها در سازمان تأمین ‎اجتماعی

موضوع معیشت قشر بازنشسته و تأمین و ارائه خدمات مطلوب در چارچوب قوانین و تعهدات قانونی صندوق‌های بازنشستگی و پرداخت به‌موقع حقوق ماهانه این عزیزان، از مهم‌ترین ماموریت‌ها و دغدغه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی زیرمجموعه این وزارتخانه ازجمله سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین صندوق بازنشستگی کشور است.

مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی چه می‌گویند؟

طبق تصریح ماده ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی، حداقل مستمری پرداختی به افراد واجد شرایط دریافت مستمری کامل در هر سال (مشتمل بر مستمری ازکارافتادگی کلی، مستمری بازنشستگی و مجموع مستمری بازماندگان) نباید کمتر از حداقل حقوق تعیین شده از سوی شورای عالی کار برای کارگران مشمول قانون کار باشد. علاوه بر آن طبق تصریح ماده ۹۶ قانون تأمین‌اجتماعی، سازمان تأمین‌اجتماعی «مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یک بار کمتر نباشد، با توجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیأت وزیران به همان نسبت افزایش دهد».

فرایند قانونی تدوین پیشنهاد سازمان تأمین‌اجتماعی

مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی، فرآیند چگونگی و میزان افزایش سالانه مستمری بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی را مشخص کرده است. حسب مواد یاشده از قانون تأمین‌اجتماعی، بعد از تعیین میزان افزایش حداقل حقوق شاغلان مشمول قانون کار در هر سال در شورای عالی کار، سازمان تأمین‌اجتماعی با در نظر داشتن مصوبه شورای عالی کار و نیز نرخ تورم رسمی اعلام شده از سوی مبادی قانونی، پیشنهاد خود را در مورد میزان افزایش سالانه مستمری‌ها تدوین و از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تنفیذ به هیأت‌وزیران ارسال و هیأت‌وزیران در صورت تأیید و تنفیذ این پیشنهاد، مصوبه قانونی مربوطه را برای اجرا به سازمان تأمین‌اجتماعی ابلاغ می‌کند.

تدوین پیشنهاد افزایش مستمری‌ها در سال جاری با مشارکت کانون‌های بازنشستگان

بعد از تعیین میزان افزایش سالانه حداقل دستمزد کارگران مشمول قانون در شورای عالی کار در روز‌های پایانی اسفند ماه سال ۱۴۰۰، فرآیند تدوین پیشنهاد سازمان تأمین‌اجتماعی در مورد میزان و چگونگی افزایش مستمری بازنشستگان و سایر مستمری‌بگیران این سازمان، در اولین روز‌های بعد از تعطیلات نوروزی با مشارکت و همکاری اعضای هیأت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران آغاز شد. بعد از برگزاری چندین جلسه کارشناسی، پیشنهاد هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی در این زمینه، هفتم اردیبهشت ماه سال جاری براساس مفاد مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی و با درنظر داشتن مفاد مصوبه شورای عالی کار، از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهت بررسی و تنفیذ به هیأت‌وزیران ارسال شد. نهایتاً در تاریخ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ براساس مصوبه هیأت‌وزیران؛ دستورالعمل پرداخت و افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی به شرح زیر برای اجرا به سازمان تأمین‌اجتماعی ابلاغ شد.

