اقتصاد ۲۴-مطابق با دستورالعمل ابلاغی شورای رقابت، علاوه بر بررسی کارشناسی صورتهای مالی خودروسازان داخلی، معیار شاخص رقابت پذیری با بررسی خودروهای هم رده داخلی با همکاری تنها دانشکده تخصصی صنعت خودروی کشور (دانشکده و پژوهشکده خودروی دانشگاه علم و صنعت) انجام شد و در این کارگروه از سازمان حمایت مصرفکننده و سایر ارکان صنعتی کشور نیز بهره گرفته شد.
به طور میانگین افزایش قیمت محصولات دو خودروساز اصلی کشور ۲۹ درصد است و همچنان برخی از محصولات تا ۳۰۰ درصد پایینتر از قیمت بازار هستند.
بیشتر بخوانید: سقف افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا اعلام شد
در طرح جدید تخصیص یکپارچه خودرو امکان تخصیص خودرو بدون قرعهکشی فراهم آمده است و اکنون همه واجدان شرایط میتوانند بدون قرعهکشی در خصوص دریافت خودروهای مدنظر با قیمت جدید بر اساس فهرست انتظار اقدام کنند.
در جدول بالا تغییرات قیمتی تولیدات ایرانخودرو و سایپا و تفاوت قیمتی این محصولات با نرخهای بازاری آمده است.
لازم به ذکر است که میانگین افزایش قیمت محصولات ایرانخودرو و سایپا نسبت به قیمت قبلی ۲۹ درصد است.
مگه حقوق چند درصد افزایش داشته؟!!!
این یعنی چی که قیمت کارخانه رو با قیمت بازار منتشر کردند، میخواستند شدت افزایش قیمت ناگهانی رو کمی تعدیل کنند یا دارند منت میزارند سر مردم؟!!
این بود معنی کنترل تورم؟؟؟
الآن خودرو سازها متحول میشند؟
چرا نمیآیند دقیقا بگند مبنای محاسبه این افزایش قیمت چی بوده؟ کدوم آپشن و یا افزایش کیفیت باعث این افزایش قیمت شده؟ یا صرفاً فقط همسان سازی با رشد تورمه؟
چرا تعطیلش نمیکنید هم خیال خودتون و هم خیال مردم رو راحت کنید؟
ما باید داد به کجا ببریم؟