تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴ مطرح کرد؛

نمره خودروسازان داخلی نزدیک به صفر است/خودروسازی داخلی تا امروز هیچ افتخاری برای ما نداشته است

نماینده چابهار گفت: رهبر انقلاب هم انتقاد جدی به خودروسازان دارند، اما هر موقع قرار است مقابله جدی با این روند شود، متاسفانه از گوشه و کنار فریاد‌هایی بلند می‌شود و مشخص می‌گردد که خودروسازی وصل به انواع باند‌ها و مافیاهاست.

نمره خودروسازان داخلی نزدیک به صفر است

اقتصاد۲۴- محمد آیتی: روز به روز به تعداد نمایندگان منتقد صنعت خودروی داخلی افزوده می‌شود، اما خبری از بهبود اوضاع در این صنعت و بازار نیست و از قرار معلوم دولت سیزدهم هم برخلاف وعده‌هایی که داده بود، دستش در این باره خالی از خدمتِ مردم‌پسند است.

معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار در این خصوص به اقتصاد۲۴ گفت: خودروی ملی یعنی افتضاح ملی، خودروی ملی یعنی باز نشدن ایربرگ در ۹۳ درصد موارد. از این‌رو، خودروسازی داخلی تا امروز هیچ افتخاری برای ما نداشته است.

وی افزود: مصوب کردن واردات ۷۰ هزار خودرو، راهی برای سامان دادن به این اوضاع بود، اما راهکار‌هایی که برای اجرایی شدن این مصوبه وجود دارد هنوز به دستورالعمل‌هایی که دولت باید آیین‌نامه آن را بنویسد، تبدیل نشده است.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این انحصاری که در بازار تولید خودرو وجود دارد، منبع فساد و رانت است. وزیر صمت برنامه‌های خود را برای کنترل بازار خودرو و پایین آوردن قیمت مطرح کرده و طبیعتاً این برنامه زمان‌بر خواهد بود. آنچه که موجب متوقف شدن روند استیضاح آقای فاطمی‌امین، وزیر صمت شد، موضوع تفکیک وزارتخانه و ایجاد وزارت بازرگانی بود، ولی اگر ببینیم کماکان تولیدکنندگان به روش‌های قبلی خود عمل خواهند کرد، مجلس از همه ابزار‌های نظارتی خود برای جلوگیری از وضع موجود، استفاده خواهد کرد.

نماینده چابهار اظهار داشت: ما چه به لحاظ ایمنی خودرو و چه قیمت آن، در سطح پایینی هستیم و باید دید که خودروسازی‌های روز دنیا با چه روشی کار می‌کنند و ما با چه روشی. این انحصار باعث شده که در کیفیت خودرو شاهد موفقیت نباشیم.

وی یادآور شد: در یک تصادف در چابهار ۱۲ نفر فوت کردند که ایمنی پایین خودرو‌ها در این حادثه بسیار موثر بود. از این‌رو باید بگویم نمره خودروسازان داخلی نزدیک به صفر است.

سعیدی گفت: اگر با تورم نیرو در خودروسازی‌ها، قیمت خودرو بالا رفته باشد، خودروسازان باید شفاف اعلام کنند و هرکس که بدون رعایت قوانین استخدام شده اگر متصل به هر جایی باشد، باید از سیستم بیرون بیاید. اینکه گفته شود با سفارش نمایندگان از گذشته تا امروز، افرادی وارد سیستم خودروسازی شده‌اند باید با سند اعلام شود تا همه بدانند، وگرنه نمی‌شود این بهانه را مدام تکرار کرد.

نماینده چابهار در پایان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب هم انتقاد جدی به خودروسازان دارند، اما هر موقع قرار است مقابله جدی با این روند شود، متاسفانه از گوشه و کنار فریاد‌هایی بلند می‌شود و مشخص می‌گردد که خودروسازی وصل به انواع باند‌ها و مافیاهاست.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
0
0
شنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
با سلام و ارزوي سلامتي همگي شما عزيزان ديروز در يكي از روزنامه ها راجع به ورود زر ماكارون به صنعت خودرو مسأله هزينه راه اندازي أوليه را حداقل ٥-٦ ميليارد دلار و ٤-٥ سال زمان براورد كرده بود كه كاملا حرفيست منطقي زر ماكارون اگر ميخواهد وارد اين صنعت بشه ميتواند با يك ميليارد و أندي خبهمن را با حدود صد در صد premium بخرد اين شركت با داشتن خديزل بهمن موتور و سهام هاي متنوع پارسان تراكتور خريخت وبهمن لبهمن و ................ در حال حاضر ٦٥٠ ميليون دلار ارزشش هست (١٥٠٠ريلل هر سهم) همه چيز أماده توليد سواري كاميون و.............
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار