تاریخ انتشار: ۰۰:۵۴ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

بهترین شغل در ایران برای نوجوانان

داشتن درآمد به‌عنوان یک نوجوان، بسیار ساده است و بهترین مشاغل پیشنهادی برای کسب درآمد در این دوران، کار‌های پاره وقت، کار‌های اینترنتی و یا انجام اموری به صورت دورکاری است.

بهترین شغل در ایران برای نوجوانان

اقتصاد۲۴- هدی کاشانیان: تجربه کردن یک شغل خوب در دوره نوجوانی می‌تواند روی آینده شغلی شما بسیار موثر باشد. وقتی پا به عرصه نوجوانی می‌گذارید دیگر دوست ندارید مثل دوران کودکی، از پدر و مادر خود پول توجیبی بگیرید. حس بزرگ شدن و توانایی در انجام کار‌ها و پول درآوردن باعث می‌شود در سن نوجوانی به دنبال کار بگردیم، اما به دلیل کمی سن، تحصیلات پایین و چالش‌های دیگر، شغل‌های زیادی برای این رده سنی وجود ندارد. به هرحال داشتن درآمد به‌عنوان یک نوجوان، بسیار ساده است و بهترین مشاغل پیشنهادی برای کسب درآمد در این دوران، کار‌های پاره وقت، کار‌های اینترنتی و یا انجام اموری به صورت دورکاری است. 

راه‌های کسب درآمد برای نوجوانان

در اینجا به معرفی برخی از شغل‌ها برای نوجوانان می‌پردازیم.

۱- کار در کارواش: خدمات شستشوی ماشین را در محله خودتان تبلیغ کنید! اگر مردم بدانند که مجبور نیستند برای شستن ماشین به سمت کارواش رانندگی کنند، بیشتر آن‌ها با کمال میل به کسی پول می‌دهند تا برای شستن ماشین نزد آن‌ها برود. این حرفه در میان نوجوانان بسیار محبوب است.

۲- پخش تراکت: پخش تراکت یکی از راه‌های تبلیغاتی است که بسیاری از مشاغل از آن استفاده می‌کنند. این روش تبلیغات به صورت آفلاین انجام می‌شود؛ پس برای انجام آن به تعدادی نیروی کار نیاز است. از طرف دیگر انجام این کار به آموزش یا کسب مهارت خاصی نیاز ندارد.

۳- نگهداری از حیوانات: اگر شما هم به گربه‌ها، سگ‌ها و به طور کلی حیوانات خانگی علاقه‌مند هستید، خدمات مخصوص حیوانات خانگی خود را ارائه بدهید. این کار می‌تواند شامل بردن حیوانات خانگی همسایه به گردش باشد.

۴- ترجمه فیلم و متن: برخی از نوجوانان حتی در سنین پایین تسلط زیادی بر روی زبان دارند، آن‌قدر که جملات را به راحتی متوجه می‌شوند و حتی گوش‌هایشان به شنیدن کلماتی از زبان‌های دیگر عادت کرده است. آن‌ها به راحتی می‎توانند مکالمات فیلم‌ها را گوش کرده و ترجمه کنند و یا متون را بخوانند و ترجمه کنند.

بهترین شغل در ایران برای نوجوانان

۵- عکاسی: اگر زاویۀ دید خوبی دارید و از عکس گرفتن لذت می‌برید، این کار مخصوص شما است. برای این شغل نیازی به مدرک تحصیلی ندارید و می‌توانید به صورت اختصاصی هم مشغول به کار شوید و درآمد کسب کنید. برای این شغل مهمترین نکته مهارت است. پس حتماً آموزش‌های لازم را در این زمینه ببینید و بهترین فرد در کار خود شوید.

۶- نویسندگی: کسانی که استعداد خوبی در نوشتن داشته باشند، می‌توانند از این استعداد کارآمد استفاده کنند. همواره در سایت‌های مختلف کاریابی و استخدام آگهی‌های زیادی را برای نویسندگی و تولید محتوا می‌بینیم، علاوه بر آن وبلاگ نویسی و نویسندگی در اینستاگرام که از زیر شاخه‌های تولید محتوا نیز هست.


