تاریخ انتشار: ۰۳:۲۱ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲

بهترین روغن برای پرپشت شدن موها

یکی از مزایای روغن تراپی سرعت بخشیدن به رشد و پرپشت شدن موها است. در این مطلب بهترین روغن‌ها برای پرپشت شدن مو را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین روغن برای موها

اقتصاد۲۴-مو در زیبایی ظاهری افراد اعم از خانم یا آقا بسیار موثر است. یکی از چالش‌های خانم‌ها و مخصوصاً آقایان در میانسالی، ریزش مو است، که اکثراً دلیل‌ آن را نمی‌دانند. روغن تراپی برای مو به عنوان چاره کار و جلوگیری از این مشکل بر کسی پوشیده نیست. البته روغن تراپی یک روش درمان سنتی و طبیعی برای جلوگیری از ریزش مو، زیبایی و رشد سریع موها از قدیم‌ها تا امروز بوده، که البته این روزها توجه بیشتری به آن می‌شود.

یکی از مزایای روغن تراپی سرعت بخشیدن به رشد و پرپشت شدن موها است. در واقع از نشانه‌های موهای سالم، رشد به اندازه و پرپشت بودن آن است. در ابتدای این موضوع باید ببینیم چه علائمی باعث ریزش مو می‌‌شود. 

علت ریزش شدید مو

ریزش مو دلایل مختلفی دارد مثل:

استرس و فشارهای عصبی

دلایل ارثی

عدم رسیدگی درست و صحیح

درمان ریزش مو 

برای جلوگیری از ریزش مو راه‌های مختلفی هم وجود دارد؛ از جمله کاشت مو و درمان‌های پزشکی و سنتی.

نیازهای مو را بهتر بشناسید

در درجه اول، مو از پروتئین ساخته شده است. همچنین یکی از منابعی که مو برای رشد به آن نیاز دارد، زینک است. این ماده نیز نقش موثری در سلامت و رشد موها دارد. از دیگر مواد مغذی مورد نیاز موها می‌توان به انواع ویتامین‌ها اشاره کرد. این مواد و عناصر تا حدودی از طریق تغذیه فراهم می‌شود و تا حدی توسط مراقبت‌های روتین مو.


بیشتر بخوانید: موها را چند وقت یکبار رنگ کنیم؟


جدای از مواد مغذی، شما باید اطلاعات درستی از شرایط و نیازهای موهای شخص خودتان داشته باشید. اینکه موهای شما خشک است یا چرب و یا اینکه سطح فعالیت‌هایتان به چه شکلی است؛ همچنین مقدار و چگونگی استفاده از محصولات مو، می‌تواند در مشخص کردن نیاز موها به شما کمک کند.

 برای مثال کسانی که دارای موهای چرب هستند، هر روز می‌توانند موهایشان را با شامپو بشویند، اما افراد دارای موهای خشک هستند، باید تعداد دفعات استفاده از شامپو را به یک تا دو بار در هفته کاهش دهند.

علت ریزش و کم پشتی موی کودکان

یکی از مسائل نگران‌کننده برای والدین، کم پشتی موی کودکان است و معمولاً دیگران، استفاده از تقویت‌کننده یا تراشیدن موی سر با تیغ را به آن‌ها پیشنهاد می‌کنند. کرکی و کم پشت بودن موی کودک تا سن پنج سالی طبیعی بوده و جای هیچ نگرانی نیست، اما با رعایت برخی اصول مراقبتی می توان موها را تقویت کرد. باید در ابتدا علت ریزش موی کودک خود را شناسایی کنید و برای رفع آن اقدام نمایید. اگر ریزش موی کودک شما به دلایل پزشکی و به خاطر بیماری، کمبود مواد معدنی، کم کاری تیروئید، کم کاری غده هیپوفیز و غیره باشد، می‌توان از طریق آزمایش خون آن را تشخیص داد و به کمک پزشک آن را معالجه کرد. برای تحریک رشد مو لازم است که مطمئن شوید که کودک شما رژیم غذایی سالم و مناسبی دارد و کمبود مواد مغذی بر بدن کودک فشار وارد نمی کند. در تغذیه کودکان نکات زیر را در نظر بگیرید.

نحوه استفاده از روغن برای مو

توجه داشته باشید که نحوه استفاده از روغن برای موها به نیاز شما بستگی دارد. برای مثال اگر می‌خواهید از روغن برای پرپشت شدن مو استفاده کنید، چند قطره روغن به نوک انگشتانتان بزنید و کف سر را با حرکت دایره‌وار به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید. پس از آن اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه روغن روی کف سر باقی بماند. سپس کف سر را با آب ولرم، شامپو و کاندیشنر به خوبی بشویید. با این حال اگر می‌خواهید از روغن برای خشکی مو و درمان موهای آسیب دیده استفاده کنید، هرگز روغن را به کف سر و ریشه موها نزنید. برای این کار کافی است که کف دستتان را با روغن چرب کنید و روغن را از بالا تا انتهای ساقه‌ی مو به نرمی بکشید.

همچنین توصیه می‌کنیم برای روغن تراپی به منظور پرپشتی موها، پس از پنج دقیقه ماساژ کف سر با روغن، آن را به خوبی با شامپو و کاندیشنر مناسب موهای چرب بشویید.

انواع روغن برای پرشت شدن مو

گاهی تغذیه نادرست منجر به ضعیف شدن موها و به درستی تغذیه نشدن آن‌ها می‌شود. از طرفی علت بخش بزرگی از بیماری‌های مو مانند موخوره و شوره به دلیل خشکی و عدم آبرسانی به موقع موها است.


بیشتر بخوانید:نوشیدنی مفید برای درمان ریزش مو


این علت به سادگی از طریق روغن ‌درمانی برطرف می‌شود. در روغن تراپی شما با استفاده از روغن‌های گیاهی که از روش‌های کاملاً طبیعی استخراج می‌شوند، سلامت و زیبایی را به موهای خود برمی‌گردانید. این همان سبک زندگی سالم است که این روزها همه به دنبالش هستند.

کدام روغن‌ها برای تقویت مو بهتر است؟

روغن نارگیل: یکی از محبوب‌ترین روغن‌ها برای مو که بسیار قابل‌دسترس و مقرون‌به‌صرفه نیز هست، روغن نارگیل است. مهم نیست که کجا زندگی می‌کنید، روغن نارگیل برای مو در سراسر کشور و حتی در سراسر جهان در دسترس است! تقریباً از این روغن برای انواع موها می‌توان استفاده کرد. روغن نارگیل سرشار از ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که منجر به رشد بیشتر و بهتر مو شده و پوست سر و موهای شما را سالم می‌کند.

روغن بادام: تحقیقات نشان می‌دهدکه روغن بادام باعث رشد مو می‌شود. ترکیباتی مانند ویتامین E و منیزیم فراوان در این روغن رشد مو را تسهیل می‌بخشد. به همین دلیل روغن بادام یکی از انواع بهترین روغن‌ها برای پرپشت شدن مو می‌باشد. اگر موهایتان خیلی خشک است، می‌توانید از روغن بادام خوراکی نیز استفاده کنید. این روغن به نگه‌داری رطوبت در موها کمک می‌کند.

روغن عصاره گیاه دم اسب: روغن گیاه دم اسب حاوی ماده‌ای معدنی به نام سیلیس است که به نظر می‌رسد سرعت رشد و استحکام مو را بهبود می‌بخشد و به‌طور بالقوه شوره سر را نیز کاهش می‌دهد. استفاده از این روغن به‌عنوان بهترین روغن برای پرپشت شدن مو به تقویت گردش خون در پوست سر کمک می‌کند و می‌تواند فوایدی مشابه قرص خوراکی آن را داشته باشد.

روغن مریم‌گلی: روغن مریم‌گلی دارای ترکیبی به نام لینالیل استات است که به‌عنوان یکی از انواع بهترین روغن برای پرپشت شدن مو به افزایش رشد مو کمک شایانی می‌کند. این روغن می‌تواند استحکام مو را بهبود دهد و از نازک شدن و شکستگی موها جلوگیری کند. در نتیجه به پرپشت نشان دادن موها تا حد زیادی کمک خواهد کرد.

روغن چوب سدر: روغن چوب سدر تولیدکننده روغن در پوست سر می‌باشد که باعث رشد مو و کاهش ریزش مو می‌شود. درنتیجه می‌تواند به‌عنوان بهترین روغن برای پرپشت شدن مو استفاده شود. همچنین دارای خواص ضدقارچی و ضدباکتریایی است که می‌تواند شرایط مختلفی را که ممکن است به ایجاد شوره سر یا ریزش مو کمک کند را مورد درمان قرار دهد.

روغن آویشن: آویشن می‌تواند از ریزش مو تا حد بسیار بالایی جلوگیری کرده و به رشد مو کمک کند؛ مانند روغن چوب سدر، روغن آویشن نیز برای درمان طبیعی آلوپسی آره آتا در طب سنتی استفاده می‌شود. آویشن حتی در میان اسانس‌ها نیز بسیار قوی است.

روغن بادرنجبویه: روغن بادرنجبویه یا علف لیمو یک درمان مؤثر برای شوره سر است و تحقیقات حکایت از این دارد که پس از یک هفته استفاده روزانه، شوره سر را به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. بنابراین روغن بادرنجبویه برای شوره سر زمانی که به‌صورت روزانه استفاده شود بسیار موثر است.

روغن رزماری: اگر می‌خواهید هم ضخامت مو و هم رشد مو را بهبود ببخشید، می‌توانید از روغن رزماری استفاده کنید که به دلیل توانایی آن در بهبود تولید سلول‌های جدید یک انتخاب عالی است. رزماری و ماینوکسیدیل که یک درمان رایج رشد مو است، بسیار عالی هستند و عارضه خارش نیز در صورت استفاده از رزماری کمتر از ماینوکسیدیل است.

روغن نعناع: روغن نعناع گردش خون را در ناحیه‌ای که روی آن استفاده می‌شود، افزایش می‌دهد و می‌تواند باعث احساس خنک شدن یا سوزن‌سوزن شدن شود. این حالت به رشد مو در مرحله آناژن کمک می‌کند.

روغن درخت چای: روغن درخت چای یک روغن ضد باکتری و ضد میکروبی است که به رفع گرفتگی فولیکول‌های مو و تغذیه آن از ریشه کمک می‌کند. در واقع روغن درخت چای یک ماده طبیعی مناسب برای بسیاری از مشکلات پوست سر شما است. مخلوط روغن درخت چای با ماینوکسیدیل نسبت به ماینوکسیدیل به‌تنهایی در تقویت رشد مو موثرتر است.

روغن کنجد: انواع بهترین روغن برای پرپشت شدن مو، روغن کنجد نیز غنی از ویتامین E است. روغن کنجد به‌طور گسترده در بسیاری از داروهای آیورودا برای رشد مو استفاده می‌شود. این روغن از دانه‌های کنجد گرفته می‌شود و رشد مو را افزایش می‌دهد. در نتیجه علاوه بر پرپشت کردن و زیباتر کردن موها، برای کسانی که به دنبال رشد مجدد مو هستند، عالی است.

روغن هسته انگور: روغن هسته انگور بسیار کمیاب است ولی برای رشد مو بسیار مفید است. این روغن سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، نرم‌کننده‌ها و مواد مغذی است که رشد مو را تسهیل می‌کند. علاوه بر تقویت رشد مو، فولیکول‌های مو را احیا کرده و ضخامت و کیفیت بهتری در تارهای مو ایجاد خواهد کرد.

روغن کرچک: این روغن سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های بسیار عالی و ماده‌ای به نام اسید ریسینولئیک است که خاصیت تقویت گردش خون دارد. اسید ریسینولئیک همچنین سلامت فولیکول‌های مو را افزایش می‌دهد که به‌نوبه خود به‌عنوان یکی از انواع بهترین روغن برای پرپشت شدن مو شناخته می‌شود و باعث رشد بهتر موها خواهد شد.

روغن آرگان: روغن آرگان که نام دیگر آن طلای مایع است، یکی از انواع بهترین روغن برای پرپشت شدن مو است که البته باید نوع خالص آن را تهیه کنید تا اثرات فوق‌العاده این روغن را مشاهده کنید. روغن آرگان حداقل پردازش را در موها انجام می‌دهد و بهترین راه‌حل طبیعی برای رفع مشکلات موهای شما است.

روغن هفت مغز: این روغن یکی از بهترین و غنی‌ترین ترکیبات روغنی برای مو سر است. از جمله روغن‌هایی که در ساخت روغن هفت‌مغز استفاده می‌شود: روغن بادام تلخ، روغن بادام شیرین، روغن فندق، روغن سیاه‌دانه، روغن پسته، روغن کنجد و روغن کرچک است. ترکیبات غنی هر یک از این روغن‌ها منجر به شادابی، حس طراوت و رشد مجدد مو سر خواهد شد.

روغن زرده تخم مرغ: روغن تخم مرغ سرشار از ترکیبات پروتئینی، مواد و املاح معدنی و ویتامین‌های A، B، D است. این ترکیبات به تقویت ریشه و پیاز مو سر کمک بسیاری می‌کنند و باعث از بین بردن حالت خشکی و وز بودن پوست و مو سر می‌شود.

خطرات و عوارض احتمالی استفاده انواع روغن‌ها 

بزرگ‌ترین خطر روغن‌ها برای مو، احتمال ایجاد تحریک پوست یا واکنش‌های آلرژیک است. این امر به‌ویژه زمانی بیشتر رایج است که یک روغن ضروری بدون ترکیب شدن با روغن‌های حامل مستقیماً روی پوست مالیده شود؛ بنابراین استفاده از روغن حامل برای رقیق کردن روغن‌های ضروری قبل از استفاده آن بسیار مهم است.

واکنش‌های آلرژیک نیز در افرادی که پوست حساس دارند یا کسانی که به اسانس آلرژی دارند، بیشتر دیده می‌شود. در صورت بروز واکنش‌ها، اول باید مصرف روغن مورد نظر را قطع کنید و در صورت بروز واکنش‌های دیگر باید سریعاً به اورژانس مراجعه کنید. لازم به ذکر است فقط نوجوانان و بزرگسالان باید از روغن‌های ضروری به‌صورت موضعی برای سلامت مو استفاده کنند. اگر فکر می‌کنید روغن‌های ضروری می‌توانند برای کودک‌تان مفید باشند، ابتدا از پزشک اطفال بپرسید تا مطمئن شوید که برای کودک شما ایمن است و مشکلی به بار نمی‌آورد.

منبع: رویداد24
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

فیلم/ افشاگری احمدی‌نژاد درباره نقش جلیلی در قرارداد کرسنت

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

فیلم/رئیس ستاد مردمی کل کشور قالیباف به ستاد پزشکیان پیوست

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ کانال وابسته به رائفی پور حمایت از جلیلی را تکذیب کرد

عکس/ دوئل پزشکیان و جلیلی در راند دوم

فیلم/درخواست روحانی از مردم: به سلطان قطعنامه‌ها رأی ندهید

اینفوگرافی/موضع جلیلی و پزشکیان درباره مذاکرات و تحریم‌ها در مناظره اول

عکس/خودنمایی محمدرضا گلزار با ست نارنجی اش در باشگاه

صدای علیرضا قربانی در تخت جمشید پیچید

قیمت سکه پارسیان امروز سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/نامه تند رییس ستاد پزشکیان به قوه قضاییه و مسولان برگزاری انتخابات

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

آماده باش دلار برای عصر شنبه بعد از انتخابات/ فرمانده اقتصادی ستاد پزشکیان اقتصاد دوران خاتمی را احیا می‌کند؟

پزشکیان: واردات خودرو را آزاد می‌کنم

آذری جهرمی: امشب، چون پوششی‌ها نبودند، آقای مجری زحمت آن‌ها را می‌کشید

آمار خلاف واقع سعید جلیلی درباره تورم در مناظره زنده

کنایه معنادار پزشکیان به جلیلی: کارشناس شما می‌گوید بین لندکروز و ۴۰۵ هیچ فرقی نیست

اعتراض سعید جلیلی به حدیث و آیه خواندن پزشکیان در مناظره

عکس/صداوسیما بی‌طرف باش!

صداوسیما به‌خاطر مناظره امشب متهم شد!

دفاع جلیلی از مهاجمان به سفارت عربستان

عکس/کنایه تند یک اقتصاددان به سعید جلیلی: دروغ ممنوع!

 بیانیه مجمع مدرسین حوزه علمیه قم درباره اعزام طلاب برای جهاد تبیین: اخبار رسیده حاکیست اعزام‌ برای تبلیغ یک کاندیدا و تخریب کاندیدای دیگر است

سعید جلیلی: برنامه دارم که آمریکا را از تحریم کردن پشیمان کنم

پزشکیان خطاب به جلیلی: آدم‌های «حکومت در سایه» به سفارت انگلیس و سعودی حمله کردند

طعنه‌های سنگین پزشکیان به جلیلی و دولت سایه

گاف جنجالی سعید جلیلی در مناظره با پزشکیان

عکس/قابی از خنده‌های عصبی جلیلی در مناظره امشب

پزشکیان: جلیلی عدد و رقم بلد نیست

پزشکیان:‌ای مردم! در دوره خاتمی زندگیتان بهتر بود یا در دوره رئیسی؟

یک خبر جنجالی درباره رای ندادن قالیباف به جلیلی

پیام پزشکیان به هواداران قبل از رفتن به مناظره دوم

فیلم/آغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهندگان افغانستانی از پاکستان

فیلم/سخنرانی ظریف در مشهد به تشنج کشیده شد

عکس/گوشی آمریکایی قالیباف سوژه شد

اینفوگرافی/اف‌ای تی اف چیست؟

لندکروز در ایران ۴۰ میلیارد در امارات ۴ میلیارد تومان!

فیلم/روایت مدیرعامل سابق یک مرکزنظرسنجی از ریزش رای قالیباف بعد از مصاحبه دخترش!

فیلم/درخواست روحانی از مردم: به سلطان قطعنامه‌ها رأی ندهید

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

آخرین شایعه درباره انتقال پورحمیدی به پرسپولیس

عکسی از ستاد لاکچری جلیلی که پُربازتاب شد

عکس/پیامک امروز پزشکیان به مردم

انتقال مرد سال آسیا به ایران تایید شد

فیلم/اشاره غیرمستقیم ظریف به همسر جلیلی پربازتاب شد

عکس/مسعود فراستی طرفداران جلیلی را سورپرایز کرد

فیلم/رئیس ستاد مردمی کل کشور قالیباف به ستاد پزشکیان پیوست

پیش بینی قیمت دلار فردا چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

کاپیتان سپاهان قید استقلال را زد

سرپرست مدیریت شعبۀ استان مازندران بیمه سرمد معرفی شد

مدیر عامل بیمه سرمد در دیدار با مدیر شعب بانک صادرات استان آذربایجان غربی: تمام تلاش تیم مدیریتی بیمه سرمد، علاوه بر تثبیت رشد همه‌جانبه و حرکت بر مدار سودآوری، افزایش رضایت بیمه‌شدگان بوده است

ساختمان جدید مدیریت بیمه سرمد شعبۀ استان آذربایجان غربی افتتاح شد

رانت بلیت هواپیما به جیب چه کسانی می‌رود؟

خواص شگفت انگیز نوشیدن آب گرم برای بدن

چرا واردات نفت به آسیا کاهش یافت؟

تجاوز گروهی به دختر جوان در آپارتمان اجاره‌ای!

درباره بیماری وبا بیشتر بدانید

معرفی خودرو سفارشی کیم کارداشیان که یک رنج روور خاص است + عکس

هوش مصنوعی مسیر اقتصاد کره جنوبی را تغییر می‌دهد؟

پروژه بهبود راندمان واحد موم گیری شرکت نفت ایرانول راه اندازی شد

طرح معافیت مالیاتی پزشکیان و طیب نیا برای شهروندان

اظهارات تند و عجیب مشاور جلیل درباره حق اظهارنظر شهروندان