تاریخ انتشار: ۰۲:۰۳ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

مسیح علی نژاد کیست؟ + زندگینامه و عکس

مسیح علی نژاد با نام اصلی «معصومه علی نژاد قُمی کُلایی» در روستای «قمی کلای» شهر بابل به دنیا آمده است. وی متولد ۲۰ شهریور ۱۳۵۵ و خبرنگار و فعال حقوق زنان است.

مسیح علی نژاد کیست؟

اقتصاد۲۴- مریم آیتی: پس از فوت مهسا امینی در اواخر شهریور سال گذشته که در بازداشت پلیس گشت ارشاد بود، موجی از اعتراضات در کشور آغاز شد و به تبع آن، فعالیت اپوزیسیون خارج از ایران علیه جمهوری اسلامی هم شدت پیدا کرد.

یکی از افرادی که در ائتلاف اپوزیسیون علیه جمهوری اسلامی، فعالیت چشمگیری دارد، «مسیح علی نژاد» است.

بیوگرافی مسیح علی نژاد

مسیح علی نژاد با نام اصلی «معصومه علی نژاد قُمی کُلایی» در روستای «قمی کلای» شهر بابل به دنیا آمده است. وی متولد ۲۰ شهریور ۱۳۵۵ و خبرنگار و فعال حقوق زنان است.

او فارغ التحصیل لیسانس رشته روزنامه نگاری از دانشگاه آکسفورد بروکز انگلستان است. وی خبرنگاری را در مجلس شورای اسلامی شروع کرد و حالا در آمریکا زندگی می‌کند.

پدرش کشاورز و مادرش خیاط است و دو برادر و دو خواهر بزرگتر از خود نیز دارد.

مسیح علی نژاد خبرنگاری را از سال ۱۳۷۸ وقتی ۲۳ ساله بود با روزنامه «همبستگی» شروع کرد. سپس خبرنگار «خبرگزاری ایلنا» شد و بعد در روزنامه‌های «شرق»، «اعتماد ملی»، «هم میهن» و چند روزنامه دیگر نیز، نوشته‌هایی منتشر می‌کرد و فعالیت داشت.

مسیح علی نژاد کیست؟

سال ۱۳۸۳ وقتی ۲۸ ساله بود در مجلس هفتم به عنوان خبرنگار پارلمانی ایلنا کار می‌کرد تا اینکه به خاطر انتشار خبری در مورد پرداخت عیدی یک میلیونی به نمایندگان مجلس در همین سال از مجلس اخراج شد و دیگر اجازه ورود به پارلمان به وی داده نشد.

در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد به دلیل نوشتن مقاله جنجالی «آواز دلفین‌ها» در روزنامه اعتماد ملی که ارگان رسمی مهدی کروبی بود مردم را به دلفین‌های گرسنه و رئیس جمهور را به مربی تربیت دلفین‌ها تشبیه کرد، که دلفین‌ها برای ربودن لقمه‌ای غذا از دست مربی، صدا از خودشان در می‌آورند و حرکات دلفریب نمایشی انجام می‌دهند.

این نوشته که از نظر هیئت نظارت بر مطبوعات توهین به رئیس جمهور و ملت ایران تلقی می‌شد، منجر به عذرخواهی مهدی کروبی (مدیر مسئول روزنامه) شد.

مسیح علی نژاد در سال ۱۳۸۶ وقتی ۳۱ ساله بود از ایران راهی انگلستان شد. در تابستان ۱۳۸۸، علی نژاد مدتی را در ایالات متحده آمریکا به سر برد و تلاش کرد با باراک اوباما مصاحبه کند، ولی با وجودی که ویزای آمریکا به منظور مصاحبه با اوباما به او داده شده بود، تا زمان پایان مهلت ویزایش، موافقت دولت آمریکا با درخواست مصاحبه نهایی نشد و علی نژاد به انگلستان برگشت تا اینکه در همان سال ۱۳۸۸ موفق شد با ویزای کار خبرنگاری وارد خاک آمریکا شود.


بیشتر بخوانید: حامد اسماعیلیون کیست و چرا به صف مخالفان جمهوری اسلامی پیوست؟


او در سال ۱۳۸۹ سعی داشت در آمریکا با تعدادی از افراد سیاسی، تلویزیون ماهواره‌ای تاسیس کند که در نهایت با شکست مواجه شد. بعد از این موضوع، وارد تلویزیون صدای آمریکا شد.

با ظهور شبکه‌های اجتماعی از سال ۱۳۹۳، وی فعالیت خود را با فیسبوک شروع کرد و کم کم فعالیت خود را با نام «آزادی یواشکی» به اینستاگرام نیز کشاند. مسیح علی نژاد بنیان‌گذار و طراح جنبش‌های «آزادی یواشکی» و «چهارشنبه‌های سفید» با هدف آزادی حجاب و رفع حجاب اجباری در ایران است.

مسیح علی نژاد در ۲۰ سالگی ازدواج کرد، ولی چندی بعد جدا شد. او در مورد اولین ازدواج خود گفته که دلیل این جدایی، فعالیت‌هایی بوده که از طرف او در مطبوعات و رسانه‌ها صورت می‌گرفته و همسرش به شدت با کار‌های او مخالفت می‌کرد و زمانی که اختلاف آن‌ها شدت گرفت، از یکدیگر جدا شدند.

حاصل این ازدواج یک فرزند پسر به نام پویان است که مسیح همراه با پسرش از ایران خارج شده است.

او برای بار دوم در سال ۱۳۹۲ یعنی سپتامبر سال ۲۰۱۴ وقتی ۳۷ ساله بود با «کامبیز فروهر» خبرنگار خبرگزاری «بلومبرگ» زندگی مشترکی را شروع کرد که تا امروز ادامه دارد و اکنون ساکن نیویورک هستند. فروهر نیز از ازدواج سابق خود، یک دختر و یک پسر نوجوان دارد.

مسیح علی نژاد کیست؟

«معصومه علی نژاد قمی» چطور «مسیح علی نژاد» نامیده شد؟

وی در یکی از نوشته‌های خود اعلام می‌کند که دوستانش وی را مصی صدا می‌زدند، اما در جوانی فردی به نام پویان که ظاهراً خیلی به وی علاقه نشان می‌داده برای علی‌نژاد شعری سروده و او را مسیح خطاب کرده و شاید به همین دلیل مسیح اسم پسرش را پویان انتخاب کرده است.

گفته های جنجالی مسیح علی نژاد چیست؟

مسیح علی نژاد قبلا در فیلمی گفته بود: «در روستای خودمان حجابم را برداشتم و باعث بی‌آبرو شدن خانواده‌ام شدم. حتی در همان روستا از همسرم جدا شدم که همه می‌دانند در روستا طلاق گرفتن مرسوم نیست و با این کار بار دیگر آبروی پدرم را بردم.»

مسیح علی نژاد می‌گوید: «می‌خواهم رازی را فاش کنم که تا حالا در هیچ مکانی درباره آن صحبت نکرده‌ام. من قبل از اینکه ازدواج کنم باردار شدم که با این کار دوباره آبروی پدرم رفت و لکه ننگ فامیل شناخته شدم. حتی از دبیرستان اخراج شدم.»

بنابر گفته خواهر بزرگ مسیح، او پس از عقد رسمی‌اش باردار شده بود، اما در این مصاحبه مسیح بدون ترس طوری نشان می‌دهد که بدون عقد باردار شده است.

مسیح علی نژاد می‌گوید در نهایت زمانی که خبرنگار مجلس بودم دوباره اخراج شدم که دیگر آبرو برای پدرم نمانده بود.

کتاب های مسیح علی نژاد

مسیح علی نژاد علاوه بر فعالیت در حوزه روزنامه نگاری در نویسندگی کتاب هم فعال است و تا به حال پنج کتاب به نام‌های «تحصن»، «تاج خار»، «من آزاد هستم»، «قرار سبز» و «نوازش باد در گیسوانم» را به چاپ رسانده است.

کتاب تحصن، درباره تحصن نمایندگان مجلس ششم شورای اسلامی، در اعتراض به رد صلاحیت گسترده‌‌ انتخابات مجلس هفتم است.

کتاب تاج خار نیز درباره فعالیت‌های خبرنگاری علی نژاد در مجلس هفتم است.

صفحه آزادی های یواشکی

مسیح علی نژاد در اردیبهشت ۱۳۹۳ صفحه‌ آزادی یواشکی زنان در ایران را در فیس بوک راه اندازی کرد که در آن زنان ایرانی عکس‌هایی از خودشان را منتشر کرده و درباره‌ تجربه هایشان از نبود آزادی پوشش برای زنان ایرانی و آرزو‌ها و خواسته هایشان در این مورد حرف می‌زنند. این صفحه قبلا بیش از ۱ میلیون دنبال کننده داشت.

راه اندازی و فعالیت در این صفحه با واکنش بسیاری از مسئولان مواجه شد و کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران یکی از نخستین افرادی بود که به صورت رسمی نسبت به این صفحه واکنش نشان داده بود. او در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه گفته بود: «گاهی در برخی از نقاط شهرها، روسری‌ها برداشته می‌شود و بی حجابی کامل دیده می‌شود. انواع بی حجابی از طریق ماهواره و اینترنت به خانه‌ها راه پیدا کرده است»

واکنش الهام چرخنده نسبت به مسیح علی نژاد

الهام چرخنده، بازیگر سینما و تلویزیون ایران نیز در اعتراض به صفحه آزادی‌های یواشکی نامه‌ای به مسیح علی نژاد نوشت و علی نژاد را خائن به دین و کشورش و ملعبه دست رسانه‌های خارجی نامید و گفت: کاش می‌شد خواهرانه سیلی‌ای به صورتت می‌زدم.

کمپین چهارشنبه های سفید و دوربین ما اسلحه ما

مسیح علی نژاد همچنین در برنامه‌ای به اسم تبلت در شبکه ماهواره‌ای VOA یا صدای آمریکا کمپین‌های دیگری به راه انداخت که در آن از زنانی که در ایران زندگی می‌کنند می‌خواست که در روز‌های چهارشنبه با شال یا روسری سفید بیرون بیایند و یا در مواجهه با افرادی که نهی از منکر می‌کنند، گوشی‌هایشان را دربیاورند و از آن‌ها فیلم بگیرند تا در دنیای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شود.

مسیح علی نژاد کیست؟

اعلام برائت خانواده مسیح علی نژاد

سال‌ها بود شنیده می‌شد که خانواده مسیح علی نژاد انقلابی هستند و از اقدامات ساختارشکنانه وی به شدت گله‌مندند.

بعضی افراد خانواده اش می‌گویند که او فریب دشمن را خورده و ما با عقاید و افکار او به شدت مخالفیم، چراکه ما پیرو خط رهبری بوده و به انقلاب جمهوری اسلامی بسیار پایبند هستیم.

خانواده علی نژاد اعلام کردند که 10 سال در مقابل ایشان سکوت کردیم، اما هنگامی که دیدیم در مقابل رهبری ایستاده است، دیگر تحملش را نداشتیم و از داشتن او اعلام برائت کردیم.

برای اولین بار خواهرزاده مسیح (دختر مینا علی نژاد) در مراسم «دختران انقلاب» در سال ۹۷ از «مسیح» اعلام برائت کرد. وی در این همایش خطاب به مقام معظم رهبری گفته بود: «نوه ارشد یک مرد انقلابی و غیرتمند از شمال کشور هستم؛ خانواده من محکم و استوار در امتداد راه شهیدان ایستاده‌اند. ما پیرو دین و مذهبی هستیم که امام حاضرمان (عج) الگوی خود را حضرت زهرا (س) می‌داند. چنانچه هرکسی حتی جگرگوشه‌مان، حتی پاره تنمان، قدم و قلمی بر خط قرمز‌های مردم مسلمان ایران بگذارد، ما هم همانند شما مردم در برابرش ایستاده‌ایم و تا آخر می‌ایستیم. عرض شرمندگی آقا، عرض خضوع آقا، ما آنچه باید انجام دهیم انجام می‌دهیم.

ما هم جان ناقابلی داریم که در دست گرفته و در راه انقلاب فدا خواهیم کرد، برای ما دعا کن. عرض شرمساری به زنان باحجاب و مردان غیور سرزمینم دارم. کسی چه می‌داند معنای این خواهرانه‌ها را؟ چگونه کسانی در کنار ما فریاد دلسوزی سر می‌دهند و می‌گویند برقص تا برقصیم! مردم ما سالهاست رقص چمران‌گونه میانه میدان دارند! پس بتاز تا بتازیم!»

پاسخ خواهر مسیح علی نژاد به یکی از پست های او در اینستاگرام

مینا علی نژاد خواهر مسیح علی نژاد، فعال رسانه‌ای ضدانقلاب با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «به نام خدای مهر و محبت و عاطفه، ما روز‌های سختی داشتیم و داریم، در تفاوت‌ها زندگی کردیم، با تفاوت‌ها اندیشه‌هایمان ساخته شد، از میان تفاوت‌ها قد کشیدیم و رشد کردیم، اما هرگز رفتار‌های گا‌ها تلخ یکدیگر را به حساب اندیشه‌ها و اعتقاداتمان نگذاشتیم. ما یاد گرفتیم اگر روزی تفاوت‌هایمان را نشانه می‌گرفتیم، توهین می‌کردیم و یکدیگر را به سخره می‌گرفتیم و پای یکدیگر را وسط می‌کشیدیم، راهمان جدا می‌شد و عاطفه‌هایمان چنگ می‌شد بر دل کوچک ما.

مسیح علی نژاد کیست؟

ما عزیز جانی داریم که سال‌ها پیش درس و تحصیل را بهانه خروج از گرمای عشق‌مان دانست. طعم تلخ دلتنگی را به خاطر احترام به خواسته‌هایش به جان خریدیم، همیشه می‌گفت هر چند کنار هم متفاوتیم، اما با هم آرامیم، می‌گفت سره حرف و نه سره دله بمونه، شه شه مشکله حل هکنیم (راز خانه در خانه بماند و خودمان مشکلاتمان را حل کنیم).

اما چه شد که حرفش زیر و رو شد و تفاوت‌های ما غصه‌ای شد روی دلش که از خانه رمضونه دکتر و عمو ممدحسن هم فراتر رفت. چه شد که خنده‌های پرشورمان، آغوش‌های گرم‌مان تبدیل شد به کینه‌ها و بغض‌ها و نداشته‌ها. به سخره و درد‌ها و کمپین‌های یواشکی و علنی.


بیشتر بخوانید: رضا پهلوی کیست و چقدر ثروت دارد؟


چه شد که خانه بزرگ و دلباز من تبدیل شد به زیرزمین؟ هرچه هست می‌دانم دلش پر می‌کشد برای یک جرعه شربت بهار نارنج با تخم شربتی و زعفران خانه من. می‌دانم که خواهرانه‌هایم برایش گرم و بی‌ریاست. می‌دانم که می‌داند هنوز هم در کنج پیشخوان آشپزخانه‌ام جایی هست برای یک دل سیر حرف زدن و سبک شدن، هنوز روی اجاق گاز خانه‌ام غذای گرمی یا شامی سوراخ‌داری برای شتاب‌زدگی‌هایش دارم تا دلش سیر شود و خیالش جمع، او می‌داند من هنوز مینای مینایم، من حس ناب خواهری را از معصومیت خواهر همان امام رضایی آموختم که وقتِ نگرانی و اضطراب، عزیز گریزپایم صدایش می‌زد. من معصومیت از دست رفته او را خواهانم، من اعتقادات به سخره گرفته خانه و وطنم را بازپس خواهم گرفت، پس به قول خودش، بچرخ تا بچرخیم».

مسیح علی نژاد کیست؟

ماجرای ربودن مسیح علی نژاد در آمریکا

چندی پیش در سال ۱۴۰۱ دادستان آمریکا خبر از برنامه ربودن مسیح علی نژاد در خانه او در آمریکا داد و نام چهار ایرانی که متهم به تلاش برای ربودن مسیح بودند را فاش کرد.

دادستان نیویورک نام آدم ربایان را این‌گونه اعلام کردند: «علیرضا شاهواروقی فراهانی، محمود خاضعین، کیا صادقی و امید نوری» که شهروندان ایران هستند.

مقامات آمریکایی مدعی شدند این تیم به رهبری علیرضا فراهانی، در حال برنامه‌ریزی برای ربودن علی‌نژاد از منزلش تا ساحل و گرفتن قایق تندرو برای انتقال او به ونزوئلا بوده‌اند تا بعد مسیح علی‌نژا‌د را به ایران منتقل کنند. این تیم قبلا در کانادا، بریتانیا و امارات برای جمهوری اسلامی فعال بوده‌اند، اما سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به ادعای وزارت دادگستری آمریکا علیه چهار ایرانی به اتهام آدم ربایی واکنش نشان داد و آن را رد کرد.

مسیح علی نژاد کیست؟

فعالیت های مسیح علی نژاد خارج از کشور

علی نژاد پس از خروج از کشور برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران فعالیت می‌کند. او در شبکه اجتماعی توییتر به هدایت آشوب‌ها و اعتراضات داخل ایران می‌پردازد.

مسیح علی نژاد در تلاش‌های خود مسئله حجاب و مبارزه با حجاب را در دستور کار خود قرار داده است. او در خارج از کشور با پهلوی نیز ارتباط برقرار کرد و حتی با مایک پمپئو دیدار داشته است.

قرارداد‌های علی نژاد با دولت آمریکا

مسیح علی نژاد بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ سه قرارداد با شورای مدیران خبررسانی مشهور به «BBG» وابسته به دولت آمریکا منعقد کرده است.

شورای مدیران خبررسانی (BBG)، سازمانی مشتمل بر تمامی آژانس‌های خبری دولت آمریکا است که «صدای آمریکا»، «رادیو فردا»، «رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی» زیر نظر آن فعالیت می‌کنند.

وی با خانواده کشته شدگان در این سال‌ها مصاحبه تلفنی می‌کند. حتی در دیدار ویژه‌ای با احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران صحبت و پیگیری‌هایی داشت.

فعالیت پسر مسیح علی نژاد در شبکه من و تو از زبان آمد نیوز

همکاری پویان علی نژاد با شبکه من و تو با واکنش تند و انتقادی روح الله زم مدیر کانال ضدانقلاب آمدنیوز که حدود سه سال پیش در ایران اعدام شد، همراه شده بود.

زم با انتشار پستی در کانال تلگرامی آمدنیوز، نوشت: پویان علی نژاد، فرزند مسیح علی نژاد، روزنامه‌نگار و خبرنگار ضدانقلاب که تحت حمایت دولت‌های غربی و آمریکایی کمپین‌های ضدایرانی مختلفی را به صورت سازمان یافته دنبال می‌کند، در شبکه سلطنت طلب من‌ و‌ تو به ایفای نقش پرداخته است.

به کارگیری ژن خوب مسیح علی نژاد در این شبکه در حالی رخ داد که مسیح علی نژاد بار‌ها ادعا کرده است به صورت مستقل در رسانه‌های ضدانقلاب فعالیت دارد: «مسیح علی نژاد تنها فعال ایرانی داخل و خارج کشور است که «با امداد غیبی» هم‌زمان در صدای آمریکا، من‌ و تو، بی‌بی‌سی، تمامی رسانه‌های جریان‌های اصلی و مافیای جامعه روزنامه‌نگاران حمایت می‌شود و در همه تلویزیون‌ها با در نظر گرفتن اختلافات عمیق آن‌ها با یکدیگر، بدون هیچ مشکلی تریبون یا برنامه دارد! این در حالی است که فعالان دیگر دست‌کم در یک یا دو تلویزیون و برخی نیز در همه رسانه‌های جریان اصلی به طور کامل سانسور و بایکوت هستند».

مسیح علی نژاد کیست؟

در حال حاضر، مسیح علی نژاد در کنار رضا پهلوی، نازنین بنیادی و عبدالله مهتدی ائتلافی را شکل دادند تا به ظن خود، مسیر سرنگونی جمهوری اسلامی را هموار کنند.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
امید
0
0
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
اویک وطن پرست بی حیاست که مثل بچه موش جرات بیرون آمدن ازخانه راندارد.
محمد
0
0
سه‌شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
یه مشت ... می خواهند جمهوری اسلامی سرنگون کنن شما خودتون یعنی آمریکا وا وپا وصهیونیست سرنگون هستید درود بر بسیجی
صابر
0
0
سه‌شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
صحبت کردنش خوبه
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های رنو در بازار امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

بهترین تفرجگاه های گیلان در فصل بهار

فیلم/پاسخی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد ثروت افسانه‌ایش داد

فیلم/خانم قهرمان تکواندو جهان به کمک رسول خادم رفت

پست بازیگر مشهور ترک، سوژه کاربران ایرانی شد

متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

بررسی ادعای وزیر صمت؛ آیا اروپا طالب خودروی ایران است؟!/ در شراکت با خودروسازان چین، نباید مصرف کننده صرف باشیم

بلومبرگ: سرمایه‌گذاری در بورس ایران هیچ ریسکی ندارد

عکس/ بازیگر جوان سینما در بیمارستان

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

پیش بینی بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

حق کمیسیون‌های نجومی مشاوران املاک در آشفته بازار مسکن/ کمیسیون‌هایی که از نیم درصد به ۲ درصد هم می‌رسد!/ دولت هم پای قانون خود نایستاد

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

هر روز چای نوشیدن چه بر سر بدنتان می‌آورد؟

بنیامین نتانیاهو کیست؟

هشدار! این دارو معتادتان می‌کند

برای تقویت استخوان از این ۱۱ خوراکی نگذرید

بهترین تفرجگاه‌های مازندران در فصل بهار

عوارض مصرف بیش از اندازه ویتامین D

شهریه مدارس غیرانتفاعی در سال ۱۴۰۳_۱۴۰۴ چقدر است؟/ کاسبی از آموزش برای رهایی از حصار دولت!

استقبال اوسمار از بانویی که باسرطان می‌جنگد + عکس

رئال مادرید قهرمان لالیگا شد

پیام اینستاگرامی امیر قلعه‌نویی با قلب قرمز + عکس

ربایندگان یسنا به جرم خود اقرار کردند

عکس/ رونمایی خانم بازیگر از لباس عروسش

نقش رستم غرق شد

فیلم/ حرف‌های شوکه‌کننده یک کارشناس روی آنتن تلویزیون

وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس است

عکس/ خسارت های شدید بارش تگرگ به خودروها در یک شهر ایران

داور ۲ بازی حساس پرسپولیس و استقلال مشخص شد

فیلم/ پخش اذان در پخش زنده شبکه بی‌بی‌سی‌ فارسی

هوادار خاطی سپاهان ۱۰ سال محروم شد

معاملات مسکن در تهران با بیت‌کوین

نرخ گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل

انتشار متن نامه شهید سردار زاهدی به رهبری

فیلم/ وضعیت عجیب خیابان‌های اهواز یک روز پس از بارندگی شدید

مهمان ویژه نکونام در کمپ حجازی چه کسی بود؟ + عکس

قطار سریع‌السیر یزد حذف شد

علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد

سیل نان مردم جنوب کشور را تهدید می کند

واکنش سپاهان به بیانیه پرسپولیس

فیلم/ رودخانه دز طغیان کرد

فیلم/ خواننده‌های مورد علاقه استاد شجریان

هشدار مهم هواشناسی به تهرانی‌ها

آخرین خبر از تاکسی‌های برقی تهران

آذری جهرمی خطاب به مالک شریعتی: امنیتی‌ها مثل شما دهن لق نیستند

افزایش سرسام آور قیمت این محصول ایران خودرو

فیلم/ روایت گوینده اخبار هواشناسی درباره درآمد ماهیانه‌اش

عکس/ بازیگر جوان سینما در بیمارستان

سمت دقیق همسر رئیسی مشخص شد

فیلم/ ازدواج عروس ۸۵ ساله ثروتمند با پسر ۲۵ ساله در ایران

ماجرای جدول ادعایی در مورد نرخ تورم چیست؟

سقوط ۷ دکل فشار قوی برق در مسیر آبادان-ماهشهر

اطلاعیه سپاه درباره بازداشت عوامل یک گروه تروریستی

جزییات تازه از پرونده یسنا