تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۰۶ مهر ۱۴۰۲

سبقت تورم مسکن در کلان‌شهر‌ها از تهران

فراز و فرود متفاوت قیمت آپارتمان در چهار کلان‌شهر نشان‌دهنده بیش فعالی مسکن در این شهر‌ها نسبت به پایتخت است. این بیش فعالی نسبت متوسط قیمت مسکن تهران به کلان‌شهر‌ها را حتی از دوره قبل از جهش نیز، پایین‌تر آورده است.

مسکن

اقتصاد۲۴- تازه‌ترین بررسی‌ها و تحقیقات میدانی «دنیای‌اقتصاد» از وضعیت تغییرات قیمت مسکن در اصفهان، شیراز، مشهد و کرج، در مقطع زمانی ابتدای پاییز ۱۴۰۲، همچنین از افت متوسط ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت فروش آپارتمان‌های مسکونی در این کلان‌شهر‌ها نسبت به ابتدای تابستان خبر می‌دهد. رویدادی که به دنبال شروع افت قیمت مسکن، تحت‌تاثیر کاهش و ثبات نرخ ارز و سایر بازارها، ابتدا در تهران آغاز شد و هم اکنون به بازار مسکن این کلان‌شهر‌ها سرایت کرده است. وضعیت بازار مسکن چهار کلان‌شهر (اصفهان، شیراز، مشهد و کرج) در مقطع زمانی ابتدای پاییز ۱۴۰۲ اگرچه به لحاظ کاهش سطح قیمت‌ها شبیه شرایط تهران است، اما از جهاتی نمی‌توان تحولات بازار مسکن این کلان‌شهر‌ها را عینا همان تحولات بازار مسکن پایتخت در این مقطع زمانی معرفی کرد.

این موضوع به بیش فعالی تغییرات قیمت مسکن کلان‌شهر‌ها نسبت به تغییرات قیمت مسکن تهران در ابتدای پاییز مربوط می‌شود.

مسکن

سبقت تورم کلان‌شهر‌ها از تهران

بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» بر اساس برآورد سطح متوسط قیمت پیشنهادی فروشنده‌ها در بازار مسکن شهر تهران و چهار کلان‌شهر (اصفهان، شیراز، مشهد و کرج)، نشان می‌دهد، در ماه‌های اخیر، تورم مسکن کلان‌شهر‌ها از تورم مسکن تهران سبقت گرفته است. برآورد‌ها حاکی است، میزان افزایش قیمت مسکن در این شهر‌ها نسبت به تورم مسکن تهران، هم اکنون نسبت به مقطع زمانی ابتدای سال، بیشتر بوده است. برآورد‌ها همچنین این رشد بیشتر قیمت کلان‌شهر‌ها نسبت به تهران را در تحولات نقطه به نقطه قیمت مسکن در مقطع زمانی ابتدای پاییز ۱۴۰۲ نشان می‌دهد.

بر این اساس، برآورد می‌شود متوسط قیمت مسکن شهر تهران ابتدای پاییز امسال نسبت به ابتدای پاییز سال گذشته حدود ۴۰ تا ۴۳‌درصد رشد داشته است؛ در حالی که این میزان رشد در کلان‌شهرها، حول وحوش ۴۵ تا ۵۰‌درصد برآورد می‌شود.

از سوی دیگر، فراز وفرود‌های قیمتی در بازار مسکن چهار کلان‌شهر اصفهان، شیراز، مشهد و کرج، منجر به رسیدن نسبت میانگین قیمت مسکن شهر تهران به کلان‌شهرها، به سطح ۸/ ۱ برابری شده است. این میزان که در دوره اوج جهش قیمت مسکن تهران به ۴ رسیده بود و در میانه جهش تهران با ورود کلان‌شهر‌ها به عصر جهش، به ۳ رسید، در دوره قبل از جهش، معادل ۲ بود. ابتدای سال گذشته، این نسبت به ۱/ ۲ برابر رسید و برآورد‌های «دنیای‌اقتصاد» نشان می‌دهد هم اکنون این میزان به ۸/ ۱ رسیده است.

یعنی نسبت متوسط قیمت مسکن تهران به کلان‌شهر‌ها از دوره قبل از جهش نیز کمتر شده است و این موضوع بیش فعالی مسکن کلان‌شهر‌ها در رقابت تورمی با تهران را در شرایط فعلی نشان می‌دهد. نکته مهمی که باید به آن اشاره شود این است که این نسبت ۸/ ۱ برابری در شرایط توقیف وعدم‌انتشار آمار‌های رسمی تحولات قیمت مسکن تهران و سایر شهرها، از طریق برآورد و مقایسه میانگین قیمت مسکن در شرایط فعلی مبتنی بر بررسی تعداد انبوهی از فایل‌های عرضه شده به بازار فروش آپارتمان در کلان‌شهر‌ها و همچنین اظهارات واسطه‌ها و فعالان بازار مسکن این شهرها، به دست آمده است.

پیام این بیش فعالی آن است که وقتی نسبت متوسط قیمت مسکن تهران به میانگین قیمت آپارتمان در کلان‌شهر‌ها از سطح متعارف تاریخی پایین‌تر می‌رود، این موضوع به معنای آن است که میزان رشد قیمت مسکن در این شهر‌ها بیشتر از تورم مسکن تهران بوده است. هر چند این موضوع به معنای آن نیست که این شرایط حتما و قطعا در ماه‌های بعد نیز ماندگار است. بلکه بسته به وضعیت و تغییرات متغیر‌های بیرونی و درونی بازار مسکن می‌تواند باز هم کمتر شده یا به حد متعارف برسد یا از آن عبور کند.

محتمل‌ترین فرضیه‌ای که در خصوص علت بیش فعالی بازار مسکن کلان‌شهر‌ها نسبت به تهران می‌توان اشاره کرد آن است که احتمالا در ماه‌های اخیر، میزان جهش و از دسترس خارج شدن مسکن برای طیف تقاضای مصرفی در این شهر‌ها بیشتر بوده است. ضمن آنکه احتمالا برداشت و انتظار تقاضای سرمایه‌ای نسبت به افزایش قیمت‌ها در این شهر‌ها در مقایسه با تهران بیشتر بوده است. به طوری که اگر نتوان گفت خریداران سرمایه ای، کلان‌شهر‌ها را بیش از تهران مناسب خرید‌های سرمایه‌ای دانسته اند، اما به احتمال زیاد این شهر‌ها را به اندازه پایتخت برای سرمایه‌گذاری مناسب تشخیص داده بودند.

موضوعی که در ابتدای پاییز امسال با کاهش حدود ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت مسکن در این شهر‌ها و رکود در سمت تقاضای خرید، به طور کامل تغییر کرده وسرمایه‌گذاران درصدد خروج هر چه سریع‌تر از بازار مسکن برآمده اند؛ چرا که چشم انداز متغیر‌های بیرونی و درونی بازار، وضعیت مطلوب و بازدهی مناسبی را برای آن‌ها در ماه‌های آینده ترسیم نمی‌کند. تمام متغیر‌های فعلی و همچنین پیش‌بینی فعالان بازار مسکن کلان‌شهر‌ها نیز نشان می‌دهد اگر شرایط بیرونی موثر بر بازار دست کم مانند دو ماه اخیر باشد یعنی سایر بازار‌ها ثبات و کاهش داشته باشند و چشم انداز کاهش و رفع ریسک‌های غیر‌اقتصادی روشن باشد، دست کم تا پایان سال محتمل‌ترین گزینه برای بازار مسکن، رکود معاملات خرید همراه با کاهش یا حداقل ثبات قیمت‌ها است.

افت پاییزی بعد از خیز تابستانه

بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» نشان می‌دهد، تورم ملکی پایتخت که ابتدای بهار همچنان به بازار مسکن چهار کلان‌شهر سرایت نکرده بود در ابتدای تابستان سطح قیمت مسکن در این شهر‌ها را تحت‌تاثیر قرار داد. به طوری که متوسط قیمت مسکن در این کلان‌شهر‌ها در پایان بهار و ابتدای تابستان نسبت به اول سال، تا بیش از ۲۰‌درصد رشد کرد. اما این رشد به سرعت و با بروز ثبات ارزی، از ابتدای ماه میانی تابستان (مرداد) فروکش کرده و بازار به سمت کاهش قیمت پیش رفت.

بررسی‌ها وتحقیقات میدانی «دنیای‌اقتصاد» نشان می‌دهد، رکود شدید معاملات ناشی از رشد نامتعارف سطح قیمت‌ها در ابتدای تابستان، نبود قدرت خرید در سمت تقاضای مصرفی و از بین رفتن جاذبه سرمایه‌گذاری با وقوع ثبات ارزی و کاهش قیمت در بازار‌ها به‌خصوص بازار مسکن شهر تهران، عوامل موثر در ریزش محسوس سطح قیمت‌ها از میانه تابستان در کلان‌شهر‌ها محسوب می‌شوند تا جایی که در ابتدای پاییز تا بیش از ۱۰‌درصد در قیمت فروش واحد‌های مصرفی و معمولی و بیش از ۲۰‌درصد افت در قیمت فروش واحد‌های لوکس، رقم خورد.

هم اکنون، تعداد فروشنده‌ها و عرضه فایل در این چهار کلان‌شهر افزایش یافته است در حالی که خریدار در بازار عملا حضور ندارد.

معدود خریداران حاضر در بازار مسکن این کلان‌شهر‌ها از جنس مصرفی تبدیل به احسن هستند که عمده آن‌ها به دلیل ترس از عدم‌فروش واحد مسکونی خود، متقاضی معاوضه آپارتمان خود با واحد موردنظرشان هستند؛ اما توفیق چندانی ندارند. حتی فروشنده‌هایی که واحدشان بدون مشتری مانده است هم حاضر به معاوضه نیستند، چون به هر طریق ممکن درصدد خروج از بازار مسکن هستند و نمی‌خواهند در این بازار باقی بمانند.

بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» نشان می‌دهد، در دوره اوج قیمت‌ها بیش از ۵۰‌درصد خرید‌ها در بازار مسکن کلان‌شهر‌ها سرمایه‌ای بود، اما هم اکنون اگرچه حجم خرید و فروش بسیار پایین است، اما سهم خریدار سرمایه‌ای افت چشمگیری داشته است.

بیشتر خرید‌ها نیز از جنس تقاضای مصرفی برای تبدیل به ا‌حسن آپارتمان است. دلیل این موضوع را در دو عامل مهم می‌توان مشاهده کرد. اولا نبود خانه اولی در بازار به دلیل ضعف قدرت خرید و فاصله بین قدرت خرید و قیمت مسکن و دوما نبود تقاضای سرمایه‌ای به دلیل چشم انداز کاهش بیشتر سطح قیمت‌ها.

فعالان بازار مسکن کلان‌شهر‌ها همچنین در تشریح شرایط فعلی بازار مسکن این شهر‌ها به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کردند: بازار به سمت اجاره محور شدن حرکت کرده است؛ به این معنا که در نبود تقاضای موثر و مصرفی برای خرید آپا رتمان در شرایط رکود فعلی، بخش عمده این تقاضا وارد بازار اجاره شده است. با این حال تعدادی از فروشنده‌ها که واحدهایشان در بازار به فروش نمی‌رود برای عرضه آن‌ها به بازار اجاره، همچنان مقاومت می‌کنند، ولی پیش‌بینی می‌شود از میانه پاییز تعداد زیادی از این فایل‌ها به بازار اجاره عرضه شود.

تعدادی از این مالکان هم واحد‌ها را با نرخ‌های بالا به بازار اجاره عرضه کرده اند؛ از سوی دیگر، مستاجر‌ها هم برای پذیرش و پرداخت این نرخ‌های بالا توان ندارند و در نتیجه فایل‌ها در بازار اجاره هم زمان زیادی رسوب می‌کند. اما احتمالا این مقاومت مالک‌ها درادامه پاییز شکسته خواهد شد.


بیشتر بخوانید: برنامه دولت برای شکستن قیمت مسکن


«اصفهان»؛ ۱۰‌درصد کاهش قیمت

تازه‌ترین بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» نشان می‌دهد هم اکنون میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی معمولی در محلات مصرفی و متوسط شهر «اصفهان» به حول و حوش ۴۰ تا ۴۳ میلیون تومان رسیده است. این میزان در مقایسه با ابتدای تابستان امسال، کاهش ۱۰ تا ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد. واسطه‌های بازار معاملات مسکن این شهر به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کردند، متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در این محله ها، در ابتدای تابستان به محدوده ۴۵ تا ۴۸ میلیون تومان نیز رسید؛ در حالی که این میزان در ابتدای بهار حول و حوش ۳۵ میلیون تومان و در پاییز سال گذشته حدود ۲۵ تا ۲۸ میلیون تومان بود.

تحولات قیمت مسکن در اصفهان نشان می‌دهد به طور متوسط قیمت مسکن در این شهر در سال‌جاری در مقایسه با سال گذشته (ابتدای پاییز امسال نسبت به ابتدای پاییز ۱۴۰۱) حدود ۵۰‌درصد افزایش داشته است. آن طور که واسطه‌های بازار معاملات مسکن اعلام می‌کنند، هم اکنون، در اصفهان ۹۰‌درصد خریداران مصرفی از نوع تبدیل به احسن هستند. عمده آن‌ها هم به دلیل نگرانی از بابت شکست در فروش واحد خود در زمان مناسب تمایل به معاوضه دارند، اما از آن طرف فروشنده‌ها هم تمایلی به معاوضه ندارند و می‌خواهند واحد خود را بفروشند و از بازار ملک خارج شوند. در حال حاضر معاوضه برای آن‌ها در حکم پرداخت هزینه در بازار ملک بدون کسب سود از معامله انجام شده است.

رکود مطلق در «شیراز»

تحقیقات میدانی «دنیای‌اقتصاد» از وضعیت تحولات قیمت مسکن در کلان‌شهر «شیراز» نیز از رسیدن میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی معمولی در محلات متوسط این شهر به حول و حوش ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان خبر می‌دهد. این میزان نیز نسبت به میانه تابستان که متوسط قیمت هر مترمربع از این آپارتمان‌ها به محدوده ۵۰ میلیون تومان نیز رسید، افت حدود ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد. متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در این کلان‌شهر، همچنین نسبت به مقطع زمانی مشابه سال قبل یعنی پاییز پارسال، رشد حدود ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد. پاییز سال گذشته، میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی معمولی در محلات مصرفی این شهر حول و حوش ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان بوده است. ابتدای سال نیز بنا بر اعلام واسطه‌های فعال در این شهر، متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در این محله ها، حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان بوده است.

روایت واسطه‌ها و فعالان ملکی این کلان‌شهر نشان می‌دهد، در مقطع زمانی فعلی یعنی ابتدای پاییز به واسطه رشد شدید قیمت‌ها در ابتدای تابستان، بازار به رکود مطلق فرو رفته است و نه سرمایه‌گذار و نه مصرف‌کننده در این بازار حضور ندارند. در حاشیه بازار معدود متقاضیان بالقوه در انتظار ریزش بیشتر قیمت‌ها هستند و بازار را رصد می‌کنند؛ برخی واسطه‌ها می‌گویند در یک ماه اخیر حتی یک مورد معامله خرید و فروش هم نداشته اند با اینکه تعداد فایل در بازار زیاد است، اما خریدار نیست.

خروج سفته باز‌ها از «مشهد»

در کلان‌شهر «مشهد»، در حالی واسطه‌ها از رسیدن متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی معمولی در محله‌های مصرفی و متوسط به حول و حوش ۴۲ میلیون تومان خبر می‌دهند که این میزان در مقایسه با ابتدای تابستان، بیش از ۱۲‌درصد کاهش را نشان می‌دهد. آن طور که واسطه‌ها به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کردند متوسط قیمت این آپارتمان‌ها در ابتدای تابستان حتی به حول و حوش ۵۰ میلیون تومان نیز رسید. سطح فعلی متوسط قیمت مسکن در این محله‌های مشهد، در حالی هم اکنون به حول و حوش ۴۲ میلیون تومان رسیده است که این میزان در ابتدای پاییز پارسال، حدود ۳۰ میلیون تومان بوده است. یعنی هم اکنون میانگین قیمت این خانه‌ها نسبت به سال قبل چیزی حدود ۴۰‌درصد رشد داشته است. ابتدای امسال نیز به اذعان فعالان بازار مسکن مشهد، متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در محله‌های معمولی این شهر حول و حوش ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان بود.

نتایج تحقیقات میدانی «دنیای‌اقتصاد» نشان می‌دهد، در مشهد برخلاف سه کلان‌شهر دیگر، عمده معاملات هنوز از سوی سرمایه‌گذار‌ها انجام می‌شود؛ ولی خروجی سرمایه‌گذار زیاد و ورودی به شدت کم شده است و سرمایه‌گذار‌ها از جنس سرمایه‌گذاران بلندمدت با قدرت پذیرش ریسک سرمایه‌گذاری کم در سایر بازار‌ها هستند. در واقع علت انتخاب بازار مسکن از سوی آن‌ها برای سرمایه‌گذاری این است که توان پذیرش ریسک سرمایه‌گذاری در سایر بازار‌ها را ندارند و به علت بدون ریسک بودن بازار مسکن، برای بلندمدت این بازار را انتخاب کرده اند. هر چند تعداد آن‌ها بسیار محدود است، اما در مقایسه با تعداد محدود خریداران مصرفی وزن بیشتری دارند.

افت محسوس لوکس‌ها در «کرج»

تحقیقات میدانی «دنیای‌اقتصاد» از وضعیت بازار مسکن کلان‌شهر «کرج» نیز از افت حدود ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت آپارتمان در این شهر خبر می‌دهد. در محله‌های معمولی و متوسط شهر کرج هم اکنون متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان معمولی و مصرفی به حول و حوش ۴۰ میلیون تومان رسیده است. این میزان در مقایسه با ابتدای تابستان که در آن متوسط قیمت هر مترمربع از این آپارتمان‌ها تا محدوده ۴۵ تا ۵۰ میلیون تومانی نیز پیشرفت کرد کاهش حدود ۱۰ تا ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین نسبت به پاییز سال گذشته که هر مترمربع از این خانه‌ها به طور متوسط ۲۷ تا ۳۰ میلیون تومان بود، پاییز امسال متوسط قیمت مسکن، حدود ۴۰ تا ۴۵‌درصد رشد داشته است. ابتدای بهار امسال متوسط قیمت مسکن در این شهر، از سوی واسطه ها، ۳۵ میلیون تومان اعلام شده بود. تحقیقات میدانی «دنیای‌اقتصاد» از افت محسوس‌تر قیمت در بازار فروش واحد‌های مسکونی لوکس و گران‌قیمت واقع در محله‌های لوکس کرج خبر می‌دهد. در این محله‌ها به اذعان واسطه‌های فعال ملکی، قیمت نسبت به ابتدای تابستان تا ۲۰‌درصد کاهش یافته است، اما در محله‌های مصرفی میزان افت قیمت به طور متوسط حدود ۷‌درصد نسبت به اوج قیمت‌ها در ابتدای تابستان بوده است.

رکود؛ گزینه محتمل تا پایان ۱۴۰۲

بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» و اظهارات فعالان بازار مسکن کلان‌شهر‌ها گزینه محتمل برای بازار مسکن تا پایان سال را «رکود سنگین بازار به همراه کاهش قیمت» پیش‌بینی می‌کند. فعالان بازار مسکن کلان‌شهر‌ها می‌گویند: این کاهش قیمت حتی اگر ادامه‌دار شود نمی‌تواند تا پایان سال تقاضای خانه اولی را به بازار برگرداند و احتمالا کاهش قیمت همراه با رکود و خواب بازار خواهیم داشت. به اعتقاد آن‌ها انتظار رونق معاملات ملکی تا پایان سال وجود ندارد چرا که شرط رونق، ورود تقاضای مصرفی به‌خصوص خانه اولی‌ها به بازار در نتیجه مهار تورم عمومی؛ بهبود وضعیت درآمدی وکسب و کار خانوار‌ها و ادامه شرایط غیرجذاب فعلی برای سفته بازی ملکی است.

نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد، بازار مسکن کلان‌شهر‌ها همچنان انتظار ریزش بیشتر قیمت‌ها را دارد؛ کنترل و مهار تورم عمومی و ادامه ثبات در بازار‌های دیگر به‌خصوص بازار ارز از عواملی هستند که در صورت وقوع، می‌تواند افت‌های بیشتری را برای بازار مسکن کلان‌شهر‌ها به همراه داشته باشد. هم تقاضای مصرفی، هم تقاضای سرمایه‌ای و هم فعالان و واسطه‌های بازار این کاهش را دور از انتظار نمی‌دانند و آن را به عنوان یک گزینه قوی تا پایان سال پیش‌بینی می‌کنند.

منبع: دنیای اقتصاد
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

احتمال ریزش قیمت طلای ۱۸ عیار تا این رقم/ شیرینی آرامش در بازار طلا به کام طلافروشان زهر شد/ حرکت زرگران به سمت بازار‌های دبی و استانبول

قیمت پسته، تخمه، آجیل و خشکبار + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت کیا اپتیما، اسپورتیج و سراتو در بازار ایران + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

مهمترین نکات در رانندگی با خودروی دنده اتومات

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

ژیلا صادقی جواب تمام منتقدانش را یکجا داد! + فیلم

قیمت خودرو‌های فولکس واگن در بازار ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

بهترین تفرجگاه‌های مازندران در فصل بهار

قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

تعرفه‌های جدید برقراری و تخلیه اینترنت اعلام شد

احتمال تعویق در لیگ برتر

فیلم/ لحظه تصادف و فوت یک امام جمعه

جزییات تازه و تکان دهنده از ماجرای دزدیده‌شدن یسنا

درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران

فیلم/ خرید تجهیزات VAR برای مسابقات فصل آینده لیگ برتر به کجا رسید؟

تکلیف افزایش حق مسکن کارگران مشخص شد

پیش‌بینی قیمت دلار فردا سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ترکیب پرسپولیس برای دیدار با نساجی

فیلم/ تصاویر تلخ از قطع درخت ۵۰۰ ساله در امامزاده آقا رکابدار روستای کیسم

۲ غایب بزرگ نساجی در بازی با پرسپولیس

پیش‌بینی بورس فردا سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب

دلایل اصلی چاقی و افزایش وزن ناگهانی

فیلم/ چهره خیلی جذاب هدیه تهرانی در ویدئو لو رفته از او

دفاع نماینده جنجالی مجلس از اظهاراتش درباره شریک جنسی مردان ترکیه‌ای

فیلم/ جعفرزاده: به رئیسی پیغام دادم بودجه تو را زمین می‌زند

ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان توسط همسرش

معرفی ۱۰ بروکر بدون سواپ + دلایل استفاده از بروکر‌های بدون سواپ

عکسی از متروی تهران که مردم را عصبانی کرد

اقامه نماز جماعت به امامت یک خانم روی آنتن تلویزیون+ عکس

کاهش مصرف بنزین با استفاده از CNG

دلیل به صدا افتادن اتاق خودرو چیست؟

الفاظ رکیک سپهر حیدری درباره هوادار سپاهان که کاربران را شوکه کرد+ عکس

ماجرای عجیب یحیی گل‌محمدی برای پیوستن به تراکتور

عکس/دختری در کافی نت شمال تهران در ۱۳۷۷

۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم+ عکس

فیلم/عادل فردوسی‌پور به صداوسیما بازگشت

نخستین سکوی تامین مالی جمعی ارزی_ریالی کشور در اینوتکس ۲۰۲۴ رونمایی می‌شود

واکنش علی مطهری به ماجرای دف نوازی یک دختر

زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌عدالت

مردان ترکیه هر کدام ۱۵ شریک جنسی دارند!

عربستان قیمت نفت را بالا برد

راهکار کاهش۱۵ تا۲۰ درصدی ناترازی بنزین

حقوق نجومی رانندگان خودرو‌های حمل زباله/ نان در زباله کشی است

۴۰ متهم معاملات مشکوک بورس به دستگاه قضا احضار شدند!

فیلم/ تعجب آهنگران از مداحی با سبک و ریتم «جدی می‌فرمایید»

اعلام آخرین مهلت استفاده از کالابرگ

اولین تصاویر از آتش‌سوزی در لاله‌زار تهران

همه چیز درباره تولید و پخش عمده کیسه فریزر رولی

فیلم/ آهنگ کیم جونگ اون حسابی وایرال شد!

صدور کارت بازی المثنی برای استقلالی‌ها!

پیروی بازار طلا از روند صعودی انس جهانی

جنجال گردشگر روس با اسکناس کیلویی

فیلم/چرا رضا عطاران ماشین ندارد؟

عجیب اما واقعی؛ داروخانه‌ها با توجه به وضع حجاب سهمیه دارو می‌گیرند!

فیلم/ با خاص‌ترین خودرو کلکسیون لیونل مسی آشنا شوید

محمود احمدی نژاد به خارج از کشور رفت +عکس

انتشار اسناد تحویل وسایل نیکا شاکرمی به خانواده اش +عکس

گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