تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۲۵ مهر ۱۴۰۱

وزیر ورزش در خصوص اظهارنظرش درباره استفاده از ورزشکاران رزمى و اتومبیلرانى در حوادث اخیر: چیزهاى دیگرى گفتم و چیز دیگرى بیرون آمد

وزیر ورزش و جوانان با حضور در کنفرانس خبرى برنامه هاى وزارت ورزش را در رویدادهاى پیش رو تشریح کرد.

وزیر ورزش

  اقتصاد۲۴- ورزش سه: وزیر ورزش و جوانان با حضور در کنفرانس خبرى برنامه هاى وزارت ورزش را در رویدادهاى پیش رو تشریح کرد.

سیدحمید سجادى که امروز به مناسبت هفته تربیت بدنى در نشست خبرى با اصحاب رسانه حاضر شد و لباس ورزشى هم به تن داشت، در خصوص مسائل مختلف به صحبت پرداخت.


بیشتر بخوانید:ورزشکاران حق دارند نظر بدهند و انتقاد کنند


*در هفته تربیت بدنى ٧ هزار برنامه خواهیم داشت

سجادى در ابتدا با توضیح در خصوص برنامه هاى وزارت ورزش در هفته تربیت بدنى اظهار داشت: به زودى جلسه اى با حضور رییس جمهور خواهیم داشت و خواسته هاى خود را از جمله بحث زیر ساخت‌ها و امکانات ورزشى بیان مى کنیم.

وى افزود: سال گذشته در هفته تربیت بدنى بیش از ٦ هزار برنامه داشتیم که امسال مى خواهیم رکوردشکنى کنیم و ٧ هزار برنامه در این هفته داشته باشیم. همچنین باید این خبر را بدهم که دو میلیون متر مربع به سرانه ورزشى کشور اضافه شده است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برنامه‌ها در حوزه روستایى گفت: در رشته مینى فوتبال مسابقاتى به راه افتاده که ٢٧ هزار تیم را در سراسر کشور درگیر کرده است. این یک اتفاق وسیع و بزرگ است.

* واکنش به تغییرات در استقلال و پرسپولیسسجادی در خصوص تغییر مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: تغییرات را باید به فال نیک بگیریم. تغییر چیز بدى نیست. تصمیماتى که هیات مدیره باشگاه‌ها مى گیرند، براى ما محترم است. در خصوص پرسپولیس هم گزارش خاصى از تغییرات به دست ما نرسیده است. معمولا تغییرات پروسه اى را طى مى کند و طبق قانون انجام مى شود. یک سال عملکرد بررسى مى شود و بعد تصمیم گیرى مى شود. رفتن آقاى آجورلو دلیل مدیریتى داشت و مساله خاصى نیست. ما نقش هماهنگ کننده را در این تغییرات داشتیم. از زحمات اقاى آجورلو تشکر مى کنم و انشالله هر جا صلاح باشد در ورزش از ایشان استفاده مى شود.

* حرف هاى من را درباره ورزشکاران تحریف کردند
وزیر ورزش در خصوص اظهارنظرش درباره استفاده از ورزشکاران رزمى و اتومبیلرانى در جریان حوادث اخیر بیان کرد: صحبت هاى من تحریف شده بود. من در جمع روساى فدراسیون‌ها چیزهاى دیگرى گفتم و چیز دیگرى بیرون آمد. یادآورى کردیم براى کمک به مبارزه در دوران دفاع مقدس ورزشکاران ما هم به یارى سایرین آمدند. این چیز بدى است؟ به اقاى رغبتى گفتم یادتان هست فدراسیون اتومبیلرانى در نوروز به راهور کمک کرده است. من به روساى فدراسیون‌ها گفتم یادتان باشد ورزش و ورزشکاران پا به پاى اتفاقات در داخل کشور پیش مى روند. برخى مى خواهند طورى وانمود کنند که ورزشکاران اغتشاشگر هستند. مگر کوهنورد، شناگر یا دیگر ورزشکاران ما در بحران‌ها کمک نمى کنند؟ قطعا با تحریف صحبت هاى من برخى دچار سوتفاهم شدند.

* اساسنامه اصلاح شده ایراد فنى دارد
وى درباره استفاده از متخصصان در بدنه ورزش گفت: من سه شهریورماه ١٤٠٠ حکم گرفتم ولى جالب است که چند روز قبل از حضور بنده اساسنامه اصلاح شده را ابلاغ کردند. خب ٥ روز دست نگه مى داشتید. به من مى گویند فلان فرد را بگذار هیات رییسه و من مى گویم نمى توانم. من خیلى دوست دارم ورزشى‌ها باشند، اما اساسنامه اجازه نمى دهد. البته ایرادات اساسى وجود دارد و باید اصلاح شود. نکته هم اینجاست که همه مى خواهند در راس باشند. حتما باید بازنگرى صورت بگیرد و بررسى عملکرد خودمان هم تاثیرگذار خواهد بود.