جزییات مصوبه دولت درباره افزایش مستمری‌ها

مصوبه هیأت‌وزیران در مورد افزایش مستمری بازنشستگان و سایر گروه‌های مستمری‌بگیر از سازمان تأمین‌اجتماعی، افزایش سال جاری مستمری این گروه از بازنشستگان را در سه دسته جداگانه در نظر گرفته و به سازمان تأمین‌اجتماعی ابلاغ کرده است. در دسته اول، مستمری بازنشستگان حداقل‌بگیر، از افزایش ۵۷.۴ درصدی متأثر خواهد شد و تا رقم حداقل پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان ترمیم خواهد شد. در دسته دوم، مستمری‌بگیرانی که مستمری ماهانه آنان بیش از حداقل دستمزد است و پس از اعمال افزایش ده درصدی سال جاری، مستمری آنان کمتر از رقم ده میلیون تومان خواهد بود، مبلغ ثابت ۶۵۰ هزار تومان به‌عنوان کمک معیشتی، به مستمری آنان (تا سقف مجموع مستمری ده میلیون تومان) افزوده می‌شود. مستمری دسته سوم نیز که افرادی هستند که مبلغ مستمری ماهانه آنان بیش از ده میلیون تومان است، ده درصد افزایش خواهد یافت.

نگاهی به آمار و ارقام تعداد بازنشستگان و مشمولان بخش‌های مختلف مصوبه دولت

لازم به ذکر است، بر اساس آخرین آمار و ارقام موجود از تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی و ارقام مستمری ماهانه پرداختی به آنان، در مجموع تعداد افراد حداقل‌بگیر و زیر حداقل‌بگیر (براساس شرایط سابقه پرداخت حق بیمه، درصد ازکارافتادگی و…) که از افزایش ۵۷.۴ درصدی متأثر شده و مجموع حقوق ماهانه پرداختی به آنان (فرد بازنشسته و جمع پرداختی به بازماندگان) به ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان خواهد رسید، دو میلیون و ۲۶۸ هزار نفر معادل ۶۲ درصد کل تعداد مستمری‌بگیران از این سازمان است و حدود یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفر نیز افزایش ۱۰ درصد پایه حقوق به علاوه مبلغ ۶۵۰ هزار تومان خواهند داشت و حدود ۲۲۳ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران یعنی حدود ۶ درصد مجموع بازنشستگان تحت پوشش این سازمان، مشمول افزایش ده درصدی خواهند بود. در ضمن به مبالغ پرداختی به همه این افراد (حداقل‌بگیر و سایر سطوح) براساس شرایط و مقررات، حق عائله‌مندی و اولاد نیز (با فرض داشتن دو فرزند مشمول حدود ۶۰۰ هزار تومان) پرداخت خواهد شد.

زمان‌بندی پرداخت

با توجه به اینکه پرداختی هر ماه به بازنشستگان عزیز از بیستم ماه بر اساس حروف الفبا و مطابق جدول شروع می‌شود، حقوق خرداد به روال عادی و طبق زمانبندی قبلی و با مبلغ قبلی پرداخت شده و واریز افزایش حقوق خرداد از ۲۵ و ۲۶ خرداد به صورت جداگانه انجام می‌شود. مابه‌التفاوت فروردین و اردیبهشت نیز طی دو ماه بعدی تسویه خواهد شد.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
بازنشسته پرقصه
0
0
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
امیدوارم که این مصولان بیسواد خیرنبیند چنان بعدازچندسال شورای کار باهزاربدبختی قرارشد اندکی حقوق این قشر ضعیف اضافه کند وزیرکار بیسواد معلوم نبود تاالان کدام درک بوده شد باعث بازنشستگان کنار کشید فقط منتظریم خدا حقمان بگیرد زود زودتر
حکیمی
0
0
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
من که متوجه نشدم چی گفته شد! اینها را خودمان که می دانیم! بدیهات که توضیح مکرر ندارد!! اولاًخودتانباید موضوع را درک کنید و در ادامه میگوئید "تنفیذ"، یعنی دولت حق دخل وتصرف ندارد چه پس این همه تائید و تصویب برای چیست؟ پول و وقت اضافی دارید؟ دوماً تمام مشکل دولت همین 6% هستن که البته همین 6% چون همیشه حق بیمه بیشتر یعنی 7 برابر حداقل بگیر ها را پرداخت کردند عملاً از لحاظ محاسبات استاتیکی 42% هستن. سوماً در هیچ جای قانون مصوبه شورای عالی کار مصوبات منوط ومشروط و مربوط به درصد گروه های مختلف نگردیده یعنی توجیه آبکی ممنوع. چهارماً در کلیات تکلیف اضافه پرداختی سایر سطوح در کجا و به چه نحوی بایستی ترتیب اثر داده شود؟ نمی شود که به روی خودمان نیاوریم! بالاخره این پول طی مدت پرداخت شده و باید در قالب حقوق بازنشستگی به خودمان مسترد گردد. سودش هم که در این مدت بردید.
امیرزاده
0
0
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
چرا اضافه حقوق من که یک حداقل بگیر هستم پرداخت نشده فرمودید 25و26 امروز بیست و هفتم ماه ولی خبری نیست
ناشناس
0
0
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
ما بازنشسته های تامین اجتماعی سایر سطوح از افزایش ده درصدی اعتراض داریم و کانونها باید شکایت را به دیوان عدالت ارائه دهند بی قانونی اشکار مجلس هم تایید کرده دولت نباید به خاطر کم کردن هزینه های سازمان از حقوق ما کم میکرد بلکه باید بدهی های دولت با سود بانکی به سازمان تسویه نماید و باید دست دولت از تایین تکلیف برا سازمان کوتاه شود و مدیر سارمان را نیز دولت نباید انتخاب کند مدیری که از طرف دولت انتخاب میشود نمیتواند مطالبه گر باشد و طلب سازمان را با سود بانکی پس بگیرد
ناشناس
0
0
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
سلام ما اصلا از این افزایش نا چیز شما راضی نیستیم ایا این مقدار حقوق کفایت زندگیشما مکند دولت سیزدهم رکورد شکست اقای ریسی مرسی این بود قول های که به مردم دادی
ناشناس
0
0
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
امروز ۲۷ خرداد هنوز تکلیف واریزی های بانک رفاه مشخص نیست ! اینهم برگ دروغ دیگر میدیم ، میدیم ، پس کو ؟ مشکل اینه که پول ندارید و بهمین خاطر حق بازنشستگان را که خودتون مصوب کردید را ، پایمال کردید ! خدا ازتان نگذرد .
محمد
0
0
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
حقوق حداقل بگیر از 3700000 به 5580000 تومان با این تورم
حالا سایر گروهای حقوقی ار 3800000 تا 4500000 تومان نیز حقوقشان همان حداقل بگیر یعنی 5580000 تومان شد. یعنی افراد حداقل بگیر سازمان تامین اجتماعی با چهشی بزرگ. زیاد شده است حالا چرا اینگونه؟!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
0
0
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
حتما بای استیضاح بشه
بازنشسته۱
0
0
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
شمامسلمون که راحت دروغ میگین خدالعنتتان کنه با۱۰درصدچه خاکی میشه ریخت حقوق نجومی خودتان رانگاه کنید ببینیدعدالت رفته به باد
محمد
0
0
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
حداق حقوق از 3700000 به 5580000 تومان رسید برا گروهای حقوقی از 3800000 تا 4500000 تومان نیز همان حقوق حداقل بگیر ها یعنی 5580000 تومان شده است یعنی حداقل بگیر ها تعدادشان با جهشی بزرگ روبرو شده است.؟!!!!!
با این روش طی سال جدید چند گروه حقوقی نیز حداقل بگیر می‌شوند.!!؟؟؟!!! آیا نباید با توجه به تورم و پایین بودن بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق آنها عادلانه تر اضافه گردد؟
ناشناس
0
0
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
رییس جمهور قانون شکنس می‌کنه مجلس چرا ساکت هستش؟
ناشناس
0
0
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
منت ندارین گرخرج از مهمان بود حاتم شدن آسان بود
ناشناس
0
0
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
این همه هیاهو برای هیچ افزایس ۱۰% من شده ۱۴۰۰ پول ۳تا روغن ما بازنشستگان مورد تهاجم مافیای قدرت وثروت وبی رحم قرارگرفته ایم حقوق مااندازه خوردخوراگ یک سگ هم براوردنشده تسهیلات وام بیمه های درمانی ودستمزد فرمایشی تعادل زندگی اسف باری برای بازنشستگان فراهم اورده رییس وزیر عوض شده اش همان اشه فقط کاسه اش عوض شده
علی
0
0
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
در مورد عدالت بیمه ای چرا مطلب نمی نویسید لابد به ضرر دولت است
حسین پااهو
0
0
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
وزیررفت ولی حرف او هنوزقانون است؟
ناشناس
0
0
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
این جفنگیات بدرد نمی خورد مصوبه شورای عالی کار باید اجرا گردد نه مصوبه هیات دولت بیسواد فهمیدی دیگه هم اینقدر زر نزن که چه شد و چه نشد عوضی
حبیب
0
0
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
با سلام خدمت مردان قانون درصورتی که در مقابل بدعت و بی قانونی دولت مردان در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گرفته نشود من بعد هیچ قانونی ارزش اجرا برای این قشر نخواهد داشت و مملکتی که در آن قانون حکمفرما نباشد سنگ روی سنگ بند نمشود لذا خواهشمندیم تا از حقوق این قشرنهایت حمایت را مبذول نمایید قدردان زحمات شما هستیم
ناشناس
0
0
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
۲۷ خرداد هم تموم شد ولی خبری از پرداخت افزایش حقوق نشد. مستمری بگیر حداقلی بانک رفاه از تهران
علی
0
0
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
چرا دروغ خدالعنتان کنه
علی
0
0
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
از جیب سطوح بالا برداشتن و به جیب سطوح پایین تر ریختن دزدی محسوب میشه من که راضی نیستم خدا جوابتونو بده
ناBhم
0
0
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
اگر قراره عدالت بر قرار بشه نصف املاک ثروتمندان را بگیرید بدهید به فقیران.مثل رابین هود .ایجام که جنگل شرووده
نادر
0
0
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
کالای اساسی مردم نباید گران شود ارزانی میاریم خوشبختی میاریم دست در جیب ملت و بازنشسته نمی کنیم دارو گران نمی‌شود بهشت می سازیم برای ملت تا طعم خوب زندگی را بچشند از پیام های تبلیغاتی رئیسی اضافه حقوق بازنشسته زرشک
علی حسینی
0
0
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
سلام شمارا به هر دین وآیینی که میپرستید قسم شما را به خدا قسم. دیگه دروغ نگین مگر ما چکار کردیم که این همه به ما بازنشسته ها ظلم میکنید..آخه کی دیگه میخواهید اضافه حقوق مارا واریز کنید
ناشناس
0
0
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
الهی هر چه زودتر خدا ریشه این دولت سیزدهم را خشک کنه از خدا بی خبرا دولت داره قانون ۹۶ تامین اجتماعی رو تو روز روشن نادیده میبینه و مجلسم سکوت کرده بابا شماها چی می خواید از جون این بازنشسته ها سکته دادیدمارو، ، انقدر دروغ تحویل مردم ندید آقای رئیسی قبل از انتخابات حمایت می‌کردید بازنشسته هارو چی شد آدم دروغگو مطمئن باشید عمر این دولت که با دروغ و حیله گری شروع شده خیلی طول نمی کشه
عبدالملکی
0
0
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
وقتی شکل داستان را از اساس بصورت غلط تعریف کنند، اینگونه میشود!! طبق قانون، مرجع تصمیم گیری در مورد حق و حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی که سازمانی مستقل از دولت و دولتیان و حکومتیان است، مصوبات شورایعالی کار و تایید آن توسط هیأت امنای تامین اجتماعی است. دولت، چون هیچگونه ردیف بودجه ای در ناسازمان بی برنامه و بودجه برای تامین اجتماعی تعریف نکرده و نمیکند، و از طرفی تمام درآمدهای تامین اجتماعی از محل حق بیمه های کارگری و کارفرمایی تامین میشود، لذا اساسا دولت حق ورود و تصمیم گیری در مورد حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را ندارد، نهایت مخالفت دولت با مصوبه شورای عالی کار (آنهم در صورتی که نماینده دولت ذیل مصوبه را تایید نکرده باشد) عودت مصوبه به شورای عالی کار است. بنابراین با توجه به اینکه نماینده دولت مصوبه شورای عالی کار را تایید کرده و مصوبه مذکور به تایید هیأت امنای سازمان هم رسیده است، دولت قانونا حق ورود ندارد و نمی‌تواند مصوبه را تغییر دهد. لذا نه تنها اطلاعیه وزارت کار، سراسر بی قانونی و فاقد ارزش است، بلکه اشاره وزارت کار در اطلاعیه مذکور، به مواد ۹۶ و ۱۱۱ تامین اجتماعی که ربطی به دولت ندارد، بیشتر استهزا بازنشستگان تامین اجتماعی است، در نهایت بنظر می‌رسد دولت برای فرار از پرداخت بدهی های کلان خود به تامین اجتماعی، خود را در جایگاه مالک و صاحب سازمان قرار داده است! بجای اینکه دولت سید محرومان فرافکنی و فرار رو به جلو بکند، بهتر است بعنوان بزرگترین بدهکار در سیستم مالی کشور، بدهی های خود را به سازمان تامین اجتماعی که در واقع بدهی به کارگران مظلوم و مصداق بارز حق الناس است، پرداخت کند، که این به عدالت بسیار نزدیک تر است.
رادین
0
0
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
مملکتی که عبدالملکی برای تصمیم میگیره و امثال اون تکلیفش مشخصه
ناشناس
0
0
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
انشاالله با کمک خداوند و بازنشستگان عزیز حقمان را از این ظالمان از خدا بی خبر خواهیم گرفت
ناشناس
0
0
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
اقای رییسی چرا اینقدر بلا تکلیفی هیچکاری انگار از دستت بر نمی اید تورا بخدا قسم میدهم بیا ومردانه بگو من اینکاره نیستم بخدا شماها هم دین مردمو گرفتین هم شخصیت وکرامت انسانی را از بین بردین بترسید ازخشم خداوند
ناشناس
0
0
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
دولت ور شکسته رو خرخره مردم نشسته
پاسخ
0
0
شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
شما حرفتن به کرس نشاندید باز نشستگان باور نکنید این (۱۰)٪ ثابت ماند حالا ببیندازما گفتن این فیلم سرما بازی میکنن حتی رىس كل كانون
پاسخ
0
0
شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
شما حرفتن به کرس نشاندید باز نشستگان باور نکنید این (۱۰)٪ ثابت ماند حالا ببیندازما گفتن این فیلم سرما بازی میکنن حتی رىس كل كانون
ناشناس
0
0
شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
اينها حرفشون به كرسى نشاندند حرفش قبول نكنيد
ناشناس
0
0
شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
هرچی از اموال مردم خوردن .الهی عزیزانشون پس بدن
ناشناس
0
0
شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
الهی که خدا ازتون نگذره ۶۲ درصد از افراد حداقل حقوق رو میگیرن که ۵۷ درصد اضافه کردید که منصفانه نیست در برابر کسانی که ۱۰ میلیون میگیرن اگر اونا اعتراض دارن که چرا ده درصد. پی ما چی بگیم که هنوز به نصف اونا حقوقمون نمیرسه با کرایه خونه و خرج بالای زندگی انصاف نیست و نفرین پشت سرتونه چون ما هم حق بیمه دادایم
زهرا
0
0
شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
خدا ازتون نگذره افزایش حقوق من شده یه میلیون من که بالای ده میلیون نبودم حقوق من ده میلیون و دویست و سی چهار تومن بود بخاطر دویست تا تک تومنی من بالای ده تومن حساب شدم والا حق بچه یتیم ای ما خوردن نداره آخه من با این پول چکار می تونم بکنم دیگه حتی با سیلی هم صورتامون سرخ نمیشه چون جون سیلی زدن نداریم
رحیم اسماعیلیان تا کی دروغ مازیار حداقل بگیر هستیم ۷۰۰ هزار تومان اصافه بشه ۱۸۰۰ بود شد ۲۵۰۰ خدا را خوش میاد
0
0
شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
چقدر دروغ آخه بااین پول چه کار کنم
بازنشسته تامین اجتماعی
0
0
يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
باسلام دوستان همش زیر سر دولت وریس جمهور است چون اگر وزیرکار بی عدالت بود وشما تشخیص دادید وانداختینش بیرون پس حالا چراحقوق ما که۳۸ درصد باضافه ۵۱۵ هزارتومان که توسط شورائ عالی کارتعیین شده بود به ما ندادین پس تا الان سه ماه ازسال گذشت ووزیر هم بخاطر سیاه بازی عوض کردین چی شد بخدا ما یک خانواده ۵ نفره هستیم اینقدر توگوشی شب و روز دنبال میکردیم که خدایا حق ما نا حق نشه تمام خانواده عینکی شدیم
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/ استوری احساسی سردار آزمون با دخترش

مدت زمان تحویل کارت‌های سوخت کاهش می‌یابد

روایت حسن روحانی از «صبح جمعه» گرانی بنزین

دلار در یک هفته چقدر بازدهی داشت؟

بازدهی بازار طلا در یک هفته گذشته

شرکت چینی BOE احتمالاً نمایشگر آیفون SE ۴ را تولید می‌کند

عکس/حمله تسنیم به سفیر ایران در باکو به دلیل عکس با خانم مجری!

«سلطان رمزارز» جهان به ۲۵ سال حبس محکوم شد!

یک مسئول سابق: صدیقی از من خواسته بود ملک بهزیستی همجوار باغ ازگل را هم به او بدهیم!

عکس/ امضای جهانبخش بر پای شکسته دختر هوادار

بازداشت فرزند حمید نوری در سوئد + عکس

عکس/ اولین نماینده عربستان در مسابقه دختر شایسته جهان

ثبت رکورد جدی در قیمت حواله خودرو‌های جانبازان!

حذف شرکت‌های ایرانی از بازار عراق

داعش برای عملیات «گرگ تنها» در خاک اروپا فرمان داد!

یک قانون جدید برای صدور پایان کار ساختمان

بهترین ارز‌های دیجیتال برای سال ۲۰۲۴

قیمت طلا به ریل تعادلی خود بازمی‌گردد؟

فیلم/ ادعای جدید امیرحسین ثابتی علیه لاریجانی در شبکه افق

آندرتیکر، ستاره کشتی کج جهان وارد ایران می‌شود؟

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق + عکس

سایه سنگین حادثه تروریستی مسکو بر روابط روسیه و بوسنی/ تشدید کش مکش های قومیتی؟

علی قنبری، اقتصاددان: فعالیت اقتصادی در گرو داشت ارتباطات خاص/ اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ نه شفاف بود و نه آزاد

سکوت اژد‌های زرد در دریای سرخ؛ نگاهی به موضع چین در قبال انصارالله/ دلیل صبوری پکن چیست؟

واگویه‌های جامعه در نوروز ؛ مردم را سر کار گذاشتند/همه‌چیز بهم ریخته است و همه بریده‌ایم/ فریادها به گوش دولت می‌رسد؟

دعای روز هجدهم ماه رمضان + معنی و تفسیر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد/ هزینه اختلاس‌ها را طبقات متوسط و ضعیف جامعه می‌پردازد

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

بهترین زمان خرید دلار

هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی

این دمنوش‌ها را در ماه رمضان حتما بنوشید

۱۲ توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی

بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتیست؟

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید