اقتصاد۲۴- هفتهی گذشته اولین قسمت از تاکشوی اینترنتی «قاف» متعلق به روزنامه «فرهیختگان»، با حضور پرویز پرستویی منتشر شد که بخشهایی از آن در شبکههای اجتماعی مورد توجه قرار گرفت.
محمدرضا شهبازی، مجری پرحاشیهی صدا و سیما که برنامه اش «سید خندان» چندی قبل از سوی روزنامه «فرهیختگان» مورد انتقاد قرار گرفته بود، پس از انتشار برنامهی «قاف» به انتقاد از این برنامه و روزنامه «فرهیختگان» پرداخت.
شهبازی در این رابطه نوشت:
این روزنامه برنامه اینترنتی «قاف» را ساخته و بهطور اختصاصی در بستر یوتیوب منتشر کرده است، اما علیرغم تبلیغات فراوان اینستاگرامی و بردن روی جلد روزنامه و… بعد از ۲۱ ساعت، هنوز تعداد بینندگانش به هزار نفر نرسیده!
بیشتر بخوانید: مهران رجبی: هنرمندان نگران لشکر فحاش فضایمجازی نباشند!
بازدید کمتر از هزارتایی این گفتگو درحالی است که تیزر این برنامه بهلطف انتشار همزمان و مشترک در صفحات برنامه و پرویز پرستویی و همچنین صرف هزینه بالا برای انتشار تبلیغاتی آن در اینستاگرام به نیممیلیون بازدید رسیده بود.
این انتقاد محمدرضا شهبازی، واکنش روزنامه «فرهیختگان» را به دنبال داشت.
در بخشی از پاسخ این روزنامه خطاب به مجری برنامه «سیدخندان» آمده است:
مجله تصویری «قاف» دوشنبه ۱۸ دیماه به میزبانی اکبر نبوی کار خود را شروع کرد و اولین میهمان این برنامه، پرویز پرستویی، بازیگر سینما و تلویزیون بود.
مجری برنامه «سیدخندان» یکی از کسانی است که کمتر از ۲۴ ساعت پس از انتشار قاف در بستر یوتیوب فیلترشده، به کنایه درمورد تعداد بازدیدهای این برنامه نوشت. نکته جالب در نوشته مجری سیدخندان این است که تلویحا پذیرفته برنامهاش مخاطب چندانی ندارد و برای قضاوت درمورد آن نباید به آمار و ارقام مخاطبان استناد کرد و ماجرا جایی جالبتر میشود که توجه کنیم نگارنده چنین نقدی به تعداد مخاطبان قسمت اول برنامه قاف در ۲۴ ساعت ابتدایی انتشارش، خودش نتوانسته سیدخندان را در ۱۵ شب نوروز و در یکی از بهترین شبکههای تلویزیون، به رکورد مخاطبان بالای ۵ درصد برساند.
محمدرضا شهبازی، مجری سیدخندان که پیش از این عمدهترین سابقهاش فعالیت در فضای مجازی بود، جای دیگری از همین نوشته، به هزینههای ساخت و انتشار مجله اینترنتی قاف کنایه زده است. این از عجیبترین بخشهای نوشته او بهحساب میآید؛ چراکه بهنظر میرسد نویسنده فراموش کرده حالا دیگر چندسالی است برنامهساز تلویزیون است نه فعال توییتری و از اینجا به بعد باید پاسخگوی هزینههای تولید برنامههای خودش باشد تا مطالبه از دیگران. با این حال اگر او بیاید و هزینههای تولید برنامههایی که ساخته و کمتر از ۵ درصد مخاطب داشتند را بهصورت شفاف اعلام کند.
فقط برای شروع این چالش شفافسازی، میتوانیم اشاره کنیم که جناب پرویز پرستویی، ریالی برای حضور در این برنامه نگرفت و با ماشین خودش آمد و، چون برنامه دیروقت ضبط میشد، تنها هزینهای که ما کردیم یک پرس غذای ۱۲۰ هزارتومانی بود. البته آقای پرستویی همین غذا را هم نمیخواست و بعد از برنامه آن را برای کودک دستفروش سر چهارراه برد. حالا سوال از مجری محترم سیدخندان این است که آیا همکاران شما در تلویزیون حاضرند فاکتور بازیگران و میهمانان شب یلدای تحولیشان را منتشر کنند؟ چند مورد از این هزینهها که به گوش ما رسیده، عددهای بسیار بالایی را نشان میدهد و شما برای روشنتر شدن بحث میتوانید زحمت اعلام بقیه را خودتان بکشید؛ آن طنزگو یک میلیارد تومان، آن آقای فوتبالیست ملیپوش۵۰۰ میلیون تومان، آن مربی فوتبال ۲۰۰ میلیون تومان و بازیگران طنز هم ۵۵۰ میلیون تومان.