تاریخ انتشار: ۰۰:۰۶ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴۸ نظر
در گفتگوی اقتصاد ۲۴ با دو اقتصاددان مطرح شد؛

منتظر ریزش قیمت دلار نباشید/ پیش بینی قیمت دلار در ۱۰ روز آینده

قیمت دلار چند روزی است که در کانال ۴۴ هزار تومان ماندگار شده؛ این در حالی است که سید مرتضی افقه، اقتصاددان معتقد است سیاست جدید بانک مرکزی به معنای تک نرخی کردن ارز است و در این شرایط تک نرخی کردن دلار به معنای گران فروشی رسمی دلار و ارز ازسوی بانک مرکزی است.

پیش بینی قیمت دلار در ۱۰ روز آینده

اقتصاد۲۴- میناسادات حسینی: قیمت دلار در بازار روز یکشنبه ۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ در حالی با قیمت ۴۴ هزار و ۱۰۰ تومان آغاز به کار کرد که تا معاملات پایانی، دلار فردوسی تا ۴۴ هزار و ۵۵۰ تومان نیز رسید. قیمت دلار در بازار ارز هرات نیز که با گپ مثبت باز شده بود ۳۵۰ تومان بالاتر از نرخ دلار روز شنبه دست به دست شد.

بازیگران ارزی روند قیمت دلار را که هفته گذشته پرنوسان و پرتنش بود، برای روز‌های آینده صعودی پیش بینی می‌کنند. دلیل آن‌ها هم این است که تنش‌های سیاسی از جمله تنش جدید در روابط ایران و آذربایجان و همچنین فشار آمریکا بر عراق برای جلوگیری از ورود اسکناس آمریکایی به ایران موجب شده قیمت دلار با وجود اجرای سیاست «مهار اسب سرکش» ریزشی نشود.

معامله‌گران سیاست جدید محمدرضا فرزین را ادامه راه عبدالناصر همتی می‌دانند؛ «مهار اسب سرکش»: یعنی به اسبی که افسارش در رفته سریع نزدیک شو، بعد به آن افسار بزن، در وقت مناسب مهارش کن و برگرد.

اما در این میان سوال اصلی این است که با نزدیک شدن به روز‌های آخر سال و ورود تقاضای جدید دلار و ارز به بازار، قیمت دلار در بازار غیررسمی به چه سمت و سویی می‌رود؟ آیا بانک مرکزی موفق می‌شود به دلار بازار آزاد تنه بزند و از قیمت آن بکاهد؟

گرانفروشی رسمی دلار این بار توسط بانک مرکزی

سید مرتضی افقه، اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در این رابطه به اقتصاد ۲۴ گفت: رئیس کل بانک مرکزی در حالی به سوی تک نرخی کردن ارز قدم برمی دارد و قیمت دلار در بازار آزاد را به رسمیت شناخته که «سیاست تک نرخی کردن دلار و ارز» در شرایط حال حاضر یعنی گران کردن رسمی نرخ ارز.

سید مرتضی افقه

وی با بیان اینکه سود اجرای این سیاست تنها به جیب دولت و بانک مرکزی می‌رود، ادامه داد: اجرای این سیاست در حال حاضر تنها چند روزی است که قیمت دلار را روی کانال ۴۴ هزار تومان نگه داشته، در حالی که اگر قیمت دلار روی رقم بماند که هنر نیست، هنر بانک مرکزی کاستن از قیمت نجومی دلار و ارز است. هرچند اندکی از التهاب تقاضا کاسته شده، ولی در شرایط فعلی قیمت ارز تحت تاثیر فشار روانی و تنش‌های سیاسی بین المللی ایران به ویژه در آخرین پرده با آذربایجان است.

نقش قاچاقچیان اربیل و استانبول در جهش قیمت دلار

همچنین آلبرت بغزیان، اقتصاددان و استاد دانشگاه در این باره به اقتصاد ۲۴ گفت: در اینکه ما در محدودیت ارزی هستیم، هیچ شکی نیست. دلال بازی و سوداگری در بازار ارز به دلیل غفلت بانک مرکزی تاکنون وجود داشته است.

آلبرت بغزیان

وی ادامه داد: ما در شرایط کنونی با مدیریت فعلی بانک مرکزی آشنا نشده ایم و امیدواریم با سیاست‌های جدید تلاش کنند که سفره مردم کوچک‌تر از این نشود؛ ولی روسای قبلی بانک مرکزی قیمت دلار را رها کرده بودند و خودشان آتش بیار معرکه بودند تا ارز را به سوداگران بسپرند و بازار متشکل ارزی، بازار اربیل و بازار هرات و... پیشتاز قیمت سازی دلار بودند. اصلا چرا باید این همه بازار تشکیل شود؟ مگر قیمت دلار تهران باید در عراق تعیین شود؟

فشار بر بازار دلار و ارز

به گفته این اقتصاددان، محدودیت مبادی ورود دلار و ارز به خاطر دور زدن تحریم‌ها و عدم عضویت ایران در اف‌ ای تی اف (FATF) باعث شده که کاسبان این بازار‌ها هم پیدا شوند. قرار است این بازار‌ها در سایه سیاست جدید بانک مرکزی برای کنترل قیمت دلار به نوعی جمع‌تر شود که اگر موفق شوند حداقل تقاضای سوداگری به تقاضای مصرفی یا واردات و تقاضای واقعی تبدیل می‌شود. رئیس کل بانک مرکزی ادعا کرده دلالی که در بازار ارز هست را به سمت منافع بانک مرکزی و مردم ببرند. امیدواریم قیمت سازی جدید دلار از سوی بانک مرکزی به گونه‌ای نباشد که با یک شلیک و خبری به هم بریزد.


بیشتر بخوانید: دلار تا پایان سال به ۵۰ هزار تومان می‌رسد؟


بغزیان ادامه داد: نوسانات قیمت دلار تهران تحت تاثیر قیمت دلار هرات، عراق و اربیل نشان می‌دهد بانک مرکزی برای ورود ارز روی ورودی‌های حساب باز کرده که عملا می‌تواند توسط آمریکا بسته شود. این مساله نشان می‌دهد راه بانک مرکزی برای ورود دلار و ارز خطاست.

فرمان قیمت دلار در دست بانک مرکزی است

این استاد دانشگاه در گفتگو با اقتصاد ۲۴ در مورد نوسانات قیمت دلار در پایتخت گفت: اگر با بستن یک راه ورودی ارز به کشور، قیمت دلار در تهران به هم می‌ریزد، مشخص است که بانک مرکزی طی سال‌های سال کم کاری کرده و محکم کاری نکرده است.

بغزیان ادامه داد: بانک مرکزی اگر بخواهد می‌تواند قیمت دلار و ارز را مدیریت کرده و نرخ سازی کند و در این مسیر باید بدنه دولت از جمله وزارت اقتصاد و سازمان برنامه نیز با او همکاری کنند و هماهنگ باشند وگرنه مدیریت قیمت ارز و دلار مخصوصا در آخر سال سخت‌تر می‌شود.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
منفرد
0
0
سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
بهتر دولت هر چه زودتر به فک چاره ای برای پایین آوردن نرخ دلار باشد مردم بیچاره شدن
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
سلام چرا این خبر رو که منتظر دلار پایین نباشید میدن نمیدونم دلار سقوط ش حتمی است و چیزی شبیه به ۳۰ سال قبل اتفاق میوفته
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
شما را به خدا برا دلار تبلیغ نکنیدمردم دیگه طاقت ندارن
ناشناس
0
0
جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
حذف دلار بی ارزش از چرخه اقتصاد کشور مساوی است با بالا بردن ارزش ریال که امیدوارم مانند خیلی کشورها انجام بدن
ناشناس
0
0
جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
ما بدون خارجی ها هیچی نیستیم
هوشنگ جوزائی
0
0
جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
دلار را اگر یک کالای وارداتی در نظر بگیرید که قطعا همینطور است متوجه خواهید شد تا زمانیکه عرضه و تقاضای آن به تعادل نرسد قیمتش همچنان افژایشی است وتنها راهی که ورودش به کشور را باعث می شود صادرات است ، اعم از نفتی و غیر نفتی که متاسفانه هم اکنون به دلیل تحریم با مشکل مواجهه شده ایم ، مورد دیگر این است که دلار در هر کشوری با توجه به حقوق و دستمزد و صنعت تولیدی آن کشور ارزش پیدا می کند ، یعنی اینکه هم اکنون اگر ورود دلار به کشور هم زیاد شود تنها اتفاقی که می‌افتد این است که افزایش قیمت آن متوقف می شود و دیکر کاهشی نمی شود مگر در حد یک یا دو درصد و نه بیشتر ، زیرا هم اکنون در ایران به قیمت ذاتی خود رسیده است
ناشناس
0
0
جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
سلام این مملکت صاحب نداره کاملا ول وبی صاحبه اقایان مسئولان کشور فقط ورراجی واراجیف دارند هیچ کس هیچ کاری ازوشان ساخته نیست الکی دارند وقت مردم ودنیا رو دارند می گیرند فقط فقط می خواهند مردم عذاب بدن وتایم اولد انقلاب را زیاد کنند بدون نتیجه منظور فقط می خواهند سن انقلاب رو زیاد کنند وثابت کنند ماهم می تونیم حکومت کنیم وتوهم حکومتی دارند درصورتی که کیفیت حکومت کردن مهم است نه عمر مردم وکشور رابرباد بدهند بدون هیچ نتیجه ای اب درهاون کوبیدن است می خواهند به دنیا ثابت کنند ما بلدیم حکومت کنیم درصورتی که هر ثانیه دارند می لرزند باریش وموی سیاه میایند پوست کنده خارج می شوند این یعنی استرس فوق.زیاد برای هیچ وپوچ تاحالا که نتیجه نداد بعدا نتیجه نمی ده چون تا بادنیا امروز ارتباط نداشته باشی از همه چیز محرومی روابط با همه روابط عمومی بسیار کلان وهمه جانبه می خواهد که این اقایان ندارند
مجید
0
0
جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
دولت دلار را منوتبه داشتن بیلیط و ویزا خارجه بفروشه پدیا معامله گران کوتاه کنه الان دلار به هر نفر 5000با کارت ملی چرا میدی همه شدن دلال
ناشناس
0
0
جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
خدا شفا دهد . یک عمر مردم در فقر هستند . کجا سیاه نمایی است . دیگر نماز نخوان .واز خدا بترسید
ناشناس
0
0
جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
خدا از شما نگذارد که می گوید دلار به بالا تر می رود زندگی مردم را نابود کردی
جعفری
0
0
جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
ریشه عمده مشکلات گرانی ودلار را باید درحضور وجود مسولین تحصیل کرده وبزرگ شده فرنگ در این یکی دو دهه قبل بدونیم کجای دنیا اقتصاد خودرا با صرفا با دلار تنطیم می‌کند امیدوارم روزی دست اندر کاران اقتصاد به افرادی مانندآقای جبرائیلی میدان بدن ممنون
غلامی
0
0
جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
کسی که خودش این خبر منتظر نباشیدددلار پایین نمیاید اتش بیار معرکه است
ناشناس
0
0
جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
واقعا درد گرانی و بالا رفتن دلار دردآوره چقدر افزایش باید اتفاق بیفته؟ فرزین دلار نیما را ۲۸ نرخ گذاری کرد پس چی شد؟ چرا رسیدبه ۴۵ ؟ هدف پایین آوردن دلار بود نه افزایش؟ خواهشاً جلوی افزایش قیمت ها را با پایین آوردن دلار کنترل نمایید همه چی میلیاردی شد که نداریم
وطن دوست
0
0
جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
فقط می دونم بدبختیم
غلامعلی مهدی پور
0
0
جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
داداش عزیز چه در مورد افزایش قیمت دلار تبلیغ بکنند وچه نکنند دولت گوشش بدهکار بحرف مردم نیست وراه خودش را میرود، صد نه هزاررحمت بر دولت بد روحانی ،تا ادم گیر ادم بدتر نیوفتد قدر ادم بد را نمیداند ،اقای رییسی قبل از نشستن بر مسند قدرت فقط شعار تو خالی داد.ونه تنها دلار را پایین نیاورد بلکه یک قلم کلا را نتوانست ثابت نگهدارد .او چه حال سوخته ای بحال مردم بد بخت و بیچاره و مستاجرمثل من دارد ؟فقط بلد بود یارانه مارا بناحق قطع کند نه خودش کشورداری بلده ونه کارشناسان خوب ومتخصصی دارد .گرچه به نظربنده اینا ازقصد میخوان برمردم بیچاره ستم روا دارند ،در زمانی که در پست قوه قضاییه هم حضور داشتند چند تا نامه بایشان دادم بیکی شون جواب نداد با داشتن رای قطعی دیوان وتجدید نظر که شهرداری بمن ظلم کردن بعد۲۲سال نگهداری زمین وازارو اذیت ناچاربفروش زمین خود با شریکم شدیم وزیان مالی سنگین چندین میلیاردی را بعلت ندادن مجوز ساخت متحمل شدم وبا فروش خونه مم الان مدت ده ساله مستاجرم ونتونستم خونه بخرم با داشتن سه پسر بزرگ مجرد.
عامل اصلی گران فروشی وتورم خوددولته .من که خاتواده شهید و کارمند نهاد انقلابیم اینهمه ناله دارم وای بحال مردم عادی .ایناباید کشور داری را ازماهاتی محمد نودوچهار ساله مالزی یاد بگیرن که چگونه به وضعیت معیشتی مردمشون میرسه.کی گفته در عرض سه سال خونه واپارتمان و زمین متری دو وپنج وده میلیونی به پنجاه تا هشتاد وصدمیلیون برسه؟.
اون جوون بد بخت چطور ازدواج کنه وخونه دار بشه با اینهمه گرونی ملک ولوازم ساختمانی وخانگی وارزاق عمومی.مسئولین و دولتمردان ککشون هم نمیگزد چون اکثرا بچه هاشون در خارج از کشور مشغول بتحصیل وتفریح هستند, نه مثل بچه های ما که بهترین جایشان بعلت افسردگی وبیکاری ودچار شدن به بیماری بهترین جایشان بیمارستانها باشد.بمن میگویند ننویس ترا میگیرند سر به نیست میکنند .بدرک که سر به نیست کردند اگر اسلام ناب محمدی وحکومت اسلامی اینه که ادم نتونه حرف حق را بزنه پس مردن برا ادم بهتراززنده موندنه.مگر الان من باسی سال کارمندی بافروش خانه و زمین شالیزازی وزمین شهری وزمین دیگرکه ده ساله مستاجرم زندگی درست درمانی دارم وفکر میکنید زنده ام ؟الانم مرده متحرکم با داشتن ۶۲سال سن .حیف اون خون های پاکی که بپای انقلاب وحکومت جمهوری اسلامی ریخته شد.درزمان جنگ ایران وعراق بخدا یکی ازدوستان که به کربلا رفته بود تعریف میکرد کسی جرات نمیکنه یک قلم کالا را بین این مغازه واون مغازه واین شهر و اون شهر یک ریال گرونتر بفروشه چون صدام زند ه زنده بماشین شون می بنده وچاک شون میزنه وچین کمونیست دزد اقتصادی را بدون محاکمه اعدام میکنه .من نمیدونم چرا در کشور ما هیچ کنترل ونظارتی برای خرید و فروش هیچ یک از اجناس صورت نمیگیره و هرکی هر چی بفر وشه.چرا باید سکه هشت تا ده تومانی در زمان ریاست جمهوری اقای رییسی به بیست پنج برسه ودلار به بیش از دوبرابر زمان روحانی ؟اون بد بود وکشور داری ومردم داری بلد نبود وغرب گرا بود تو که شعار مسلمانی میدهی ومردم داری ؟چراعرصه را هرروز بر مردم تنگتر میکنی ومیگویی مردم نگران نباشند .چطور مردم نگران نباشد.درآمد به ریال وافزایش حقوق ها پانزده درصد، اما تورم پنجاه و پنج درصد.کدوم کالا در زمان تو بیش ازصد تا دویست و سیصد درصد رشد نکرده .این یعنی بی کفایتی وبی لیاقتی مدیر ان وبی ثباتی اقتصاد کشور .گرچه ازاین حرفها زیاد زده شد یا در نطفه خفه شده یا ترتیب اثر داده نشده .ولی خدارا خوش نمیاد آه دل مظلوم بسوهان ماند گر خود نبرد برنده را تیز کنده ,
والله یادم میاید زمانی را که در جنگ وجبهه ها سپری کردیم تا هشت سال دفاع مقدس موسوی که او را خائن میدونیم اجازه نداد قیمت ها بالا بره وتورم سرسام اور بشه.ادم دیوونه میشه.

بخدا حیف این مردم مهربان ودلسوز و وفاداربه انقلاب وآرمان خون شهدا که گیر ادم هایی امثال شما افتادند .ولی ختم کلامم هیچ ظلمی پایدار نمیمونه وخدا جای حق نشسته ودیر یا زود مرگ گریبان شما را هم خواهد گرفت که باید پاسخگوی اینهمه دینی که از مردم بر گردن شماست بدهید .
چرا همیشه مردم را خر فرض میکنید ؟گوشت کیلوی هشتاد تومان را به سبصد میرسانید واگرپنجاه یا صد تومان پایبن اوردین میگویند بدستو رییس جمهور ووزیر جهاد گوشت کیلویی پنجاه هزار تومان پایین اومده .پراید پنجاه میلیونی را بسیصد وپرشیا صد میلیونی را بششصد میلیون در عرض یکسال وخردی میرسانید واونم با قرعه کشی وهزارشروط چندماهه بمردم واگذار میکنید .مردم دلشون خونه ازدست شما.اکر میبینید در تظاهرات بر علیه دشمن شرکت میکنند بخاطر حفظ ارمان های شهدا و خون آنان است واسلام، نه بخاطر شما ،بخدا مردم چشم ندارن شما را ببینند.چون هر وقت میگویید مردم نگران نباشند ما بازار را کنترل داریم تن مردم میلرزد چون میدونند دروغ میگویید وقراره اتفاق های بدتری بیفته.
خدا رحمت کنه امام راحل را مگر نگفته شما ها بر مسند قدرت قرا نگیرید ؟چرا گفته؟چون کار شما کشور داری ومردم داری نیست.
چرا فقط بفکر زن وفرزند واقوام خویش هستید ومردم وحرفشون برایتان اهمیتی نداره؟گور بابای ضد انقلاب ومخرب اماکن دولتی وادم کش ها، من با اونها حرفی ندارم ، اما ایا فکرکرده اید همه مردم معترض ضد انقلاب واسلام نیستند؟خودتونم میدونید که مردم بر اثر فشار وتنگدستی معترضند.
دیگه نمیدونم چی بگم .قشنگ بیاین بمردم بگین ما زورمون بامریکا نمیرسه وبد بختمون کرده.پس چرا شعار خود کفایی سر میدهید میگویید ما هیچ چی کم نداریم ومملکت گل و بلبل است ؟مملکت گل وبلبل اینه که یخچال ده میلیونی بشه صد میلیون وسکه پنح میلیوتی بشه ۲۵میلیون ودلارسه هزاری زمان احمدی نژاد بشه ۴۵ هزا ر .احمدی نژاد ادم بدی وفاسدی بود دلار را ارزون میداد شما که خوبید خوب چرا نباد ارزونتر وروز بروزگرونتر میفروشید تا خزانه را پر کنید وهر روز ترفند جدید میزنید تا الان ثبت نام ماشین برا افرادی مثل من که یه پژو سیزده سال پیش را دارم ممنوع بوده چون پلاک فعال داشتم دیگه نمیگن این از رده خارجه الان اومدن میگن برا شرکت در قرعه کشی ماشین، پول ماشین باید درحساب شخص تا زمانیکه ماشین را تحویل میگیره باشه،خوب همه کارتون بنفع سرمایه داره.اصلا چرا باید مردم درصف قرعه کشی یا ارزاق عمومی قرار بگیرن؟مگه مملکت جنگه؟بازم میگم صد رحمت بر مهندس موسوی خائن که در زمان جنگ قیمت ها را ثابت نگهداشت ونظارت و کنتر ل میشد.بخدا بترسید ازان روزی که آه مظلوم دامن شما را بگیرد و
خدا وند کنفنیکونتون بکنه.اگر دین ندارید ؟وجدان که دارید خدایی چه چیز ما با گذشت چهل و خردی سال از زمان شاه لعنتی که براحتی مملکت را ول کرد رفت بهتر شده.
دزدی واختلاس وجدانا کمتر شده ؟بیکاری کمتر شده؟فرار مغزها کمتر شد؟شرمندگی پدردر مقابل همسر و بچه هاش کمتر شده؟توروم وگرونی به نسبت زمان خدایی کمتر شده ؟رحم ومروت بهتر شده؟مرگ و میر کمتر شده؟تنها وتنها از لحاظ حجاب بظاهر مقداری بهتر شده که ای کاش نمیشد و این همه بد بختی اضافه نمیشد.اصلا نمیتونی رو هیچ چیز مملکت حساب باز کنی ،چرا باید یه خانه سه طبقه ۱۷۰ را که تا یکسال پیش با یک و سیصد خرج تمام میشد امروز با ید با شش میلیارد تمام بشه.مگه باین شکلم تورم داشتیم ؟
شما را بخدا کمی رحم کنید بمردم بد بخت و بیچاره وبخودتون بیاین ،ودلتون برا این مردم وفا دار بسوزه.کجا میخواید ببرید مال و اموالتون را.تا کی بر سر مسند قدت هستید که بخواید زور بگین؟
چرا مرگ را برای خود قبول ندارید و برا همسایه قبول دارید.بخدا قسم خودمون از امریکا بیشترداریم بمردممون ظلم میکنیم .من دیگه چیزی برا گفتن ندارم .یه داداش داشتم که شهید شد ونه خواهر دارم ونه پدرو نه مادر فقط سه پسر مجرد بزرگ با خونه مستاجری که یارانه مارا هم بلطف اقای رییس قطع کردند ادمی را میشناسم وضع مالیش بمراتب ازمن بهتر دارد یارانه میگیرد یا رانه مارا به بهانه داشتن خودرو مدل ۸۷قطع کردن اما طرف خودرو یک میلیارد و خردی دارد یارانه اش قطع نمیشود واصلا چرا بایدقطع بشود .
هنوز روز خوشمونه وخدا کنه روزی را که آه مردم دامن تان را میسوزاند زنده باشم وببینم بحق امان زمان.عج وبحق خون امام حسین وشهدا
......
0
0
جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
چه گناهی کردیم که ایران بدنیا اومدیم.....بخدا مقصر مردم هستند،اتحاد ندارند...این چه اقتصادی وزندگی هست مردم دارند.نابود شدیم....نظام مردم رو رها کرده وچسبیده به کشورهای دیگه،دایی بازی میکنه...به ما چه فلسطین،یمن،عراق...
سرباز بازنشسته
0
0
جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
عزیزان کار خود دولت است چه شد امریکا رییس بانک مرکزی ماست باگران کردن دولار وفسار به ما قشر ضعیف دارند جیب دولت را پر می کنند از ما مردم می گیرند وبه دولت میرسد .لاعقل حقوق مزایا ما را هم با دولار بدهید بی انصافها دیگر تهمل سخت شده تمام ندانمکاریهای خودتان را با مردم جبران می کنید .خداوند ودست روزگار انتقام گیر است دیر گیر ولی شیر گیر
ناشناس
0
0
جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
همه گرانی دلار کار خود حکومت تا هزینه های خودش رو جیب مردم در بیاره، یه روزی یکی برای تمسخر ملت میگفت کار جمشید بسم الله، اگر هزاران جمشید هم بیان تا حکومت نخواهد ریالی ن کم میشه ن زیاد، بقول یک اقتصاد دان بزرگ آمریکایی میگه تورم مالیات پنهانی است که دولت ها از مردم می‌گیرند
ناشناس
0
0
جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
اگر تا دو هفته دیگه جمهوری اسلامی ایران وامی که میخوام به من ندهند و همچنان به حرفهای من بی توجهی کنند و روز به روز تحریم های من رو بیشتر کنند . مجبور میشم تکنولوژی در اختیار آمریکا قرار بدم که برای همیشه از نعمت نفت بی نیاز باشند طوری که تمام کشورهای که نفت دارن دست به دهن بمانند .این یک هشدار کاملا جدی .وقتی تکنولوژی شو در اختیار آمریکا قرار دادم بعد میفهمید که چه گنجی تو مملکت تون هست ارزشش خیلی بیشتر از یه دونه ماشینه
ناشناس
0
0
جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
.دزدی بهتر از چاپ پول بدون پشتوانه است.
ناشناس
0
0
جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
این ۴۴سال هست که دولت و بانک مرکزی به فکر استفاده خودشان هستند
ایرانی
0
0
جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
از اول هم معلوم بود دولت دلارروگرون می‌کنه تا دولت وکشورروازجیب مردم بدبخت اداره کنه وکمبودبوجه رواراین راه تامین کنه اگرنه بودجهبا23دلار ارزنیمای یاجهانگیری یافرزینا28/5دلارو آزاد44هزارتومان همگی کلاه گشادیه دولت محترمانه سرمردم میکشه
Jamil
0
0
شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
این چرت و پرتا خودش باعث بالا رفتن دلار میشه
ابی
0
0
شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
عامل اصلی افزایش ارز در کشور دولت است
موقی که ی آدم نافهم میاد ارز رو اینطور در اختیار خریدار قرار میده و بعد میگه به دلال بفروشید خودش دلاله
آخه مردکه کی غیر ثروتمند قدرت خرید ارز داره
بجای مقابله با دلال داره بازار رو به نفع خودش آشفته میکنه
دولتی بی سواد نتیجه اش غیر این نیست و حتی باید روزهای آتی حسرت این روزها رو بخوریم
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
مگر سفره هم واسه مردم گذاشتین تا برسه کو چیک و بزرگش.. مردم توان خرید روزمره خودشون هم ندارن..همچی سربه فلک کشید قیمتها همه ازدم ثانیه ای شدن خدا لعنتدون کنه حداقل هفته یکبار گران کنین.خداوکیلی سران و مسولین هم زیر فشارن تا مردم و درک کنند.هیچوقت
محمود
0
0
شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
این روش حکومت داری نیست جناب رئیسی شما با آمدن و شعار سید محرومان روی احمدی نژاد و روحانی خدا پدرشون رو بیامرزه سفید کردی شما اصلا بفکر مردم نبودید شما آمدید که جیب بانک مرکزی و حکومت رو پر کنی و بعد دو سال هم با رو سیاهی بری کنار اما جناب رییسی مطمئن باشید که این حکومت وقتی به هیچ کدوم از روسای جمهور وفا نکرده بشما هم همین بلا رو نازل می کنند ایکاش دستم می شکست و بشما رای نمی‌دادم چون الان فهمیدم که شما فقط بفکر حکومت هستید که قدرت زورگویی رو بیشتر کنه و ... خدا مطمئن باشید ازتون نمی‌گذره همینطور که اینجوری زندگی رو به ما و بچه هامون زهر کردین خدا بزرگه خدا بیناست و شنواست و داره می بینه حالا کی بهتون تیر خلاصش رو بزنه خودش بزرگ و رحیم است و انتقام ما بدبخت و بیچاره ها رو ازتون می گیره بخدا به نون شب محتاج هستیم جز دهک دو هستیم و اینقدر گوشت نخوردیم پروتئین بدن همه امون اینقدر کم شده که با آزمایش گرفتن دکتر بهم گفت شما چند ساله که پروتئین مصرف نکردید که اوره بدنت آمده روی ۵ نرمالش باید روی ۱۳ باشه و کمترینش باید ۶ باشه خدارو خوش میاد اینجوری با گرونی ما حتی سالی یکبار هم نتونیم گوشت بخریم یا اینکه حبوبات حداقل بخریم خدا ازتون نگذره که گوشت رو گرون کردین چرا حبوبات باید بشه کیلویی ۷۰ هزار تومن شما مارو به خاک سیاه نشوندید انشالله که به حق فاطمه زهرا سلام الله علیه ....
بیژن
0
0
شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
قیمت واقعی دلار معلول فعل و انفعالات اقتصادی کشور است با پایین آوردن دستوری دلار مثل ماشینی است که بنزین اش تمام شده ما درجه بنزین را به زور بالا ببریم برای بالا بردن ارزش پول ملی باید برایش خواهان خارجی داشته باشیم و پولهای بدون پشتوانه را هم جمع کنیم که متاسفانه هیچ کدام انجام نمی شود و نه تخصصی برای انجام وجود دارد و نه اراده واقعی برای انجام آن
ایرانی
0
0
شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
دارن جیب ملت خالی میکنن و در حال فروش و پر کردن حسابهاشونن برای فرار
بهمن
0
0
شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
خدایا به دادمون برس ملت بیچاره شدن بقران نون شب نداریم بخوریم کارت یارانه گزاشتم برای نون تو نونوایی بسه جان مادرتون ولا کسی که باعث این گرونی شده جهنمیه انشاالله
رضا
0
0
شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
مسخره کردن مملکتو
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
آخه یکی نیست به این خبر نگار بگه مردم خودشون کم استر س واضطراب دارن که میای این خبرهار وهم میگید وخودتون آتش بیار معرکه می‌شید وزودتر از موعد با اعصاب مردم بازی میکنیدوجدان هم خوب چیزیه به خدا
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
عزیزان تمام قوا یکی شدن دیگه مخالفی ندارند تا کار مردم را یکسره کنند
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
انقدر فکرشان به تارموی زنان بیشترشده که فکرشان به اقتصاد نیست مسلمانهای الکی
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
جالب توی این یکسال دلار دو برابر شده هنوز صحبت تز کم کاری قبلی ها میکنند اقایان پر کار کاش دست کار میکشیدن شاید شب عید نفسی میکشیدیم
کورش
0
0
شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
راه حل خیلی از گرفتاریها دست خود مردم هست که با نخریدن حل میشه مثل دلار و خودرو و مرغ و گوشت و لبنیات ، عرضه دلار دست خود دولت هست و با گرانفروشی داره کمبود بودجه و خرج سوریه رو در میاره ولی افسوس که مردم اگر کمی طاقت داشتند و نمیخریدند ، قیمتها پایین میامد و مردم ایران دارن تاوان بی صبری یک عده اوم ترسو رو میدن ، سال ۹۵ کمپین نه به خودرو راه افتاد و با خودروسازان کاری کرد که دولت به التماس و خواهش افتاد و شروع کرد به دادن وام خودرو و باز مردم عجله کردند و شروع به خرید کردند تا الان که یک پراید شده سیصد میلیون ،دلار هم همینطور شده درامد هنگفتی برای دولت اونم از جیب مبارک مردم
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
مردم را که بدبخت کردید خدا ازتون نگذره
موفق
0
0
شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
دوستان باور کنید مقصر اصلی خود مردم هستند دولت دوست دارد با همکاری بانک مرکزی فاسد و کلاهبردار سر مردم کلاه بگذارد و زود هم موفق می‌شود چون همین مردم ابزارش هستند اگر دلار ۴۵ هزار تومانی گران است به این دلیله که مردم به جای زدن توی دهن دولت و بانک مرکزی خودشان در تثبیت این قیمت گذاری و کلاه سر فقرا گذاشتن شریک می‌شوند وقتی خریدی و توی صف ساعت‌های طولانی ایستادی که دلار گران بخری هم مجوز گرانفروشی دلار را دادی هم در این فساد شریک شدی دولت‌ها بی پشتیبانی و حمایت مردم در هیچ امری موفق نمی‌شوند لعنت بر حامیان فساد
مرداعالی
0
0
شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
به نظرم دلار دست صادرکننده بزرگ هستش مثلا نفت و پتروشیمی فولاد و مس وغیره دلار دست ایناس باعث کوچک شدن سفره مردم هم اینا هستن که از فروش دلار ملیاردی سود میکنند و سودشو بین خودشون یه تعداد کمی سهامدار تقسیم میکنن وبقیه مردمو بخاک سیاه نشوندن ادرس غلط به مردم میدن
جان
0
0
شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
دولت دلش تورم میخواد چون نونش تو تورم هست چون کثری بودجه دارد گرانی گرانی گرانی دستگیری دونفر دلال دل مردم خوش دولت قهرمان منه کارگر مستاجر لهه خفه خجالت زده رییس‌جمهور هم سرحال شعار میده هنوز هم تو باد تبلیغ انتخاباتی هست آقا ریس شدی دوساله ما بدبخت شدیم که یاد حسن کلید میکنیم خدا بخیر کنه
ناشناس
0
0
يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
دلار که رقم واقعیش ۵۰تومن هست ..مردم هم جو ندن همینه که هست نمیخوان از کشور برن .. میخوان هم سرشون توی زندگیشون باشه حرف نزنن.. تا ما هستیم همینه
ناشناس
0
0
يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
لعنت خدا بر دشمنان ایران و ایرانی
پیروز
0
0
يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
خیلی احمقانه که ارز دیجیتال باشه از دلار...استفاده کنی ....داستان دلار دیگه تماممم.


.....
علی
0
0
يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
جناب سید محرومان من و تو و همه میدونن که تو هم هیچ کاره ای و تمام این کاسه ها رو سرت خراب میشن اگه مردی یا برو یا حرف بزن تا تو تاریخ به نیکی ازت یاد کنن
یا برو بگو بس کنید مردم همه ویران شدند یکم راه نفس رو باز کنید
فکر کنم وایسادید تا آمریکا و اروپا شکست بخورند و شما پیروز بشید بخدا این راه به خرابه میره
بعضی وقتها ارزوی مرگ واریم میدونی از لحاظ مدت زمان تورم تو دنیا و تاریخ رکورود زدیم
سید بزرگوار جدت گفت اگه دین نداری آزاد مرد باشید
کامنتهارو بخون شاید یکم دلت لرزید
ناشناس
0
0
دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
تمام نظرات محترم و قابل قبول لیکن جریان دلار فقط مربوط به کشور ما نیست متاسفانه تجارت جهانی و کل دنیا با ارز شناخته شده که همون دلار آمریکا باشه فعالیت میکنند در حال حاضر خود آمریکا با طرح و برنامه ای که برای بانک های خودش ریخته نرخ سود باعث شده ارزش دلار مثل طلا بصورت جهانی افزایش پیدا کنه اکثر کشورها با مدیریت درست تورم رو مهار کردن ولی متاسفانه در کشور ما از آب گل آلود ماهی گرفتن به هرحال این نیز بگذرد
ناشناس
0
0
دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
فقط یک کلمه بالا رفتن دلار کار خود دولت هست و همه ی گرانی ها مملکت هم از همین بالا رفتن نرخ ارز درست میشه توصیه به کل مسئولین اینه که ما مردم از شما هیچ نوع آبادانی و کار مفید و... نمی‌خوایم فقط قیمت این دلار رو برگردونید به قبل حتی یارانه هم بعد این که برگردونید دیگه نمی‌خوایم ولی تلاش کنید دلار بالا نره و به قیمت قبل برگرده دیگه شما کار دیگه ازتون نمی‌خوایم چون بلد نیستید و فقط تو این چند سال دروغ گفتید وقتی دلار آزاد ارزان بشه خود به خود چرخه اقتصاد درست میشه و همه چیز متعادل خواهد شد واز شما هم انتظار خدمت دیگه رو ما مردم نداریم اگه مردید همین یک کار برا مردم انجام بدید دلار رو برگردونید به قیمت قبل از روحانی و بس در کاخ ها تان بشنید و ببینید چطور همه چیز درست میشه ولی افسوس که نمیخواین وضع معیشت مردم درست بشه خدا از شما نگذره که مردم رو به چنین وضعیتی دچار کردید
محمد
0
0
دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
ایران ما طلا هست ولی مردم سفره اش کوچه شده من الان دو پسر بزرگ دارم‌ نمیتوانم عروس بدهم گناه دارد چه کار کنم در فکر ه جوان باشید
ناشناس
0
0
دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
شرف داشته باشید
ملت بیچاره شدن
این وضعیت اقتصادی و تورم حاصل حرافی ها هست
علب
0
0
دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
خاک بر سر این مردم که همه انتظار تورم دارند همشون هم میگن بیچاره شدیم غلط میکنی میری دلار میخری دلار را خریدی کجای دلت بذاری بیشعور دلار دست خود دولت است خودرو .مسکن وطلا فقط باید مردم هماهنک شوند ونخرند تا. دولت به غلط کردن بیفته اکثر مردم ماشین دوتا یا سه واشین دارند چرا اخه بدبخت روز وشب یک با بای روستایی یا شهری مثلا ده سال زحمت میکشه بعد همه را میفروشه یک پژو زپرتی میشه خدا لعنت کنه باعثو بانی این کار را تو امدی جلو واردات لوازم خانگی را گرفتی به اسم تولید واشتغال بعد کارخانه ها پدر مردم را به اسم تحریم در اوردند بابا تحریم بهانست برای یک عده غقط بیچاره شدیم
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

خطر بند جنجالی بودجه ۱۴۰۳ در کمین بازار سرمایه/ رشد شارپ بازار در هفته آینده به این شرط

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی

بهترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی سینمای جهان

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

ایران با چه موشک‌هایی به اسرائیل حمله کرد+ مشخصات

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکسی از روناک سریال «نون خ» با یک استایل متفاوت

عکس عاشقانه بیتای آوای باران در جشن تولدش

عاشقانه‌های شاهرخ استخری و دخترش در فرنگ

افراد نفوذی در حاکمیت، عامل ضربه به اکوسیستم استارتاپی/ دولت از اینکه تشکل‌های صنفی مطالبه‌گری کنند خشنود نیست

تیپ شیک گلاره عباسی در یک مراسم جلب‌توجه کرد

درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران

اگر اسرائیل به مراکز هسته‌ای حمله کند تغییر در سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی قابل تصور است

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

فیلم/سوتی مجدد رییسی: جمهوری اسلامی اونها!

قابی از بازی صنعت‌نفت و پرسپولیس که جلب‌توجه کرد

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد

جنجال عروسی یک آقازاده در گران‌ترین هتل ایران!

جدول لیگ برتر بعد از برد پرسپولیس

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها

راهداری: خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور

بایدن ایران را تهدید به تحریم سخت کرد!

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است

فرماندار: دسترسی ۱۰۰ روستای نیکشهر مسدود است/ سیلاب جان ۲ نفر را گرفت

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری

یک پیش‌بینی عجیب از بازار خودرو

رئیسی: اگر خطایی از رژیم صهیونیستی سر بزند، پاسخی می‌دهیم که پشیمان شوند

آزمون وکالت ۱۴۰۳ پاییز برگزار می‌شود

یک نکته درباره ماجرای کاظم صدیقی و گشت ارشاد

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر صنعت‌نفت مشخص شد

در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک‌هایی استفاده شد؟

آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد

قتل مرد جوان با ۳۷ ضربه چاقو به خاطر یک میلیارد

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

علم الهدی: اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید

دوستداران قهوه بخوانند

فیلم/ بغض یک هموطن از گرفتار شدن در سیل دبی

ارتباط بین سلامت تیروئید و خستگی مزمن در زنان

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

فیلم/ بدترین ضربه پنالتی تاریخ فوتبال

فیلم/مرگ غم انگیز یک زن پس از سقوط در جوی آب

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

رضوانی موتورز، پورشه ۹۱۱ را متحول می‌کند

انتقاد تند ربیعی از بازگشت گشت ارشاد + عکس

فیلم/ گل کوچیک سردار آزمون با دخترش در خانه

واکنش آذری جهرمی به بازگشت گشت ارشاد

فصل لاله‌ها در باغ ایرانی

عده‌ای اجیر می‌شوند در جلسه کنکور غایب باشند

فیلم/ حجت الاسلام جعفری بروجنی: اگر اسراییل به ایران حمله کند با پاسخ شکننده‌تری مواجه می‌شود

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی

دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه

معاون اول جدید قوه قضاییه کیست؟