تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۱

وزیر کشور دستور توقف فعالیت گشت ارشاد را صادر کند

‌هفتمین کنگره حزب ندای ایرانیان پیش‌از‌ظهر دیروز برگزار شد که طی آن منتخبین کنگره هفتم حزب ندای ایرانیان برای شورای مرکزی با رأی ۳۵۷ نفر از اعضای اصلی حزب انتخاب شدند. بر اساس این گزارش، در اولین جلسه شورای مرکزی این حزب سیدشهاب‌الدین طباطبایی با کسب اکثریت آرا به‌عنوان دبیرکل حزب ندای ایرانیان انتخاب شد.

فعالیت گشت ارشاد

اقتصاد۲۴- ‌هفتمین کنگره حزب ندای ایرانیان پیش‌از‌ظهر دیروز برگزار شد که طی آن منتخبین کنگره هفتم حزب ندای ایرانیان برای شورای مرکزی با رأی ۳۵۷ نفر از اعضای اصلی حزب انتخاب شدند. بر اساس این گزارش، در اولین جلسه شورای مرکزی این حزب سیدشهاب‌الدین طباطبایی با کسب اکثریت آرا به‌عنوان دبیرکل حزب ندای ایرانیان انتخاب شد. پیش از این صادق خرازی دبیرکلی این حزب را بر عهده داشت.

همچنین مجید فراهانی به‌عنوان رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان باقی ماند. در پایان کنگره قطع‌نامه پایانی که با هشدار‌های سیاسی و اجتماعی همراه بود نیز قرائت شد.

در بخشی از بیانیه پایانی کنگره حزب ندای ایرانیان آمده است: «هفتمین مجمع عمومی حزب ندای ایرانیان در شرایطی برگزار شد که چشم‌هایی نگران، به روابط بین‌الملل خیره شده، دل‌هایی شکسته و رنجور، افزایش محدودیت‌های اجتماعی و سیاسی را نظاره‌گر بوده و جان‌های به‌لب‌رسیده اکثر دهک‌های جامعه نشسته بر سفره‌هایی خالی، نگاه بی‌رمقشان به تلاش دولت برای حل بحران معیشتی است.


بیشتر بخوانید: آقای رئیسی! با وعده گشت ارشاد مدیران چه می‌کنید؟


حزب ندای ایرانیان در سال ۱۳۹۳ با شعار محوری: «تعامل و مدارا، اصلاحات گام به گام و توسعه پایدار» پا به عرصه فعالیت‌های سیاسی گذاشت. اعضای حزب ندای ایرانیان هشت سال پیش دریافته بودند که اصلاح‌طلبی نیاز به اصلاحات دارد و ضروری است با پوست‌اندازی و تغییر برخی رویکردها، گام‌های جدیدی در مسیر اصلاح‌طلبی برداشته شود».

در بخشی دیگر از بیانیه آمده است: «اکنون در آستانه نزدیک‌شدن به فصل پایانی چشم‌انداز بیست‌ساله و مشاهده روند فعلی در اداره کشور مشخص شده که برخلاف ابلاغیه رهبر معظم انقلاب، متأسفانه در سال ۱۴۰۴ «ایران کشوری توسعه‌یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه» نخواهد بود.

امروزه مصائب حکمرانی، چالش‌های سیاستی، آسیب‌های اجتماعی، مشکلات محیط‌زیستی و دغدغه‌های اقتصادی در سطح خرد و کلان به‌قدری حاد شده که در صورت عدم اصلاح روند‌های غلط و استفاده از تجربیات گذشته، نه‌تن‌ها به مرز‌های ترسیم‌شده در چشم‌انداز ۱۴۰۴ نخواهیم رسید بلکه بیم آن وجود دارد برخی مسئله‌ها از سطح دغدغه به موضوعاتی امنیتی در کشور تبدیل شود».

همچنین در ادامه آورده شده: «یک سال پیش در بیست‌و‌هشتم خردادماه، در شرایطی شاهد برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بودیم که در جریان بررسی صلاحیت شماری از کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری، به تعبیر رهبری انقلاب به برخی کاندیدا‌ها ظلم و جفا شد.

رد صلاحیت بخش زیادی از کاندیدا‌های خوش‌سابقه و دلسوز جریان اصلاح‌طلبی و حتی اصولگرایی یکی از عوامل اصلی عدم مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری بود. گرچه انتظار می‌رفت دستگاه‌های مسئول پس از بیانات صریح رهبری انقلاب، درخصوص جبران جفا، اقدامات عملی را در دستور کار قرار دهند، اما با وجود گذشت یک سال از ردصلاحیت‌ها، هیچ توجهی در راستای جبران جفا‌ها صورت نگرفت یا حداقل گزارشی به ملت ایران داده نشد.

حزب ندای ایرانیان از شورای نگهبان می‌خواهد اعلام کند در راستای جبران جفا‌های انتخاباتی سال گذشته چه کرده و چه رویکرد‌های اصلاحی را در دستور کار قرار داده تا بازهم در انتخابات‌های آینده شاهد چنین اتفاق‌های تلخی نباشیم».

در بند دیگری از بیانیه نیز تأکید شده: «به اعتقاد حزب ندای ایرانیان، متأسفانه مجلسی که داعیه انقلابی‌بودن داشت از روز اول درگیر حاشیه‌های خودساخته شد، برنامه منسجمی برای پیشبرد امور نظارتی و تقنینی نداشت و برخلاف شعار‌ها و ادعا‌ها برای رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم، نتوانست کوچک‌ترین قدمی برای کاهش مشکلات اقتصادی کشور بردارد و در نهایت بدون آنکه حتی طرح شفافیت آرای نمایندگان به نتیجه‌ای برسد، طرح ضد ِمردمی صیانت را علیه اینترنت و حقوق کاربران ارائه کرد».

در ادامه نقد وضعیت موجود نیز در بیانیه آورده شده: «بک سال از روی کار آمدن دولت انقلابی می‌گذرد. در ماه‌های گذشته در مناصب مدیریتی شاهد حضور پررنگ جریانی هستیم که خود را جوانان مؤمن و انقلابی می‌پندارد. کرسی و مسئولیتی باقی نمانده که توسط این مدعیان کار جهادی فتح نشده باشد. درعین‌حال هماهنگی بی‌نظیر همه ارکان و همه ارگان‌ها برای پیشبرد برنامه‌های دولت، این انتظار را ایجاد کرده بود که بی‌هیچ مانع و رادعی، شاهد به ثمر نشستن برنامه‌های وعده‌داده‌شده باشیم.

با‌این‌حال، علی‌رغم وعده‌های رنگارنگِ ایام انتخابات درخصوص بهبود وضع معیشت مردم، کاهش تورم، تقویت بورس، بهبود ارزش پول ملی و افزایش اشتغال، این روز‌ها شاهدیم که اوضاع اقتصادی به مراتب نگران‌کننده‌تر از قبل شده، سفره‌های مردم کوچک و کوچک‌تر شده و خبری از تحقق وعده‌های رئیس‌جمهور و همراهانش نیست. به‌عنوان تنها یک نمونه، قرار بود ظرف یک سال، یک میلیون واحد مسکونی و در مجموع چهار سال چهار میلیون واحد مسکونی تحویل مردم داده شود.

حزب ندای ایرانیان از دولت محترم می‌خواهد روشن و صریح در مورد سرانجام این وعده انتخاباتی توضیح داده و مشخصا اعلام کنند تا به حال چه تعداد واحد مسکونی در کدام نقطه ایران کلنگ‌زنی شده و به صورت واقعی چه گام‌هایی برای حل بحران مسکن برداشته شده است؟ همچنین از دولتی که اعضای کابینه‌اش پیش از انتخابات وعده داده بودند مشکلات بورس را سه‌روزه می‌توانند حل کنند، این سؤال وجود دارد برای کاهش نگرانی سهامداران بورس چه کرده‌اند؟».

در بررسی وضعیت قضائی کشور هم در این بیانیه تأکید شده: «امروز به‌طور مشخص بازداشت‌های اخیر فعالان سیاسی و صنفی این نگرانی را دامن می‌زند که حتی توصیه‌های اصلاح‌گرایانه رئیس قوه قضائیه در قوه قضائیه به کار بسته نمی‌شود.

دورماندن از ورود به منازعات و رقابت‌های سیاسی، برگزاری علنی دادگاه‌های سیاسی به‌عنوان یکی از شروط دادرسی عادلانه، حفظ استقلال قضات و تعیین حدود قانونی چارچوب‌مند برای ضابطان قضائی، حفظ حقوق شهروندی متهمان، دفاع از آزادی‌های مدنی، به رسمیت شناختن اعتراض‌های مسالمت‌آمیز شهروندان (کارگران، معلمان، بازنشستگان، اصناف، دانشجویان و...)، نظارت مؤثر بر عملکرد قضات دادگستری و برخورد قاطع و بدون اغماض با تخلفات درونی سیستم قضائی از عواملی است که جایگاه قوه قضائیه را ارتقا داده و در افکار عمومی، حس فسادستیزی غیرنمایشی را ایجاد می‌کند.

درعین‌حال از ریاست محترم دستگاه قضائی چنانچه خود نیز به آن اشاره داشته‌اند انتظار می‌رود در مقابل رفتار‌های خودسرانه‌ای که شأن و حیثیت دستگاه قضائی را خدشه‌دار می‌کند، واکنش صریح و قانونی نشان داده و اجازه ندهد بی‌قانونی‌های یک مقام استانی، عملکرد و کارنامه مجموعه قضات شریف دستگاه قضائی را زیر سؤال ببرد».

حزب ندای ایرانیان نگرانی خود را از بابت سخت‌گیری‌های اجتماعی نیز در این بیانیه ابراز کرده و هشدار داده است: «استمرار سخنان نفرت‌پراکنانه از تریبون‌های رسمی علیه بانوان شریف و نجیب کشور و رفتار‌های تند و زننده مأموران گشت ارشاد با دختران این سرزمین، جز ایجاد دوقطبی و تشدید منازعات اجتماعی و رویارویی‌های نگران‌کننده، حاصل دیگری به همراه نخواهد داشت.

جای تأسف دارد که جریان اصولگرا همواره در ایام انتخابات با شعار‌های معیشتی و طرح وعده‌های اقتصادی از مردم رأی می‌گیرد، اما به محض پیروزی در انتخابات، اولویتش ایجاد محدودیت فرهنگی و اجتماعی می‌شود. به‌طور مشخص از وزیر محترم کشور و فرماندهی نیروی انتظامی می‌خواهیم دستور توقف فعالیت گشت ارشاد را صادر نمایند».

منبع: روزنامه شرق
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

عکس/ توییت جنجالی ایلان ماسک درباره حمله اسرائیل به ایران

ریزپرنده چیست؟

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های رنو در بازار امروز + جدول

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

عکسی از روناک سریال «نون خ» با یک استایل متفاوت

عکس/ خرید سفره عقد و عروسی نفیسه روشن

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/وضعیت جاده‌های سیستان و بلوچستان بعد از بارش‌های سنگین

فیلم/سیدحسین حسینی: جریمه ۳۰۰ میلیونی فدای سر آن هوادار خانم

فیلم/مراسم زیبای هزار دف روستای پالنگان

عربستان سعودی به قیمت نفت ۱۰۰ دلار نیاز دارد

سهام آهن در بورس کالا

فیلم/ تجمع ثبت نام کنندگان پژو پارس مقابل سازمان تعزیرات

احداث آرامستان‌های جدید در ۲ نقطه تهران

بمباران سنگین مقر حشد الشعبی در عراق توسط اسرائیل

اینفوگرافی/میزان رشد قیمت‌ها در ۲ سال و نیم اول دولت رئیسی و روحانی

خطر حذف ایران از تجارت جهانی با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها

نرخ رهن و اجاره مسکن در ترمینال جنوبی و حوالی منطقه ۱۶ + جدول

صادرات نفت ایران رکورد زد

فیلم/جولان خودرو‌های فرمول یک در تهران

پیش‌بینی قیمت سکه امروز یکم اردیبهشت ۱۴۰۳

بلوای ناترازی‌ها در بودجه ۱۴۰۳

جدایی قریب‌الوقوع یک بازیکن از استقلال

برگزاری دومین حراج شمش طلا در این تاریخ

زرآباد سیستان زیرِ آب / راه‌های ارتباطی بسته شد و تیر‌های برق سقوط کرد، مدیریت بحران کجاست؟

فیلم/ون حامل بازیکنان تراکتور زیر مشت و لگد هواداران!

آمار غلط دولت درباره نرخ بیکاری

ارشادِ گشت ارشاد

بیت کوین آماده رویارویی با رویداد هاوینگ

فیلم/ انتقام سخت یک زن از همسرش با ریختن آب جوش!

سقوط طبقاتی شهروندان ایرانی / سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و حرکت متوسط‌ها به سمت فقیر شدن ادامه دارد

خبر مهم درباره حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳

بورس در چه شرایطی رشد می کند؟

پشت پرده صدای انفجار در اصفهان چه بود؟

بی‌قاعدگی در گشت ارشاد؛ نتیجه برخورد‌های گشت ارشاد در طرح نور، تذکر جدی برای برخی از مسئولان

فیلم/روایت عجیب از مادر رونالدو؛ کریستیانو قرار بود سقط شود؟

حباب سکه به این عدد رسید

انس جهانی در آستانه شکست رکورد یک ماهه

عکس/ استایل جالب ولیعهد عربستان در دفتر کارش

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

آرامش سیاسی دلار را به ثبات رساند

سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه بدون تغییر شارژ شد

قیمت نفت افزایش یافت

فیلم/اولین سکانس بوسیدن دو بازیگر زن و مرد در یک فیلم ایرانی!

بازار طلا با ثبات دلار همراه می‌شود؟

اصلاحیه شورای رقابت در مورد تغییر خودرو‌های ثبت‌نامی

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ + جدول

قیمت انواع خودرو‌های رنو + جدول

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

وضعیت آلودگی هوای تهران در ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول