تاریخ انتشار: ۰۲:۱۳ - ۰۲ آبان ۱۴۰۲

در دکوراسیون خانه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در کنار اصولی که برای انتخاب درست رنگ، سبک دکور، بافت و انتخاب اشیای متناسب با سبک خود در نظر می‌گیرید، تناسب ریاضی نقش بسیار مهمی در چیدمان صحیح منزل دارد. چیدمان بر مبنای ریاضی بسیار آسان است و شما تنها با فرا گرفتن نکات و فرمول‌های آسان می‌توانید با توجه به فضای خود دکوری زیبا خلق کنید و از اشیاء و وسایلی که بی‌هیچ تناسبی در کنار هم قرار می‌گیرند دوری کنید.

نکات لازم درباره دکوراسیون خانه

اقتصاد۲۴- هدی کاشانیان: با افزایش روزافزون جمعیت شهر‌ها و فشار‌های اقتصادی، موج خانه‌های کوچک سر برمی‌آورند. در این فضا‌های کوچک برای مدت طولانی می‌تواند برای بسیاری از مردم آزار دهنده باشد. قوانین و نکات طراحی دکوراسیون داخلی بسیار گسترده است که با توجه به ساختار منزل شما و ابعاد منزلتان متفاوت است، برای داشتن ایده و خلاقیت جدید در طراحی دکوراسیون منزلتان بهتر است همیشه مطالب جدید را مطالعه کنید که بسیار به داشتن دکوراسیون خاص به شما کمک خواهد کرد.

این نکته که بدانید چگونه از فضا‌های مختلف منزلتان استفاده کنید نکته بسیار مهمی است، زیرا باعث می‌شود از هر بخش منزل خود به درستی استفاده کنید و زیبایی منزل شما چند برابر شود، این را بدانید هر چقدر هم وسایل منزل شما مدرن باشد باز هم اگر به درستی چیده نشده باشند زیبایی و خاص بودن وسایل و دکوراسیون منزل شما به چشم نخواهد آمد.

قوانین دکوراسیون خانه

در کنار اصولی که برای انتخاب درست رنگ، سبک دکور، بافت و انتخاب اشیای متناسب با سبک خود در نظر می‌گیرید، تناسب ریاضی نقش بسیار مهمی در چیدمان صحیح منزل دارد. چیدمان بر مبنای ریاضی بسیار آسان است و شما تنها با فرا گرفتن نکات و فرمول‌های آسان می‌توانید با توجه به فضای خود دکوری زیبا خلق کنید و از اشیاء و وسایلی که بی‌هیچ تناسبی در کنار هم قرار می‌گیرند دوری کنید.

به گزارش اقتصاد ۲۴ ، شاید به سراغ طراحان داخلی بروید، اما طراحان هم با توجه به شوق و سلیقه خود و با توجه به تجربه‌ای که دارند پیشنهاداتی به شما می‌دهند. اما اگر می‌خواهید خودتان مانند یک طراح خلاق و حرفه‌ای عمل کنید و خانه‌تان را زیبا کنید تنها کافی است کمی جسارت به خرج دهید و به نکاتی که در ادامه گفته می‌شود دقت کنید.

۱- استفاده از کاناپه: این موضوع که حتما هر اتاق نشیمن باید یک مبل راحتی داشته باشد یکی از قوانینی است که خط و ربط آن مشخص نیست به هیچ عنوان نیاز نیست که در هر اتاق نشیمن یک یا دو کاناپه وجود داشته باشد. اما در زندگی امروزی مبل‌های نیم ست بدون کاناپه نمی‌باشند و طبق قانون نا‌نوشته‌ای این دو کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. همچنین طراحان کاناپه را بیشتر در کنار کتابخانه شخصی یا اتاق خواب جای می‌دهند. اگر هم اتاق‌ها بزرگ باشند کاناپه را به اتاق تلویزیون و محل دور هم نشینی انتقال می‌دهند.

۲- عدم استفاده از رنگ و طرح‌های شلوغ: امروزه شاهد خانه‌هایی هستید که بسیار کوچک‌تر از قبل شده‌اند، اما این امر دلیل بر این نیست که دیگر به سراغ طراحی‌های زیبا نروید و به دلیل یک قانون طراحی داخلی از زیبایی خانه کم کنید. در این قوانین آمده است که از طرح‌های شلوغ و برجسته دوری کنید. در کل نتیجه می‌گیریم که هر چقدر هم خانه‌تان کوچک باشد برای دیوارها، در‌ها و سقف‌ها رنگ‌های مختلف انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که شلوغی ممکن است زود دلتان را بزند و شما را خسته کند، به همین علت بهتر است در کنار انتخاب لوازم مناسب، رنگی دلنشین را انتخاب کنید.

۳- هر اتاق یک فرش: یک باور در میان ایرانی‌ها رواج دارد و آن هم این است که در هر اتاق باید یک قالی یا قالیچه پهن شود. فرقی هم نمی‌کند که نوع کفپوش خانه‌مان چه باشد. تا به امروز کفپوش اتاق هر چه که بوده (سرامیک، لمینت، سنگ یا پارکت) باور بر این بوده است که وسط آن باید فرش پهن شود. اما امروزه دیگر اینطور نیست. در حال حاضر در طراحی داخلی خانه دیگر فرش به کار نمی‌رود. به عقیده طراحان، ترکیب سنگ و چوب بر روی کف خانه ترکیبی زیبا است که می‌توان آن را خلق کرد.

نکات لازم درباره دکوراسیون خانه

۴- وسایل چوبی: از لحظه‌ای که ساخت وسایل چوبی آغاز شد، بر سر زبان‌ها افتاد که وسایل باید رنگ خودشان را داشته باشند و اینکه تمامی وسایل در هر درجه‌ای که باشند باید قهوه‌ای در نظر گرفته شوند، سالیان سال است که در هر خانه‌ای دیده می‌شود. این درحالی است که اگر صحبت از میز و صندلی زرد و سبز شود و یا حرف از کمد‌هایی قرمز رنگ شود، بیشتر افراد تعجب می‌کنند. اما در حال حاضر این باور دیگر وجود ندارد و طراحان برای متفاوت نشان دادن دکوراسیون منزل از رنگ‌های متنوع و شاد استفاده می‌کنند.

۵- نقطه کانونی: هر خانه نیاز به یک نقطه کانونی دارد، نقطه‌ای که جذاب، خیره کننده، تاثیر گذار و هیجانی باشد. این نکته یکی از مهم‌ترین نکات چیدمان منزل است. در این نقطه می‌توان یک فرش، وسیله‌ای با اندازه غیر متعارف، یک فرش با نقش و نگار افسانه‌ای یا یک دیوار با تزئینات فوق‌العاده در نظر گرفت. به طور کلی این نقطه کانونی باید نظر شما را به خود جلب کند و این جلب توجه باید موجب احساسات مثبت در شما شود نه اینکه توجه‌تان به شلوغی‌های اطراف پرت شود. پس باید در نظر داشته باشید که در طراحی و دیزان این فضا هرگز زیاده روی نکنید.


بیشتر بخوانید: چین و ترکیه سهم ایران در بازار مبلمان منطقه را اشغال کرده‌اند


۶- انواع شکل‌های هندسی: در هر بخش از منزل باید عناصر و المان‌های متفاوت با فرم‌ها و اندازه‌های مختلف کنار یکدیگر حضور داشته باشند. چیدن عناصر با فرم‌های مختلف در کنار هم می‌تواند الهام بخش باشد به همین دلیل این امر یکی از قوانین مهم چیدمان منزل محسوب می‌شود. به عنوان مثال قرار دادن میز گرد غذاخوری بر روی فرش گرد و یا استفاده از المان‌های افقی و عمودی متناسب با فضا، استفاده از شاخه‌ها و فرم‌های مختلف هندسی و همچنین قرار دادن کاشی زمین با اندازه‌های مختلف در کنار یکدیگر.

۷- ست کردن وسایل را با فرش: سه راه تنظیم وسایل با فرش وجود دارد. فرش به اندازه کافی بزرگ باشد که همه سطح زمین را فرا بگیرد، این باعث می‌شود که منزل اشرافی‌تر بنظر بیاید. می‌توانید ۱۲ تا ۱۸ اینچ سطح زمین را خالی بگذارید. اگر شما اتاق کوچکی دارید پهن کردن یک فرش بهترین انتخاب است تا پهن کردن قالیچه‌های کوچک. فقط پایه‌های جلویی صندلی‌ها را روی فرش قرار دهید.

دکوراسیون اتاق خواب

به گزارش اقتصاد ۲۴ ، برای چیدمان اتاق خواب سعی کنید وسایل را به گونه‌ای در کنار هم قرار دهید که هماهنگی خوبی در آن‌ها ایجاد شود، اگر قصد خرید وسایل و المان‌های اتاق خواب را دارید باید به سمت خرید وسایل با رنگ‌های آرامش بخش بروید البته این نکته را فراموش نکنید که خرید وسایل جدید باید با دیگر المان‌های اتاق همخوانی داشته باشد. یکی از نکات مهم برای چیدمان اتاق خواب جایگذاری مناسب تخت خواب است، فرقی نمی‌کند که تخت خواب یک نفره باشد یا دو نفره مهم این است که آن را به گونه‌ای قرار دهید که هم جلوی نور نباشد و هم مانع از رفت و آمد افراد نباشد، در اغلب مواقع بهتر است دو طرف تخت خواب باز باشد. در هنگام چیدمان اتاق خواب بهره مندی از نور پردازی خوب و اصولی و استفاده از چراغ خواب یا آباژور را فراموش نکنید.

نکات لازم درباره دکوراسیون خانه

دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

در طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام باید چند نکته مورد توجه قرار گیرد که یکی از آن‌ها این است که بهتر است فضای سرویس بهداشتی شما همیشه تمیز و مرتب باشد و نهایت بهداشت در این قسمت رعایت شود و وسایلی که در این قسمت قرار دارد به نحوی چیده شود که زیبایی ظاهری آن کاملا حفظ شود و علاوه بر آن سیستم تهویه‌ای که برای هوا در قسمت حمام و سرویس بهداشتی شما قرار دارد اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد. هر چقدر هم که زیبایی ظاهری سرویس بهداشتی شما تکمیل باشد اگر بوی نامطبوعی در این قسمت وجود داشته باشد و شما آن را برطرف نکنید دیگر زیبایی که برای آن هزینه کرده‌اید و وقت گذاشته اید به چشم نمی‌آید. پس بهتر است فضای حمام و سرویس بهداشتی شما هوای مطبوعی داشته باشد.

نکات لازم درباره دکوراسیون خانه

دکوراسیون اصولی آشپزخانه

مدت‌هاست که آشپزخانه دیگر فقط جایی برای پخت‌وپز در خانه نیست. آشپزخانه‌های امروزی فضای مشترکی برای استراحت و دورهم‌بودن تمام اعضای خانواده‌اند؛ بنابراین توجه به زیبایی، استفاده بهینه از فضای موجود و درنظرگرفتن کاربری آشپزخانه هنگام چیدمان و دکوراسیون آن اهمیت زیادی دارد. یک آشپزخانه دنج، زیبا و گرم اعضای خانه را به کنارهم‌بودن دعوت می‌کند. برای ایجاد فضایی کاربردی و زیبا در آشپزخانه، باید اصول چیدمان و ترفند‌های دکوراسیون دست‌به‌دست هم بدهند. برای ایجاد فضایی امن و کاربردی، باید برخی نکات اساسی را هنگام چیدمان آشپزخانه در نظر بگیرید:

۱- کنترل شلوغی و رفت‌و‌آمد در آشپزخانه
۲- تعیین محل ظرف‌شویی
۳- محل نصب اجاق
۴- استفاده از قفسه‌های دیواری
۵- درنظرگرفتن شکل آشپزخانه
۶- رعایت فاصله مناسب بین وسایل ثابت و اصلی آشپزخانه

سخن آخر

به گزارش اقتصاد ۲۴ ، مبحث دکوراسیون و چیدمان منزل همانند خیلی از موضوعات دیگر، انتها نداشته و مدام در حال تغییر است و هر روز هزاران ایده جدید به فکر هزاران متخصص، طراح و یا حتی یک خانم خانه دار می‌رسد؛ پس داشتن خلاقیت در این مورد و مطالعه مطالب روز، می‌تواند شما را در داشتن دکوراسیون و چیدمانی خاص کمک کند.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت روز روغن خوراکی + جدول

قیمت انواع خودرو‌های مزدا ۳، بسترن و کاپرا گروه بهمن امروز

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های بنز در بازار ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل سامسونگ، شیائومی و نوکیا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ لنوو + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسر امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/ خط و نشان احمدی‌نژاد برای شورای نگهبان

راه اندازی بازار ارز توافقی؛ دولت بالاخره دلار بازار آزاد را به رسمیت شناخت؟/ توجه بازار ارز به انتخابات آمریکا بیشتر از انتخابات ایران است

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/ نظر تند شهید سلیمانی درباره سعید جلیلی

دوج کوین چیست؟/ همه چیز‌هایی که باید درباره این ارز دیجیتال بدانید

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

حزب اتحاد با کدام گزینه‌ها می‌آید؟

عکس/حضور سیدحسن خمینی و همسرش در خانه ابراهیم رئیسی

اخراج گروه رسانه‌ای بعثه ایران از عربستان سعودی

فرار سرمایه از بازار‌های مولد در سایه سیاست انقباضی بانک مرکزی

فیلم/جلسۀ پارلمان فرانسه بخاطر پرچم فلسطین تعلیق شد

قیمت طلا خیز برداشت

با چقدر پول می‌توان در سمنان خانه خرید؟ + جدول

عقبگرد سکه از کانال ۴۱ میلیون؟

فیلم/سقوط جنگنده اف-‌۳۵ آمریکایی در نیومکزیکو

موج بعدی بازار ارز نزولی است؟

بازیگر نقش محمدرضا پهلوی در سریال نتفلیکس همه را شوکه کرد + عکس

نوسان الاکلنگ قیمت سکه بین دو کانال

فیلم/انتقاد تند مجری تلویزیون از رفتار دوگانه رئیس بانک مرکزی

معرفی جنگنده F۱۶ فایتینگ فالکون؛ زیبا و بی رحم

قیمت میلگرد امروز ۹ خرداد ۱۴۰۳+ جدول

فیلم/ پناهیان: نامزدهای ریاست جمهوری آماده شهادت باشند

تخلف نجومی شهرسازی در شهرداری تهران؛ هتل ۲۵هزار میلیاردتومانی با هزینه‌ای ۲برابر بودجه عمرانی

زمانی که خودرو ترمز برید چه کار کنیم؟

پیچ سخت دیپلماسی در خرداد؛ احتمال صدور قطعنامه ضدایرانی در نشست شورای حکام

مانور کاذب تندرو‌ها با آرای دو رقمی؛ بررسی آرای انتخابات هیئت رئیسه مجلس

استوری دردناک عمو پورنگ در مورد مادرش + عکس

قیمت خدمات تجاری در ژاپن سرعت گرفت

ادامه گمانه‌زنی‌ها از حضور چهره‌های سیاسی؛ تحرکات داغ در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری

فیلم بامزه از عصبانیت دختر محسن کیایی بخاطر دیر آمدن پدرش

قیمت انواع لپ تاپ ایسر + جدول

محدودیت‌ ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات آخر هفته

قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و نوکیا + جدول

قیمت خودرو‌های بنز در بازار ایران امروز

آغاز پرداخت معوقات فروردین ماه بازنشستگان

ورق در بورس برگشت

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

خبر خوش دولت برای معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت جهانی نفت همچنان می‌تازد

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

پشت پرده آرای نامزدهای انتخابات هیات رئیسه مجلس

قیمت سکه و طلا + جدول

امکان آزادی امیر تتلو از زندان چقدر است؟

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

وضعیت آلودگی هوای تهران در ۹ خرداد ۱۴۰۳

پیش‌بینی بازار‌های ارز، بورس و مسکن تا انتخابات ۸ تیر/ مناظره ترامپ و بایدن یک روز پیش از انتخابات ایران، تاثیرگذار خواهد بود؟

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

پیش بینی بورس امروز ۹ خرداد ۱۴۰۳