تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۰۳ دی ۱۴۰۱
از چانگان UNI-T تا هیوندای کونا و فیات تیپو

عکس/ معرفی خودروهای وارداتی جدید بازار ایران

در فهرست خودروهای وارداتی جدید بازار ایران نام یک کراوس‌اور ژاپنی، سه کراس‌اور چینی، یک کراوس اور کره‌ای، سه دستگاه سدان کوچک شهری و دوتا ماشین کوچک شهری به‌چشم می‌خورد.

معرفی خودروهای وارداتی جدید بازار ایران

هیوندای i10 اولین بار در سال ۲۰۰۷ روی خط تولید رفت و مدل‌های سال ۲۰۱۷ آن شانس ورود به ایران و عرضه به‌صورت مونتاژی را پیدا کردند. در بخش موتور، هیوندای i10 به پیشرانه کوچک چهار سیلندر با حجم ۱.۲ لیتر مجهز است که می‌تواند ۸۶ اسب بخار قدرت تولید کند و آن را به جعبه‌دنده چهار سرعته اتوماتیک ارسال کند. ظاهر هیوندای i10 نشان می‌دهد که نباید توقع سرعت و چالاکی از آن داشته باشید. تقربا ۱۴ ثانیه زمان می‌برد تا هیوندای i10 از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت آن ۱۶۶ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. در عوض به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش شهری، هیوندای i10 تنها حدود شش لیتر بنزین مصرف می‌کند. هیوندای i10 همچنین همراه خود چهار ستاره ایمنی یورو NCAP را خواهد داشت. میتسوبیشی میراژ، ام‌جی ۳ و کیا پیکانتو رقبای اصلی هیوندای i10 در ایران به‌حساب می‌آیند.

اقتصاد۲۴ نام ۱۰ خودرو وارداتی که احتمالا به‌عنوان اولین سدشکن از گمرک عبور می‌کنند اعلام شده است. در این فهرست، نام یک کراوس‌اور ژاپنی، سه کراس‌اور چینی، یک کراوس اور کره‌ای، سه دستگاه سدان کوچک شهری و دوتا ماشین کوچک شهری به‌چشم می‌خورد.

میتسوبیشی ASX، فیات ۵۰۰، هیوندای النترا و هیوندای i۱۰ پیش از این هم در ایران مشاهده شده‌اند، اما مهمترین رونمایی احتمالا به فیات تیپو تعلق دارد. هیوندای کونا و چانگان یونیتی هم از شانس زیادی برای جلب توجه مشتریان ایرانی برخوردار هستند. اولین و مهمترین چیز‌هایی که درباره این ۱۰ خودرو می‌دانیم به این شرح است.

معرفی خودروهای وارداتی جدید بازار ایران
چانگان یونیتی در تابستان ۱۴۰۱ توسط سایپا وارد ایران شد و تست‌های فنی را پشت سر گذاشت، به‌همین دلیل می‌تواند جدی‌ترین گزینه واردات به‌حساب بیاید. قیافه و ظاهر آن از یک کراس‌اور اسپرت جذاب خبر می‌دهد. خبر بد اینکه در بازار چین، قیمت چانگان یونیتی، با موتور ۱.۵ لیتری، حدود ۱۱۶ تا ۱۴۰ هزار یوآن و با موتور دو لیتری حدود ۱۳۸ تا ۱۵۰ هزار یوآن است که می‌توان آن‌ها را معادل ۱۷ تا ۲۲ هزار دلار دانست. به‌این ترتیب قیمت چانگان یونیتی در بازار ایران به‌راحتی از مرز یک میلیارد تومان قیمت عبور می‌کند. لاماری ایما، فونیکس تیگو ۷ پرو، کی ام سی K7 و دیگنیتی مهمترین رقبای چانگان UNI-T هستند. شتاب صفر تا ۱۰۰ چانگان یونیتی در نمونه ۱.۵ لیتری حدود ۸.۶ ثانیه اعلام شده است. چانگان CS55 پلاس با قیمت ۲۰ تا ۲۳ هزار و ۷۰۰ دلار عرضه خواهد شد و می‌توانیم چانگان CS35 را در بازه قیمت ۱۴ تا ۱۵ هزار دلار ملاقات کنیم.
معرفی خودروهای وارداتی جدید بازار ایران
دانگ‌فنگ ایولوس یی‌ژوآن Max، یک سدان کامپکت نه‌چندان گرانقیمت است که از نظر انداره به فولکس واگن پاسات اروپایی شبهات دارد. بزرگ‌ترین اندازه رینگ این خودرو ۱۷ اینچ است که در برابر بدنه بسیار بزرگ آن کوچک به‌نظر می‌رسد. برای ایولوس یی‌ژوآن Max، موتور ۱.۵ لیتر و مجهز به سیستم توربوشارژ و پاشش سوخت مستقیم پیش‌بینی شده که می‌تواند ۱۹۰ اسب بخار قدرت تولید کند و نهایت سرعت را به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت افزایش دهد. تولید دانگ‌فنگ ایولوس یی‌ژوآن مکس با قیمت پایه ۱۵ هزار دلار آغاز شده است که دقیقا با آنچه در خودرو‌های وارداتی جدید توقع داریم، منطبق است. روی موتور بنزینی دانگ‌فنگ ایولوس یی‌ژوآن Max، گیربکس هفت‌دنده دیده شده است. حداکثر سرعت این خودرو ۲۱۰ کیلومتر‌بر‌ساعت اعلام شده است.
معرفی خودروهای وارداتی جدید بازار ایران
هیوندای کونا، یک کراس‌اور جمع‌و‌جور است که تا اینجای کار عجیب‌ترین خودرو حاضر در لیست به‌حساب می‌آید. این خودرو را می‌توان رقیب نیسان جوک دانست. نسخه سال ۲۰۲۲ هیوندای کونا، با موتور چهار سیلندر دو لیتری کار می‌کند که قادر است ۱۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند. این کراس‌اور کامپکت در نسخه SE امکاناتی مثل نمایشگر دیجیتال مولتی مدیا با ابعاد هشت اینچ، سیستم صوتی با شش اسپیکر، سیستم استارت کیلس، کروز کنترل و سیستم تهویه هوای اتوماتیک را عرضه می‌کند. حجم صندوق عقب نزدیک ۵۴۰ لیتر است. بررسی مشخصات و قیمت نشان می‌دهد در صورت قطعی شدن ورود هیوندای کونا به‌ایران، باید انتظار برچسب قیمت حدود ۱.۴ میلیارد تومان را داشته باشیم. به گزارش فرارو، هیوندای کونا در نسل قبل هم شانس ورود به ایران را داشت که با بازگشت تحریم‌ها، ناکام ماند. این خودرو اولین بار در سال ۲۰۱۸ تولید شد و مدل سال ۲۰۲۰ تنها از یک فیس‌لیفت جزئی برخوردار است. مهمترین ویژگی ظاهری هیوندای کونا در بخش جلو، چراغ‌های باریک LED روشنایی در روز است و مه‌شکن‌ها نقش چراغ اصلی را بازی می‌کنند.
معرفی خودروهای وارداتی جدید بازار ایران
هیوندای النترا بعد از برجام شانس تولید در داخل کشور را پیدا کرد و این‌بار هم جزو اولین سری از خودرو‌های وارداتی خواهد بود. نسخه‌های موجود در بازار، نسل ششم هیوندای النترا به‌حساب می‌آیند. النترا یک سدان جمع‌و‌جور اقتصادی است. تویوتا کرولا، مزدا ۳ و کیا سراتو را به‌عنوان مهمترین رقبای هیوندای النترا در ایران می‌شناسند. نمونه‌های حاضر در ایران امکانات رفاهی زیادی مثل کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باران، رادار نقطه کور، سیستم روشنایی اتوماتیک، فرمان الکتریکی، غربیلک قابل تنظیم مجهز به کلید‌های کنترلی و گرم‌کن، سیستم مولتی مدیا با شش بلندگو و نمایشگر لمسی پنج اینچی، دوربین دنده عقب، ورود و استارت بدون کلید، سانروف، گرم کن صندلی جلو و عقب، سرد‌کن صندلی جلو، حافظه صندلی، و رینگ‌های آلومینیومی اسپرت ۱۷ اینچی برخوردار هستند. قیمت این خودرو در حال حاضر در بازارا یاران به ۱.۲ تا دو میلیارد تومان می‌رسد.
معرفی خودروهای وارداتی جدید بازار ایران
فیات ۵۰۰، احتمالا پس از فولکس قورباغه محبوب‌ترین خودروی سایز کوچک دنیا است. ماشین کوچولوی ایتالیایی از سال ۲۰۰۶ با فیس‌لیفت جدید عرضه شد تا DNA قدیمی را در لباسی جدید و مدرن به‌نمایش بگذارد. وزن این خودرو به یک‌تن نمی‌رسد و با توجه به آپشن‌ها نهایتا ۸۶۵ تا ۹۸۰ کیلوگرم خواهد بود. در طراحی داخلی تلاش کرده‌اند یک ماشین لوکس را عرضه کنند. پیشرانه‌های بنزینی فیات ۵۰۰، شامل نمونه‌های ۹۰۰ سی‌سی توربوشارژ، ۱.۲ لیتر و ۱.۴ لیتر تنفس طبیعی و ۱.۴ لیتر توربوشارژ است. به گزارش فرارو، مدل ۱.۲ لیتری فیات ۵۰۰ که مهم‌ترین نمونه حاضر در ایران خواهد بود، ارزان‌ترین نسخه از این خودرو به‌حساب می‌آید که با حجم ۱۲۴۲ سی‌سی و قدرت ۶۹ اسب بخار مشهور است. طبیعی است که با آن نتوانید در مسابقاتی رالی شرکت کنید. صفر تا ۱۰۰ در ۱۳ ثانیه رخ می‌دهد و نهایت سرعت فیات ۵۰۰، به‌عنوان یک ماشین کوچک شهری، ۱۶۰ کیلومتر برساعت است. در عوض میانگین مصرف سوخت این خودرو کمتر از پنچ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.
معرفی خودروهای وارداتی جدید بازار ایران
فیات تیپو یک خودرو کامپکت که از سال ۲۰۱۵ تولید می‌شود و در کشور ترکیه با نام ایگا به‌عنون ناوگان تاکسی به‌کار گرفته شده است. نسخه ۱.۴ لیتری پایه این خودرو که ۹۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۲۷ نیوتون‌متر تولید می‌کند، تقریبا گزینه‌ای ایده‌ال برای ورود به ایران خواهد بود. طراحی کابین فیات تیپو یک سروگردن بالاتر از دیگر رقبای هم‌قیمت خود یعنی پژو ۳۰۱، رنو سیمبل و داچیا ساندرو قرار می‌گیرد و از نظر فضای داخلی به‌مراتب جادارتر از رنو سیمبل است و می‌توان آن را هم‌رده النترا و سراتو دانست. فیات تیپو، بیشتر خودرویی اقتصادی برای استفاده روزمره است. هندلینگ این خودرو، در سطح متوسط و رو به پایین است. کیفیت سواری آن را باید بهتر از رنو ساندرو و بیشتر شبیه پژو ۳۰۱ توصیف کرد. فضای داخلی مابین فیات تیپو، مملو از پلاستیک خشک است، اما حداقل در تست تصادف معتبر یورو NCAP، موفق به کسب سه ستاره ایمنی شده است.
معرفی خودروهای وارداتی جدید بازار ایران
میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ قبلا در بازار ایران حضور داشته است و قیمت مدل‌های کارکرده آن در حال حاضر به یک‌میلیارد و ۱۵۰ میلیون تا یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان می‌رسد. میتسوبیشی ASX یک کراس‌اور جمع‌وجور است که در بازار با نام اوتلندر اسپرت نیز شناخته می‌شود. مدل‌های موجود در بازار ایران، نسل سوم این خودرو هستند که از سال ۲۰۱۰ تاکنون در خط تولید قرار دارند. نمونه فیس‌لیفت شده ASX در سال ۲۰۱۱۷ به‌بازار عرضه شد و جلوتر از نمونه‌های اولیه یعنی مدل‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ قرار گرفت. این خودرو به پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر مجهز است. وزن ASX به هزار و ۳۶۰ گرم می‌رسد و نیروی تولید شده توسط موتور توسط گیربکس CVT به هر چهارچرخ منتقل می‌شود تا میتسوبیشی ASX بتواند ظرف ۱۰ ثانیه سرعت خود را از صفر تا ۱۰۰ افزایش دهد.
منبع: فرارو
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/تغییر لوگوی گوگل به افتخار یک عکاس ایرانی

عکس/ نوزادی در آغوش ترلان پروانه؛ ذوق خانم بازیگر!

عکس/ نیمار مهمان ویژه دیوید و ویکتوریا بکام شد

واکنش اولین شهردار تهران به ساخت مسجد در پارک قیطریه + عکس

اینفوگرافی/ کشورهای پیشرو در حوزه انرژی پاک و تجدیدپذیر

فیلم/ رقیب مهم هادی چوپان در مسترالمپیا ۲۰۲۴ کیست؟

اثر خیره‌ کننده برندگان مسابقات عکاسی طبیعت در سال ۲۰۲۴

عکس/ ست الهام حمیدی و همسرش در کنسرت

تصویری عاشقانه از بازیکن سابق پرسپولیس و همسر جذابش

معرفی مرسدس بنز G کلاس با پیشرانه شش سیلندر هیبرید

تولید پژو پارس در سال جدید از سر گرفته می‌شود؟

قیمت روغن مایع به این رقم رسید + جدول

بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری بورس بررسی شد

عکس/ استوری احساسی سردار آزمون با دخترش

مدت زمان تحویل کارت‌های سوخت کاهش می‌یابد

روایت حسن روحانی از «صبح جمعه» گرانی بنزین

دلار در یک هفته چقدر بازدهی داشت؟

بازدهی بازار طلا در یک هفته گذشته

شرکت چینی BOE احتمالاً نمایشگر آیفون SE ۴ را تولید می‌کند

عکس/حمله تسنیم به سفیر ایران در باکو به دلیل عکس با خانم مجری!

«سلطان رمزارز» جهان به ۲۵ سال حبس محکوم شد!

یک مسئول سابق: صدیقی از من خواسته بود ملک بهزیستی همجوار باغ ازگل را هم به او بدهیم!

عکس/ امضای جهانبخش بر پای شکسته دختر هوادار

بازداشت فرزند حمید نوری در سوئد + عکس

عکس/ اولین نماینده عربستان در مسابقه دختر شایسته جهان

ثبت رکورد جدی در قیمت حواله خودرو‌های جانبازان!

حذف شرکت‌های ایرانی از بازار عراق

داعش برای عملیات «گرگ تنها» در خاک اروپا فرمان داد!

یک قانون جدید برای صدور پایان کار ساختمان

بهترین ارز‌های دیجیتال برای سال ۲۰۲۴

قیمت طلا به ریل تعادلی خود بازمی‌گردد؟

فیلم/ ادعای جدید امیرحسین ثابتی علیه لاریجانی در شبکه افق

آندرتیکر، ستاره کشتی کج جهان وارد ایران می‌شود؟

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق + عکس

سایه سنگین حادثه تروریستی مسکو بر روابط روسیه و بوسنی/ تشدید کش مکش های قومیتی؟

علی قنبری، اقتصاددان: فعالیت اقتصادی در گرو داشت ارتباطات خاص/ اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ نه شفاف بود و نه آزاد

سکوت اژد‌های زرد در دریای سرخ؛ نگاهی به موضع چین در قبال انصارالله/ دلیل صبوری پکن چیست؟

واگویه‌های جامعه در نوروز ؛ مردم را سر کار گذاشتند/همه‌چیز بهم ریخته است و همه بریده‌ایم/ فریادها به گوش دولت می‌رسد؟

دعای روز هجدهم ماه رمضان + معنی و تفسیر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP