تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
رسانه‌های اصولگرایان در روز‌های اخیر در حال جدال هستند

نزاع انتخاباتی اصولگرایان در توییتر بالا گرفت

نزاعی که در اردوگاه اصولگرایان از شش ماه پیش آغاز شده بود حالا با اتمام مهلت پیش‌ثبت‌نام برای انتخابات مجلس دوازدهم بالا گرفته است.

رسانه‌های اصولگرایان در روز‌های اخیر در حال جدال هستند

اقتصاد۲۴-نزاع‌هایی در رسانه‌های نزدیک به چهره‌ها و طیف‌های مختلف اصولگرا و البته مهم‌تر از آن در بین چهره‌های حلقه‌های مختلف جریان راست. چهره‌هایی تازه‌نفس‌تر از نسل میانی اصولگرایان که هم ابایی از تاختن با ادبیات تند بر دیگر طیف‌های جریان اصولگرا ندارند و هم می‌خواهند لیست نهایی اصولگرایان را به نفع خود مصادره کنند. دعوا‌های یک هفته گذشته که کف توییتر بود، به خوبی نشان می‌دهد که بحران لیست انتخاباتی به اندازه‌ای جدی شده که احتمالا تعداد لیست‌ها در انتخابات پیش‌رو به تعداد جریان‌ها و طیف‌های اصولگرا خواهد بود. شاید تلاش مجلس یازدهم برای تثبیت رای‌آوری لیستی نیز بر اساس همین پیش‌بینی و دغدغه بود. مرور تنش‌های اخیر تصویر دقیق‌تری از احتمالات درگیری‌ها، تعداد لیست‌ها و البته وضعیت کنش و واکنش گروه‌های مختلف اصولگرا ارایه می‌دهد.

ماجرای سلاح‌ورزی و بیرون زدن دم خروس انتخاباتی

اواخر هفته گذشته یاسر جبراییلی از چهره‌های تندروی اصولگرایان و رییس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام، ویدیوی کوتاهی از گفت‌وگوی عزت‌الله اکبری تالارپشتی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس را منتشر کرد. در این ویدیو تالارپشتی توضیح می‌دهد که در جلسه‌ای با حضور محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون صنایع و معادن به دستور محمدباقر قالیباف حاضر شده‌اند. او می‌گوید که به همراه پورابراهیمی درباره وضعیت حسین سلاح‌ورزی در اتاق بازرگانی سوال کردند و پاسخ شنیده‌اند که «مسائل حل‌وفصل شده است». خبرنگار از او می‌پرسد یعنی سمت آقای سلاح‌ورزی برقرار است؟ تالارپشتی در پاسخ می‌گوید: «نباید درگیر مسائل حاشیه‌ای شد، حضور ما در اینجا به دستور ریاست محترم مجلس فضا را تلطیف کرده است».

جبراییلی در واکنش به این ویدیو با انتشار آن نوشته است: «آرمان عزیز! مبادا تصور کنی خونت پایمال شد. مبادا غبار غم بر چهره‌ات بنشیند که تو میان «ناسزا گفتن به ولی خدا» و «کشته شدن به قتل صبر» دومی را برگزیدی و امروز لشکریان همان فتنه بر اقتصاد این کشور حاکمند. خون تو پایمال نشد. خون تو فریاد مظلومیت و تنهایی علی است... میان کارگزارانش». این نوشته جبراییلی با واکنش دو چهره از دو طیف مختلف اصولگرا مواجه شده است. نخست امیرحسین ثابتی، مجری برنامه جهان‌آرا در شبکه افق که از چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری است؛ او در پاسخ جبراییلی نوشته است: «یاسر عزیز! مبادا تصور کنی «رای» ات پایمال شد. جناب اکبری تالارپشتی و امثال ایشان در سایه حمایت خود شما و آن نامه کذایی ۱۹ امضایی در پشتیبانی از لیست وحدت اصولگرایان، وارد مجلس شدند.»


بیشتر بخوانید:رقابت اصولگرایان با خودشان؛ ۴ سناریو پیش روی انتخابات اسفند ماه


جبراییلی البته این کنایه ثابتی را بی‌پاسخ نگذاشت و نوشت: «من آن روز برای حمایت از لیستی که همه نیرو‌های انقلاب روی آن وحدت کردند، حجت داشتم. خود شما هم به ۲۰نفر از همان لیست رای دادید و ۱۰نفر جایگزین کردید. برخی دوستان ۲۷نفر برگزیدند و ۳نفر کم و زیاد کردند. اسفند ۹۹ در بوشهر ماجرای شورای ائتلاف را مفصل توضیح دادم که کامل منتشر خواهم کرد». محمدسعید احدیان، دستیار محمدباقر قالیباف نیز چهره دومی بود که به اظهارات جبراییلی واکنش نشان داد و نوشت: «اگر می‌خواهید وارد حوزه لیست دادن و انتخابات شوید، اقدام خوبی است، اما چرا از نام شهید سوء‌استفاده می‌کنید. ضمنا برای اطلاع مخاطبان؛ مسوول تایید صلاحیت برای کاندیداتوری و دعوت از سلاح‌ورزی مجلس نیست».

کنایه مشاور قالیباف به دولت؛ روسای دو قوه لیست جداگانه خواهند داشت؟

علاوه بر درگیری مثلثی قبل بین یاسر جبراییلی، امیرحسین ثابتی و سعید احدیان، دو چهره تیم رسانه‌ای رییسی و قالیباف نیز در فضای مجازی به یکدیگر اتهاماتی را وارد کردند؛ اتهاماتی که بخشی از درگیری‌های فعلی دولت و رییس مجلس را روشن‌تر می‌کند.

جدل توییتری پس از آن شروع شد که محمود رضوی، مشاور قالیباف نوشت: «شیخ سوپر انقلابی با سودای مجلس، مسوول انتخابات تشکیلات غیرقانونی وزیر ساخته شده است، حال برای دیده شدن و برندینگ خودش، هم‌صدا با اصلاح‌طلبان و ضدانقلاب به زور می‌خواهد مساله سلاح‌ورزی را گردن مجلس اندازد، شیخ اگر سیاسی‌کار نیست و دنبال حقیقت، چرا از وزارت صمت سوال نمی‌کند؟»

حسن روزی‌طلب مدیرمسوول روزنامه ایران نیز در جواب نوشت: «دعوا نکنید. آخرش همه در یک لیست هستید!».

رضوی هم در پاسخ به کنایه نوشت: «به وزیرتون بگو».

مدیرمسوول روزنامه ایران در پاسخ گفت: «نوبت او شده؟ بساط دروغ و تهمت را جمع کنید».

مشاور قالیباف نیز در جواب نوشت: «تهمت را اونی داره می‌زنه که همزمان با اصلاح‌طلبان و ضد انقلاب داره مساله سلاح‌ورزی که هیچ ربطی به رییس مجلس نداره را می‌اندازه گردن مجلس و رییس مجلس، مساله دولت چه ربطی به مجلس و رییس مجلس داره؟ این غیر از اینه که وزیر پدرخوانده «شریان» باید جواب بده؟ کی به رسایی خط تخریب مجلس میده؟».

حسن روزی‌طلب نیز در واکنش نوشت: «به مجلس و رییسش هم ربط دارد. خودتون هم می‌دانید. جای پای بولتن‌نویس معزول (اخوی نماینده سوپر مدرن) نذار برادر من!».

در ادامه این جدال توییتری رضوی پاسخ داد: «‎این کامنت‌ها چند حالت بیشتر نداره، یا قانون نمیدونی و نمیدونی به مجلس و رییس مجلس ربط نداره، یا میدونی و داری خودتو به اون راه میزنی که اینجوری یا با شریان بستی برای تخریب مجلس و رییس مجلس، یا با پدرخوانده شریان، یا داستان بالاتره! دولت تصمیم به تخریب مجلس گرفته! مثل نظرسنجی‌سازیت!».

منظور رضوی از شیخ سوپر انقلابی «حمید رسایی» از جمله چهره‌های مخالف ارایه لیست واحد با تیم قالیباف در انتخابات است. اشاره روزی‌طلب به نماینده سوپر مدرن نیز تعبیری است که درباره «مجتبی توانگر» به کار برده است و برادرش عباس توانگر که در ماجرای بولتن‌های خبرگزاری فارس نامش بر سر زبان‌ها افتاد.

پاسخ تند روزنامه نزدیک به قالیباف به ماجرای سلاح‌ورزی

علاوه بر این جدل‌های توییتری که به بهانه موضوع سلاح‌ورزی عمق اختلافات انتخاباتی و نگرانی‌های لیستی اصولگرایان را هویدا کرد، روزنامه صبح‌نو، که تریبون طیف نزدیک به محمدباقر قالیباف رییس مجلس تلقی می‌شود، به موضوع انتساب سلاح‌ورزی به مجلس و قالیباف واکنش نشان داد. در گزارش شماره روز یکشنبه «صبح‌نو» با عنوان «انقلابی نه، انقلابی‌تر!» نوشته شده که «حاشیه‌های انتخابات هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران و انتخاب چالش برانگیز حسین سلاح‌ورزی به عنوان رییس این اتاق، در حالی مورد مطالبه است که بخش‌های مرتبط با قوه مجریه باید نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام کنند؛ اما برخی گروه‌ها و افراد حزبی، با دادن آدرس غلط، مجلس و رییس آن را متهم به حمایت از سلاح‌ورزی می‌کنند».

او با نقد این طیف با عنوان «سوپرانقلابی‌ها» که پیش از این مخاطب نقد‌های محمد باقر قالیباف نیز بوده‌اند، درباره آن‌ها نوشت: «سوپرانقلابی‌ها که قالیباف را متهم به حمایت از سلاح‌ورزی می‌کنند باید به این پرسش پاسخ دهند که مجلس چه نقشی در تایید او داشته است».

صبح‌نو به صورت روشن انگیزه این جریان را انتخابات اسفند ۱۴۰۲ خوانده و نوشته است: «ظاهرا این افراد و گروه‌هایی که با رمز «سلاح‌ورزی» در حال حمله به رییس مجلس هستند، نشأت گرفته از یک تشکل حزبی شبکه‌ای است که اخیرا پا به فضای سیاسی کشور گذاشته است و تلاش دارد برای مطرح‌کردن خود، به دیگران حمله کند و برای نیل به این مهم نیز، از تهمت زدن ابایی ندارد. حال این سوال اساسی مهم است که این افراد و گروه‌ها چرا به دنبال دوقطبی‌سازی هستند؟ آیا هدف انتخاباتی دارند که در آستانه انتخابات به دوقطبی‌سازی و ایجاد اختلاف روی آورده‌اند؟ حتی اگر هدف در مجلس شورای اسلامی بعدی است، آیا باید مجلس فعلی را که به گفته رهبر حکیم انقلابی «مجلس انقلابی» است، تخطئه و رییس آن را تخریب کنند؟ آیا به دنبال تشکیل مجلس «انقلابی»‌تر هستند؟ اگر هدف تشکیل «مجلس انقلابی» است که مجلس فعلی به فرموده رهبر معظم انقلاب، انقلابی است؟ نکند این گروه به دلیل افراط و تفریط‌ها در حال عبور از سخنان رهبر حکیم انقلاب هستند؟ در آستانه انتخابات مجلس دوازدهم، موتور برخی جریان‌ها و افراد سوپر انقلابی روشن شده است و فعلاً به بهانه سلاح‌ورزی به تخریب مجلس و قالیباف می‌پردازند. این پروژه یکی از چندین پروژه تخریب سوپر انقلابی‌ها تا اسفند ماه ۱۴۰۲ است».

نزاع حلقه اصولگرایان، فرهیختگان و دولت رییسی

روزنامه فرهیختگان، وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی، نیز رویکرد انتقادی از عملکرد دولت به خود گرفته و در ماه‌های اخیر گزارش‌هایی مبنی بر «بی‌کفایتی دولت» در بخش‌های مختلف منتشر کرده و حالا «ایران»، روزنامه رسمی دولت نیز در پاسخ به «فرهیختگان» از فیش حقوق میلیونی رییس این دانشگاه نوشته است.

ارگان مطبوعاتی دولت نوشته که پس از فوت [اکبر]هاشمی‌رفسنجانی و انجام تغییرات کلان مدیریتی در این دانشگاه و تغییر رییس آن، انتظار می‌رفت تا ایجاد شفافیت و تغییر در قوانین و مقررات در «راستای ایجاد عدالت و فساد ستیزی» در دستور کار مدیران جدید قرار بگیرد، «اما گویا مسوولیت بدون شفافیت، پایش، نظارت و پاسخگویی، به مذاق مدیران جدید نیز خوش آمده است.»

مرداد ماه ۱۳۹۹، زمانی که محمدمهدی طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی بود، انتشار فیش حقوقی او در دو مجموعه (دانشگاه آزاد و دانشگاه بهشتی) به مبلغ حدود ۴۵ میلیون تومان در ماه، جنجال زیادی برپا کرد. گزارش روزنامه ایران با بازخوانی آن ماجرا از استمرار «عدم شفافیت خصوصاً در مسائل مالی در دانشگاه آزاد اسلامی» شکایت کرده است.

روزنامه ایران با استناد به نبود نظارت بر دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرده است این دانشگاه «شترمرغی است که هر جا منفعت اقتضا کند به شکل یکی از دو حیوان درمی‌آید.»

در این مطلب آمده است: «همانطور که از اسمش پیداست مسوولان این دانشگاه می‌خواهند از هر حیث آزاد باشند.» روزنامه ایران در این گزارش خواستار پاسخگو و نظارت‌پذیر شدن دانشگاه آزاد شده است.

از سوی دیگر، روزنامه فرهیختگان که به‌صورت مستقیم دولت را نقد می‌کند در شماره روز چهاردهم مرداد ماه خود در مطلبی به قلم مدیر مسوول خود با ذکر «سیاه‌های از حلقه‌ای» که دولت رییسی را در محاصره خود گرفته، نوشت: «دولت را رفع حصر کنید.»

این روزنامه در تیرماه سال جاری نیز در انتقاد از رسانه‌های دولت نوشته بود که «ما یک ویرانه تحویل گرفتیم» جمله‌ای است که «تقریبا در ادبیات دولت‌های مختلف مشترک است. اما تیم رسانه‌ای دولت باید به‌طور جدی به این مساله فکر کند که تمرکز بیش از حد بر این موضوع و غفلت از نگاه ایجابی چقدر در افکار عمومی کار می‌کند؟»

روزنامه فرهیختگان حتی در مصاحبه‌ای به سراغ احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و پدر زن ابراهیم رییسی رفته و به نقل از او تیتر زده بود که «به دولت سیزدهم هم نقد دارم.»

پاسکاری توپ «فساد حاکمیت یکدست» بین دولت و مجلس

روزنامه «رسالت» که تریبون اصولگرایان سنتی بوده و حالا طیف نزدیک به قالیباف یا همان نو اصولگرایان تلقی می‌شود، روز گذشته نوشته است که «سید ابراهیم رییسی دو سال است که سکان‌دار اصلی اجرا در کشور است؛ این جایگاه، مملو از قدرت، اختیار، تشکیلات، سرمایه انسانی و امثالهم است و توقع می‌رود که دایره دوستان و حامیان کسی‌که خود را موفق می‌پندارد و معرفی می‌کند روزبه‌روز بیشتر شود نه‌اینکه مطابق مجموع نظرسنجی‌ها محبوبیت این دولت رو به افول برود. اما علت این از دست‌دادن‌ها و اختلاف‌ها چیست؟ چرا کسانی‌که تمام‌قد از دولت، حمایت می‌کردند امروز منتقد شده‌اند؟».

این روزنامه در ادامه نوشته است: «فساد ایده خام و ناپخته یکپارچه‌سازی حاکمیت، خیلی زود برملا شد و این روز‌ها تبعات آن را مشاهده می‌کنیم. دولت پس از وحدت حداکثری در انتخابات و کسب قدرت، خیلی زود رفیقان دیروز را به عنوان رقیب خود پنداشت و به‌جای همکاری و برادری، یا پیش بزرگان، گلایه می‌کرد یا اعوان و انصارش را در رسانه رها می‌کرد و سروصدا به‌راه می‌انداخت. واضح است وقتی حلقه نزدیک به رییس‌جمهور، از جنس یک حلقه بسته و خاص باشد، بهتر از این وضعیت را نباید توقع کرد. اینان عمر خود را در پنجه‌کشیدن به این و آن صرف کرده‌اند و حالا مگر با یک انتخابات، دچار تحول گفتمانی و شخصیتی می‌شوند؟»

جورچین انتخابات و روند تصاعدی تولد لیست‌ها

با مرور رسانه‌های اصولگرایان و جدال چهره‌های رسانه‌ای جریان علیه یکدیگر به خوبی می‌توان دریافت که اختلافات انتخاباتی در حال رشد جدی است. از یک طرف طیفی از اصولگرایان می‌گویند مجلس یازدهم به اندازه کافی انقلابی نبوده و باید مجلسی انقلابی‌تر را تشکیل داد. حتی خود غلامعلی حداد عادل به عنوان زعیم اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ نیز اظهاراتی از همین دست دارد.

طیف دیگری از اصولگرایان نیرو‌های نزدیک به پایداری هستند که اتفاقا آان‌ها هم معتقدند باید مجلسی انقلابی‌تر را تشکیل داد. این طیف مشکل اصلی مجلس را رییس و نیرو‌های نزدیک به او می‌دانند. در شرایط فعلی از تنش‌های رسانه‌های این طیف با دیگر اصولگرایان و زد و خورد رسانه‌ای دایمی بین رجانیوز و رسانه‌های نزدیک به قالیباف از جمله صبح‌نو به خوبی می‌توان دریافت که یک جبهه اصلی اختلاف همین پایداری‌ها و طیف قالیباف هستند؛ جریانی که طیف قالیباف آن‌ها را با اسم رمز «سوپر انقلابی» خطاب می‌کنند.


بیشتر بخوانید:تدارک عملیات فریب برای اصلاحات؛ تکذیب ثبت نام در انتخابات توسط چهره‌های اصلاح‌طلب


در بخش دیگری از ماجرا نیرو‌های دولت و حلقه ابراهیم رییسی در دولت سیزدهم هستند. توپ هر تصمیم و موضوعی را به زمین مجلس می‌اندازند، اما ارتباط پنهانی خوبی با طیفی از پایداری‌ها دارند. رقیب مشترک، ائتلاف را بین آن‌ها ایجاد کرده و حذف قالیباف یا تضعیف جریان او در مجلس بعدی، هدف مشترک این دو است.

پایداری‌ها در هم‌پوشانی با نیرو‌های سعید جلیلی بدنه دولت رییسی را تشکیل داده‌اند و از این نظر اتحاد سازمانی قوی نیز در دولت دارند. برای آن‌ها تنها یک مجلس فتح نشده که می‌خواهند فاتحان مجلس دوازدهم باشند و سکانس جدیدی از حاکمیت یکدست‌تر از یکدست از دولت و صداوسیما تا مجلس را به نمایش بگذارند. جبهه پایداری و نیرو‌های فکری که این روز‌ها خود را انقلابیون انقلابی‌تر از انقلابی‌های مجلس یازدهم می‌دانند توانسته‌اند با استفاده از استقرار دولت رییسی دیدگاه‌های خود در زمینه حجاب، اینترنت و مسائل اجتماعی و حتی سیاست خارجی را تا اندازه‌ای به سیاست غالب در دولت و مجلس تبدیل کنند. این اتحاد علیه قالیباف و شورای ائئلاف و نیرو‌های میانی اصولگرایان به دنبال تصاحب کامل مجلس یازدهم از شهر‌های بزرگ تا کوچک است.

از طرف دیگر قالیبافی‌ها نیز تمام قد در میدان حاضر هستند. آن‌ها از یک سو باید با دولت رییسی نزاع رسانه‌ای داشته باشند و از طرف دیگر باید پاسخ به پایداری‌ها را بدهند و هر از چندگاهی نیز در جبهه نزاع با نیرو‌های عدالتخواه ظاهر شوند. علیرغم درگیری در چند جبهه، اما قالیبافی‌ها و قالیباف یک برتری نسبت به طیف‌های دیگر دارند. قالیباف هنوز سرلیست اصلی و محبوب شورای ائتلاف و غلامعلی حداد عادل است.

اظهارات حدادعادل در روز‌های اخیر نیز نشان می‌دهد که از رفتار‌های برخی طیف‌های اصولگرا راضی نیست. او روز گذشته در قامت رییس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی نقد‌هایی را به گروهی وارد کرده که آن‌ها را «جریان تحریف» خوانده و گفته است: «ما نباید بگذاریم که جریان تحریف تحت پوشش و ادبیات انقلابی، ذهنیت‌سازی نادرستی از جبهه انقلاب در اذهان عمومی مردم ایجاد کند و انقلابیون را در مسائل سیاسی فاقد عقلانیت و اخلاق معرفی کرده و با ذبح مسائل کلان و ملی به پای منافع شخصی و حزبی، رفتار‌های سهم خواهانه از خود نشان دهند.»

کاریزمای حدادعادل و چتر شورای ائتلاف هرچند کم نور و بی‌رمق، اما طیف‌های مختلفی از جمله جبهه پیروان خط امام و رهبری و حزب موتلفه را زیر چتر خود دارد. این در شرایطی است که حتی تصور کنیم جامعتین ممکن است با محوریت شورای وحدت به صورت مستقل وارد میدان شود که بعید به نظر می‌رسد و با مرور رفتار‌های جامعتین و شورای وحدت در طی سال‌های اخیر می‌توان آن‌ها را نیز ذیل شورای ائتلاف دانست.

در این شرایط قالیباف برگ برنده سرلیستی این شورا را دارد. سرلیستی که قریب به یقین به جدایی پایداری‌ها و بخشی از نیرو‌های انقلابی تمام می‌شود. برنده بازی در مشارکت پایین و حداقلی، با این شرایط ثبت‌نام و پیش‌بینی‌ها درباره روند بررسی صلاحیت‌ها، گروهی خواهد بود که تندتر شعار بدهد و حرف‌هایی دورتر از واقعیت بزند.

منبع: روزنامه اعتماد
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت پسته، تخمه، آجیل و خشکبار + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

فیلم/ لحظه انتقال پیکر رئیس جمهور و تیم همراه توسط امدادگران هلال احمر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

واکنش رسول خادم به شهادت ابراهیم رئیسی+ عکس

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

چه زمانی باید تسمه تایم خودرو را عوض کرد؟

قیمت سکه پارسیان امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

فیلمی که تلویزیون ترکیه از صحنه سقوط بالگرد رئیس جمهور منتشر کرد

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

پس از شهادت رئیس جمهور، کشور چگونه اداره خواهد شد؟

عکس/اولین تصویر از پیکر جانباختگان حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

آخرین اخبار از شهادت رئیس جمهور و همراهانش/ دولت بیانیه داد؛ مسیر پر افتخار و خدمت ادامه خواهد داشت/ واکنش دولت‌های جهان به شهادت سید ابراهیم رئیسی

چرایی رشد قیمت دلار پس از حادثه بالگرد رئیس جمهور/ دلار در این صورت، ارزان نمی‌شود

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

راه‌کارهایی برای جوان نگه‌داشتن مغز

۳ مکملی که طول عمر را افزایش می‌دهند

معجزه شنبلیله برای درمان دیابت

به این دلایل هر روز آجیل بخورید

گمانه‌زنی درباره تعطیلی عروسی‌ها در ایام عزای عمومی؛ بی‌خبری ادامه دارد/ رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی: فعلا بی‌سروصدا جشن بگیرید

فیلم/ بغض مجری بی‌بی‌سی هنگام اعلام خبر سقوط بالگرد هیئت دولت

عکس/ تصویر دیده‌نشده از شهید ابراهیم رییسی

فیلم/ نخستین لحظات پیداشدنِ بالگرد رئیس‌جمهور

مسیر تشییع پیکر رئیس‌جمهور اعلام شد

فیلم/ گریه‌های غم‌انگیز همسر و مادر شهید سردار موسوی

عکس/ پیام تسلیت ابراهیم تاتلیس به مردم ایران

فیلم/ نخستین حرف‌های مادر ابراهیم رییسی پس از شهادت

تولید ستون فقرات اقتصاد است

فیلم/ عزاداری مردم مشهد مقابل منزل مادر شهید ابراهیم رئیسی

آمریکا درگذشت رئیس‌جمهور ایران را تسلیت گفت

فیلم/ حال و هوای خانه شهید سردار موسوی

روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد

امام جمعه موقت تبریز انتخاب شد

فیلم/ لحظه خاموش شدن برج میلاد درپی شهادت ابراهیم رئیسی و همراهانش

فیلم/ پیام تسلیت گروسی درپی شهادت ابراهیم رئیسی و امیرعبداللهیان

ادای احترام پرسپولیسی‌ها به شهدای حادثه سقوط بالگرد + عکس

فیلم/ روایت شنیده نشده از مشرف‌نشدن امیرعبداللهیان به مکه در زمان وزارت

فردا حراج شمش طلا برگزار می‌شود

عکس/ رونمایی از دیوارنگاره میدان انقلاب با تصویری از شهید ابراهیم رییسی

فیلم/ لحظه پیدا شدن انگشتر رییسی در محل سانحه

واکنش رئیس فیفا به درگذشت رئیس‌جمهور + عکس

اینفوگرافی/ نگاهی به پهپاد آکینجی ترکیه

پیام تسلیت طیب نیا و احمد توکلی درپی شهادت رییس‌جمهور

زمان برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد

تصاویری از مراسم ختم زنده‌یاد زری خوشکام

عکس/ تصویر کم‌تر دیده شده از شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و خانواده‌اش

عکس/ فرزند سردار شهید موسوی، سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور

قیمت سکه و طلا کاهشی شد

عکس/ توهین تلویزیون فرانسه به رییس‌جمهوری کشورمان

خبر مهم سخنگوی ستاد انتخابات کشور

چهارشنبه سراسر کشور تعطیل است

فیلم/ سوگواری مردم در میدان ولیعصر تهران

استوری شجاع خلیل‌زاده برای شهادت ابراهیم رییسی + عکس

فیلم/ حضور نخست وزیر پاکستان در سفارت ایران در اسلام‌آباد

گمانه‌ها در مورد زمان‌بندی انتخاب رئیس‌جمهور جدید

فیلم/ دفتر رئیس جمهوری سیاه‌پوش شد

تسلیت چین به مناسبت درگذشت ابراهیم رییسی به فارسی

ابراهیم حاتمی‌کیا: بُهت‌زده شدیم

تصویری از ابراهیم رییسی در کنار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

کشف انبار لوازم آرایشی قاچاق در بازار تهران

فیلم/ بغض و گریه برادر شهید آیت‌الله آل‌هاشم روی آنتن زنده تلویزیون

پرسپولیس ستاره‌اش را می‌فروشد اما نه به این قیمت

فیلم منتشر نشده از دوران جوانی ابراهیم رییسی

تصمیم دولت درباره تعطیلی کشور اعلام شد

اعلام برنامه جدید سازمان لیگ