اقتصاد۲۴- پس از انتشار لیست رسانههایی که از سال ۹۹ تا پایان ۱۴۰۰ بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال از یک کارخانه فولادسازی دریافت کرده بودند شاهد موجی از جنجالهایی بودیم که هرکدام ساز خودشان را کوک میکردند و با این ادعا که موقعیت این کارخانه فولادسازی چنین هزینهای را نمیطلبد فریاد مطالبه گری سر دادند و نگاهی به تیتر رسانهها در آن زمان مشخص میکند که چقدر چنین هزینهای طی مدت یکسال از طرف یک واحد تولیدی عجیب به نظر میآمد، اما واقعیت اینجاست که در سایر شرکتها نیز گاهاً شاهد چنین هزینههایی با عناوین متفاوت هستیم، اما به دلایلی از آنها اسمی برده نمیشود و کسی از پشت پرده این هزینهها با خبر نیست.
شرکت بیمه البرز از جمله شرکتهایی است که بررسی هزینه تبلیغات آن نشان میدهد که در سنوات اخیر پول زیادی در این بخش هزینه شده، اما مسیر و مقصد این هزینهها هنوز به درستی مشخص نیست، اما در گزارشات مالی این شرکت عنوان تبلیغات و آگهی برای هزینه کرد ۲۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای سال ۱۴۰۰ و ۱۴۵ میلیارد و ۹۸۱ میلیون ریال برای سال ۹۹ به چشم میخورد.
بیمه البرز همینطور برای سه ماهه سال جاری نیز ۳۱ میلیارد و ۴۳۲ میلیون ریال هزینه تبلیغات و آگهی داشته تا به این ترتیب در ۲۷ ماه ۹۹ تا سه ماهه ۱۴۰۱ بیش از ۴۲۱ میلیارد ریال برای این حوزه پول خرج کرده باشد. نکته جالب توجه اینجاست که در برآورد هزینه تبلیغات و آگهی بیمه البرز تا پایان سال ۱۴۰۱ رقم ۲۹۸ میلیارد و ۷۱۱ میلیارد ریال را نشان میدهد که برای منتقدین میتواند جای بحث و بررسی داشته باشد.
به نظر میرسد نصرت الله محمدی مدیر روابط عمومی بیمه البرز در این باره توضیحات مفصل و روشنی به افکار عمومی بدهکار باشد تا مشخص شود چرا شرکتی که در لیست سهامدارانش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر و صندوق واسطه گری مالی یکم به چشم میخورد باید چنین ریخت و پاشهایی داشته باشد.
منبع: رصد روز