تاریخ انتشار: ۱۸:۳۵ - ۰۷ آبان ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۵۰ نظر

جوان ۲۰ ساله مالک ۱۵۳ خانه خالی در کشور است

شاهین مستوفی معاون حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در اشخاص حقیقی یک فرد ۲۰ ساله ۱۵۳ واحد مسکونی خالی دارد، گفت:۶ شخص حقوقی طبق اطلاعات ارسالی جزو خانه‌های خالی هستند که طبق بررسی‌های صورت گرفته ۵ بانک دارای بیشترین و احد مسکونی خالی هستند که نخستین بانک ۸ هزار واحد، بانک دوم دو هزار ۶۰۰ واحد، بانک سوم ۵۸۳ واحد، بانک چهارم ۲۷۸ و بانک پنجم ۱۸۱ واحد خالی دارند همچنین شرکت بعدی یعنی بیمه ۱۷۸ خانه خالی دارد.

جوان ۲۰ ساله مالک ۱۵۳ خانه خالی در کشور است

اقتصاد۲۴-  در ایران، مالیات بر خانه‌های خالی به عنوان یکی از سیاست‌های دولت برای تنظیم بازار مسکن و کاهش تعداد خانه‌های خالی و بی‌استفاده در شهرها، اجرا می‌شود. بر اساس این سیاست، مالکان خانه‌های خالی موظف به پرداخت مالیاتی هستند که مبلغ آن بر اساس متراژ واحد مسکونی خالی و نرخ مالیات تعیین می‌شود. این مالیات در سال‌های اخیر افزایش یافته است و در صورت عدم پرداخت، جریمه هایی برای مالکان خانه‌های خالی تعیین شده است. با اجرای این سیاست، امیدواریم که تعداد خانه‌های خالی کاهش یابد و بازار مسکن بهبود یابد.

امروز میز اقتصاد به بررسی آخرین وضعیت خانه‌های خالی با حضور شاهین مستوفی مدیرکل حسابرسی سازمان امور مالیاتی پرداخت.

در این برنامه ابوالفضل نوروزی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: با همکاری تمامی دستگاه‌ها و طبق پایش‌های صورت گرفته در ۶ ماه اخیر ۱۸۲ هزار واحد مسکونی که خالی بود به بازار مسکن عرضه شده است.

او گفت: مالیات از خانه‌های خالی از سال ۵۲ مطرح بود، اما عملا طی یک سال گذشته ۱۸۲ هزار واحد خانه خالی شناسایی شد و این کاهش قیمت یک بخشی ناظر به عرضه بود.

نوروزی بیان کرد: حدود ۴۰۰ میلیون رکورد از مالکیت و موجودیت املاک در کشور انجام شده و با توجه به مفاد قانونی ۵۷۰ هزار خانه خالی شناسایی شد که عموماً مالکان آن بالای ۲ خانه خالی داشته‌اند که تا سال ۱۴۰۰ شناسایی شده بود

او افزود: ‌تا به امروز حدود ۱۸ هزار خانه خالی را به سازمان مالیاتی معرفی کرده‌ایم.


بیشتر بخوانید: ۸۰ هزار خانه خالی مشمول مالیات شد


وی با بیان این‌که در شناسایی خانه‌های خالی ۲ رویکرد اساسی داریم، ادامه داد: یکی این‌که به هیچ عنوان به دنبال درآمدزایی نیستیم و به دنبال عرضه حداکثری برای مدیریت بازار هستیم. همچنین تا جایی که بتوانیم تلاش می‌کنیم خانه‌های خالی را به سازمان امور مالیاتی معرفی نکنیم.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن با بیان این‌که در بحث خانه‌های خالی تاکنون به حدود ۴ میلیون نفر پیامک ارسال کرده‌ایم، اضافه کرد: این بدان معنی نیست که ۴ میلیون واحد مسکونی خالی خالی در کشور داریم.

نوروزی با اشاره به اینکه بر اساس سرشماری سال ۹۵ حدود ۲.۶ میلیون خانه خالی شناسایی شده بود، گفت: ‌شاخص خانه خالی در همه کشور‌های دنیا ۵ درصد است، این رقم برای ایران حدود ۱۰ درصد یعنی ۵ درصد بیشتر از میانگین دنیا و معادل حدود ۱.۲ میلیون خانه خالی است.

وی افزود: از این تعداد خانه شناسایی شده طبق قانون روستا‌ها و شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت مشمول مالیات بر خانه‌های خالی نیستند.

نوروزی با بیان اینکه شناسایی ۸۲ هزار خانه خالی نهایی شده است، اظهار کرد: هم اکنون شناسایی واحد‌های خالی ادامه دارد و خانه‌های مشکوک به خالی در تور شناسایی قرار می‌گیرد.

وی افزود: از ۸۲ هزار واحد نیز طی سال قبل حدود ۱۸ هزار خانه به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در ۶ ماه گذشته همکاری دستگاه‌ها رشد خوبی داشته است افزود: سازمان ثبت اسناد واملاک کشور دیتای مهمی از مالکیت دارد، اما تا به امروز همکاری ضعیف داشته است.

او گفت: اتصال سامانه املاک و اسکان اتصال برقرار شده است و بانک مرکزی همکاری و شهرداری همکاری خوبی داشته به طوری که با بانک مرکزی ۱۰ جلسه داشته‌ایم.

در ادامه این برنامه شاهین مستوفی معاون حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: پیش از این امکان حذفیات خانه‌های خالی وجود نداشت و هماهنگی‌ها طبق قانون ادامه دارد.

وی افزود: براساس سامانه بر خط آمار خانه‌های خالی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است که تا به امروز ۱۸ هزار واحد معرفی شده است و طبق بررسی‌های صورت گرفته ۱۸ هزار واحد در سال ۱۴۰۰ خالی بوده است.

او گفت: طبق قانون مالیات اگر یک شخص حقیقی و حقوقی بیش از ۵ واحد و یا بیش از ۳۰ دانگ خالی داشته باشد میزان مالیات دوبرابر محاسبه می‌شود و باید ابلاغ شود، اما تا زمانی که اطلاعات تکمیل نشود امکان آن وجود ندارد و امیدواریم تا پایان هفته اطاعات کامل اشخاصی که مالک هستند ارسال شود.

مستوفی گفت: ۶ شخص حقوقی طبق اطلاعات ارسالی جزو خانه‌های خالی هستند که طبق بررسی‌های صورت گرفته ۵ بانک دارای بیشترین و احد مسکونی خالی هستند که نخستین بانک ۸ هزار واحد، بانک دوم دو هزار ۶۰۰ واحد، بانک سوم ۵۸۳ واحد، بانک چهارم ۲۷۸ و بانک پنجم ۱۸۱ واحد خالی دارند همچنین شرکت بعدی یعنی بیمه ۱۷۸ خانه خالی دارد.

وی افزود: بانک مسکن اول بانکی است که بیشترین خانه خالی را دارد بانک سپه، ملت، صادرات، پاسارگاردو بیمه ایران جزو شرکت‌های حقوقی هستند که بیشترین خانه‌های خالی را دارند

مستوفی گفت: در اشخاص حقیقی یک فرد ۲۰ ساله ۱۵۳ واحد مسکونی خالی دارد که باید شناسایی شود.

منبع: دیده بان ایران
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
ش ص
4
2
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۲
بد بخت. میخوای. بزاری. سر قبرت. مال رو که. نمیشه. با خودت ببری. مگه. به اندازه. خودت نگه. داری. ومابقی. رو در جهت خیر. خرج کرده. و ثواب اخرتت. شود. مال زیاد. عین باروت.
جمع کردن. مال. دنیا. به این وسعت. مثل. خرید هیزم. برا. اتش. اونور
چه دلی. داری. نه جوان میمانی خودت
استفاده. کنی نه هم باز ماندگان
وفا به تضمین یه جایگاه خوب برا اخرتت میشوند
و خائن.
مسوول. دولتی. که. اجازه
این مال اندوزی. را بهت داده.
ناشناس
خوشبخت تو نمی فهمی اگر نداشت روی سر تو سوار نبود تو نون را به این قیمت نمی خرید محتاج تو می شد که نمی فهمی
دلال بنگاهی
2
10
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۲
سلام. من بنگاهی جمع کردم چرا. چون دلال میومد درشهرکهای اصفهان. مثل سیمرغ. میانگین ۲۰تومن هست. دلال میاد. از خریدار. ۱۷یا ۱۸ میخره. ۵سال ساخت. به راحتی، ۱۰۰ متر ۰ ۲۵ میلیون سود میبره. باورکنید دلالها. حتی نمیگدارند بنگاهی که میخاد راه راست بره. اونم وارد گود. رانت میکنند. این رکود تا انتخابات ریاست جمهوری ایران. بعید میدانم ادامه نداشته باشد. یعنی ۲سال دیگر. با این اقدامات ایشالله پای دلال ها. از بنگاههای. سالم بریده خواهد شد. طرف حال نداره راه بره ۴ تا ملک جابجا میکنه. ۱ملیارد گیرش،میاد. اونم که راستا حسینی میخاد کار کنه. نمیشه. اینم به فروشندها بگم. ملک بره بالا. یا بیاد پایین. خریدار. ونقدینه نیست. تا۱۴۰۴
نردبان شده. نردبان شده فوری. ولی کارساز نیست. .....
سیاوش
3
12
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۲
چرالابی های قدرت مندی مانندبانک داران وآقازاده ها.....توسط قانون سرجای خودنشانده نمیشوند.چرا نظامی که ادعای
پنجه درپنجه آمریکاودیگرابرقدرت ها را ادعا داردازچندخودی ونخودی و.....هراس دارد.اگراین سرمایه هارابسمت تولید هدایت کنندمسکن ارزان شده ،اشتغال جوانان ایجاد،جلوخروج ارز گرفته،وارز آوری ایجادمیشود.
خودی غیرخودی ممنوع همه گی نخودی
جعفر
دلت خوشه. قانون!!!!! قانون رو چه کسی اجرا میکنه؟؟؟؟؟ و ارگان ناظر بر اجرای قانون کدومه؟؟؟؟ فکر بکن جواب سوالت رو پیدا میکنی
سیروس
1
10
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۲
درود خداوند بر شرفتان ونورالله یا رتان
ناشناس
1
1
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۲
چرا کسی که با پول خودش خونه خریده باید مالیات بده مگه از بیت المال استفاده کرده
علی
10
6
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۲
جوان بیست ساله یا دو میلیون ساله ولا من جوان بیست هستم پنچ سال وارد بازار کار شدم شب روز دارم کار میکنم ۱۵۷ سانت زمین خالی نمیتونم بخرم چه جوریاست عمو ( اینجا سود کجاست نمیدنم
...
کجا با پول خودش خانه خریده 150تا خانه مگه چقدر پول داشته احتمال 99 درصد بچه مسئولینه که پول باد آورده بوده همینطور خریده برداره برای اون دنیاش استفاده کنه
ناشناس
0
12
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۲
واقعا که چقدر ما خوبیم!! بانک ها که باید معضلات مردم را حل کنند خودشان عامل معضل هستند.
ناشناس
0
15
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۲
بیمه حق دارد خانه خالی داشته باشد که به هر عنوان ناحقی از جیب ملت میزند یا بانکها مثل بانک محترم سپههههه ولی شخص حقیقی حق داشتن خانه خالی را ندارد؟؟؟؟؟
ر
0
11
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۲
خونه های خالیشو پیدا کردین خودشو پیدا نکردین
مگه میشه مگه داریم
حالا پیداشم کردین چی میخواین بپرسین مشخصه با کار کردن نمیشه ۱۵۳ تا خونه خرید باهوشا
ا
سلام
0
2
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۲
سلام اگه نسبت سرمایه رابه کرایه خونه دریافتی بسنجیم ساخت خونه واسه اجاره صرفه اقتصادی نداردوگرنه کسی ازپول بدش نمیاداگه زیادبه خانه های خالی فشاربیاورنداندک سرمایه گذاری هم ازبخش مسکن خار ج میشودودربلندمدت به زیان مستاجرهاخواهدشد
امیر
0
2
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۲
تا زمانی که دلالی جمع نشه هیچی درست نمیشه مالکیت خانه و مخصوصاً زمین مسکونی که هیچ ربطی به تحریم و دلار و مصالح ندارد و هیچ هزینه ای برای مالک نداشته را محدود به تعداد انگشت شمار نه یکی و مالیات برای مازاد ان به اندازه 50 تا 100 درصد ارزش روز ملک باشد تا دست دلال و محتکر از این نیاز ضروری تشکیل خانواده و فرزند اوری کوتاه شود و مردم امیدوار به زندگی و فرزند اوری داشته باشند
امیر
0
1
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۲
چرا اجاذه میدهید سرمایه داران و محتکرین و دلالها به خاطر سودهای نجومی و سرمایه داران نفوذی دشمن برای انقراض نسل ایران ضروریات زندگی مردم و تشکیل خانواده و فرزند اوری را گروگان بگیرند و مردم را بیچاره کنند مالکیت خانه و زمین مسکونی را محدود به تعداد انگشت شمار نه یکی و مالیات برای مازاد ان به اندازه 50 تا 100 درصد ارزش روز ملک باشد و معاملات مکرر مالیات سنگین داشته باشد زمینی که خداوند رایگان در اختیار بشر گذاشته نباید توسط یک عده گرفته بشود و سهم دیگران را با ثروت از چنگشان در بیاورند و زندگی را برای مردم جهنم کنند
من
1
1
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۲
منظورش ازشناسایی اینه که کاشف بعمل بیارن به کجا وصله اگه به جای سفتی وصل باشه قطعا وزیرمسکن ...
ناشناس
0
4
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۲
بازرگان نقل شده ندیدم کاخی بنا شده مگر حق مظلومی ضایع شده باشد داعیان عدل ب پا خیزند و جلوی اینگونه ظلم‌ها رو بگیرن
ناشناس
0
3
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
داشتن بیش از یک خانه باید مالیات بدهد ، فرقی با احتکار ندارد. مدام خانه و ِآپارتمان میخرند و به گرانی مسکن کمک میکنند و همین ها باعث بی خانمان شدن عده دیگری میشوند چون تا طرف مقداری سرمایه جهت خانه دار شدن جمع میکنه اینها قیمت ها را بالا میبرند و پول روی پول میگذارند در نتیجه عده ای ثروت بادآورده و عده ای روز بروز بدبخت تر.
عدالت
0
3
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
خوب نباید این جوان ببیند به کجا وصله اینهمه سرمایه دارد یه جوان20ساله ؟
ناشناس
0
3
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
خدا وند لعنت کنه اینا که باعث شدن گرونی بیاد تو این کشور قشر ضعیف از بین رفته بدبخت ها ولی اینا روز به روز گردنشون کلفتر. ایشالا که از این مال هاشون نمیخورن
امیر آشفته
0
3
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
شاهین مستوفی معاون حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در اشخاص حقیقی یک فرد ۲۰ ساله ۱۵۳ واحد مسکونی خالی دارد. از کجا و چگونه؟
ناشناس
0
1
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
بعید میدونم این طرح جواب بده چون همین بانکها با رشوهای کلان اززیر مالیات هم درمیرند
علیرضا
0
1
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
20تومن رفتم ازبانک وام بگیرم گفتن سقف بسته، ... دادم و زدم بیرون . رفتم نزول کردم خیلیم بهتر بود
جانباز
0
1
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
خاک بر سر ما که رفتیم گفتیم از ناموس از خاک این کشور دفاع کنیم از مشتیدزد از خدا بی خبر جنگیدیم .افسوس ؟!!! من فدای شهدا درود خدا برشما عزیزان خفته در خون
لیلا
0
4
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
من یه خونه آرزومه دیگه حتی اجاره خونه هم نمیتونیم بدیم با دوتا بچه
بی نام
0
2
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
پس وقتی میگن کشور گل وبلبلی داریم درسته تنها چیزی که مسولان توش استادن دروغ گفتن دزدی پولشویی
علی
0
2
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
قبلا که مدرسه میرفتم میگفتن آمریکا نظام سرمایه داری و امپریالیستی هست..و ما نظام اسلامی ولی بعد از ۴۰ سال روی آمریکا رو سفید کردیم.جوان ۲۰ ساله۱۵۳ آپارتمان ما دو زوج فرهنگی با ۲۵سال سابقه و دو فرزند دریغ از یک آپارتمان معمولی تا سال قبل...اما از یک سال پیش وارد خریدو فروش زمین و آپارتمان شدم الحمدالله خدا رو شکر دو واحد آپارتمان اجاره دادم...گر خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو...
ناشناس
0
1
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
افرین به این جوان خدابیشتربهش بده به ماهم بده امین
ناشناس
0
1
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
زشت نیست یک جوان صد خانه داشته باشد
زشت اینه بسیاری لز پیرزنان و پیرمردان دهها خانه خالی دارند ،اینها دیگه چرا
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
همش آتش گور و وبال گردنت بدبخت
مجید
0
1
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
در کشورهای پیشرفته هر کسی یک خونه حق داره داشته باشه اگر بخاد دومی بخره اینقدر مالیاتش زیاد میشه که صرفه اقتصادی نداره چرا باید تو ایران احتکار هر چیزی براحتی انجام می پذیره
سعید
0
0
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
خب که چی داره دیگه تهش میخوای مالیات بگیری اونم میده بعدش چی اگر دولت بخواد جلوی آقاده هارو بگیره تقریبا کل دولت باید محاکمه بشن چون فرزندشون با رانت پدرش به اینجا رسیده پس طبیعیه هیچ وقت برخورد نخواهد شد
....
0
1
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
اگه نتونستی پیداش کنید به مخبرهاتون بگید سه سوته کت بسته میارنش تقدیمتون میکننش
ناشناس
0
1
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
خوب کاری کنیدهمه بخرند
ناشناس
0
2
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
کاش ما هم یه تو این دنیا یه خونه داشتیم
نگران پول صاحب خونه نبودیم
مستاجر ۵۰،، ساله
0
2
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
دولت باید دلالان مسکن رادادگاهی کند.... ازبانکها شروع کند. باپول مردم زمین خواری.... به شرکتهای خصوصی خودشان چند صدملیاردی وام کم بهره....... دهها برابر میفروشن.... باشهرداری...... زمین میشود تجاری وووو.... نابودی مردم باعث خودمان هستیم. دارایی ها دربانک بخاطر مطمنی.. ولی بی ارزش کردن پول نقد توسط بانک.. کافی بانک یک دوره پول چاپ کنه. ثروت اقشار ضعیف نقد.... ۱۰ درصدکاهش وووطی چندسال پول نقدماشین. باید دوچرخه بخری..... ولی بانکها هزاران برابر... حکومت دست این زالو صفتها..... این ثروت هیچگاه جیب بیت المال نمیرود..... دولت میداند ولی میترسد چرا.......
ناشناس
0
1
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
مرگ بر اسرائیل
بهار
2
0
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
حالا ما مستاجزیم توبدترین خونه ها زندگی می کنیم با بالاترین کرایه ها همسرم کارگره یه هفته مریض بود برا خرجمون مونده بودیم خدایا چقد تفاوت چرا کسی به دادما مستاجرا نمیرسه دوتا ارزودارم یکی یه خونه داشته باشم ازخودم باشه بعدم همسرم یه کارخوب داشته باشه وهرماه حقوق داشته باشه
محمود بصیری
0
1
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
مسکن دار شدن مردم به دولت ربط دارد دولت باید برای جوانان مسکن‌ و دانشگاه و تحصیل رایگان واشتغال فراهم‌ نمایید در حالیکه برای رانت‌خواران امکانات درست میکند جوان بیست سال چطور و چقدر کار کرده تا صاحب ۱۵۳ واحد آپارتمان باشد من کارمند بانک ملی هستم یک آپارتمان دارم
B. A
0
0
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
خدا لعنت کند بانکها را هزاران مرتبه
ملت
0
0
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
وقت یه راه حل داره آنهم دلار باید بیا د بقمت سال ۹۷ ویا اوایل۹۸ خود بخود آنهای که در این جند سال که از ۱۰ درصد ۷درصد دولت و۳درصد مردم احتکار کار که خون مردم مکیدن خود بخود همچی درست میشه اگر دولت بذاره برای همین اکثر دارن جیب همدیگر میزنن وسلام
با خدا باش پادشاهی کن
0
0
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
عجب،کجا رفت پس اون شعارهاتون؟؟مگه این انقلاب مستضعفان و پا برهنگان نبود؟؟چرا هرکی یه جورایی به حاکمیت وصله پولش با پارو بالا میره؟؟ فرق قبل 57 با بعدش چیه؟؟خرید خونه که به تاریخ پیوست واس امثال من(80درصد جامعه) پول پیش اجاره ها رو عشقه
محمدرضا
0
0
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
به این میگه عدالت
آرین
0
2
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
آیت الله العظمی امام خامنه ای: بانک هاغلط می کنند بنگاه داری کنند کدوم مسئول ازرئیس جمهور گرفته تا وزرا و...حرف رهبر عزیزمون راگوش میدن وعمل می کنندبه خاطر همین داریم پسرفت می کنیم کشورهای عربی کجا بودن چی شدن وما...
غلامرضا کریمی
1
0
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
والله ما بعد از ۳۰سال کارمندی نه خانه ای داریم نه پول رهن خانه یک ۳۰۰تومان سنوات هم میگن قسط ای کجای این نظام اسلامی هست همش شده ... با سه فرزند و بیماری صعب العلاج ..شدیم شرمنده خانواده الان ۷ماه هست جلو حقوقم گرفتن ..کجاش اسلامی بیاید ببرید مارا گردن بزنید ولی نکوید حکومت اسلامی
حمید رضا بهشتی
0
0
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
آقای رییس جمهور. با سلام. خدا قوت . نمی دانم عدالت در ایران وجود دارد یا خیر. چگونه یک جوان ۲۰ ساله ۱۶۳ خاه خال دارد . بانکها خانه خالی دارند. پس نظارت وجود ندارد. و امثال آنه زیاد است. پسر من عقد کرده کارمند نمی تداند خانم خودش بیاره چون خونه ندارد و جوانها دیگر زیاد هستند. خواهش دارم رسیدگی فرماییود. با تشکر بهشتی شماره تلفن ۰۹۱۹۲۴۵۴۹۸۷
سلام
0
0
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
همش دروغ است زود باور نباشید اگر فردی بیشتر از دوتا داشت حرام است خداوند انسان ها را نزدیک به هم از نطر پول قرار داده وافراد وبا حرام حق هم می برند ویکی فقیر ویکی ثروتمند می شود
ناشناس
1
0
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
سلام.
دلالان املاک را نظری بفرماییدچندین واحد دارند در منطقه اوقافیهای گوهردشت کرج .که خون مردم را در شیشه می کنند.
بفرستید کارشناسان .
طاهرخ
0
0
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲
بابا گورتون نمیخواید ببرید بدین بدبختایی که حتی پول اجاره دستشویی دو ندارن بشینن کی با خودش برده
امیرمیرزایی0620115858
0
0
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲
سلام واقعاخیلی خوبه مخصوصااینحاش که بهشن هم یارانه هم معشیتی هم سهام عدالت میدن خدای ازخداشرم نمیکنیدبنده معلولم تحت پوششم مستاجرم یک یخچال ویک بخاری ندارم رفتم کمیته پنج ملیون وام بهم نمیدن اون وقت یکی بایداین همه خونه داشته باشه . بخدابنده که اصلاحلالتون نمیکنم چونکه ازفقروبدبختی ونداری نابودشدم
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

شهاب حسینی در ۵۰ سالگی برای سومین بار پدر شد

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های شرکت کیا در بازار ایران + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

فیلم/ ایران با جلیلی به دوران قاجار پرت شد

عکس/تضمین ضمانت پزشکیان درباره گشت ارشاد توسط ظریف و آذری جهرمی

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ + جدول

تغییر چهره بازیگر معروف عشق ممنوع بعد از ۱۶ سال + عکس

عکس / سعید جلیلی فقط رای دهندگان به خود را ایرانی می‌داند

عکس/واکنش آذری جهرمی به اظهارات طرفدار جلیلی: دختران ایران را فاحشه نخوانید

عکس / درخواست زنگنه از دادستانی تهران برای تعقیب جلیلی و زاکانی

عکس‌های جوانی پزشکیان در کنار هاشمی و خاتمی

اینفوگرافی/پزشکیان و جلیلی چند رأی تا رئیس جمهور شدن فاصله داشتند؟

عکس / تضمین پزشکیان برای ایستادگی در برابر گشت ارشاد و فیلترینگ

عکس/ پوستر هوشمندانه پزشکیان برای قهرکنندگان با صندوق رأی

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

پیش بینی بورس امروز ۱۱ تیر ۱۴۰۳

بازار سرمایه در خوف تفکری که بورس را ثروت بادآورده می‌داند/ سیاست جلیلی تکرار مسیر شکست خورده شوروی سابق است/ اقتصادی که تا برنامه‌ریزی کاهو و خیار پیش رفته، سیگنال خوبی برای بورس نیست

عکس/علیرضا قربانی، تخت‌جمشید را به این شکل و شمایل درآورد

عکس رمانتیک بازیگر سریال شب‌های برره در آلمان

عکس/تغییر چهره شدید بازیگر «پر پرواز» بعد از ۲۴ سال

پایان سودای ریاست سردار!/ چرا گندم ریاست جمهوری نصیب قالیباف نمی‌شود؟

جلیلی بالاخره اعتراف کرد: دولت روحانی وقتی شروع به کار کرد، ۸۰۰ تحریم وجود داشت

جنایت هولناک در خیابان کارگر جنوبی تهران

نگرانی بازار سرمایه از انتخاب جلیلی/ بورسی‌ها پشت پزشکیان درآمدند

عکس/توئیت جنجالی جلیلی درباره ماجرای دهقان فداکار

توضیحات دادستانی درباره حمله به یک وکیل در تبریز

بهزاد نبوی:از همه در حال خواهش کردن برای رای به پزشکیان هستم

اتفاق تلخ در انزلی؛ بازیکن ملوان درگذشت

استاد دانشگاه اکسفورد: اگر پزشکیان انتخاب نشود حتی ممکن است ایران در خطر بیفتد

کارنامه طیب نیا، فرمانده اقتصادی پزشکیان: کاهش تورم ۳۶ درصدی به ۹ درصد در عرض ۴ سال

طرح جدید تیم جلیلی: اعزام طلبه و روحانی به روستا‌ها جهت تغییر نظر مثبت مردم نسبت به پزشکیان

طعنه سنگین آذری جهرمی به رسایی

اعضای جدید هیأت‌مدیره بانک سینا انتخاب شدند

سرمایه‌گذاری بانک سینا در حوزه اقتصاد دیجیتال و خلق ارزش برای سهامداران و مشتریان

صورت‌های مالی سال ۱۴۰۲ بانک سینا تصویب شد

یک تغییر کوچک در مرحله دوم انتخابات

شریعتی، نماینده حامی جلیلی: آذری جهرمی به طالبان توهین می‌کند

اعلام حمایت حزب مؤتلفه از جلیلی

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳

فیلم / نماینده جلیلی: دختران بی حجاب را تنبیه ملایم می‌کنیم، مثل زندان!

آغاز مذاکره پرسپولیس با آقای گل

اختلافات شخصی دلیل قتل ۵ جوان در استان غربی

۳ سوال چالشی و روشن کرباسچی از سعید جلیلی درباره گشت ارشاد، اینترنت و برجام

فیلم / مخالفت پزشکیان با گرانی بنزین در تلویزیون

عکس/مطالبه یک جوان از مسعود پزشکیان درباره انتخاب پوشش به روایت فاضلی

عکس / دیدار طیب‌نیا با پزشکیان

انفجار در ازمیر ترکیه؛ ۴ نفر کشته و بیش از ۲۰ تَن زخمی شدند

عکس/واکنش آذر منصوری به ادعا‌ها درباره تشکیل دولت سوم روحانی

پیش بینی قیمت دلار فردا دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳

هجوم مردم برای خرید ربع‌سکه/ جزییات

عکس/یک دروغ دیگر فضای مجازی؛ طرحی که پزشکیان امضا کرده بود مربوط به مقابله با فساد اداری است، نه گشت ارشاد!

اوسمار به خاطر ۲۰۰ هزار دلار پرسپولیس را ترک کرد!

فروشگاه‌های زنجیره‌ای چه بر سر سوپرمارکت‌ها می‌آورند؟

جهش شوکه کننده قیمت خودرو در بازار+ جدول

فیلم/ رئیس جمهور شدن ‎جلیلی ترسناک است

عکس/ پوستر هوشمندانه پزشکیان برای قهرکنندگان با صندوق رأی

حمايت قاليباف از جليلى قانون شكنى است

مهلت ارسال آثار به جشنواره تا هفدهم تیرماه تمدید شد

شمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون اقتصادی شد

دیدار طیب‌نیا با مسعود پزشکیان