تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۲۶ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

علی دایی زیر تیغ هجمه، رسول خادم روی دور انتقاد

وضعیت کنونی کشور، از جمله اعتراضات اخیر که پس از درگذشت مهسا امینی در مقر پشت ارشاد اتفاق افتاد که چند هفته‌ای است در کشور ادامه دارد، برخی چهره‌ها از حوزه‌های دیگر را نیز وارد ماجر کرده است.

انتقادات از علی دایی

اقتصاد۲۴- وضعیت کنونی کشور، از جمله اعتراضات اخیر که پس از درگذشت مهسا امینی در مقر پشت ارشاد اتفاق افتاد که چند هفته‌ای است در کشور ادامه دارد، برخی چهره‌ها از حوزه‌های دیگر را نیز وارد ماجر کرده است. علی کریمی اولین ورزشکار مشهوری بود که در این باره به اظهار نظر پرداخت؛ به گونه‌ای که برخی از چهره‌ها وگروه‌های مدعی هواداری از نظام خواستار مصادره اموال وی شدند.

اگرچه برخی دیگر از چهره های ورزشی نیز با این موضوع ارتباط پیدا کرده اند، اما کسان دیگر در حد و اندازه‌های علی کریمی، نیز در روزهای اخیر هم به اظهار نظر پرداختند و هم خود موضوع انتقاد برخی مراجع دولتی، رسانه‌ها و افراد سیاسی واقع شدند؛ علی دایی ورسول خادم از جمله این افراد بودند.

علی دایی؛ مشهورترین فوتبالیست ایران اگرچه تلاش بسیار کرده است که در حوزه فعالیت خود بماند، اما در عمل او گاه سر از حوزه های دیگر نیز درآورده است. ماجرای جدال پنهان او با محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت، از جمله مواردی بود که او را وارد حاشیه‌های سیاسی نیز کرده بود. با این همه او ضمن حفظ اصول خود تلاش بسیار کرده بود که از سیاست برکنار بماند. او در روزهای گذشته به ویژه پس از بروز ناآرامی‌ها در شهر زادگاهش اردبیل، بیش از پیش با موضوع اعتراضات گره خود.

انتشار یک پست از او در اینستاگرام درباره مرگ یک دختر دانش‌آموز اردبیلی واکنش تند برخی مسئولان استان و خبرگزاری‌های دولتی را در پی داشت. دایی نوشته بود: «سکوت ناشی از هتک حرمت به دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف که پایه‌های علمی و معرفتی خود را در این نهاد پرورش داده‌ام، امروز منجر به برخورد با دانش‌آموزان در یکی از مدارس در زادگاهم شده، سکوتی که تاوان مرگ دارد و هر روز داغی دیگر بر دل جای جای ایرانم می‌نشاند.

من عضو هیچ گروهی نیستم، من جزو کوچکی از این مردم شریف هستم که دغدغه‌های‌شان دغدغه من است.»همین موضوع سبب شد تا ابتدا برخی مقامات استان اردبیل واکنش‌های تندی را ابراز کنند؛ کاظم موسوی، نماینده اردبیل در مجلس یازدهم با بیان اینکه نسبت به حال علی دایی تاسف می‌خورد، با کنایه نسبت به اظهارات اسطوره فوتبال ایران گفت: «تاسف می‌خورم که برخی چهره‌های شاخص کشور و اسطوره‌ها به این مسائل می‌پردازند. امنیت کشور باعث شد که عده‌ای اسطوره شوند.


بیشتر بخوانید: واکنش علی دایی به انتقادات نماینده مجلس و صداوسیما


 با پول محرومان ورزشگاه ساختیم تا عده‌ای دیده شوند، اما امروز از اغتشاشگران حمایت می‌کنند. حرف بنده به این افراد این است که احترام خود را حفظ کرده و در رفتار خود تجدیدنظر کنند.»کمی بعدتر هم خبرگزاری فارس با انتقاد از علی دایی از او خواست که کف روی آب نباشد و به عنوان یک قهرمان دروغ نگوید. فارس نوشت : «پمپاژ سنگین رسانه‌های ضدانقلاب برخی را در این ماجرا به دام انداخت. از چهره‌های معروفی که ظاهرا این روایت‌سازی دروغ را باور کرده بود، علی دایی فوتبالیست پرآوازه کشورمان است.»

فارس به دایی توصیه‌هایی کرد و نوشت:«خوب است آقای دایی به این چند مسئله توجه کنند: آقای دایی، از دانشگاه شریف که بگذریم، اردبیل شهر خودتان است و اگر جویا می‌شدید مسوولان شهر حتما برایتان توضیح می‌دادند که در این مدرسه چه گذشته است. اینکه شما به استناد روایت رسانه‌های ضدانقلاب موضع می‌گیرید و از اصل ماجرا مطلع نیستید نه‌ تنها سرمایه اجتماعی خودتان را دچار آسیب می‌کند بلکه باعث می‌شود شما شریک هر اتفاقی که در اردبیل و دیگر شهر‌های کشور به سبب این موضع‌گیری غلط رقم بخورد باشید.»فارس ادامه داد:« آقای دایی شما شبیه دیگرانی نیستید که مانند کف روی آب خود را از دریای ملت ایران جدا کردند و خود را شریک خون‌های ریخته شده در این اغتشاشات کردند. مردم ایران برای شما احترام قائلند و شما را قهرمان ملی خود می‌دانند، اما فراموش نکنید قهرمان ملی دروغ نمی‌گوید.»

روزنامه ایران ارگان دولت  نیز از این موضع علی دایی به شدت انتقاد کرد و  نوشت:«روز گذشته خانواده اسرا پناهی دختری که هفته گذشته بر اثر بیماری درگذشت و رسانه‌های بیگانه او را همان دانش‌آموز کشته شده معرفی کرده بودند نسبت به اظهار نظر علی دایی واکنش نشان دادند.»

ابران ادامه داد:« استناد علی دایی به ادعاهای کذب رسانه‌های بیگانه درحالی انجام شد که وی با این اقدام به سرمایه اجتماعی خود ضربه زده و در عین‌حال مردم زادگاه خود را دچار نگرانی کرده است. انتظار می‌رود علی دایی اشتباه خود را اصلاح کند.»

روزنامه جوان نیز در مطلبی با عنوان «بازی خوردی اسطوره!» خطاب به وی نوشت:« آقای دایی شما بازیکن بزرگی بودید. اسطوره فوتبال ایران هستید، اما فریب یک بازی کثیف و کوچک را خوردید.»

انتقاد از علی دایی در مورد مرگ دانش‌آموز اردیبلی در حالی شدت گرفته که یکی دو روز گذشته اظهارات ضدونقیضی درباره مرگ اسرا پناهی از سوی مسئولان این شهر عنوان شده است. ابتدا محمود صفری، شهردار اردیبل در ادعا کرده این دانش‌آموز به دلیل مشکلات خانوادگی ناشی از طلاق پدرو مادرش با قرص برنج خودکشی کرده است. کمی بعد سید حامد عاملی، استاندار اردبیل نیز دلیل مرگ اسرا را بیماری قلبی عنوان کرده است. همین موضوع البته ابهامات را بیشتر کرد.

البته در روزهای گذشته چهره‌های مشهور دیگری در دنیای ورزش نیز در کانون جدال‌هایی از این دوست بودند. رسول خادم قهرمان سابق کشتی؛ نیز روز گذشته در کانون این مباحث بود. روزگذشته برخی رسانه‌های خارج از کشور ادعا کرده بودند که او به برخی نهادهای امنیتی احضار شده و گذرنامه‌اش توقیف شد. خبری که البته از سوی رسانه های داخلی تایید نشد. اما رسول خادم روز گذشته با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود، انتقادات شدیدی را نسبت برخی نمایندگان مجلس ابراز کرد.

رسول خادم روی دور انتقاد

خادم نوشت: « آنهایی که با کوتاهی در عمل به مسئولیت‌هایشان، مقصران ایجاد بستر اعتراض مردم هستند، کاسه از آش داغ‌تر شده و مدعی شدند که باید کسانی را که دلسوزانه در کنار مردم‌ بوده‌اند، به عنوان مقصران اصلی تنش‌های اخیر، پاکسازی کرد! چه فرافکنی حساب شده‌ای!»قهرمان سابق کشتی سپس ادامه داد:« نماینده مجلسی که امروز باید پاسخگو باشد که در جریان اعتراضاتِ در این چند روز کجا بوده است؟ کدام داد را به صحن مجلس آورده است؟

بر سر کدام بیداد فریاد کشیده تا مردم معترض ببینند حرف‌شان و مطالبه‌شان را نمایندگانی در مجلس دنبال می‌کنند و حق آنها را پی می‌گیرند، مدعی شده که باید جامعه را از وجود برخی ورزشکاران، هنرمندان و … پاکسازی انقلابی کرد!»او سپس با انتقاد شدید از نمایندگان نوشت:« امروز اگر قرار است کسانی اصلاح شود، برخی نمایندگان هستند که بی‌تعهدی خود به مردم را در پشت شعارهایشان پنهان کرده‌اند! اشکی که در هر طرف ریخته شد به گردن همین مجلس است!»

رسول خادم البته پیش از این نیز انتقاداتی را متواجه نمایندگان مجلس کرده بود. او زمانی که علی کریمی به شدت زیر انتقاد وهجمه بود در صفحه شخصی خود نوشت. او در حمایت از علی کریمی و در اعتراض به نمایندگان مجلس نوشت:«شما نماینده کدام مردم هستید؟ اصلاً کجایی هستید؟ اهل کدام کوی و سرزمینید؟ اگر شما نماینده مردم بودید و مطالبات مردم را دنبال می‌کردید، مردم در خیابان اعتراض نمی‌کردند ... بلکه شما برای پیگیری مطالبات‌شان فریاد می‌زدید!

قهرمان کشتی جهان ادامه داد:«می‌گویند چرا مردم علی کریمی را دنبال می‌کنند! مردمی که معترضند و جایی و کسی را برای بیان اعتراض‌شان ندارند، کسی را که جایگاهی مقبول و قابل اعتماد برایشان داشته باشد و حرف‌شان را بشنود دنبال می‌کنند. ولو قهرمانی ملی و پیشکسوتی در ورزش باشد که هیچ منفعت شخصی هم در دنیای سیاست و در خصوص این اعتراضات ندارد.»

رسول خادم روی دور انتقاد

 

منبع: همدلی

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین فرضی
0
0
جمعه ۰۶ آبان ۱۴۰۱
این داستان امینی خدا بیامرز که ایجاد شده فتنه ای هست از همان فتنه های استکبار که بر روی آن موج سواری میکنند و داستان امروز فقط پیراهن عثمان هستش و بهانه و دستاویز دست ضد انقلاب ،،، و متاسفانه در این بین از خواص بی بصیرت تا ورزشکار حرفه ای ما هم در این دام و توطئه افتادند و هر بستر شایعه ای برایشان واقعیت شده است مردم ما فقط باید نگاه کنند و وارد این توطئه دشمن نشوند تا این فتنه هم مجبور به پایان یافتن بشود و انشاالله هم از این آب گل آلود هم چیزی نصیب دشمن نخواهد شد،،،،، مرگ بر دشمنان ایران اسلامی ،درود بی پایان به مردم غیور و دلاور ایران اسلامی
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

قیمت واقعی دلار ۸۰ و قیمت مداخله‌ای آن ۶۰ هزار تومان است/ اگر می‌خواهید به کشور زیان برسانید سلمنا؛ FATF تعطیل!

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

یک مسئول سابق: صدیقی از من خواسته بود ملک بهزیستی همجوار باغ ازگل را هم به او بدهیم!

عکس/ امضای جهانبخش بر پای شکسته دختر هوادار

بازداشت فرزند حمید نوری در سوئد + عکس

عکس/ اولین نماینده عربستان در مسابقه دختر شایسته جهان

ثبت رکورد جدی در قیمت حواله خودرو‌های جانبازان!

حذف شرکت‌های ایرانی از بازار عراق

داعش برای عملیات «گرگ تنها» در خاک اروپا فرمان داد!

یک قانون جدید برای صدور پایان کار ساختمان

بهترین ارز‌های دیجیتال برای سال ۲۰۲۴

قیمت طلا به ریل تعادلی خود بازمی‌گردد؟

فیلم/ ادعای جدید امیرحسین ثابتی علیه لاریجانی در شبکه افق

آندرتیکر، ستاره کشتی کج جهان وارد ایران می‌شود؟

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق + عکس

سایه سنگین حادثه تروریستی مسکو بر روابط روسیه و بوسنی/ تشدید کش مکش های قومیتی؟

علی قنبری، اقتصاددان: فعالیت اقتصادی در گرو داشت ارتباطات خاص/ اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ نه شفاف بود و نه آزاد

سکوت اژد‌های زرد در دریای سرخ؛ نگاهی به موضع چین در قبال انصارالله/ دلیل صبوری پکن چیست؟

واگویه‌های جامعه در نوروز ؛ مردم را سر کار گذاشتند/همه‌چیز بهم ریخته است و همه بریده‌ایم/ فریادها به گوش دولت می‌رسد؟

دعای روز هجدهم ماه رمضان + معنی و تفسیر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد/ هزینه اختلاس‌ها را طبقات متوسط و ضعیف جامعه می‌پردازد

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

بهترین زمان خرید دلار

هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی

این دمنوش‌ها را در ماه رمضان حتما بنوشید

۱۲ توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی

بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتیست؟

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد