تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴۸ نظر
در گفتگوی اقتصاد ۲۴ با یک فعال حقوق بازنشستگان بررسی شد؛

مبنای دولت برای عیدی ۱.۸۰۰.۰۰۰ کارمندان و بازنشستگان چیست؟!/ ۸۰ درصد بازنشستگان وضعیت معیشتی سختی دارند

یک فعال حقوق بازنشستگان می‌گوید: دولت باید توضیح دهد که با چه فرمولی عیدی بازنشستگان را با توجه به نرخ تورم بالای ۷۰ درصدی حاکم بر اقتصاد کشور تعیین کرده است!

مبنای عیدی ۱.۸۰۰.۰۰۰ کارمندان و بازنشستگان

اقتصاد۲۴- مریم بهنام راد- در حالی میزان عیدی کارمندان و بازنشستگان نهاد‌های دولتی مبلغ ثابت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مشخص شد که کارشناسان این رقم را مغایر با وعده حمایتی دولت از بازنشستگان با توجه به افزایش نرخ تورم، می‌دانند.

در حالی به روایت مرکز آمار، نرخ تورم برای خانوار‌های کشور به بیش از ۵۰ درصد رسیده که مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به عنوان عیدی، باعث نگرانی جمع زیادی از بازنشستگان آن هم در ماه‌های پُرخرج آخر سال شده است.

معیشت بازنشستگان یکی از مشکلات اصلی است که متأسفانه امروز بیش از ۸۰ درصد بازنشستگان کشور را درگیر خود کرده است؛ این وضعیت با توجه به تورم حاکم بر اقتصاد کشور، احتمال ریزش جمعیت بازنشستگان را به زیر خط فقر زیاد کرده است.

سال سختی برای بازنشستگان

سعدنژاد، فعال حقوق بازنشستگان در گفتگو با اقتصاد ۲۴ با بیان اینکه دولت هر سال نسبت به سال قبل از سهم بازنشستگان کم می‌کند، گفت: بازنشستگان هم از مردم همین کشورند؛ تورم اجاره مسکن، هزینه درمان و سفره غذا دارند، دولت با چه معیاری چنین رقم عیدی را برای آن‌ها در نظر گرفته است؟!

وی ادامه داد: متاسفانه در محاسبه عیدی بین کارمند و بازنشسته هیچ تفاوتی نیست و به طور یکسان برآورد می‌شود در حالی که در طی سال بازنشسته مزایا و حقوق مطابق با شاغل را دریافت نمی‌کند.


بیشتر بخوانید: اوج دشواری‌های معیشتی در کشور


این فعال حقوق بازنشستگان ادامه داد: امسال تورم به حد زیادی افزایش داشته و بازنشستگان سخت‌ترین سال معیشتی را پشت سر گذاشته اند و تنها امید آن‌ها میزان عیدی بود که این نیز برای آن‌ها به مصداق سراب بود. 

معیار دولت برای تعیین عیدی بازنشستگان 

به گفته سعد نژاد، طبق آمار‌های رسمی امسال تورم به بیش از ۵۰ درصد رسیده است، البته همه می‌دانیم که تورم خیلی بیشتر از نرخ اعلام شده از سوی مرکز آمار و بانک مرکزی است و به بالای ۷۰ درصد رسیده که بحران گرانی در تمام بخش‌ها وضعیت معیشت مردم را به گونه‌ای سخت کرده که یک بازنشسته برای تأمین نیاز‌های اولیه زندگی خانواده خود اعم از اجاره بهای مسکن، خورد و خوراک و از همه مهمتر هزینه درمان باید بعد از رسیدن به زمان بازنشستگی اقدام به انجام کار جدید جهت کسب درآمد کند.

وی ادامه داد: بازنشستگان هم از مردم همین کشورند؛ اجاره مسکن، هزینه درمان و سفره غذا دارند، دولت با چه معیاری چنین رقم عیدی را برای آن‌ها در نظر گرفته است!

این فعال حقوق بازنشستگان با بیان اینکه سال هاست به ما وعده بهبود وضعیت و ترمیم و اصلاح حقوق بازنشستگی را داده اند، گفت: هنوز برای تأمین تسهیلات، بیمه تکمیلی و سایر قول‌هایی که به بازنشستگان داده شده هیچ برنامه‌ای اجرا نکرده اند و تنها شاهد کوچک شدن سبد خانوار‌های بازنشستگان بوده ایم.

وی تصریح کرد: اجرای کامل متناسب‌سازی حق قانونی بازنشستگان است حقی که برای تحقق آن دولت باید هزینه کند، اما نسبت به اقدام آن زمان می‌خرد و همین مسئله فشار مضاعف تورم به بازنشستگان را بیشتر کرده است.

بی تأثیری تورم بر تعیین میزان عیدی بازنشستگان

سعد نژاد یادآور شد: با نرخ تورمی که امروز در جامعه بر هیچ قشری پوشیده نمانده، مستمری دریافتی کفاف هزینه‌های زندگی بازنشستگان را نمی‌دهد چراکه قیمت اکثر کالا‌های اساسی چند برابر افزایش داشته، اما در مقابل میزان عیدی بازنشسته تغییری نداشته است.

این فعال حقوق بازنشستگان ادامه داد: به نظر می‌رسد که تورم به میزان عیدی بازنشسته‌ها نرسیده و تنها به بازار‌های مصرف وارد شده و تکلیف معیشت این قشر را مشخص کرده است. حکم این تکلیف چیزی نیست جز به حاشیه رانده شدن بازنشستگان آن هم در زمانی که سال‌ها برای آن زحمت کشیده اند.

عیدی بازنشستگان

وی با تأکید بر اینکه میزان اعلام شده عیدی بازنشستگان کفاف تأمین نیاز یک خانواده بازنشسته را نمی‌دهد، گفت: با تعیین چنین رقمی برای پرداخت عیدی به نظر می‌رسد که متولیان در این بخش، خبری از نرخ‌ها و گرانی‌ها ندارند.

سعد نژاد گفت: پاداش یک عمر کار، امروز به خجالت از اهل خانواده رسیده است. این روایت گریبان بیش از ۸۰ درصد بازنشستگان را گرفته است حالا با توجه به مستمری‌های پایین، عدم دریافت تسهیلات و رقم عیدی آخر سال، وضعیت معیشت آن‌ها را به گونه‌ای بحرانی کرده که باید به خزان عید بازنشستگان اشاره کرد.

گرانی و تورم زندگی بازنشستگان را سخت تر کرده است

این فعال حقوق بازنشستگان با اشاره به اینکه به روایت مرکز آمار نرخ تورم برای خانوار‌های کشور به بیش از ۵۰ درصد رسیده است گفت: همه می‌دانیم تورم به بالای ۷۰ درصد رسیده است؛ حالا بذل و بخشش دولت در پرداخت عیدی به بازنشستگان باعث نگرانی جمع زیادی از این قشر (بازنشسته) آن هم در ماه‌های پُرخرج آخر سال شده است.

وی ادامه داد: به گفته همه کارشناسان اقتصادی یکی از مشکلات امروز، بالا رفتن نرخ دلار در همین سال جاری است که به طور مستقیم بر گرانی همه کالاها تاثیرگذار بوده است. متاسفانه در این شرایط نه مجلس توان جلوگیری از بالا رفتن قیمت ارز را دارد و نه دولت قدرت مدیریت بر اوضاع را دارد و به موجب این ضعف‌ها وضعیت بازنشستگانی که با حقوق‌های زیر ۱۰ میلیونی باید زندگی کنند را به خطر انداخته است.

سعد نژاد تأکید کرد: وقتی خط فقر را ۲۰ میلیون تومان اعلام می‌کنند یک بازنشسته‌ای که خانواده دارد و از طرف دیگر هزینه‌های درمان و سایرهزینه‌های خانواده اش به مراتب بزرگتر و بیشتر شده، چطور با این مستمری‌ها و رقم عیدی تعیین شده آخر سال، زندگی خود را بچرخاند؟!

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
آقا این صحبت‌ها یی که کردی همه میدونن حرف برای بازنشسته نان و آب نمیشه مردمو به حال خودشون گذاشتن هیچی براشون اهمیت نداره نماینده بازنشسته برای خودش یه حرف میزنه نماینده مجلس یه حرف میزنه رئیس جمهور یه حرف میگه همشونم دارن به ریش مردم میخندن
ناشناس
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
هیچ مبنایی ندارند ، به تصور دولت وضعیت همه گل و بلبل هستش
اینو در نطق رئیس جمهور و وزرایش بارها شنیدیم ، برای آقای رئیسی با اون همه وعدهای انتخاباتیش متاسفیم
عزیز
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
مگر نظر ما اهمیتی هم داره؟ کی بفکر بازنشته هاست؟
ناشناس
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
چون باعث تورم میشه
بازنشسته
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
پیاز شده کیلویی سی هزار تومان ، یک میلیون و هشتصد هزارتومان عیدی ، معادل شصت کیلو پیاز است . خیلی خلاصه و مفید . حالا قضاوت را میزاریم بعهده افراد تصمیم گیرنده عیدی یک میلیون و هشتصد هزار تومان !!!!!!!!
لو
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
آخه بی انصافا.الهی خدابزنه به کمرتون.ما بدبختا باحقوق ۶میلیونی تمام سال رو بابیچارگی میگذرونیم.دم عیدم که میخوایین یه عیدی درست وحسابی بدین ماروباکارمندا که حقوقای نجومی میگیرن یکی میکنین.اخه با ۱.۸۰۰ برای یکی ازبچه هامون پوشاک عیددرست میشه چقدربی انصافین شما.مافقط زنده ایم باباری ازنکبت وبدبختی وکسی هم نیست بداد مابرسه
حسین
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
هیهات هیهات مرگ تا چندقدمی شمادرترکیه امده وبا زلزله بشماها درس عبرت بده هنوزدرس عبرتی نشد برای شماها که حق بازنشستگان بیغما میبرید برین معنی قران بخونید ودرس عبرت بگیرین ازگذشتگان بااین عیدی چی میتونیم بخریم ؟؟؟؟؟همه چیزچندین برابرشده هرروز قیمتها از روزقبل گرونتر میشه ای مسولین ای دست اندرکارا بفکر بازنشسته وفقیرا ن ودرمانده هاومردم ضعیف باشین ازخدابترسیدتاقهر خدا شمارادرگرداب زلزله وسیل ننداره که دیگر راه جبرانی وجود نداره
حافظ صاکی
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
معیارمطرح نیست. کسری بودجه وریخت وپاش رابایدبازنشستگان پرداخت کنند.
محمد
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
تنها قشرهایی که در رفاه هستن همین دولتی ها و مجلسی اا و پزشکان و مدیران و مسئولین هستن.
کارمندان و کارگران و بازنشستگان که جمعیتی وسیعی هستن در رفع مشکلات معیشتی موندن ، چه برسه به پس انداز و ماشین و مسکن.!
دولت المجلس در اداره کشور موندن و هیچ گونه مسئولیتی رو نمی پذرین.
جور این بی لیاقتی رو مردم باید بکشن!؟
ناشناس
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
آخه یک میلیون وهشتصدو چه کارش کنم
بابک
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
اگر ۱۰۰درصد حقوق اضافه بشود برای مستمر بگیر که حقوقش ۸یا ۹ میلیون هست باز هم همین امسال زیر خط فقر هست وبه هیچ عنوان نمی تواند زندگی کند و باید برود در خیابان گدایی کند یا بیایید کف خیابان اعتراض کند به مسولین که ۴۰ یا۵۰ میلیون و حتی ۱۰۰میلیون حقوق میگیرن هشدار میدم رسیدگی کنند فورا کار از کار نگذرد اووووووه...............
بهرام
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
سلام، به نظر این خزان عیدی تبدیل به عید بهار نمیشود،مگر اینکه مسولین از مردم باشند..
ناشناس
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
ناراحت نباشین خود رییسی و دولتمردان کلا همشون همون 1800عیدی رو گرفتن دیدم که میگم
نغمه
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
کارفرما دوبرابر حقوق را عیدی باید بده بالاتر از 6 میلیون تومان در صورتی که تامین اجتماعی خودش 1800
فرید
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
حقمونه
از سرمون هم زیاده
تازه باید حقوقمون رو هم کم کنن
اینقدر بی غیرتی و بی عرضگی در تاریخ ۲۵۰۰ ساله ایران نظیر نداره
قشقایی
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
در پرداخت حقوق بین شاغلین و بازنشستگان اختلاف فاحش هست و بخصوص نیروهای مسلح و خواهش دارم که عدالت عدالت عدالت
لژیون
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
وقتی رئیس جمهور ۵۰۰میلیون در ماه حقوق بگیره معلومه از حال بازنشسته خبر نداره وزیر کشور مایحتاج اساسی مردم رو خودسرانه گران میکنه بازنشسته همسر از دست داده ولی فرزندان و نوگان داره اضافه کار و حق ماموریت و آکورد و پاداش میانسال شاغل رو نداره واقعا این ظلم رو تا کجا میشه تحمل کرد بلخره فوران میکنه
ناشناس
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
عیدی یک بازنشسته یک نسخه دارو بااین گرانی نمی شود
اسماعیل
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
به جای این همه جلسه های پرخرجتون ی لیست بگیرین برین خرید ببینین چقد هزینه داره ۱۸۰۰ مثل فحش میمونه
کیوان
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
باسلام هزینه معاش وزندگی چندین برابر سال قبل شده ولی آقایانی که خود را حامی قشر مستضعف و زحمت کش می دانند باید بدانند که با چنین تورمی که در جامعه ما به وجود آمده این عیدی نسبت به سال قبل ۱۸۰ هزار تومان است نه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عزیزان
علی حیدری
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
اصلا این دولتها با قشر حقوق بگیر زاویه دارند. نمیدونم چرا این جورین
حمید
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
چشم رئیس جمهور روشن دولت‌های قبلی حق الاقل کمی به بازنشسته ها می‌رسیدن این رئیس جمهور نمی دانم چرا بابازنشسته ها خوب نیست . مابازنشسته ها ایشان رائه حضرت ابوالفضل واگذار میکنیم
مرتضی
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
۳۰ سال باجوانی خودرا فدای تولید واقتصاد کشور کردیدم وحق بیمه پرداخت کردیم بعنوان کارگر یک دفعه موقع پرداخت عیدی اخرسال میشیم کارمند خیلی جالب هست اقایان دم ازعدالت هم میزنند اخه بااین مبلغ میشه شب عید گذراند خداشرمنده تون کنه که من بازنشسته خجالت زن وبچه ونوه هایم هستم
ناشناس
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
و دولتی که فقط شعار داد . شعار عدالت و ..... و بیچاره مردم
با نشسته ناکام
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
ان شاء الله هرچه زودتر این دولت بی مص ف سرش بره زیر اب
حسین
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
بقول حصرت علی ع هیچوقت سیر بفکر گشنه نیست 45سال حکومت میکنن وبجیب میزنن وبچه هاشون انور آب عشق وحال باچندتا چندتا حال میکنن پول ملت حیفومیل کردن اونا چخبر ازشکم گشنه دارن کو اون وعده هایی که دادن روزبروز مردم ایران سفره شون خالی ترمیشه اقایون دست اندر کارمرگ زلزله درترکیه بیخ گوشتان امده این یک هشدار ازطرف خداست بترسید ازخشم خدا ........مردم دریابید این شکم پارگی تان تاکی؟؟؟این رقم عیدی که بانداره پول توجیبی بچه هاتون یانوه هاتون هسن بازنشستگان بااین عیدی اندک چی بخرن ؟ای کاردبخوره بشکمتان که سیری نداره
منصور
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
دولتی وجود ندارد. کشور واقعا با این مدیریت در حال فروپاشی است. مبنای محاسبه عیدی را فکر میکنید کدام نخبه محاسبه کرده. ایا در دولت کسی که بلد باشه هست
ناشناس
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
بازنشسته نیروی انتظامی با دوفرزند خونه مستاجری حقوق ماهی هفت میلیون باید چکار کنیم اگر چیزی بگیم هم میگن منافق
جواد
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
ایکاش میشد همه این مسولین ........در هر مقام ومنصبی ...سریعا مثل ارز ترجیحی .......بازنشست میشدن.........تا قدر عافیت بدانند .......تنها راهش همین است ....
مهران
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
چقدر شما ملت ناشکرید!!!
خوب مثل فقرا برید از ترکیه سیسمونی و وسایل عید رو بخرید!!!!
ناشناس
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
شماکه بلد نیستین بریدکنارتااهلش بیاد
ناشناس
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
ما هم خدای داریم ظلم خودش ریشه ی خودش در می یاره به امید خدا
ناشناس
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
دولت بی خاصیت و مجلس بی خاصیت تر.
عیسی
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
خدا به خودشان برگرداند این همه بی انصافی را خدا بر نمی تاباند
فیروز
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
اینم غنیمته
بازنشسته
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
مبنا ظلمه ؛ مبنا بی عدالتیه ؛ مبنا بی وجدانیه
عباس
0
0
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
موقع گرفتن حق بیمه بودخوب میگرفتن موقع کاره حسن براره موقع مزده حسن ... اقایون دولت مردا بخدا با مرگ موشی چیزی تمام کنین این زندگی نکبتبارمارا ولله خجالت چیزخوبییه مگه موقع گرفتن ازمادوماه عیدی حق بیمه نگرفتن حالا کارمندی میدن معنی عدالتوتازه فهمیدیم
ناشناس
0
0
شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
جواب به شهادت نغمه.به روباه گفتند شاهدت کیه گفت دمم.حالا شما شدی دم روباه مکار.
ناشناس
0
0
شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
تاثیر گذار بود‌ ممنون ...من میخوام با ۱۸۰۰ هم آجیل و میوه بخرم هم گوشت و مرغ برا بچه م هم لباس عید .منتها یه صفرش کمه
بازنشسته .نظامی
0
0
شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
من جدا به این رئیس جمهور .... و بقیه مسولان مربوطه اگر با این وضعیت پیش بروید؛و اشتباه خودشان را درست نکنن.با این همه مشکلاتی از قبیل..تورم بالای ۶۰ درصد.؛اجاره مسکن؛هزینه دارو ودرمان صدددصدی.و...سال آینده همه این بازنشستگان به صف مخالفین نظام خواهند پیوسط..بترسین از آن روزی که مورد خشم مردم قرار بگیرین..
ناشناس
0
0
شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
با سلام من نمیدونم خطابم به کی باید باشه من میگم آقایون دولتی آقای ریسی شما رو به خدا شما رو به قرآن شمارو به ۱۴ معصوم آقای ریسی شما رو به جاتون در سال جدید حقوق‌ها رو در صدی ندید بگید زیر ۱۵ میلیون به همشون ۱۰ یا ۱۵ میلیون اضافه بشه آخه چقدر التماس کنیم آقای ریسی ما رو شما و حرفهاتون حساب کردیم
محمد
0
0
شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
گیریم ۵میلیون عیدی میداد مگه فرقی میکرد؟ اب از سرما خیلی وقته گذشته حالیون نیست.موندم وقتی دارن همش پول چاپ مییکنن وتورم و ابرگرانی حتما میاد چرا ۲۰میلیون عیدی نمیدن ک حداقل ۱۵ روز با دل خوش زندگی کنیم وبعدش راحت بمیریم
علی
0
0
شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
اصلٱ این یک میلیون و هشتصد هزار تومان هم ندهند ما باز نشسته ها عیدمان کجا بود عید مال قدیم بود هرکس بیشترکارکرد باخت دیگه نون وپیاز هم
گیر بازنشسته ها نمیاد خدا رحم کنه
ناشناس
0
0
شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
بخدا پنجاه درصد هم جواب نمیده چون اختیار بازار دست مسیولین نیست
ناشناس
0
0
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
کدام کارشان مبنا داره ۱۸۰۰ ی جفت کفش میشه آخه خجالت نمیکشید
علی کیاپاشا
0
0
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
اصلا اینها به حقوق کارگری اعتقادی ندارند اینها مثل احمد توکلی می گفت کارگر برده کارفرما است که فقط مطیع کارفرما باشد و فقط شکمش سیر شود چون سرمایه از آن کار فرما است...امام خمینی آنچنان تشری به او زد که میر حسین موسوی آن را از کابینه اش اخراج کرد ..ما نه مارکسیسم و نه لیبرالیسم ما شیعه علی هستیم و حکومت علی و عدل علی را می خواهیم...اقای دولت محرومان به چه حقی این همه سرمایه را برای روستای مازندران و گیلان در پاییز و زمستان کسی حضور ندارد و با اسب و الاغ رفت آمد می کنند و در آن جنگلهای شمالی آنقدر درختان خشک شده زیاد است که هیزوم زمستان اروپا را تامین می کند هزینه کردید..که اینجا من بازنشسته برای تهیه داروهای بیماری همسرم گدایی کنم و در سن ۶۵ سالگی با این تن مجروح کار کنم خدا را خوش می آید ...
یک جانباز اعصاب و روان و شیمیایی
ناشناس
0
0
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
ظلم و ظالم پایدار نمیماند.
رفروغی
0
0
دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
این کسانی که برای بازنشستگان تصمیم‌میگیرند چه اشخاصی هستن در تلویزیون آمده خودشان را معرفی کرده و معیارشان چی بوده حتما مال عهد دقیانوس هستن
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های رنو در بازار امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

بهترین تفرجگاه های گیلان در فصل بهار

فیلم/پاسخی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد ثروت افسانه‌ایش داد

فیلم/خانم قهرمان تکواندو جهان به کمک رسول خادم رفت

پست بازیگر مشهور ترک، سوژه کاربران ایرانی شد

متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

بررسی ادعای وزیر صمت؛ آیا اروپا طالب خودروی ایران است؟!/ در شراکت با خودروسازان چین، نباید مصرف کننده صرف باشیم

بلومبرگ: سرمایه‌گذاری در بورس ایران هیچ ریسکی ندارد

عکس/ بازیگر جوان سینما در بیمارستان

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

پیش بینی بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

حق کمیسیون‌های نجومی مشاوران املاک در آشفته بازار مسکن/ کمیسیون‌هایی که از نیم درصد به ۲ درصد هم می‌رسد!/ دولت هم پای قانون خود نایستاد

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

هر روز چای نوشیدن چه بر سر بدنتان می‌آورد؟

بنیامین نتانیاهو کیست؟

هشدار! این دارو معتادتان می‌کند

برای تقویت استخوان از این ۱۱ خوراکی نگذرید

بهترین تفرجگاه‌های مازندران در فصل بهار

عوارض مصرف بیش از اندازه ویتامین D

شهریه مدارس غیرانتفاعی در سال ۱۴۰۳_۱۴۰۴ چقدر است؟/ کاسبی از آموزش برای رهایی از حصار دولت!

استقبال اوسمار از بانویی که باسرطان می‌جنگد + عکس

رئال مادرید قهرمان لالیگا شد

پیام اینستاگرامی امیر قلعه‌نویی با قلب قرمز + عکس

ربایندگان یسنا به جرم خود اقرار کردند

عکس/ رونمایی خانم بازیگر از لباس عروسش

نقش رستم غرق شد

فیلم/ حرف‌های شوکه‌کننده یک کارشناس روی آنتن تلویزیون

وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس است

عکس/ خسارت های شدید بارش تگرگ به خودروها در یک شهر ایران

داور ۲ بازی حساس پرسپولیس و استقلال مشخص شد

فیلم/ پخش اذان در پخش زنده شبکه بی‌بی‌سی‌ فارسی

هوادار خاطی سپاهان ۱۰ سال محروم شد

معاملات مسکن در تهران با بیت‌کوین

نرخ گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل

انتشار متن نامه شهید سردار زاهدی به رهبری

فیلم/ وضعیت عجیب خیابان‌های اهواز یک روز پس از بارندگی شدید

مهمان ویژه نکونام در کمپ حجازی چه کسی بود؟ + عکس

قطار سریع‌السیر یزد حذف شد

علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد

سیل نان مردم جنوب کشور را تهدید می کند

واکنش سپاهان به بیانیه پرسپولیس

فیلم/ رودخانه دز طغیان کرد

فیلم/ خواننده‌های مورد علاقه استاد شجریان

هشدار مهم هواشناسی به تهرانی‌ها

آخرین خبر از تاکسی‌های برقی تهران

آذری جهرمی خطاب به مالک شریعتی: امنیتی‌ها مثل شما دهن لق نیستند

افزایش سرسام آور قیمت این محصول ایران خودرو

فیلم/ روایت گوینده اخبار هواشناسی درباره درآمد ماهیانه‌اش

عکس/ بازیگر جوان سینما در بیمارستان

سمت دقیق همسر رئیسی مشخص شد

فیلم/ ازدواج عروس ۸۵ ساله ثروتمند با پسر ۲۵ ساله در ایران

ماجرای جدول ادعایی در مورد نرخ تورم چیست؟

سقوط ۷ دکل فشار قوی برق در مسیر آبادان-ماهشهر