* پیگیر مشکل صدور ویزاى تیم هاى ملى هستیم
وزیر ورزش در رابطه با مشکلات فدراسیون‌ها براى صدور ویزا عنوان کرد: چند فدراسیون در این خصوص مشکل دارند. با هماهنگى وزارت امور خارجه سعى مى کنیم مشکلات را رفع کنیم. در رابطه با میزبانى هاى ایران باید بگویم فعلا گزارشى به دست من نرسیده است. اینکه استرالیا گفته براى بازى بسکتبال به ایران نمى آید را از شما مى شنوم. بالاخره هر مسابقه ورزشى یک مرجع بین المللى دارد و ما از طریق آن مرجع پیگیر هستیم.

* براى استفاده از میزبانى قطر باید زودتر اقدام مى کردیم
سجادى در خصوص همکارى با قطر در جام جهانى گفت: ما به تعاملات در آسیا اعتقاد داریم. باید به نحو احسن از فرصت برگزارى جام جهانى در قطر استفاده کنیم، اما ما ١٣ ماه است آمدیم و عقل سلیم من مى گوید اگر مى خواستیم از این فرصت در جنوب کشورمان استفاده کنیم، باید زودتر اقدام مى کردیم. حداقل مى توانستیم کارى کنیم تیم هاى خارجى در جزیره هایى مثل کیش و قشم بازى هاى تدارکاتى و اردوى تدارکاتى داشته باشند. البته در ماههاى اخیر طبق دستور رییس جمهور و با توجه به دیدار ایشان با امیر قطر سعى کردیم تعامل خوبى در زمینه هاى مختلف برقرار کنیم. البته این جام جهانى یکى از مسابقات است و باید سعى کنیم از حالا براى رویدادهاى بعدى برنامه ریزى کنیم. ما هم مى توانیم میزبان اردوى تیم هاى اروپایى به ویژه در فصل زمستان باشیم.

* سرباز قهرمانان در قالب دبیر ورزش مدارس فعالیت مى کنند
وى در خصوص همکارى با وزارت آموزش و پرورش گفت: ورزشکارانى که شرایط استفاده از امتیاز سرباز قهرمان را داشته باشند، مى توانند به صورت نامحدود به عنوان دبیر ورزش در مدارس فعالیت کنند.

* ٧٠ درصد بودجه فدراسیون‌ها خرج دستمزد مى شود!
سجادى در رابطه با عدم پرداخت بودجه فدراسیون‌ها با گذشت ٧ ماه از سال اضافه کرد: یکى از مسائل مهم این روزهاى ما در ورزش همین بحث هاى مالى است. متاسفانه حدود ٧٠ درصد بودجه فدراسیون هاى ما صرف پرداخت حقوق و دستمزد کارمندان مى شود. این یعنى تعداد کارمندان بالاست. افزایش بودجه ما ٩ درصد بوده است، اما آیا افزایش بقیه نرخ‌ها هم ٩ درصدى است؟ تا پایان برج ٦ قرار ما با معاون مالى رییس جمهور این بوده که نیمى از بودجه را دریافت کنیم. ما نیمى از بودجه را نگرفتیم، اما به اکثر فدراسیون‌ها نیمى از بودجه را داده ایم. هیچ وقت اینطور نبوده که پول در وزارت ورزش بماند و به فدراسیون‌ها واریز نشود. من همیشه به روساى فدراسیون‌ها گفته ام این بودجه یا کمک مالى وزارت ورزش فقط یخشى از هزینه هاى آن‌ها را مى پوشاند. از اقاى دبیر یا تاج بپرسید هزینه هاى کشتى یا فوتبال چقدر است. خب با این بودجه نمى توان هزینه فدراسیون‌ها را داد. باید از پتانسیل اسپانسر‌ها استفاده کنیم و این در واقع هنر مدیریتى هر رییس فدراسیون است.
وى در رابطه با در پیش بودن بازى هاى آسیایى و کسب سهمیه المپیک در سال آینده گفت: حتما باید سال آینده بودجه افزایش چشمگیرى داشته باشیم. براى کمیته ملى المپیک که درخواست کردیم بودجه حداقل دوبرابر شود.

*بر اساس قانون حکم فتح الله زاده را امضا کردم
سجادى در خصوص اینکه چرا وزیر حکم مدیرعامل استقلال را داده، اما هیات مدیره تصمیم گیرنده است، بیان کرد: این اهداى حکم بر اساس قانون برعهده وزیر ورزش است.

* از انصراف ایران از میزبانى جام ملت‌ها بى خبرم
وى در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون فوتبال از میزبانى جام ملت هاى آسیا ٢٠٢٧ انصراف داده، افزود: من از این موضوع بى اطلاع هستم، اما از اقاى تاج پیگیر مى شوم.

* دوران سرپرستى، دوران بلاتکلیفى نیست
وزیر ورزش در رابطه با تکلیف فدراسیون هاى بلاتکلیف که با سرپرست اداره مى شوند، گفت: حکم سرپرستان فدراسیون‌ها را هم مثل روسا، وزیر صادر مى کند. سرپرستان اقتدار هم دارند، اما شاید، چون مى دانند دوران سرپرستى کوتاه است، برخى آنطور که باید از سرپرستان اطلاعات نمى کنند. نباید اسم دوران سرپرستى را بلاتکلیفى بگذاریم. من زمانى وزیر شدم که اوج دعواهاى وزارت ورزش با فدراسیون هاى ژیمناستیک و دوچرخه سوارى بود. صد‌ها ایمیل از طرف ایران به فدراسیون جهانى ژیمناستیک رفته بود.

* من به این تیم ملى امیدوارم
وى در خصوص وضعیت تیم ملى فوتبال گفت: من نمى توانم نتایج بازى هاى تیم ملى را پیش بینى کنم. کى روش اردوهاى کوتاه مدت را برگزار مى کند و این کار خوبى است. انشالله انسجام خوبى صورت بگیرد. چه در دوران سرپرستى آقاى ماجدى و چه دوره ریاست آقاى تاج ما هر حمایتى لازم بوده، انجام دادیم. البته من به عنوان یک ورزشى به تیم ملى در این دوره امیدوارم. فوتبال الان ٢٢ لژیونر دارد که ١٦ تاى آن‌ها در تیم ملى هستند.

* هر مربى اى را براى تیم ملى اسم آوردند، حمایت کردم
سجادى ادامه داد: ماجدى به من گفت، گفتند آقاى کى روش بیاید، من هم گفتم بسم الله. گفت اگر کى روش نشود، برانکو بیاید. بازهم گفتم حمایت مى کنیم. حتى اسم سه مربى ایرانى را آورد که من استقبال کردم و گفتم هر سه جزو دوستان من هستند. آن دوره که آخر گفتند اسکوچیچ ابقا شده و بعد که آقاى تاج آمد، گفت کى روش را بیاوریم که ما حمایت کردیم. حالا هم امیدواریم آمریکا را شکست دهیم. به هر حال بازى سوم است و شرایط خاص خودش را دارد.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

اینفوگرافی/ بیشترین هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع ماشین بی ام و در بازار امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/استوری تازه حامد آهنگی به مناسبت تولد پسرش

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

برنامه علی دایی مشخص شد

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تغییر چهره ۲ خواهر سریال بزنگاه بعد از ۱۶ سال

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان

این زنان در دام «پیج اینستاگرام مادر» افتادند

بیماری سندرم درس (DRESS) چیست؟

فیلم/ پسر ناصر عبداللهی جا پای پدرش گذاشت

تقویت پلکانی حقوق کارگران با فرمول ۵۷+۶۰

رقم نهایی حقوق بازنشستگان مشخص شد

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

همه دارندگان کارت ملی بخوانند

استایل بهاری مرجانه گلچین حسابی سر و صدا کرد + عکس

آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی

در سال ۱۴۰۳ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم نباشید

میتسوبیشی با لباس رنو در ایران + عکس

کاهش فاصله ازدواج و فرزندآوری در ایران

علت ریزش قیمت سکه/ طلا زیر پای سکه را خالی کرد؟

علت گرانی پیاز مشخص شد

خبر خوب درباره رتبه بندی معلمان

فیلم/ دستور تخلیه یک روستا بخاطر شکسته شدن سد!

درخواست هادی چوپان برای بخشش توماج صالحی+ عکس

رقابت کنکور سراسری ۱۴۰۳

تصمیم افزایش قیمت پژو پارس چه بلایی سر بازار خودرو می‌آورد؟

قیمت ماکارونی چقدر افزایش یافت؟

مرز‌های تقلب در کنکور ۱۴۰۳ جابجا شد

عکس/ بهاره رهنما با شلوار غیرمتعارف ظاهر شد!

ستاره پرسپولیس لیگ را از دست داد

اینفوگرافی/ تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی

استوری اوسمار خطاب به محمد حسین میثاقی+ عکس

مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس چیست؟

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

ساده‌ترین راه برای دریافت سود سهام عدالت

فرار محمد صادقی از ایران؛ بازیگر جنجالی کجا به سر می‌برد؟

فرشاد مومنی: شرم نمی‌کنند و راحت می‌گویند که از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم!

رونق بازار مسکن شمال با سفرهای نوروزی؟

فیلم/ خواستگاری بازیگر معروف نون خ از دختر ترامپ!

عروس امام خمینی درگذشت

تابلوی معاملات بورس خبر از رونق می‌دهد؟

واتساپ بروز رسانی می‌شود

امیر تتلو: پرسپولیس قهرمان نشود چه تیمی بشود؟

کدام خانم بازیگر امیر تتلو را در استانبول اغفال کرد؟

صادرات LNG روسیه در یک قدمی توقف

قیمت برنج ایرانی افزایش یافت

ادامه روند نزولی بازار خودرو در پایان هفته

سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست

فیتیله اختلاف عمو‌های فیتیله‌ای با عمو قناد پس از سال‌ها روشن شد

اعلام زمان نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳

مراقب این میم کوین‌های ارز سولانا باشید!

درآمد‌های نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟

فیلمی از دختر ابراهیم رئیسی که وایرال شد

توضیح قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی

واردات گوشت گرم از آفریقا!

قیمت جدید دام زنده اعلام شد