تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲

هزینه اسکورت کشتی‌های ایران را سازمان ملل می‌پردازد!

عضو هیات مدیره کانون موسسات حمل‌ونقل گفت: پولی بابت فروش کالا به ونزوئلا دریافت نمی‌کنیم و معاملات تهاتر هستند حال اینکه ونزوئلا کالایی برای تهاتر با ایران ندارد و تقریبا کشتی‌ها یک سر خالی برمی‌گردند.

هزینه اسکورت کشتی‌های ایران را سازمان ملل می‌پردازد!

اقتصاد۲۴- مسعود دانشمند درباره اسکورت کشتی‌های تجاری ایران و نحوه اسکورت‌های انجام شده اظهار داشت: اسکورت کشتی‌های تجاری برای عبور از خلیج عدن برای محافظت در برابر دزدان دریایی با ناو‌های جنگی انجام می‌شود و معمولا کشور‌هایی که از مسیر خلیج عدن تردد زیادی دارند و در معرض خطر دستبرد‌های این منطقه قرار می‌گیرند برای گذر از این منطقه اسکورت ایجاد کردند.

وی ادامه داد: نیروی دریایی ایران هم در این منطقه چندین پایگاه دارد و کشتی‌های ایرانی قبل از اینکه وارد مسیر خلیج عدن شوند با پایگاه‌های نیروی دریایی در آن منطقه هماهنگ می‌کنند و به طور مرتب با ناوچه‌های ایران در آن منطقه در تماس هستند تا کشتی تجاری از منطقه خطر عبور کند.

عضو هیات مدیره کانون موسسات حمل‌ونقل با بیان اینکه در خلیج عدن به کشتی‌های ایرانی چه کشتی‌های حامل بار نفتی و چه غیرنفتی و سایر کالا بسیار صدمه زدند و در نتیجه نیروی دریایی در آن منطقه از باب المندب تا فراتر از مرز سودان گشت دریایی ایجاد کرده است، گفت: کشتی‌هایی ایران قبل از ورود به باب المندب با ناوچه‌های نیروی دریایی هماهنگ برقرار می‌کند و تحت نظارت نیرو‌های دریایی از این منطقه خارج می‌شود.

دانشمند درباره هزینه این اسکورت و اینکه این هزینه را صاحب بار می‌پردازد یا دولت‌ها، اظهار داشت: اطلاعی از توافقی که درباره هزینه‌های انجام این اسکورت‌ها شده، نداریم، اما می‌دانیم نیروی دریایی ایران با ناوچه‌هایی در این مسیر حضور دارد و البته که ناو‌های آمریکایی، انگلیسی، هلندی و ناو‌های سایر کشور‌ها در این منطقه فعال هستند و این ناو‌ها و نیرو‌های دریایی برای محافظت از کشتی‌های تجاری فعال در منطقه با یکدیگر همکاری دارند و هماهنگ هستند. طبق مصوبه سازمان ملل مبنی بر تامین امنیت دریانوردان، هزینه این اقدامات را سازمان ملل می‌پردازد، اما این گونه است که ناو‌های حاضر در این منطقه به تمام کشتی‌های تجاری عبوری از منطقه باید خدمات ارائه دهند.


بیشتر بخوانید:ادعای وزارت نفت درباره نفتکش توقیف شده


وی همچنین درباره آخرین وضعیت نقل و انتقال بار بین ایران و ونزوئلا گفت: خط منظم با ونزوئلا برقرار نمی‌شود چراکه حجم بار دو کشور زیاد نیست و در سال ۳ نوبت بار جا به‌جا می‌شود. حدودا هر ۳ ایل ۴ ماه یک کشتی تجاری می‌تواند از بنادر ایران به سمت ونزوئلا حرکت کند و صاحب کالا اگر به این کشتی نرسد باید ۴ ماه منتظر کشتی بعدی بماند و به طور قطع تا ۴ ماه آینده بازار هدف را از دست می‌دهد.

عضو هیات مدیره کانون موسسات حمل‌ونقل تاکید کرد: تا زمانی که نتوانیم در مسیر ونزوئلا و در بازار آن منطقه، مقاصد دیگری را بازاریابی کنیم تا حجم تقاضا افزایش پیدا کند و تردد کشتی‌ها به این منطقه به هر ماه یک کشتی برسد، نمی‌توان خط منظمی ایجاد کرد.

دانشمند ادامه داد: موضوع این است که پولی بابت فروش کالا به ونزوئلا دریافت نمی‌کنیم و معاملات تهاتر هستند حال اینکه ونزوئلا کالایی برای تهاتر با ایران ندارد و تقریبا کشتی‌ها یک سر خالی برمی‌گردند.

وی افزود:البته کشت سویا در ونزوئلا مطلوب و انبوه است، این سویا باید به روغن سویا و بعد کنجاله سویا تبدیل شود و ایران خریدار کنجاله سویا است که وارد چرخه دامداری و مرغداری کند. اما موضوع این است که کارخانه انجام این فرایند وجود ندارد و سویایی که کشت می‌کند را به برزیل و آرژانتین می‌فروشد و آن‌ها امکان روغن کشی را دارند و در نهایت کنجاله سویا را به فروش می‌رسانند.

عضو هیات مدیره کانون موسسات حمل‌ونقل با بیان اینکه احداث کارخانه‌های روغن کشی در ونزوئلا نیاز به سرمایه گذاری و زمان دارد که سرمایه‌ای برای احداث این کارخانه‌ها وجود ندارد، گفت: در حالی که ایران می‌توانست در این زمینه در ونزوئلا سرمایه‌گذاری کند، اما در حوزه خانه‌سازی سرمایه‌گذاری کرد که البته از این سرمایه‌گذاری هم راضی نبودند.

دانشمند تاکید کرد: دربخش دیگر شرکت اتکا نسبت به بازگشایی فروشگاه‌ها اقدام کردند با این هدف که کالا‌های این فروشگاه‌ها را از ایران تامین کنند، اما وقتی قفسه‌های این فروشگاه خالی می‌شود کشتی وجود ندارد که به سرعت از ایران کالا را به فروشگاه‌های اتکا در ونزوئلا برساند و تردد هر ۴ ماه یک بار کشتی در این مسیر مدت زمان طولانی می‌خواهد و در این مدت هم این قفسه‌ها خالی می‌مانند.

وی با اشاره به ضرورت تغییر سیاست‌های ارسال کالا به ونزوئلا اظهار داشت: کالا‌ها باید به صورت کانتینری به ونزوئلا ارسال شود و در این صورت ارسال مرتب کالا به ونزوئلا امکانپذیر است بنابراین باید در حوزه سیاست‌ها را تغییر دهند. در حالی درباره این موضوعات نیاز به برنامه‌ها و سیاست‌های بلند مدت دارد، اما آقایان سیاست‌های لحظه‌ای را به کار می‌گیرند.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های مدیران خودرو امروز

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ دیدار صادر کننده حکم بازداشت نتانیاهو با آیت الله سیستانی

عکس/ بن سلمان زیر چادر در بیابان عربستان

عکس/ مهر‌های جعلی در پرونده چای دبش

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ + جدول

عکس / مسابقه دوی ماراتن دبی با مشارکت هزاران شرکت‌کننده

عکس/ شهادت یک فوتبالیست لبنانی در حملات اسراییل

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/همسر علیرام نورایی در اینستاگرام گرد و خاک به پا کرد

عکس/محمدعلی فردین در پشت صحنه «سلطان قلب‌ها»

عکس عجیب میثم مطیعی در کنار ویرانه‌های بیروت

عکس/ گربه میهمان ویژه دیدار جام حذفی!

عکس/ نتانیاهو به این کشور‌ها برود دستگیرش می‌کنند

اینفوگرافیک / چرا اتهامات رادیکال‌ها در مورد ماجرای تابعیت فرزندان ظریف نادرست است؟

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/ درخواست شوکه کننده کارشناس تلویزیون از مردم برای فرزندآوری

عصبانیت کیهان از شروع مذاکرات با اروپا

ممنوع الکاری معین زد تایید شد؟!

قیمت خودرو‌های جک و لیفان کرمان موتور امروز

قیمت تبلت سرفیس و سامسونگ امروز + جدول

فیلم/ تولد ۴۳ سالگی لیلا بلوکات در بیمارستان

آغاز برف و سرمای شدید از امروز در سراسر کشور

قیمت قند و شکر امروز + جدول

دلیل مخالفت ایران با وزنه زدن کیانوش رستمی چیست؟

تخریب کوه بی‌بی شهربانو در پی ریزش صبح امروز

قیمت ماهی امروز + جدول

قیمت خودرو‌های مدیران خودرو امروز

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

آیا افزایش قیمت بیت کوین عامل قطع برق در ایران است؟/ هزینه برق مصرفی برای استخراج بیت کوین‌ در ایران چقدر است؟

عکس/ عاشقانه حسین پاکدل و همسرش در پشت صحنه یک نمایش

عکس/ سلفی بهاره رهنما با شهاب حسینی و رضا عطاران

وضعیت آلودگی هوای تهران در ۵ آذر۱۴۰۳

عکس/ واکنش نهاد‌های بین المللی به حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت

اینفوگرافی/ میانگین مصرف بنزین خودرو‌ها در جهان چقدر است؟

ارز دیجیتال چیست و ویژگی‌ها و مزایای آن کدامند؟

پیش بینی بورس امروز دوشنبه ۵ آذر ۱۴۰۳

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

عکس/«ناصر ملک‌مطیعی» در حال دویدن در خیابان‌های تهران

نقش بانک‌های مرکزی در بازار فارکس چیست؟

عکس دو نفره و صمیمی درستکار و سرمربی روسیه

عکس/جشن تولد علی شادمان با حضور رپر مشهور

چه عواملی بر عرضه و تقاضا تأثیر می‌گذارند؟

بیشترین علت شکایت از آموزش و پرورش چیست؟

چرا بورس واکنش منفی به صدور قعطنامه شورای حکام نداشت؟/ ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت خبر بدی برای بازار سرمایه است

دفاع قاطعانه علی ربیعی از دولت پزشکیان

اطلاعیه مهم/ گاز این مناطق فردا ۸ ساعت قطع می‌شود

وحید محمودی سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری شد

فیلترینگ یا خودتحریمی در جنگ روایت‌ها !

چرا برای اولین بار در چند دهه اخیر برق مردم در آبان ماه قطع شد؟

اینفوگرافیک / چرا اتهامات رادیکال‌ها در مورد ماجرای تابعیت فرزندان ظریف نادرست است؟

شرایط و ضوابط واردات انواع خودرو‌های سواری

محرومیت ۳۴ ورزشکار از پاداش دولت توسط رئیس جمهور!

اسپانسر جنجالی لوگوی پرسپولیس را توقیف کرد!

عکس/استوری نرگس خانه به دوش درباره بیماری عجیبش