تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

مجلس در مذاکرات هسته ای کار‌ه‌ای نیست

نماینده ادوار مجلس براین باور است: دولت و تیم مذاکره کنندگان تا اینجا که پیش رفتند رضایت رهبری را بدست آوردند و تعدادی از نمایندگان مجلس که حرف می زنند هدف اولیه آن‌ها این است که مخاطبین خود را که همه ناراضی هستند را همچنان در صحنه نگه دارند.

مجلس در مذاکرات هسته ای کار‌ه‌ای نیست

اقتصاد۲۴- محمدرضا خباز نماینده سابق مجلس در گفتگو با فراز، درباره اظهار نظر برخی نمایندگان مجلس در خصوص به تصویب رساندن توافق هسته‌ای گفت: یکی از مهم ترین بحث هایی که امروز در کشور مطرح است که هم در مسائل سیاسی و هم اقتصادی و هم اجتماعی و فرهنگی و سیاست داخلی و خارجی ما موثر بوده مسئله برجام است. به این معنا که مسئله برجام یک بعدی نیست بلکه ابعاد مختلفی دارد. اگر تصمیم درست گرفته شود در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی ما اثر مثبتی خواهد داشت و اگر درست تصمیم گرفته نشود بر عکس می شود.

او ادامه داد: یکی از مجموعه هایی که تا توانست چوب لای چرخ دولت قبل بذارد برای اینکه برجام به فرجام نرسد، مجلس یازدهم بود. به این معنا که مجلسی ها نه تنها در شعار، در سخن، در طعنه و کنایه هایی که به دولت قبل می زدند بلکه در یازدهم آذر ۱۳۹۹ قانون تصویب کردند. این قانون باعث شد دولت در یک محدوده زمان کوتاه باید مسئله برجام را آنطور که آنها می‌گفتند و در قانون آمده بود سامان بدهند.

خباز تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد هستند که با کمال تاسف هم در گذشته و هم الان رسماً می گویند برجام به جایی نخواهد رسید. از جمله نماینده اراک در خانه ملت که اعلام کرد برجام بی برجام. این حرف یا از طرف خود می گوید که ارزشی ندارد ولی اگر از یک پشت پرده‌ای خبر داشته باشد و برجام بی برجام را عنوان می‌کند؛ نشان دهنده این است که یک جای دیگری تصمیم می گیرند و مجلس و دولت پیاده هستند و فقط باید تصمیمات را اجرایی کنند.


بیشتر بخوانید: آن چه برای آمریکا و ایران در آخرین فرصت برای توافق هسته‌ای در خطر است؟


این نماینده اسبق مجلس افزود: متاسفانه مجلس فعلی ملقمه از این گروه هاست. بستگی دارد چه کسی صدای خود را بیشتر بلند کند و بیشتر باد به غبغب بیندازد. واقعاً نمی توان سردرآورد که سیاست های نظام را مجلس تعیین می کند یا رهبری تعیین می کند؟ این دولت فعلی ۱۰۰ درصد مورد تائید رهبری است. بنابراین، برداشت از وضع موجود ین است دولت و تیم مذاکره کنندگان تا اینجا که پیش رفتند رضایت رهبری را بدست آوردند و تعدادی از نمایندگان مجلس که حرف می زنند هدف اولیه انها این است که مخاطبین خود را که همه ناراضی هستند را همچنان در صحنه نگه دارند.

خباز اضافه کرد: نمایندگان می دانند که مجلس عملاً هیچ کاره است ولی برای اینکه بیش از این به مردم ثابت نشود که مجلس نه تنها مفید به حال کشور و مردم نبود بلکه یک هزینه سنگینی را بر کشور و مردم تحمیل کرد و هیچ خاصیتی نداشت، برای اینکه این مسئله را از ذهن و دل مردم بیرون کنند. به نظر من، این مجلس برای اینکه حرفی برای گفتن ندارد، گرفتاری اقتصادی کشور فوق العاده افزایش یافته و نماینده ها هیچ جوابی برای مردم ندارند هر روز یک ساز ناسازی را کوک می کنند تا به این وسیله بگویند ما هم هستیم!

او تاکید کرد: تصویب برجام اصلا به دست مجلس نیست. مجلس قانونی را تصویب کرده و چاهی را برای دولت گذشته کنده که همان قانونی بود که در ۱۱ آذر ۱۳۹۹ تصویب شد. ولی به دست خود دولتی که مورد علاقه خود آنها بود داخل آن چاه شد. ولیکن این دولت هم کاملا راه خود را می رود و هیچ توجهی به قانون قبلی ندارد و خیلی از مذاکراتی که انجام می دهند خلاف آن مصوبه مجلس است. چاهی را کندند دولت دوازدهم را درون آن بیندازند ولی دولت سیزدهم در آن چاه افتاد. این دولت هم توجهی به آقایان نکرد و کار خود را ادامه می دهد.

خباز تصریح کرد: با توجه به اینکه انتخابات مجلس نزدیک است نمایندگان متوجه شدند که مخاطبین خودشان را از دست دادند و حتی برخی از این ها در نطق های خود بیان کردند که جرات اینکه به حوزه های انتخابیه خود برویم نداریم چون به ما ناسزا می گویند. اینها قول هایی داده بودند که وضع اقتصاد و معیشت مردم را درست کنند. نه تنها معیشت مردم درست نشد بلکه خراب تر شد. در حال حاضر این حرف ها را بیان می کنند تا خودی نشان دهند و بخواهند به این وسیله بگویند ما هم هستیم و مجلس کاره‌ای است ولی مجلس هیچ نقشی در امور کشور ندارد آن هم به دلیل بدرفتاری که در این چند سال اخیر از خودشان نشان دادند.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
0
0
يکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
وقتی با احیای برجام وتوافق هسته ای قیمت دلار پایین می اید وتورم وگرانی در این شرایط اسف بار وگریه آور رفع می شود پس چرا دولت از امضای برجام جلوگیری می کند جواب ان جز خیانت وکاسبی تحریم ولجاجت شیطانی ولجاجت فرعونی و بی سیاستی و وسواس مرضی نیست وبد عهدی امریکا بهانه است چون از لحاظ تجربه وعقل خیلی بعید است امریکا دوباره از توافق بین المللی هسته ای خارج شود چون امریکا با خروج از برجام خیلی بهش خسارت خورده وشدیدا در جهان منزوی شده ودستش حسابی سوخته .خسارت خروج امریکا از برجام به مراتب بیشتر از خسارت ایران است در ثانی بعد از اقای بایدن بعد از توافق خیلی بعید است جمهوری خواهان امریکا در دوره بعدی ریاست جمهوری امریکا رای بیاورند وبه احتمال زیاد دوباره دمکراتها بر کرسی ریاست جمهوری خواهند ماند وتا وقتی دمکراتها بر کرسی ریاست جمهوری باشند برجام برقرار خواهد بود وایران حداقل شش سال یا بیشتر از موهبت توافق هسته ای برخوردار خواهد بود ثالثا خود امریکاییها به شکست فشار حداکثری تحریمها اعتراف کرده اند و ترامپ را نکوهش کرده و اورا تنبیه کرده اند ایران باید بداند قدرت حاکم بر امریکا همیشه دمکراتها هستند نه جمهوری خواهان نسبت دمکراتها به جمهوریخواهان در امریکا مثل نسبت پدر به فرزند است. توافق هسته ای در شرایط ومقطع کنونی قطعا به نفع نظام وملت ایران است ، به والله اگر امام خمینی ره زنده بودند در این مقطع حساس بی درنگ توافق مشروع بین المللی هسته ای را قبول می کردد چون فردی اگاه وبا فکر باز بودند این بزرگوار .اقای رئیسی با ورود واکسن از کشورهای غرب وشرق کرونا را مهار کرد و اگر نمی خواست با غرب وشرق تعامل ورابطه برقرار کند برای واردات واکسن روزی هزار نفر از کرونا در کشور می مردند . راه درمان مشکلات اقتصادی هم تعامل با جهان و توافق بین المللی هسته ای است که بعد از توافق نتیجه اش مثل کرونا دیده خواهد شد. همه کشورهای همسایه و جهان وحتی دوستان ایران من جمله روسیه وچین و همپیمانان ایران دولت ایران را دعوت به احیا وامضای توافق هسته ای می کنند به جز اسرائیل ومنافقین که همیشه مخالف توافق مشروع هسته ای بوده وهستند ومسئولین دولت نباید به سمت خواسته اسرائیل ومنافقین یعنی شکست مذاکرات هسته ای یا معلق کردن ان بروند واین خط قرمز ملت ونظام مقدس است که به هیچ عنوان به سمت خواسته ومطلوب اسرائیل ومنافقین نروند.
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ حمله اسرائیل به یک ساختمان مهم در بعلبک لبنان

عکس/ چرا حمید رسایی به لبنان نمی‌رود؟

اینفوگرافی/ نقشه مناطق بمباران شده لبنان در جنگ بین حزب الله و اسرائیل

عکس/توهین بی شرمانه رسایی به ظریف

عکس/ کری آذری جهرمی برای استقلالی‌ها

عکس/ استقلال ۳ میلیارد جریمه شد!

عکس/ استفساریه شورای نگهبان درباره استعفا حسین زاده از مجلس

عکس/ وضعیت شهر صور در جنوب لبنان بعد از حمله اسرائیل

عکس/ حمله اسرائیل به النبطیه در جنوب لبنان

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

ورود رقیب چینی لندکروز به بازار + عکس

اینفوگرافی/سلامت‌ترین کشورهای جهان کدامند؟

حمید رسایی جواب تمام احمق ها را داد! + عکس

عکس/محمد جواد ظریف در راه بازگشت از نیویورک

عکس/تغییر چهره اوشین بعد از ۴۱ سال و در ۷۰ سالگی

عکس/جواد نکونام اسطوره استقلال شد

فیلم/مشاهده پلنگ در تپال شاهرود

عکس/خوشگذرانی مردم در میدان آزادی سال ۱۳۵۳

استایل خاص مبینا نعمت‌زاده در کنار نوید محمدزاده + عکس

فیلم/ لحظه هدف قرار دادن خودروی فلسطینی با پهپاد

راه جلوگیری از قطع گاز صنایع چیست؟

دام زنده امروز چند معامله شد؟

عکس/مراحل ساخت پارک لاله تهران ۶۰ سال پیش

قیمت جهانی نفت در سراشیبی

فعلا نشانه‌ای از هیجان در بورس دیده نمی‌شود

عکس/اولین مدارس مدرن ایران ۱۰۰ سال پیش

چه عواملی قیمت جهانی طلا را عوض می‌کند؟

رقم درآمد‌های نفتی ایران اعلام شد

عکس/بازدید محمدرضا شاه از ایران ناسیونال

توئیت توهین‌آمیز رحیم‌پور ازغدی خطاب به دولت

مسعود پزشکیان به قطر می‌رود

عکس/خودکار‌های اهدایی گران قیمت پزشکیان در نیویورک صحت دارد؟

کوه همستر کامبت، موش زایید

گرانی شیر ابلاغ شد

عکس/ شهادت یک فرمانده حزب الله در حمله هوایی اسرائیل

فیلم/حمله موشکی یمن به تل‌آویو

اعتماد به بورس برمی‌گردد؟

زمان خرید خودرو فرا رسیده؟

عکس یادگاری کمدین جنجالی با علی دایی

عکس سلفی ستاره پرسپولیس با عادل فردوسی‌پور وسط دربی

تصمیم مهم دولت پزشکیان درباره واحد‌های نهضت ملی مسکن

حامیان و منتقدان مسعود پزشکیان درباره سفر به نیویورک چه می‌گویند؟

آسیب شناسی وضعیت بازار کار کشور؛ پلن دولت چهاردهم برای بهبود حال ناخوش اشتغال چیست؟

رمزگشایی از روابط تهران و بغداد؛ ۴ سناریوی سفر مسعود پزشکیان به بغداد و اربیل 

عکس خانوادگی علیرضا بیرانوند برای تولد پسرش

عکس/ سوغاتی‌های مسعود پزشکیان از نیویورک

عکس/سند رد صلاحیت دکتر مرتضی مطهری از تدریس در دانشگاه تهران

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان منتفی شد؟

رانت و سفته بازی؛ مشکل مسکن تهران

پیش‌بینی نرخ تورم در نیمه دوم سال

آتش بس در غزه؛ تنها راه نجات خاورمیانه از جنگ منطقه‌ای

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

قیمت گوشی اپل + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول