تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۶۵ نظر

واکنش رانندگان اسنپ و تپسی به جریمه‌های بدحجابی

متن لایحه عفاف و حجاب اخیرا منتشر شده است. بر اساس یکی از مواد این لایحه، رانندگان اسنپ و تپسی به دلیل بد حجابی یا بی حجابی مسافران خود ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند. این لایحه هنوز تصویب نشده است، اما بعضی رانندگان تجربیاتی در مورد جریمه بد حجابی یا لغو سفر‌ها از سوی مسافران پس از تذکر حجاب دارند و این مسائل را منصفانه نمی‌دانند.

جریمه بدحجابی مسافران به حساب رانندگان اسنپ و تپسی

اقتصاد۲۴-در هفته گذشته متن لایحه عفاف و حجاب منتشر شد و انتقاداتی را برانگیخت. در مواد مختلف این متن عناوین مجرمانه و مجازات‌هایی برای بد حجابی پیش بینی شده است. بر اساس یکی از مواد لایحه عفاف و حجاب، در صورتی که رانندگان تاکسی‌های اینترنتی مسافر بی‌حجاب یا بد حجاب سوار کنند، ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند. این جریمه بد حجابی با واکنش‌هایی از سوی رانندگان مواجه شده است.

با وجودی که این لایحه تا تبدیل شدن به قانون راهی احتمالا طولانی در پیش دارد، اما رانندگان اسنپ و تپسی همین حالا هم تجربیاتی از این دست دارند. بعضی از آن‌ها معتقدند این گونه اقدامات مردم را به جان هم می‌اندازند و باعث ایجاد ناراحتی بین راننده و مسافر می‌شوند. ضمن اینکه به گفته رانندگان اسنپ و تپسی، برخی از مسافران به دلیل تذکر بد حجابی آن‌ها سفر‌ها را لغو می‌کنند یا امتیاز کمی به آن‌ها می‌دهند که هر دو ضرر است. از سوی دیگر گاهی در یک روز به اندازه مبلغی که جریمه می‌شوند کار نکرده‌اند.

لایحه در مورد جریمه بدحجابی چه می‌گوید؟

در ماده ۵۴ لایحه عفاف و حجاب آمده است: «هرکس در حال رانندگی با وسایل نقلیه موتوری مرتکب بی عفتی، کشف حجاب، بی‌حجابی یا بدپوششی شود یا فردی سوار کرده که مرتکب جرائم مذکور شود، توسط پلیس راهنمایی و رانندگی پنج میلیون ریال جریمه می‌شود. همچنین صدور برگ جریمه برای وسیله نقلیه مذکور نافی اعمال مجازات‌های مقرر برای مرتکب نیست. حکم این ماده در خصوص تاکسی‌ها و مسافر بر‌های اینترنتی نیز جاری می‌شود.»

اما نکته قابل توجه دیگری که در ادامه متن نوشته شده است: «ثبت اولین تخلف موجب عدم ثبت تخلفات بعدی از لحاظ زمانی نبوده و جریمه‌ها جمع می‌شود».

به این صورت رانندگان اسنپ و تپسی ممکن است بار‌ها برگه جریمه بد حجابی را دریافت کنند. این در حالی است که همین حالا هم آن‌ها از درآمد کم، کرایه‌های پایین، کمیسیون بالای شرکت‌ها و هزینه بالای تامین قطعات یدکی گلایه‌های زیادی دارند. در این شرایط، انتشار متن لایحه عفاف و حجاب انتقادات بسیاری از آن‌ها را برانگیخته است. البته حتی حالا هم که هنوز این لایحه تصویب و به قانون تبدیل نشده است، بسیاری از رانندگان تجربه دریافت پیامک تذکر و جریمه بد حجابی را دارند. آن‌ها این مسائل را منصفانه نمی‌دانند.


بیشتر بخوانید:آمار باورنکردنی از میزان پرونده‌های کشف حجاب


برای اطلاعات بیشتر در این مورد، گزارش جریمه بد حجابی را بخوانید.

«من راننده خانم هستم. چیکار کنم که مسافر بدون روسری سوار میشه. واقعا باید چیکار کرد مسافر و پیاده کنیم بعد لغو بزنیم که بازم جریمه بشه. واقعا تقصیر ما چیه که داریم جون میکنیم کار کنیم،۵۰۰ تومنم بدیم. اینجوری باشه از اسنپ میام بیرون.»

«اگه به مسافر تذکر بدی اون هم یه ستاره از پنج ستاره بهت میده، اگه امتیازات از ۴.۴ کمتر شد از اسنپ اخراج میشی.»

«من راننده اسنپ هستم. مگه ما می‌تونیم به مسافر بگوییم حجاب رعایت کن، آنوقت حدود سی درصد مسافران. را از دست می‌دهیم یا امتیاز منفی می‌دهند بعد سفر برایمان ارسال نمیشه، و مجبوریم در روز چندین سفر را لغو کنیم. همینطوری هم درآمدی ندارد آنوقت همه اسنپ و تپسی را رها می‌کنند.»

«چطور زمان راهپیمایی و انتخابات، صدا و سیما همین بی حجاب‌ها را نشان میده و ارزش هستن، ولی الان ضد ارزش شدن و راننده‌ی بیچاره جریمه بشه»

«راننده اسنپ و تپسی بخاطر امور زندگی کار میکند بعد دولت پایش را روی گلوی این قشر ضعیف میگذارد اگر دزدی کنیم هم در امدش بهتر است هم امنیت شغلی بیشتری داریم.»

«مثل اینکه دولت کفگیرش ته دیگ خورده میخواد کسب در آمد کنه، ولی این راهش نیست راست میگی از کله گنده‌ها مالیات بگیر از خصولتی‌ها مالیات بگیر از آقازاده‌ها مالیات بگیر.»

«اگر راننده باشی و قرار باشد هر شخصی که بی حجاب است سوار نکنید شب باید از جیبت هم پولی بدهی مثل اینکه این شغل تجربه نکردی که این حرف میزنی مثال تاکسی اینترنتی وقتی درخواست قبول میکند حداقل باید ۳الی پنج دقیقه برود که به مسافر برسد اون موقع اگر مسافر قبول نکرد جاد از بی احترامی که به شما میکند و سوار نشد آیا این آقا یانی که همچین لایحه تصویب میکنند خسارت راننده را میدهند راننده توی خرج ودخل خودش مونده چه برسد که سوار هم نکند.»

منبع: تجارت نیوز
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۲
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
مرگ بر بی حجاب
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
تو وظیفته قانوننیته قانون کشورت رو رعایت کنی چرا توجیه اراجیف می بافی، انگار توهم زده از یه نظام چندین سال بی حجاب رسیده به قانون الزام حجاب، بابا دور ورت نداره فقط ۱۰ ماه مماشات جوگیر توهم بی حجابی داشتین، تموم شد موقتی بود هنوز نظام زنده هست
شهروند
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
من یه راننده زن هستم و اصلا از توی آینه به مسافرم نگاه نمیکنم
خیلی وقتا مسافر بعد از سوار شدن برای خنک شدن و استفاده از باد کولر روسری رو برمیداره
من باید همش حواسم به مسافر باشه ؟!!!!
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
منم راننده بودم
ماشینمو خوابوندن
منم فروختم رفت
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
تفرقه بینداز و حکومت کن.
محمد
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
سلام اطلاعات مسافر در همه تاکسی های اینترنتی موجوده میتونین پیگیر خود شخص بشین چرا راننده جریمه بشه ک داره با این هزینه ها ی لقمه نون در بیاره میتونین جریمه رو تو حساب کاربری شخص بی حجاب حساب کنین مهلت تسویه بدین ی قرارداد با شرکتهای تاکسی اینترنتی ببندین تا هزینه جریمه بی حجابی افراد خاطی و واریز ب حساب دولت کنه اینجوری ب عدالت نزدیکتره تاثیرشم بیشتره
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
قشر راننده خیلی ضعیفه اگه قراره تا شب کار کنه با این تورم افسار گسیخته بعد جریمه شه پس چی بخوره بالاخره تو اینهمه مسافر کم حجابم هست راننده چه گناهی داره جریمه بشه لطفا در بعضی قوانین باید تجدید نظر بکنید.
اینکه اسمم چیه تورو سننه
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
وظیفتو انجام بده زر نزن
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
نمازی که از روی تظاهر و اجبار باشد، دو ریال ارزش دنیوی و اخروی ندارد، چه برسد به حجاب اجباری.این روش های نظامی که مورد نظر اکثریت مردم ایران نیست، باعث دافعه بیشتر می شود.
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
با اینهمه درد هر روز مسئولین نسبتا محترم با این طرحهای من درآوردی فقط شدن نمک روی زخم
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
هفته پیش یک ساعت و نیم تو جردن منتظر بودم که یه مسافر بزنم سمت خونه خسته بودم مسافر خانم گرفتم روسری داشت وقتی سوار موتور شد تو راه روسری افتاده بود پشت گردنش تو میدان انقلاب گشت نیرو انتظامی جوری پیچید جلوی من یه لحظه به خودم شک کردم که قتل یا دزدی انجام دادم خودم خبر ندارم مسافر و پیاده کرد منو برد اونور میدون گفت نباید خانم بد حجاب سوار کنی گفتم همین اون که شال داشت منتها افتاده بود دور گردنش زشت هم هست من رو موتور همش پشت سرمو نگاه کنم که خانم روسریش افتاده یا نه بهش بگم سرت کن خلاصه منو ول کردن ولی کرایه مسافرم پرید . آخه مسافرکشها چه گناهی کردن که اینجوری مثل قاتل جلوشونو میگیرید مسافرشونو پیاده میکنید کاسبیشونو خراب میکنید خجالت بکشید مردمو به جان هم انداختین
محمد
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
هرکاری باید توسط افراد مرتبط با موضوع پیگیری شود .مثل این میمونه که از پلیس انتظارآتیش خاموش کردن داشته باشی وازاتشنشان انتظار جلب خاطی .از مردم عادی انتظار دخالت درتمام کارها رو داشته باشی..راننده چه به حجاب گذاشتن مردم ،بابت این کار چقدر بهش پول میدند که جای پلیس کارکنه.
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
اجراجیف رو سایت منتشر میکن هاز خودشونه
حجت
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
مامسافرنمیبینیم تذکر بدیم
فاطمه اسدی لاری
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
اسنپ و تبسی موظفن گزینه بیحجابی رو اضافه کنن در دلایل لغو سفر تا راننده بیخودی جریمه نشه، خیالات برتون نداره که اینطوری حروم خدارو حلال کنید، خانمهای محترم باید به قانون و شرع احترام بزارن، هرجای دنیا هم که برن قانون وجود داره
گ
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
مرگ بر بی حجاب
مصطفی
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
اگه به مسافر تذکر بدیم اسنپ و تپسی بر اساس گزارش کذب مسافر و امتیاز صفری که میده حسابمون رو میبنده، اگه تذکر ندیم پلیس جریمه میکنه و ماشین رو مخوابونه، ایکاش اونایی که این قوانین رو می‌نويسن یه هفته بیان پشت فرمون جون بکنن، اون وقت برن ... این .... رو بنویسن.
حسنی
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
آدم یاد هنگام اغتشاشات میفتد که در اینترنشنال میگفتن . جوانان محله
حالا هم رانندگان اسنب وتبسی !
از شاخ بازی گردانندگان اسنب لازم نیست یادآور بشوم. حالا هم میخواهند لات بازی خودشان را با زبان رانندگان بگویند. قوانین اگر درست اجرا شود . بجای اینکه راننده اسنب تابع مسافر بی عفت بشود. مسافر مجبور است رعایت کند. متاسفانه میبینیم دختر وپسر وزن ومردی در ماشین اسنب درآغوش هم خوابیده اند. انگار مکان خالی گیر آورده اند
امیر
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
راننده محترم قبل اینکه ب این قانون معترض باشی دنبال علتش بگرد. چرا به معلول معترضی؟ اگر اون بی حیا حجابش رو رعایت کنه مشکلی پیش نمیاد. برو اعتراض تو ب اونها بکن که علت ماجرا هستن
محمد رهسپار
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
سلام
اسنپ و تپسی که مال خود دولت هست و میدونه چه مسافرهای در خواست مسافر کردن و راننده عزیز مجبور برای گذران زندگی سفر رو قبول کنه بجای اینکه راننده رو جریمه کنه اسنپ رو جریمه کنه اینجا نه راننده و مسافر از هم دلگیر نمیشن فقط کافیه شماره خودرو در اسنپ و در اون تایم چک بشه چرا مردم رو بجون هم میندازیم کم گرفتاری دارن این قشر زحمت کش با این گرونی ها و هزینه ها یه سنگ هم بندازین جلوی پاشون خدایی درست نیست همه ما ناموس دوستیم اگر کسی رعایت نمیکنه این مشگل اون شخص هست نه راننده یا علی مدد
ناهید
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
اخه کی با این لایحه مسخره موافقه؟
ابوذر
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
این حرفا چیه مسافر هست خوبشم هست .من خودم بارها تذکر دادم و هیچ مشکلی برام پیش نیومده وهیچکس هم لغو نکرده و امتیاز منفی هم نداده همه ما موظفیم قانون رو رعایت کنیم نه اینکه با بی غیرتی و توجیح کردن مروج بی بندوباری و فساد بشیم
حمیدرضا
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
باید فرد مجرم رو جریمه کرد الآنم دیر شده
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
سازمانی که با وجود مشخص بودن مسافر و داشتن مشخصات و آدرس کامل مسافر بی حجاب، راننده رو جریمه می‌کنه باید گفت واقعا نفهم و بی منطق هست و به نوعی سعی در رواج بی حجابی داره و میخواد راننده فلک زده تاکسی اینترنتی رو سرکیسه کنه، داداش راننده تاکسی اینترنتی اگر کار و درآمدی داشت اصلا سمت ابن شرکتهای جیب بر نمی رفت که، اون راننده فلک زده از پس تعمیرات و نگهداری ماشینش برنمیاد اونوقت با این وجود میخواین سر کیسه ش کنین؟! یعنی قانون کلا تعطیل شده یا قانون برای شما نیست؟! نظام تا کی باید هزینه کج فهمی شماها رو بده؟
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
دولت بیکار همه مشکلات رو رها کرده چسبیده به حجاب
شقايق
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
بی غیرتی چقدر زیاد شده که روزی شون رو دست مردم می بینند نه خدا و فکر می کنند با زیر پا گذاشتن دستور خدا وضع زندگیشون خوب میشه
محمد
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
با سلام. واقعا جای تاسف داره از سواد پایین‌تون. راننده چه تاوان مزخرفی باید پس بده در صورتی که خود پشتیبانی اسنپ میتونه خیلی راحت مسافر بد حجاب رو گیر بندازه. راننده تا حرف میزنه یه مشت مسافر بی‌شعور یه صدتا حرف زیادتر میکنه وپشتیبانی هم خیلی مودبانه پذیرا وفورا راننده بلک واز کار بیکار اونوقت کی ضرر کرده راننده یا مسافر بی حجاب؟ اگر راست میگید تا راننده پیامک براش میاد همون روز وساعت رو میزنه از پشتیبانی کمک بگیرید وجریمه رو بنام خود مسافر بنویسین لطفا یه کم به فکر قشر ضعیف باشید
راننده اسنپ
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
از قانونگذاران عزیز ممنونیم همینطور بتازید ببینیم میتونید همه ملت را بجان هم بندازید
بنده خدا
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
الکی جو ندید. شبیه اونایی که می گفتن با حجاب چیکار داری آیا اقتصاد درست میشه.شماهایی که بر قانون بی حجابی جبهه گرفتید یقینا موافق بی حجابی هستید والا افراد بدحجاب رو سوار نمی کنید. اگر هم بهتون امتیاز منفی دادن خود اسنپ باید بفهمه که بابت گیر دادن به بی حجابی بوده و مطمئن باش هیچی ازت کم نمیکنه
به این فکر کردید که در آخرت چجوری جواب حضرت زهرا سلام الله علیها و دیگر اهل بیت رو خواهید داد؟ حجاب حرف خداست و اهل بیت حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت زینب سلام الله علیها حرف خدا رو اجرا کردن.
پس از خدا بترسید و به فکر آخرت خودتون باشید.
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
با این‌ فشارها و بگیر‌ و ببندها نمیتوانید حجاب‌ رو برگردونید. به‌ نظر می آید‌ کمی‌ دیر شده.
محمد رضا رمضانی
0
0
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
گنه کرد به بغداد اهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری اش نخورده ودهن سوخته رانندگان چرا من باید با داشتن ۵۵ سال با یه نفر که اندازه بچه منه بحث کنم که شما روسری رو سرت کن چرا اون مامور به جای اینکه بنده رو جریمه کنه منو نگه نداره و به اون خانم تذکر نده مگر اون مامور ظابط قضایی نیست !!!!!! به نظر من اگر این لایحه قانون بشه عین ظلمه
خسروصادقی
0
0
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
دوسال پیش شاید یه تعداد شل حجاب میدیدم .اما از روزی که حجاب شد مسئله اصلی حاکمیت لجبازی هم شروع شد.جمع کردنش هم سخت شد.
ممد نمد قشنگه
0
0
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
راه حل اینه که اسنپ گزینه بد حجاب و بی‌حجاب بزاره تو امتیاز دادن به مسافر. قبل اینکه ملت را بجون هم بندازید و وحدت را نابود کنید اصلا بزارید اسنپ یه خودی نشون بده ببینیم حجاب براش مهمه یا پول؟ بعد راننده نگون بخت و مسافر از همه جا بیخبر را بندازین تو رینگ
علیرضا پسیان
0
0
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
یاد این ضرب المثلها افتادم که متاسفانه مصداق مسعله حجاب است. زورش به خر نمیرسه پالانو میزنه
گنه کرد در بلخ اهنگری به شوشتر زدن مسگری.عرضه دارین خودتون بیاین تو گود
مسعود
0
0
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
من راننده اسنپم بعضی خانم ها روسری دارن وقتی سوار ماشین میشن اونو در میارن من راننده باید باید مسافر را تو آیینه کنترل کنم مبادا روسری خود را درآورد اینکه بدتره ضمنا چه قانونی میگه یکی خطایی کنه و کسی دیگه که ضیف جامعه هم هست تاوان بده
محمد
0
0
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
این همه دزدی میشه این همه مرز بانها رو میدزدن این همه اختلاس میکنن اینارو نمیبینن چسبیدن ب حجاب هنوز نمیدونن تو کدوم دوره دارن زندگی میکنن ....مسعولین بی کفایت .
ناشناس
0
0
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
عزیزان راننده اگه برای همه راننده ها این امر باشد اون مسافر سفر شما رو لغو کنه با کدوم تاکسی باید برود به هر حال مجبوره قانون حجاب و رعایت کنه چرا این قدر با این امر همه مخالفت میکنید اجبار حجاب چه سودی برای دولت داره جز فراهم شدن آرامش روانی خود شما راننده که صبح تا شب در خیابان ها هستید
ناشناس
0
0
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
بعضی از خانما به خاطر گرما تو ماشین یه قسمتی از راههو که ماشین داره میره روسریشونو از تو ماشین در میارن منکه نمیتونم همش حواسم به پشت سرم باشه خدایی ناکرده اگه حواسم پرت شد تصادف شد کی میخاد جواب بده ،بعدم جالب اینه وقتیم پیاده شد روسریشو برمیداره بابا جمع کنید این مسخره بازیهارو گیر دادید به چند تا راننده بدبخت مگه اینا مامور امرو نهی هستن
Senator
0
0
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
سلام
راننده اسنپ و یا تپسی چه گناهی داره؟عیب نداره قانون بد حجابی رو بزارید ما هم وقتی رفتیم تا مبدا بعدش دیدیم مسافر بد حجاب هست لغو سفر بزنیم و کرایه اون سفر رو بزنین به حسابمون
ایرانی
0
0
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
یه مشت ... و بی غیرت ۰ البته راننده اسنپ زبون داره تذکر بده
جواد
0
0
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
با این کار میخوان از هر اسنپی یه گشت ارشاد بسازن کاری ک خودشون نتونستن درست انجام بدن
از طرفیم طبق باقی کارهاشون درآاااامد زایی میکنه براشون
همینطوریشم ما ها زیر ذره بین هستیم حتی برای یه ثانیه نگا کردن به صفحه گوشیم منو جریمه کردن
درضمن اتوبوس های بی آر تی و مترو که بیشتر بی حجاب داره چرا به اونا چیزی نمیگن و فقط چشمشون به اسنپی هاست!؟
متین
0
0
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
دولت بی پول دست تو جیب مردم میکند....بی حجابی بهانه ست کسری بودجه باید از هر جا جبران شود
ایرانی
0
0
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
قانون باید آمریکا رو جریمه کنه چون آمریکا مقصر مثلا جلوی صادرات خودرو به آمریکا و بگیره بعد چند ماه ببینید چه جوری بی حجابی ریشکن میشه
رضا
0
0
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
خدا لعنت کنه این مسئولین رو با این کشور داریشون
شاهین
0
0
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
واسه همه چیز فقط جریمه..!!
یر
0
0
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
دولت خود درباره حجاب نا توان عمل کرده چرا زورش به‌ رانندگان رسیده آیا چه مجوز باز دارندهگی دراختيار رانندگان قرار می‌دهد رانندگان اجازه قدرت قهریه دارند
امید
0
0
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
اون بالا یک ارزشی نوشته مرگ بر بد حجاب جالبه که آرزوی مرگ یک هم وطن قابل انتشار هست
علی
0
0
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
باید زودتر این کار رو می‌کردند.همونطور که تخلف از قانون در راهنمایی و رانندگی جریمه داره، برای رعایت نکردن قوانین پوشش نیز باید جریمه بگذارند.برای انداختن فیلتر سیگار در معابر عمومی هم باید جریمه بگذارند.اول به قوانین احترام بگذاریم بعد ادعای روشنفکری کنیم.
ممد
0
0
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
‌چه با حجاب و چه بی حجاب من اصلا از آینه نگاه نمی کنم که مسافر حجاب دارد یا بی حجاب هست شما چشمتان را درویش کنید نگاه نکنید چنانچه چنین قانونی تصویب شود وقرارباشد جریمه شویم عمرا کار را تعطیل میکنیم
ناشناس
0
0
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
فکر میکنین خدا هستین
ناشناس
0
0
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
لا اکراه فی الدین
ناشناس
0
0
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
اینقدر دغدغه کاری داریم که چشم چرونی نمی‌کنیم
علی فسایی
0
0
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
شما تو خیابون نمیتونید جلو بی حجابها بگیرید میخواهید که ما تو ماشین که هیچ کسی اونا را نمیبینه جلوشون بگیریم
ناشناس
0
0
شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
هرگونه تقنین، فتاوی و مجازات از سوی قانونگذار و دستگاه های اجرائی که ناقض اصل۲۳ قانون اساسی در ممنوعیت تفتیش عقاید و مغایر با ممنوعیت اکراه و اجبار در دین در آیه ۲۵۶ سوره بقره باشد، فاقد وجاهت شرعی، قانونی و ضد حقوق شهروندی است.
سعید ش
0
0
شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
من یک جانباز هستم و راننده اسنپ بخدا قسم خوردم من هم ناراحتم ولی شما برای راننده اسنپ چه گلی به سر آنها زدید که حالا با این طرح میخواهید پس بگیرید پس یا این طرح را لغو کنید و یا بی حجاب وبد حجاب را هم آدرس و شماره تلفن مسافر را شرکت اسنپ وتبسی دارد ما به دفتر مرکزی گزارش می‌دهیم شما هم آنها را جریمه کنید
اکبر مشهد
0
0
شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
حداقل موقع درخواست عکس مسافر بزنید ببینیم حجاب داره یا نداره قبول کنیم یا نکنیم چه تیپی داره ی وقت بخاطرش جریمه نشیم
کمسیون کم بود جریمه از کجا سبز شد
ناشناس
0
0
شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
این دیگه جه قانونیه اگه لغو سفر کنی جریمه و یا صفحمون مسدود میشه اگه این کارو نکنیم کل روز کار کنیم و حریمه بدیم دست بردارین از این ... بازیهاتون گناه ما سفیرا چیه مردم لخت می گردن شما نمیتونین جلوشونو بگیرین سفیرهای بدبختو از نون خوردن می ندازین
رضا
0
0
شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
بنظرم این راهش نیست کلا مملکت و زوج و فرد کنید روزای فرد مردا بیان بیرون زنها خونه روزای زوج مردا خونه زنها بیرون هرکسی هم تخطی کرد جریمه بشه اونموقعه دیگه نامحرم نیست تو خیابون تاکسی سرکار ، به این میگن قانون وضع کردن
قشقایی
0
0
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
این راه بچگانه و به قهقرا است. بن بست ها را تشدید می کند و باعث جری شدن مردم می شود.
ته خط
کر خوب
0
0
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
سلام
من همینجوری دل خوشی از اسنپ ندارم اگه جریمه بشم پا تو اسنپ نمیذارم دیگه...
اسنپ
0
0
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
با سلام.
تقریبا همه نظرات رو خوندم، آقای و یا خانوم محترمی ادعای قانونمندی میکنید،یا تو این جامعه زندگی نمیکنی و یا واقعا صدات از جای گرم بلند میشه.
من راننده اسنپ چقدر باید به مسافر گیر بدم. چقدر باید سفر لغو کنم،چقدر باید در روز با اسنپ کار کنم که ۵۰۰هزار هم جریمه بدم؟
جواد
0
0
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
مرگ بر بد و بی حجاب
محمد
0
0
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
غلط می کنند مسافری که قانون شکن سوار می کنند مثل این می ماند که ببینی طرف تو دست اش یک کیلو مواد مخدر است و می خواد جابجا کند بعد بری سوارش کنی پس شریک جرمی چون می دانی
هر ی
0
0
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
هرکاری رو که به زور بخواید آنجام بدی عمل عکس نشون میدن اگر وجودشو دارید خود شخص جریمه کنید بعد اگر این بگیر ببند هارو واسه مواد فروشان و دزدان ووو....غیرغیر انجام می‌دادید الان خودی به خود حجاب درست میشد
کاوه
0
0
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
طرف میاد سوار میشه میگم خانم حجاب میگه روسری ندارم میگم شرمنده نمیتونم خدمات بدم بهتون شروع میکنه به التماس که دیرم شدم و از این حرفا خوب خواهر من عزیز من مگه مجبوری حریم داخل ماشین حریم رانندس خونه پدری نیست که هرکاری دلت میخواد بکنی بیرون از ماشین هر غلطی میخوای بکن سوار ماشین میشی باید همه چیز رو رعایت کنی حتی حجابت زو
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

عکس/ نخستین تصویر از مراسم ازدواج شیدا خلیق و کیوان ساکت‌اف

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/ افشاگری رائفی‌پور درباره حرف بد کروبی به احمدی‌نژاد

چهره جذاب بانو سوسانو در سن ۴۳ سالگی + عکس

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/ استوری جدید شروین حاجی‌پور با ژست خاص

مخالفت امام جمعه تهران با تعطیلی روز شنبه

طالبان به دنبال تجارت ۱۰ میلیارد دلاری با ایران

کاهش آمار طلاق پس از سه دهه!

مدیر بحران شهرداری مشهد عزل شد

عکس/ باغ‌نشینی بهاره رهنما در اصفهان

فیلم/ افشای فساد در فوتبال ایران روی آنتن زنده

راز فروش ساعت‌های ارزشمند میشائیل شوماخر

۲۰ نکته درباره حواشی سریال هفت سر اژد‌ها

پاسخ صریح حسن روحانی به یک ادعای شورای نگهبان

فیلم/ بغض رامین رضاییان ترکید

افعی تهران و تلخی کودکی ما در دهه ۶۰ ؛ همه اصناف می‌خواهند مقدس باشند و جامعه هم اصلاح شود

عکس/یانگوم در کنار پدر و مادر واقعی‌اش

اتفاق عجیب پس از به‌روزرسانی آیفون

خشک ترین استان کشور رکورددار رشد بارش شد+ جدول

عکس/ استوری مرجانه گلچین برای علیرضا طلیسچی

ابلاغیه تازه ستاد مبارزه با قاچاق برای حل مشکل طلافروشان

عکس/ قابی کمتر دیده شده از عروسی پدر و مادر لیلا حاتمی

فهرستی از آپارتمان‌های ارزان پایتخت + جدول

فیلم/ جراحی دقیق ربات سونی روی دانه ذرت

اینفوگرافی/ میوه‌ها در یک سال اخیر چقدر گران‌تر شدند؟

عکس/ ابراز علاقه سیما خضرآبادی به همسرش در فضای مجازی

اعلام نحوه خرید لاستیک دولتی

شرایط جدید اخراج کارگران اعلام شد

اطلاعیه زندان اصفهان درباره توماج صالحی

فیلم/ تراول‌پاشی شمخانی با پیراهن صورتی در تخت جمشید

استقلالی سابق به دنبال حضور در پارالمپیک+ عکس

بانک خسیس، بانک دست‌ودلباز؛ جدیدترین آمار پرداخت وام

خسارت سیل در مناطق مختلف مشهد

بازیگر پیش از انقلاب و مادر لیلا حاتمی درگذشت

هزینه سرسام آور تخت ICU در کشور

استوری تلخ جواد نکونام برای مردم مشهد+ عکس

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آخر اردیبهشت ۱۴۰۳

عکس/ استایل متفاوت مازیار لرستانی با عینک دودی

عکس/ شایعه فوت بازیگر زن مشهور قبل از انقلاب

رشد ۸۶ درصدی خروج سرمایه از بورس

اقدام جدید پلیس درباره ثبت جرائم رانندگی

علت مرگ بروسلی چه بود؟

۳ تفنگدار نیمه‌ژاپنی در راه بازار خودرو ایران

فیلم/ پخش مستند فردوسی از تلویزیون ترکیه

قیمت املاک کلنگی مناطق جنوبی تهران در اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

مولوی عبدالحمید از ایران خارج شد

اعلام شرایط معافیت از مالیات بر اجاره

تردد روان در جاده های شمالی کشور

کارت اهدای عضو به‌مثابه یک وصیت‌نامه

سهامداران بورس ۲ برابر بیشتر شد

بررسی تحولات داخلی ارمنستان بر امنیت ایران

ریزش قیمت طلا رقم خورد

فیلم/ ستایش فردوسی پاکزاد توسط یکی از عالمان دینی جمهوری باکو

سقوط ادامه دار نرخ دلار در بازار