تاریخ انتشار: ۰۱:۰۹ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳۸ نظر
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

اعتراض مردم به فضاحت تحویل خودرو‌ها به اوج خود رسید/ برداشت فی‌الفور پول از جیب مردم، تحویل خودرو ۲ سال بعد!

مردم از سرناچاری و با تشدید بحران قیمت در بازار خودرو به سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های داخلی روی آورده اند تا شاید بتوانند خودروی مورد نیاز خود را به دور از حاشیه گرانی محصولات در بازار آزاد مستقیم از درب کارخانه خریداری کنند.

اعتراض مردم به زمان تحویل خودرو‌ها

 اقتصاد۲۴- سایتی که زیر نظر وزارت صمت مسئولیت ثبت نام تا تحویل خودرو را برعهده دارد، امروز به کابوسی برای متقاضیان خودرو تبدیل شده است.

چندی پیش نتایج قرعه کشی شرکت خودروسازی سایپا اعلام شد و حالا اعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو هرچند با تأخیر چند روزه موجبات شوک جدید در میان متقاضیان خودرو را فراهم کرد.

دیدن نتایج قرعه کشی ایران خودرو اعتراض و انتقاد متقاضیان نسبت به نحوه سیاست‌های توزیع خودرو را برانگیخته است؛ نتایجی که نشان داد باز وعده‌های وزارت صمت راه به جایی نبرده و تنها برای تسکین بازار آن هم در آخرین روز‌های سال ۱۴۰۱ بوده است.

آمار‌ها نشان می‌دهد در مجموع حدود ۹۳۶ هزار نفر در طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های داخلی شرکت کرده بودند. از این تعداد بیش از ۸۳ درصد متقاضی محصولات ایران خودرو بودند. به بیان دیگر ۷۸۰ هزار نفر در ثبت نام ایران خودرو شرکت کرده بودند.

همچنین ۳۲ هزار نفر برای محصولات سایپا ثبت نام کرده بودند. سایر خودروسازان نیز با تقاضای ۱۳۲ هزار نفری روبرو بودند.


بیشتر بخوانید: نمایندگی‌ها جلوی فروش خودروهای مونتاژی‌ را گرفته‌اند/ خیز نمایندگی‌ها برای گرانی خودرو‌


وعده تحویل سه ماه خودرو حالا به یکسال، دو سال و شاید هم بیشتر رسیده، قولی که از سوی وزارت صمت اعلام شد، اما به راحتی از آن گذشت.

از همان ابتدا وزارت صمت تاکید کرده بود تمام متقاضیان ثبت نام ایران خودرو و سایر خودروسازان تا پایان سال خودرو‌های خود را تحویل می‌گیرند، اما نتیجه آن، خلاف وعده وزارت صمت است و در این بین بسیاری از ثبت نام کنندگان درخواست خودرو از ایران خودرو شوکه شدند.

مسئولان وزارت صمت غیب شده اند!

هرازچندگاهی وزارت صمت با ابلاغ دستور العمل و یا اعمال سیاست‌های خود خواهانه و تصمیمات عجولانه در بازار باعث ایجاد موج جدیدی از بحرانی تازه می‌شود، اما امروز موضوع متفاوت‌تر شده است.

وزارت صمت، سایت سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های داخلی را به روی متقاضیان خودرو باز کرد تا بتواند مبالغ هنگفتی از منابع مردم را در ازای ثبت نام خودرو دریافت کند و در مدت سه ماه خودروی ثبت شده را به متقاضی تحویل دهد، اما امروز خبری از هیچ یک از این وعده‌ها نیست و تنها جیب مردم در آخرین روز‌های سال ۱۴۰۱ خالی شد.

این گمانه‌زنی نیز مطرح شد که جمع‌آوری پول‌های مردم فرصت خوبی برای دولت برای جبران کسری بودجه خود در پایان سال برای دادن حقوق و مزایای کارکنان خود فراهم کرد.

سامانه یکپارچه

مردم با اختلاف قیمت تا دو سال آینده چه کنند؟

ناگفته نماند پس از اعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو و زمان تحویل دو ساله برخی خودروها، وزارت صمت مِنت گذاشته و از امکان تغییر خودرو در مرحله اول ثبت نام ایران خودرو خبر می‌دهد.

طبق چنین اعلامی خریداران خودرو باید دو سال دیگر خودروی خود را تحویل بگیرند، آن هم با قیمتی که قطعاً تفاوت زیادی با نرخ خودرو‌های درخواستی امروز دارد! آن هم زمانی که مدیریت ضعیف وزارت صمت در بازار خودرو بر همگان مشخص است. با اینکه هنوز قیمت خودرو در بازار ۱۴۰۲ به تثبیت نرسیده است وزارت صمت از تحویل خودرو در دو سال آینده خبر می‌دهد و مطمئناً متقاضیان امیدی به کاهش قیمت‌ها و تحویل خودرو خود نخواهند داشت.

نکته جالب اینجاست که در این شرایط قالیباف، سخنگوی وزارت صمت گفته در دو ماه آینده ۲۵۰ هزار دستگاه در طرح یکپارچه خودرو، عرضه می‌شود.

وی گفت: اردیبهشت و خرداد ۲۵۰ هزار خودرو تحویل متقاضیان می‌شود. مرحله دوم ثبت نام نیز از ۱۶ اردیبهشت شروع می‌شود. اختلاف قیمت خرید خودرو در طرح یکپارچه با بازار آزاد زیاد است، مثلا در مورد شاهین ۳۰۰ میلیون تومان ارزان تر. انتخاب با شماست که از بازار آزاد، خودرو بخرید یا در طرح یکپارچه شرکت کنید.

همچنین قالیباف گفته استقبال قابل توجه از چند مدل محصولات ایران‌خودرو باعث شد زمان تحویل خودرو برای آن‌ها برای سال آینده تعیین شود. این امکان برای این دسته متقاضیان فراهم می‌شود که با انتخاب خودروی دیگری زمان تحویل خودروی خود را کاهش دهند.

سه‌شنبه پنجم اردیبهشت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برای متقاضیانی که نوبت تحویل خودروی آن‌ها در ثبت نام ایران خودرو سال ۱۴۰۳ اعلام شده باز می‌شود.

خبرنگار اقتصاد ۲۴ طی تماس با قالیباف سخنگوی وزارت صمت پیگیر این موضوع بود که این پیگیری با عدم پاسخگویی وی به نتیجه‌ نرسید.

اعتراضات ملایم مردم به وزارت صمت!

«واقعا .. کلی ما رو سر دوانید. سه ماه پول ما بلوکه است اینم از قرعه کشی تون».

«یعنی من موندم این نابغه‌ها رو از کجا میارن. کشور‌های دیگه دارن واسه خریدن زمین تو مریخ ثبت نام می‌کنن اونوقت ما واسه این لگنا دوسال صبر کنیم».

«پارسال کلا ۱ میلیون خودرو تولید شد در همه کارخونه‌ها حالا اومدن طرح گذاشتن ۹۶۰ هزار نفر ثبت نام کردن ۸۰۰ هزار نفرشون متقاضی ایران خودرو بودن خوب معلومه که کشش ندارن مجبورند با زمان بیشتری تحویل بدن همه هم پژو پارس می‌خوان بابا یکیتون هم کوییک بخواین».

«یک مشت افراد دروغگو وعده‌های الکی شما که با اطمینان گفتید همه در سال ۱۴۰۲ خودرو تحویل می‌گیرند. مگه سال جدید مهار تورم و رشد تولید نبود بعدش میگه مردم دروغ گو هستند و اطلاع کافی ندارند شما از همه بدتر هستید جمع کنید این همه حرف‌های پوچ و الکی».

«سلام یه کاری کنین که لاعقل دلمون خوش باشه ثبت نام ما هم که تحویل خودرو به ۴۳ موکول شده ما هم تکمیل وجه کنیم، ولی گرونی ماشین یا ارزونی ماشین دیگه کاری به ما نداشته باشه تورم شامل ما نشه اعلام کنین که پول خودرو بریزیم حساب تا فکرمون راحت بشه».

«زمستان ۱۴۰۳ موعد تحویل ماست، این چ مسخره بازیه این‌ها راه انداختن ۹۰ درصد سال ۱۴۰۳ انداختن سال دیگه هم ۴۰ درصد میذارن ماشین مجدد، مردم مسخره کردن».

«وای بر این همه دروغ و کلاه سر ملت گذاشتن وقتی توان ندارین چرا نمی‌زارین بهترین ماشین از خارج بخریم با نصف قیمت».

اینها تنها بخشی کوچک از کامنت‌های اعتراضی قابل انتشار مردم است که به بدعهدی وزارت صمت و خودروسازان در تحویل خودروهای داخلی واکنش نشان داده‌اند. بسیاری از کامنت‌ها اساسا به قدری تند هستند که قابلیت انتشار نیافته‌اند اما فحوایشان ناسزاهایی است که نصیب مسئولان وزارت صمت و خودروسازان شده است.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
علیرضا
0
0
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
از نظر بنده همه مشکلات و گرفتاری ها و فلاکت ها اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... همه و همه یک مقصر اصلی داره و اون هم نمایندگان مجلس و به طور کلی مدل رفتاری مجلس در ایرانه. اگر مجلس مستقل و نمایندگان از دل احزاب واقعی (نه احزاب فعلی) در بیان، هرگز شاهد چنین شرایطی نخواهیم بود.

نکته مهم:
یک حزب واقعی نباید ساخته دست یک یا چند نفر انسان صاحب نفوذ سیاسی یا نظامی باشه،،، بلکه یک حزب باید توسط یک عده انسان صاحب فکر و عقیده و ایدولوژی منحصر به فرد تشکیل و مثل یک شبکه مویرگی تا پایین ترین اقشار جامعه را در بر بگیره

کشوری که چنین مجلسی داشته باشه، محال ممکنه این بلاهای خود ساخته سرش بیاد

با تشکر
بهنام
0
0
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
اگر خودروساز نمیتونه پاسخ گوی مردم باشه و دولت و اقای مخبر دلشون برا مردم سوحته خب فردا صبح با یه دستور حکومتی و دولتی گمرکی رو صفر کنید تا مردم برن از سلیمانیه عراق و دیگر کشورها ماشین بیارن مثل تویوتا لندکروز 900 ملیون اگر درب خودروسازی ها گل نگرفتن حالا دولت اگر یار مردمی یا علی یه دستور و ببین اینا جطور التماس مردم میکنن
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
واقعا از انسانیت بدور بود
امت
0
0
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
خدا لعنتشون بکنه دروغ گوهای همیشه شاد و خندان اول قرار بود تو یکساله تحویل بدن الان من افتادم پاییز ۱۴۰۳ طعنی ۲۰ ماه بعد ولی خوب گناه من چیه با اونیکه با هم ثبت نام کردم اون زمستان ۱۴۰۲ برنده شده ولی من پاییز ۱۴۰۳ یعنی ۲۰ ماه بعد کی قراره جوابگوی ماها باشه خوب منی که بعد ۲۰ ماه اینده قراره خودرو بهم بدین چه امتیازی برام گذاشتین هیچ ولی میان سر ۲۰ ماه با گران ترین قیمت بهم میفروشن و منت هم سرم میگذارن امتیازشون هم بخوره تو سرشون پس اوناییکه افتادیم ۱۴۰۳ بهتره همه انصراف بدیم تا پدر ایرانخودرو در بیاد بعدش چه لزوم داره تو که ۲۰ ماه بعد به من قراره خودرو بدی چطوری روت میشه دو ماه دیگه بیاید فراخوان ثبت نام بدای مرحله بعد ایرانخودرو بدی فقط اینو توجیه بکنین برا مردم پس دیگه تا تحویل خودر به مردم حق فروش نباید داشته باشین اونم میاین کلاه میگذارین سر مردم دروغ ودروغ ودروغ
رضا خان
0
0
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
هر روز دارن پوست مردم رو به روش های گوناگون میکنن مردم هم گول خورشون بالا
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
اون موقع که مجلس یازدهم یعنی همین مجلس تازه تشکیل شده بود اگه یادتان باشد پراید 40. میلیون بود هی که بالا می‌رفت رسید به 60همه اعتراض می کردند وحرفهایی می زدند .اعتراض و انتقادشان غوغا کرده بود اما از زمانی که همه دنا پلاس را گرفتن همشون لال شدن و کسی دیگه به بازار فلاکت بار خودرو و گرانی نجومی هر روز دیگه کاری نداره چون دهانشان بسته شد با اون دنا پلاسها
ناشناس
0
0
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
واقعاحقمونه هربلایی سرمون بیارن خدالعنتشون کنه چراهیجکس پاسخگونیست
رضا
0
0
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
این مردم زود باور حقشون همین هستش
@۱۳۵۷۸د
0
0
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
این چه وضعیه مردم بدبخت شدن حالا دیگه سال ۱۴۰۳دیگه چه بود چه جوری مردم زندگی کنن با این قیمتا
ح
0
0
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
مردم ایرانو باید توی کتاب گینس بعنوان گول خورنده ترین ثبت کنن دیگه چند سال و چندبار با دروغ اینا میرید ته چاه و با این کارتون بقیه مردمم در عذابن و سختین لطفا لطفا گول دروغای اینارو نخورید
ناشناس
0
0
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
ظلم دولت وبی خاصیت بودن نمایندگان از حد گذشته
فقط جنگ جهانی حلال مشکلات هست
مصطفی
0
0
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
با سلام کجای دنیا طرف از کارخانه ماشین بخره بعد تو بازار به چند برابر قیمت می فروشد لامصبا این چجور مدیریتی هست آخه مگه فقط خودرو در بازار گران شده چرا جلوی گرانی خانه ها جلوی گرانی طلا آهن مس فولاد و حتی مواد غذایی گرفته نمی شود خلاصه فقط تو ایران کسی می‌تواند یک شبه پول دار بشود حداقل حق تعویض پلاک نداشته باشند تا پنج سال تا دلال جماعت ثبت نام نکند و مصرف کننده واقعی فقط خودرو زیر قیمت بازار گیرش بیاد
نادر
0
0
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
نمایندگان مجلس ما هم لال وهم کر وهم کور هستند
علی
0
0
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
پدر مردم و دراوردند، از دست خودروسازان داخلی آه از نهاد مردم بلند شده.همه مسئولین میدونند اینها چه پدری از مردم با این خودروهای بی کیفیت و به قیمت شاسی بلند در می آورند. چرا صدای مردمو نمی شنوند.
ناشناس
0
0
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
معلوم نیست یکسری نماینده فرستادیم تو مجلس یا یکسری ... که به هیچ دردی نمیخورننننن
سامانی
0
0
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
مردم . با این کارشون. آب تو آسیاب .... و مافیای. خودرو میریزند .
با پولهای مردم میشه بهترین کارخانه های ‌‌اروپایی‌را وارد کرد . و یا با قیمت دنا. میشه از کشورهای عربی بهترین ماشین را خرید . ولی .... نمیگذارند
محسن
0
0
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا ازتون نگذره خدا بزنه به کمرتون بیچاره کردید
هادی
0
0
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
فقط یک جمله می‌تونم بگم که ای ی ی ی ی ی ی ی ی خدااااااااااااااااااااااااااااااااااآاااااااااااااااااآااااااآاااااااآاااااااآآاآااااااااااآااااا
هرچه سریع تر ریشه اینطور آدمهای دروغگو رو خشک کن
ناشناس
0
0
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
صد رحمت به دزد سر گردنه شماها رو هر چی دزد و دروغگو را کم کردید
محمدجعفر
0
0
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
واقعا چجوری دوباره ثبتنام میکنیدوقتی توان تولیدنداریداینوتوضیح بدیدفقط میخوان باپول مردم بنفع خودتون مصادره کنیدلعنت به خودتون. مردمو گوسفند گرفتیدبعدمیگیدهمه جا مردم شریف و.......جواب اینهمه حق مردم خوردنو کی میده انشاالله ریشه خودتونو خانوادتون بخشکه انشاالله
امین
0
0
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدانابودکنه این دو شرکت این چه وضعشه پدرمردم درآوردن دولت چرا واردات آزاد نمیکنی گمرک صفرکن تا بااین پولی که مردم بابت ارابه های مرگ میدن بهترین ماشین بخرن این حق نامردم نیست
ناشناس
0
0
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
مجلس ودولت ومسئولان با خودرو ساز ان باهم هستند ومردم فوری در دام فریب آنها می افتند اگر دولت ومجلس راست می‌گویند گمرکی چند ماه نگیرند و واردات خودرو را آزاد کنند آنموقع ثابت میکنند که واقعا به ملت می‌خواهند خدمت کنند امثال میر سلیم ها به درک واصل می‌شوند در غیر این صورت دست همه مسؤلان از بالا تا پایین توکاسه است
محمد
0
0
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
وعده عدم افزایش قیمت خودرو های مونتاژی کجا رفت آیا جک s5 که جزو خودروهای داخلی ثبت نام کردید مونتاژی نیست چرا ۵۰ درصد گرون کردید واقعا چه پاسخی دارید؟؟؟؟؟
ناشناس
0
0
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
از ماست که بر ماست فرزند سومم برج ۱۲ به دنیا اومد وقتی طرح یکپارچه ای چرت و پرتا رو اوردن پول نقدشو داشتم ولی ثبت نام نکردم هر جور فکرشو میکردم نمیتونستم خودمو قانع کنم ثبت نام کنم ،وقتی ما خودمون به ... بها میدیم همین که هیچ خیلی بدتر ازاینا سرمون میارن
ناشناس
0
0
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
کلاهی که این دولت باکابینه بی سوادونالایقش تواین دوسال سرمردم گذاشتن توتاریخ جمهوری اسلامی اول شد دولتی که باچه وعدههای دروغی سرکاراومدیعنی هرکسی که خودشو مذهبی ترو مدافع مردم فقیرمعرفی میکنه ازهمه بدتره روزی میگفتین روحانی روباه مکاره حالا بایدبگیم روحانی درمقابل این آقا فرشته بود
شهروند
0
0
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
مردم کمی همت کنند نخرند تا اونا التماس برای فروش خودرو کنند این بهترین روش می باشد شهر وند
ناشناس
0
0
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا وکیلی این دزدی وخیانت ودروغگویی جرم وگناه هست یا بی حجابی
علی
0
0
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
حقتونه هربلایی سرتون بیاد حقتونه. آدم باید چقدراحمق باشه که باز گول اینا را بخوره طرف اومده میگه مردم ایران زود گول میخورن ولی خود......اش اولین نفره برای نام نویسی برای ماشین خدا را شکر اینقدر دارم که ماشین از بنگاه بخرم ومنت این جماعت پاچه ورمالیده رانکشم بازم حقتونه برید صف ببندید دم ایران خورو
شیخ
0
0
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
حق مردم ساده گول خوردن وحق دولت ناکارآمد بالا کشیدن اموال وحق مردم است ولی تا کی این رویه ادامه دارد درست تا زمانیکه سید مرحومان زنده باشد
علی؟
0
0
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا لعنتون بکن پدر ما جوانها را درآوردید
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
درود خدمت رفقا به نظر من باعث وبانی همه اینها ومقصر اصلی خود مردم هستند چون داخل کشور ما هر چیز را گران کردن مردم بیشتر به سراغ آن می‌روند واستقبال بیشتری می کنند اگر فقط ۶ماه مردم هیچ گونه خرید چه به نرخ کارخانه وچه به نرخ بازار نداشته باشند وضعیت بهتری می شود چرا در مقابل جنسی یا کالا یی که هنوز به دستت نرسیده پول پرداخت می کنی آنهم به مدت چند سال
علی
0
0
سه‌شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا نظر که دادم ثبت نشده
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
من سوالی دارم از همه کسانی که ثبت نام می‌کنند یا اعتراض دارند بنظر شما ماشینی که قیمت کارخانه اش بعنوان مثال ۲۰۰میلین باشه وقیمت بازارش ۶۰۰میلیون باشه مگه کارخانه دار دیوانه است بیاید فورا ماشین را تحویل خریدار به یا پول شما را میگیره جای دیگه سرمایه گذاری مینگنه به مدت چندین ماه وباسود شما بهتان ماشین میده یا همان ماشین رابواسطه دلالی قیمت ۶۰۰میلیون به قیمت بازار میفروشد
مهدی
0
0
سه‌شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
حالا هی برید پای صندوق‌های رأی...چهار روز دیگه گول می‌خورید
چیکار اسمم داری
0
0
سه‌شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
از کسی هم معذرت نمی‌خوام
واقعا خوب سواری میدید به یه مشت ...
تا خر هست خر سوار هم هست.
حسین
0
0
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
آقا توروقرآن نظرمنو پخش کنید
دیگه توان ناسزا گفتن هم ندارم ... از اول اسفندگفتن خودروبدون قرعه کشی باهزاربدبختی طلای یادگارمادرزنم رو فروختیم و قرض کردم وثبت نام کردم ماشین لگنمو قبل عید فروختم که اگر بخوام همونو بخرم ۵۰میلیون باید روش بزارم ...و گزاشتیم توحساب بدون ریالی سود به جان بچه ام .. با زن مریض ودوتا بچه شب وروز به امیدماشین نگاه کردیم وروز شماری کردیم رفیقم زنگ زد که بیا اعلام کردن من افتادم دوماه دیگه ۲۰۷ جالب دوست رفیقم هم افتاده بودمرداد... جالب دونفرشون بهترین ماشین رو دارن خوشحال باعجله اومدم برام زد دیدیم افتاده پاییز ۴۰۳ ... تا صبح بچه هام اشک ریختن بس که جوش زدم فشارم ۱۸شده بود ... به جان بچه ام اگر دروغ میگم ... حالا میگن تغییر بدید بشه ۴۰۲ الان رفتم توسایت زده آریسان .. تارا اتوماتیک و دستی ... ورانا ... جالب که میگه باید ۵تا اولویت رو بزنی والا ۴۰۲نمیشه ... تمام پولم به رانا میخوره این درسته خداوکیلی ۲ماهه پولم توحساب بعد به کسی که ماشین دوتا داره بیایید ۲ماه بعدبدید و به ما بخندن ... خدایی هست آقای وزیر ... این دنیا به کسی وفانکرده ... انصراف میدم ولی میسپارمتون به همون خدایی که اعتقاد ندارید
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
هرچی بگندد نمکش میزنند وای ب روزی بگندد نمک اینها اینقدر دروغ گفته اند ومیگویند که حتی اگه راست هم بگن کسی اعتماد نمیکند ایران خودرو از سایپا دروغگو تر سایپا از ایران دروغگو تر خدا لعنتتون کنه که مردمو همینجوری دست میندازید بخاطر پرکردن جیباتون که پربشو نیست ما خودمون مقصریم اگه اعتماد نکنیم ومطلقا ثبت نام نکنیم اونوقت نوبت ماست به ریشتون بخندیم وهمینطور هم میشه چون از گلو هم گزشته
علیرضا حیدری
0
0
شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲
چراهیج نهاد ناظری بربدعهدیهای خودراسازان ایراد نمیگیرد چرا چرا
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های رنو در بازار امروز + جدول

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

بهترین فیلترشکن برای اندروید

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

بهترین پهپادهای رزمی جهان

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ دل امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

بهترین تفرجگاه‌های طالقان در فصل بهار

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/دفاع جانانه سردار رادان لایحه عفاف و حجاب

پست بازیگر مشهور ترک، سوژه کاربران ایرانی شد

فیلم/خانم قهرمان تکواندو جهان به کمک رسول خادم رفت

نفس بازغی تولد مادرش را اینگونه تبریک گفت + عکس

فیلم/حقوق خبرنگار جنجالیِ حامی دولت چقدر است؟

امیر تتلو با این شایعه دوباره صدر اخبار شد!

استان تهران تقسیم می‌شود؟

عکس‌های جدید سحر قریشی در خیابان های آمریکا

واکنش جواد نکونام به حضور آتیلا حجازی در استقلال + عکس

عکس/ واکنش عزت‌الله ضرغامی به برخورد تند آمران حجاب

کاهش قیمت طلای جهانی

بلومبرگ: سرمایه‌گذاری در بورس ایران هیچ ریسکی ندارد

مزیت معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟

تکلیف نامعلوم عرضه خودرو‌های وارداتی!

سردار حاجی زاده: وعده صادق نکات پنهان زیادی دارد

گراهام بل چگونه تلفن را اختراع کرد؟

چطور ارز دانشجویی بگیریم

امسال خاموشی نداریم

متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

اگر خریدار طلا از صندوق‌ها هستید، بخوانند

کاهش قیمت دلار تا کی ادامه دارد؟

میوه نوبرانه ارزان می شود

فیلم/در ون‌های گشت ارشاد پلیس چه می‌گذرد؟

مستاجران خانه‌های دلاری در تهران چه کسانی هستند؟

سهام‌های ارزنده بورس رشد می کنند؟

رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند/کوتاهی مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر

نکات طلایی درباره رمز کارت سوخت که حتما باید بدانید

فیلم/ از بین بردن چربی پهلو با این شش حرکت

فیلم/ بدرقه پدرانه آیت الله هاشمی برای رفتن مهدی به زندان

قیمت جهانی نفت کاهشی شد

فیلم/ روشی برای تقسیم کیک

اجرای طرح کالابرگ ادامه دارد؟

سید رضا اکرمی: گرانی هست، اما همه اعضای خانواده باید کار کنند

چرخ اقتصاد مسکن نمی‌چرخد

شعر معنادار علیرضا بیرانوند برای طرفداران زن پرسپولیسی + عکس

طلا و سکه چه قیمت‌هایی را در این هفته تجربه می‌کنند؟

عکس جنجالی از مجری زن سابق صداوسیما در BBC

احترام اوسمار برای زنان پرسپولیسی + عکس

شیب تند کاهش قیمت در بازار خودرو

سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی؟

فیلم/شبکه خبر صدا و سیما هک شد؟

فیلم/پاسخی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد ثروت افسانه‌ایش داد

عکس/ حضور سیدمحمد خاتمی در یک مراسم

فیلم دیده‌نشده از لحظه پیدا شدن یسنا؛ خوشحالی شدید مردم محلی

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ + جدول

قیمت انواع خودرو‌های رنو + جدول

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول