تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۲ آذر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
اقتصاد ۲۴ بررسی می‌کند؛

قاضی زاده هاشمی، از وعده نجات ۳ روزه بورس تا لغو پذیرش بانک دی از فرابورس/ چرا بانک دی زیان ده شد؟

بانک دی زیر مجموعه و تحت کنترل بنیاد شهید و امور ایثارگرانی است که ریاست آن را قاضی زاده هاشمی بر عهده دارد که در زمان مبارزات انتخاباتی برای ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ گفته بود سه روزه می‌توان مشکل بورس را حل کرد؛ اما بانک زیر مجموعه‌اش (بانک دی متعلق به بنیاد شهید) از فرابورس لغو پذیرش شده است!

لغو پذیرش نماد معاملاتی بانک دی

اقتصاد۲۴- آخرین روز کاری بورس در هفته گذشته بود که خبری منتشر شد که شاید برای بخش بزرگی از سهامداران باعث نگرانی‌هایی شد. در این روز معاون ناشران فرابورس ایران از لغو پذیرش نماد معاملاتی بانک دی از بازار دوم فرابورس خبر داد و اعلام کرد: بر اساس صورت‌های مالی ۱۴۰۰ در ۵ سال گذشته، ۴ سال آن را مشمول ماده ۱۴۱ بوده و هیات پذیرش یک سال به بانک دی برای خروج از شمولیت این ماده فرصت داد، اما در صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ نیز کماکان «دی» مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت بود.

معاون ناشران فرابورس عنوان کرد: با توجه به عدم خروج این شرکت از ماده ۱۴۱، نماد «دی» لغو پذیرش شد و این نماد در روز‌های آتی به بازار پایه جهت درج و انتقال نماد منتقل خواهد شد.

آغاز ماجرای نماد دی از اطلاعیه

در حقیقت همه چیز از اطلاعیه روز ۸ آذر ۱۴۰۲ بر روی کدال مبنی بر لغو پذیرش نماد دی، شروع شد. در این اطلاعیه آمده بود: «به استناد ماده ۴۲ دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران به استحضار می‌رساند به علت شمول ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت (عدم خروج از شمول ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت طی مهلت مقرر توسط هیئت پذیرش)، پذیرش اوراق بهادار ناشر از فهرست اوراق بهادار پذیرفته شده در فرابورس ایران لغو گردید.».

اما این ماده ۱۴۱ چیست که بر اساس آن نماد بانک دی به بازار پایه منتقل شده است؟ ممکن است بار‌ها با این عبارت مواجه شده باشید که شرکتی مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شده است، اما این قانون به چه موضوعی اشاره دارد و شرکت‌ها چه زمانی مشمول ماده ۱۴۱ می‌شوند؟

ماده ۱۴۱ قانون تجارت چه می‌گوید؟

در واقع مطابق با ماده ۱۴۱ قانون تجارت «اگر بر اثر زیان‌های وارده حداقل نصف سرمایه شرکت از میان برود، هیات مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی فوق‌العاده -تشکیل داده و- صاحبان سهام را دعوت نماید تا موضوع انحلال یا بقاء شرکت مورد شور و رای واقع شود.»

به بیان ساده‌تر اگر نیمی از دارایی‌های یک شرکت از بین برود، نشانگر مواجهه شرکت با مشکلات جدی مالی است. در حقیقت این قانون، اعضای هیئت مدیره را موظف می‌کند که چاره‌ای برای این موضوع بیندیشند. به این ترتیب هیئت مدیره مکلف است که سهامداران را برای تشکیل مجمع عمومی فوق العاده دعوت کند. در مجمع عمومی فوق‌العاده تشکیل شده، ابتدا باید در رابطه با انحلال و یا بقای شرکت تصمیم‌گیری شود. اگر هیئت مدیره برای برگزاری مجمع عمومی فوق العاده اقدامی نکند، این وظیفه بر عهده بازرس خواهد بود.

در ادامه متن ماده ۱۴۱ قانون تجارت مقرر شده که هرگاه مجمع مزبور رای به انحلال شرکت ندهد، باید در همان جلسه و با رعایت مقررات ماده ۶ این قانون، سرمایه شرکت را به مبلغ سرمایه موجود کاهش دهد.

آغاز تاریخ از یک آبان

اما نماد بانک دی در تاریخ اول آبان ماه سال جاری بود که به حالت تعلیق درآمد و معاملات آن متوقف شد و روز ۸ آذر ماه ۱۴۰۲ اطلاعیه‌ای مبنی بر لغو پذیرش دی بر روی کدال قرار گرفت.

در این اطلاعیه آمده بود: به اطلاع می‌رساند با توجه به عدم رعایت مفاد ماده ۳۹ دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران، عدم رعایت الزامات ماده ۴۲ دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار، فرابورس ایران اقدام به تعلیق نماد معاملاتی ناشر کرده است. بدیهی است بازگشایی نماد معاملاتی ناشر منوط به رعایت الزامات ماده ۴۲ دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار است و پس از گذشت ۳۸ روز از اطلاعیه اول، اطلاعیه دیگری بر روی کدال و این بار مبنی بر لغو پذیرش این نماد قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد ۲۴، نکته اما این است که تا قبل از حضور بانک دی در بازار پایه، شش بانک دیگر نیز در این بازار حضور داشتند که عبارت بودند از: بانک‌های شهر (وشهر)، گردشگری (وگردش)، قرض الحسنه رسالت (وسالت) و سرمایه (سمایه) در بازار پایه زرد فرابورس، بانک ایران زمین (وزمین) در بازار پایه قرمز فرابورس و بانک آینده (وآیند) در بازار پایه نارنجی فرابورس؛ و حالا نیز بانک دی هفتمین بانک حاضر در بازار پایه خواهد بود و باید دید که در کدامیک از سه بازار پایه زرد، نارنجی و یا قرمز معاملات آن دنبال خواهد شد که احتمالا در بازار پایه زرد بازگشایی خواهد شد.

لغو پذیرش نماد معاملاتی بانک دی

بانک‌های حاضر در بازار پایه کدام هستند؟

نکته مهم‌تر اینکه بانک دی با رفتن به بازار پایه، حالا سومین نماد بانکی با بیشترین ارزش بازاری در بازار پایه است. ارزش بازاری بانک‌ها در بازار پایه به شرح زیر هستند:
• بانک آینده: ۲۳.۸ همت
• بانک شهر: ۲۰.۳ همت
• بانک دی: ۱۴.۳ همت
• بانک گردشگری: ۱۰.۳ همت
• بانک قرض الحسنه رسالت: ۹.۹ همت
• بانک سرمایه: ۱.۹ همت
• بانک ایران زمین: ۱.۷ همت

انتقال یک نماد به بازار پایه پیش از این نیز رخ داده است. برای مثال ایران خودرو با نماد خودرو یکی از غول‌های خودروسازی ایران است که از تاریخ ۳۱ تیرماه مشمول فرآیند تعلیق شده است. دلیل این موضوع نیز مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شدن به مدت سه سال است.

همچنین اواخر مهرماه نیز نماد دیگر غول خودروسازی ایران، خساپا از تاریخ ۲۸ تیرماه سال جاری مشمول فرآیند تعلیق شده و دلیل آن نیز مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شدن به مدت سه سال است.

ماجرای تعلیق بانک دی از کجا شروع شد؟

اما اینکه چرا مساله تعلیق نماد بانک دی با چنین واکنشی رو به رو شد را باید در اصلی‌ترین مالکان و سهامداران وی جستجو کرد. به گزارش اقتصاد ۲۴، بانک دی در سال ۱۳۸۹ تاسیس شده و از زیرمجموعه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

نکته این است که این بانک تحت نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده و جزو ثروتمندترین بانک‌های خصوصی ایران به حساب می‌آمد، اما حالا به نظر می‌رسد که به دلیل مدیریت غلط منابع، این بانک در حال حاضر زیان‌ده شده است. از جمله دارایی‌های این بانک می‌توان به نیروگاه دماوند، کوهستان پارک مشهد، زمین مترو صادقیه تهران، مجتمع فرهنگی تفریحی چشم تهران، شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی و موارد بسیاری اشاره کرد که ارزش خالص فعلی آن‌ها هزاران میلیارد ریال تخمین زده شده و برای فروش به مزایده گذاشته شده‌ است. هر یک از شرکت‌های زیر مجموعه بانک دی نیز دارایی‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه بسیاری دارند که ارزش هر کدام از آن‌ها نیز هزاران میلیارد ریال تخمین زده می‌شود.

نکته اینجاست که بانک دی زیر مجموعه و تحت کنترل بنیاد شهید و امور ایثارگرانی است که ریاست آن را قاضی زاده هاشمی برعهده دارد که در زمان مبارزات انتخاباتی برای ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ معتقد بود سه روزه می‌توان مشکل بورس را حل کرد؛ حال بانک زیر مجموعه‌اش (بانک دی متعلق به بنیاد شهید)؛ از فرابورس لغو پذیرش شده است!

لغو پذیرش نماد معاملاتی بانک دی

قاضی زاده هاشمی، مدعی حل مشکل سه روز در بورس، با زیرمجموعه اش چه می‌کند؟

شاید یکی از اصلی‌ترین انتقادات در دوران مبارزات انتخاباتی سال ۱۴۰۰ را باید در این باره دانست که بر چه اساس و با کدام روند سابقه اجرایی و مدیریتی، ۸ نامزد برای اینکه در انتخابات حاضر باشند تایید صلاحیت شده اند و از جمله یکی از این موارد نیز قاضی زاده هاشمی بود که پس از پایان دوران انتخابات به سهم مدیریتی در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور رسید و در همین دو سال اخیر روند مدیریت وی همواره با انتقادات بسیار مواجه بوده است.

از سوی دیگر او یکی از کسانی بود که یکی از عجیب‌ترین وعده‌های انتخاباتی را در کنار وعده‌های انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی همچون ساخت سالی یک میلیون مسکن داده بود.
«قاضی زاده هاشمی» گفته بود رئیس جمهور می‌تواند سه روزه مشکلات بورس را حل کند و به این بازار آشفته سر و سامان بدهد و تاکید کرده بود که؛ اگر رئیس جمهور شوم سه روزه مشکلات بورس را حل می‌کنم.
«سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» در آن زمان چشم در چشم میلیون‌ها مالباخته بورس، به آنان وعده داد که «سه روزه» مشکل بورس را حل خواهد کرد.

همان روز، آگاهان بازار سرمایه لبخندی زدند و عبور کردند، اما «قاضی زاده هاشمی» وقتی حدود ۷ ماه بعد در دانشگاه شاهد، دانشجویی از او پرسید: «حل سه روزه‌ بورس چه شد؟» در حالی که تمام سعی خود را به کار بست تا آرامش و خونسردیِ خود را حفظ کند، اما متوجه نشد که دچار «تیک عصبی» شده این‌ها را در مقام پاسخگویی بر زبان آورد:
- من که رئیس جمهور نیستم.
- من جزء تیم اقتصادی دولت نیستم.
- از سخنگوی اقتصادی دولت بپرسید.
- از کجا می‌دانید من برنامه‌ام را تحویل ندادم؟
- گفته‌ام چگونه سه روزه مشکل را حل می‌کنم.
- در حوزه خودم سوال بپرسید.
- اصل این پرسش مغالطه است.
- تمامی برنامه‌هایم را که در زمان انتخابات اعلام کردم تحویل دولت دادم.

بله، درست است؛ او رئیس جمهور نشد، اما شاید بد نباشد حداقل درباره نماد بانک دی با آن همه سرمایه و اینکه چطور چنین بانک ثروتمندی که برخی کارشناسان آن را ثروتمندترین بانک خصوصی ایران می‌دانستند اکنون چنان مشمول ماده ۱۴۱ شده که نماد وی از فرابورس به پایه منتقل شده است.


بیشتر بخوانید:  بنیاد شهید در واکنش به خبر برخورد فیزیکی با یک جانباز در دفتر ریاست: علت آسیب‌دیدگی او منشأ دیگری داشته


خوب است یکبار دیگر ماده ۱۴۱ قانون تجارت را بازخوانی کنیم.
ماده ۱۴۱ قانون تجارت می‌گوید که اگر بر اثر زیان‌های وارده حداقل نصف سرمایه شرکت از میان برود، هیات مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام را دعوت نماید تا موضوع انحلال یا بقاء شرکت مورد شور و رای واقع شود.

این بدان معناست که بر اثر زیان‌های وارده نصف سرمایه شرکتی بانک دی از بین رفته و اکنون اصلی‌ترین سهامداران این بانک یعنی خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در ردیف زیان دیدگان محسوب می‌شوند و شاید زمان آن رسیده که این مدیر مدعی حل همه مشکلات بورس در سه روز، فکری به حال از دست رفتن ۵۰ درصد سرمایه‌ای کند که ضرر و زیان سهامدارانش شده است.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
0
2
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲
منفعت طلبان بی سواد که همان کسی که سفره را تکان داد و ایا امروز کسی پاسخگو هست و بانک دی که در صدی از سرمایه گذاری بوعلی را دارد و برق دماوند را دارد و ......... اینهمه املاک و مستغلات چرا با بی تدبیری و بی سوادی به این مرحله برسد وقاحت را کی معنا می کند و همین فرد چگونه به مقام ریس دانشگاه علوم پزشکی سمنان رسید و اینها تا کی در لاک خدمت باید باشند و داده و ستاده اینها در طول سالیان چی بوده و چقدر مگر سهم در اموال و مقام و ثروت کشور دارند
ناشناس
0
6
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲
آقای قاضی زاده یک نماد نتونستی درست کنی وای بحال اینکه کل بورس کل مملکت میفتاد دستت همه کشور تعلیق میشد
ناشناس
1
8
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲
پولمون میخوایم اقای هاشمی پولمون پس بده
ناشناس
0
7
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲
تا وقتی ... و .... و ... در کشور نهادینه هست و کسی هم مجازاتشون نمیکنه وضعیت اکثر نمادهای بورسی و اقتصاد کشور همینه که هست، شش سال پیش دار و ندارمون رو سهام دی خریدیم و هر چی داشتیم و نداشتیم از دستمون رفته، لعنت به ... و بی سوادان مدیر
ایرانی
0
4
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲
به این وعده ها وعده های توهمی میگن حتی قتل در این حال هم قتل عمد نیست حالا نباید از رئیسی وقالیباف ودوستان بخاطر وعده های توهمی ایراد بگیرن تازه اونا مجازند بازهم وعده توهمی بدهند
ناشناس
0
4
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲
آقای قاضی زاده شما چه بخواهی وچه نخواهی پستی را قبول کردی که خانوادهای ایثارگر را مدیرشده ای خیلی پست بزرگی را بدست گرفته ای و وظیفه سختی در قبالشان داری الان خانواده شهداوجانبازان وآزادگان سرمایه خود را دربانک دی گذاشته اند
به امیدی جداا بفکرشان باش همین از فردا کارشان را سامان بده
چون بهت قبول میدهم اگه فوری کاری انجام ندهی شرمنده شهدا میشوی وبدان و آگاه باش حتماا درآن دنیا جلویت را شهدا میگیرند وسخت پشیمان میشوی از وظیفه ای که انجام نداده ای
بهت میگویند بی انصاف ما از جانمان در جلوی دشمن گذشتیم تو چرا خانواده های مارا زجر دادی جدی بگیراین مطلب را خیرخواهت هستم که بهت یادآوری کردم دست بجنبان تا دیر نشده
ایران
0
2
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲
امان ازطبل خالی این افرادبرای ریاست هرکاری میکنند انواع واقسام دروغهاوخالی بندیهارا میگن وقتی مملکت دست یک مشت آدم بیسواد وبیخرد بیفته همین میشه حالاتصورکنیدکسیکه ادعاهای ریاست جمهوری تا الان ویا قالیباف ونمایندهای مجلس فقط دونبال شاسی بلندورفاه خودشان هستن کدوم یکیشان به فکرملت بوده
ناشناس مال باخته
0
0
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲
بخدا قسم من وهمسرم به خاطر جهیزیه برا فرزندمون تو دی به خاطر اعتبار خانواده های محترم شهدا وایثار گر که اطمینانی بودن سرمایه گزاری کردیم که اگر همون موقع باپولمون چند تیکه وسیله میخریدیم الان بدبخت نمیشدیم به کی دادمون برسونیم کاش میتونستم رهبر رو ملاقت میکردم میگفتم آقا تورو خدا پولمون رو پس بگیر برامون به یکتایی خدا قسم یک ریال سود بهمون ونداد وکل پولمون رو وام بود بردن وبدبخت شدیم وشرمنده فرزندمون ?????
ناشناس
0
0
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲
شمارو بخدا قسم صدای منو کسی به گوش رهبرم برسونه شاید حقمون رو بگیره ما به کجا پناه ببریم ?????
ایرانی
0
0
سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲
این آقا از رئیس بودن بنیاد عاجزه...!
میخواد مملکت داری کنه؟!!!...!!!
رئیس جمهور شدن الکی نیستش که!!!!!
هر چی مشهدی اومدن سر کار...!
رئیس مجلس...
رئیس بنیاد...،
رئیس جمهور محترم که البته ایشون فردی کاربلد، قاطع و انقلابی هستند.
و بقیه برادران مشهدی..........!
فکر کنم آقای عنابستانی هم ادعای ریاست بکنند!!!
...
...
0
0
سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲
آب که سربالا بره!!!...!!! قورباغه ویالون میزنه!!! $$$
علی
0
0
سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲
وقتی مدیرعامل که تاییدیه ندارد و اصلا صلاحیت ندارد را آقای قاضی زاده میگذارد مدیرعامل و هر که هم مخالف اوست را حذف میکند چه میتوان توقع داشت غیر ازاینکه ایشان و تیمشان دارند بانک را ... میکنند
مهران
0
0
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲
بانک دی درسال های ۹۲تا ۹۵ دوران موفقی ومدیریتی داشت که نیروگاه پاکدشت وپروژه چشم تهران ودیگر موارد که ذکر کردید را سرمایه گذاری کرد وبابیست هزار میلیارد سود تحویل مدیران بعدی داد حالا باید ۱۴ هزار میلیارد زیان ده ترین بانک باشه واقعا به کی باید گفت تفاوت مدیریت ها را لااقل مدیران سابق را فراخوان کنید کمک کند نجات پیدا کنیم
مجید
0
0
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲
خدا انشالله نامه اعمالتون به دست چپتون بده
ناشناس
0
0
شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲
باد آورده را باد برد
سهامداران اولیه مفت صاحب شده بود ند
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

عکس/ نخستین تصویر از مراسم ازدواج شیدا خلیق و کیوان ساکت‌اف

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/ افشاگری رائفی‌پور درباره حرف بد کروبی به احمدی‌نژاد

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

کمبود این ویتامین باعث خواب رفتن پاها می شود

سرنوشت خانم دکتری که دستور قتل شوهرش را داد

پیش‌بینی روند مثبت بازیابی اقتصاد چین

اعلام میانگین مبلغ مالیات ستانی از بازاریان

اولین تصویر از شاخص پیش‌بینی کننده تورم در ۱۴۰۳

فیلم/ اعتراف سرباز اسرائیلی به کشتن ۱۳ کودک فلسطینی

تعطیلی شنبه‌ها فرصتی تازه برای تجارت خارجی ایران

عکس/ آرایش عجیب و نامناسب مه‌لقا باقری

سکه در مرتبه دوم افت بازدهی

بیشترین و کمترین بازدهی نماد‌های بورس در هفته چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳

پیکاپ‌های غول چینی در بازار ایران

فیلم/ آبگرفتگی خانه‌ها در بجنورد

عکس/ استوری جدید شروین حاجی‌پور با ژست خاص

مخالفت امام جمعه تهران با تعطیلی روز شنبه

طالبان به دنبال تجارت ۱۰ میلیارد دلاری با ایران

کاهش آمار طلاق پس از سه دهه!

مدیر بحران شهرداری مشهد عزل شد

عکس/ باغ‌نشینی بهاره رهنما در اصفهان

فیلم/ افشای فساد در فوتبال ایران روی آنتن زنده

راز فروش ساعت‌های ارزشمند میشائیل شوماخر

۲۰ نکته درباره حواشی سریال هفت سر اژد‌ها

پاسخ صریح حسن روحانی به یک ادعای شورای نگهبان

فیلم/ بغض رامین رضاییان ترکید

افعی تهران و تلخی کودکی ما در دهه ۶۰ ؛ همه اصناف می‌خواهند مقدس باشند و جامعه هم اصلاح شود

عکس/یانگوم در کنار پدر و مادر واقعی‌اش

اتفاق عجیب پس از به‌روزرسانی آیفون

خشک ترین استان کشور رکورددار رشد بارش شد+ جدول

عکس/ استوری مرجانه گلچین برای علیرضا طلیسچی

ابلاغیه تازه ستاد مبارزه با قاچاق برای حل مشکل طلافروشان

عکس/ قابی کمتر دیده شده از عروسی پدر و مادر لیلا حاتمی

فهرستی از آپارتمان‌های ارزان پایتخت + جدول

فیلم/ جراحی دقیق ربات سونی روی دانه ذرت

اینفوگرافی/ میوه‌ها در یک سال اخیر چقدر گران‌تر شدند؟

عکس/ ابراز علاقه سیما خضرآبادی به همسرش در فضای مجازی

اعلام نحوه خرید لاستیک دولتی

شرایط جدید اخراج کارگران اعلام شد

اطلاعیه زندان اصفهان درباره توماج صالحی

فیلم/ تراول‌پاشی شمخانی با پیراهن صورتی در تخت جمشید

استقلالی سابق به دنبال حضور در پارالمپیک+ عکس

بانک خسیس، بانک دست‌ودلباز؛ جدیدترین آمار پرداخت وام

خسارت سیل در مناطق مختلف مشهد

بازیگر پیش از انقلاب و مادر لیلا حاتمی درگذشت

هزینه سرسام آور تخت ICU در کشور

استوری تلخ جواد نکونام برای مردم مشهد+ عکس

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آخر اردیبهشت ۱۴۰۳

عکس/ استایل متفاوت مازیار لرستانی با عینک دودی

عکس/ شایعه فوت بازیگر زن مشهور قبل از انقلاب

رشد ۸۶ درصدی خروج سرمایه از بورس

اقدام جدید پلیس درباره ثبت جرائم رانندگی

علت مرگ بروسلی چه بود؟