بیشتر بخوانید: بهترین شغل‌ های دنیا کدامند؟


۷- گیمر شدن: کسب درآمد از بازی یکی از روش‌های پرطرفدار نوجوانان برای یک شغل تفریحی است. در کنار تحصیل از شما می‌توانید روش‌هایی همچون تستر بازی‌های جدید شوید، نوشتن تجربیات در رابطه با بازی‌ها، شرکت در مسابقه‌ها، افزایش اکانت و فروش آن و استریم بازی در یوتیوب کسب درآمد کنید.

۸- یادگیری یک هنر دستی: کار دستی و فروش آن در پلتفرم‌های انلاین از مشاغل مورد علایق نوجوانان است. برای این کار اول باید یک حوزه خاص را انتخاب کنید (مثل نمدبافی، ساخت کار‌های چرمی، بافت‌های کاموایی، صنایع رزین و…). سپس چند نمونه کار باکیفیت و تمیز را بسازید و در آخر هم با تبلیغات محصولات خود در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، کم‌کم مشتریان خود را جذب کنید.

۹- دی جی بودن: برای این کار به سرمایه اولیه برای خرید تجهیزات نیاز دارید، اما تبدیل شدن به یک دی جی بسیار آسان است. به همه مهمانی‌هایی فکر کنید که به شدت به یک دی جی نیاز دارند. مانند مهمانی‌هایی که دوستان شما راه می‌اندازند! اگر می‌توانید یک مهمانی را به خوبی برگزار کنید و می‌خواهید بدانید که چگونه در دوران نوجوانی کسب درآمد کنید، ممکن است این فرصت برای شما عالی باشد.

۱۰- تولید محتوا: وقتی کار تولید محتوا را در حد استاندارد یاد گرفتید، می‌توانید جلوتر بروید و کار تولید محتوا را به‌عنوان یک شغل برای نوجوانان یا حتی شغلی برای آینده خود شروع کنید.

۱۱- سئو و بهینه سازی: اگر شما هم به کار‌های فنی و همچنین به فضای وب علاقه دارید، SEO می‌تواند حرفه تخصصی شما باشد که از همین حالا استارت آن را می‌زنید. به طور کلی سئو شامل بهینه‌سازی سایت‌ها برای موتور‌های جست و جوست. هدف از سئو این است که سایت‌ها بتوانند در صفحه اول نتایج گوگل نمایش داده شوند.

بهترین شغل در ایران برای نوجوانان

۱۲- برنامه نویسی: اگر به دنیای کد‌ها و صفر و یک‌ها علاقه دارید، برنامه نویسی می‌تواند این علاقه شما را تامین کند. نوجوانی سن مناسبی برای شروع برنامه‌نویسی است، بنابراین باکمی تحقیق زبان مورد علاقه خود را بیابید بعد کار را شروع کنید.

۱۳- تایپ کردن: تایپ کردن متن یا تبدیل صوت به متن، جزو کار‌هایی هستند که تخصص زیادی لازم ندارد؛ اما همیشه مشتری خود را دارد. برای شروع این کار یک سیستم ساده و سرعت تایپ بالا لازم است. زیرا بیشتر پروژه‌ها محدودیت زمانی فشرده‌ای دارند و اگر نتوانید کار‌ها را زود تحویل دهید، خودتان هم دلسرد خواهید شد.

۱۴- یوتیوبری: یوتیوبری کار تولید محتوای ویدیویی برای Youtube است. برای شروع یوتیوبری، فقط سه چیز نیاز دارید: دوربین، هدفون و یک موضوع که به آن علاقه دارید. برای انتخاب موضوع، هم می‌توانید به سراغ آموزش مهارت‌هایی که بلدید بروید و می‌توانید استریمینگ را شروع کنید.

۱۵- تولید پادکست: در چند سال اخیر یکی از مشاغلی که بسیار پرطرفدار شده است، تولید پادکست است. پادکست‌ها انواع مختلفی دارند که برخی گفتگو محور هستند و برخی تک نفره است. همچنین پادکست‌ها موضوعات مختلفی دارند. پس تولید پادکست گزینه بسیار خوبی برای تولید محتوا براساس موضوع مورد علاقۀ خودتان است.

۱۶- بلاگینگ: اگر به مشاغل معرفی شده بالا علاقه ندارید، می‌توانید بلاگینگ را در سایت خود شروع کنید و وقتی به بازدید قابل قبولی رسیدید، تبلیغات بگیرید. در واقع با تولید محتوای باکیفیت و یونیک، خودتان را به یک بستر تبلیغاتی برای کسب و کار‌ها تبدیل می‌کنید.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت پسته، تخمه، آجیل و خشکبار + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت کیا اپتیما، اسپورتیج و سراتو در بازار ایران + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

مهمترین نکات در رانندگی با خودروی دنده اتومات

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

احتمال ریزش قیمت طلای ۱۸ عیار تا این رقم/ شیرینی آرامش در بازار طلا به کام طلافروشان زهر شد/ حرکت زرگران به سمت بازار‌های دبی و استانبول

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های فولکس واگن در بازار ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

بهترین تفرجگاه‌های مازندران در فصل بهار

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

حق کمیسیون‌های نجومی مشاوران املاک در آشفته بازار مسکن/ کمیسیون‌هایی که از نیم درصد به ۲ درصد هم می‌رسد!/ دولت هم پای قانون خود نایستاد

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/بیلبورد شهرداری جنجالی شد؛ مافیای زباله یا بهنام بانی؟

ترکیب احتمالی استقلال برابر ذوب آهن

متین سلطانخواه کیست؟ + فیلم

رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود

عکس/ دی جی ها از کیش جمع می شوند!

انتقاد جمهوری اسلامی از سکوت ایران در برابر شیعه کشی طالبان

فیلم/رهبر انقلاب: حج امسال، حج برائت است

جشن تکلیف متفاوت ۲۰۰۰ دختر افغانستانی

رونمایی از مدارک فساد پسران معاون اول سابق قوه قضائیه

از ساخت خانه‌های استطاعت پذیر چه خبر؟

مشخصات شگفت‌آور تانک اصلی نبرد T-۵۴/T-۵۵ روسیه

فیلم/ وقتی کارما جواب محمد بحرانی را داد!

علیرضا جهانبخش در فاینورد ۱۰۰ تایی شد+ عکس

کدام کالا‌های اساسی امسال ارز ترجیحی می‌گیرند؟

قیمت خانه‌ در شهر پردیس چند؟

فیلم/دفاع جانانه علیرضا بیرانوند از سروش در جنگ با بازیگران

باید‌ها و نباید‌های آبله مرغان در کودکان و بزرگسالان

جوانترین و پیرترین نمایندگان مجلس دوازدهم +جدول

دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب

ژیلا صادقی جواب تمام منتقدانش را یکجا داد! + فیلم

اعلام زمان اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

نقطه ضعف اقتصاد روسیه در برابر تحریم‌های غرب

عکس زیبای بازیگر خانم بچه مهندس در استانبول

ترک‌خوردگی‌های عجیب نقش جهان و تخت جمشید

انس جهانی به ریل صعودی برگشت

دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهکار است؟

واردات خودروی برقی بدون هیچ زیرساختی!

صنعت هوانوردی ایران به پایان خط رسیده است؟

یازدهمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ امروز برگزار می‌شود

فیلم/ تدریس خلاقانه شاهنامه توسط معلم خوش ذوق

دریاچه ارومیه واقعا احیا شد؟

اما و اگر‌های طرح اصلاح قانون خدمت سربازی

پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم/خواب عجیبی که آیت‌الله هاشمی ۶ ماه قبل از فوت دید

سفر رافائل گروسی؛ فرصت یا دور باطل؟ / مکان‌های اختلافات تهران و آژانس بین‌المللی انرژی

معرفی خودروی دنا پلاس توربو اتوماتیک

حرف رئیس جمهور را جدی نگیرید؛ با مردم صادق باشید

فیلم/ قیمت خانه در افغانستان چند؟

بررسی رقابت‌های اصولگرایان در دور دوم انتخابات/در اردوگاه اصولگریان چه می گذرد؟

هامون تشنه ماند؛ روایت ساکنان از زندگی در حاشیه تالاب‌ها/ روستاها از جمعیت خالی شده‌اند و صیادی و کشاورزی از بین رفته است

ابتلای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به بی پولی/ بودجه مصوب صندوق کمتر از یک‌سوم نیاز است!

قیمت جدید تخم مرغ امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول

قیمت مسکن در کلان‌شهر همسایه تهران

خیز دوباره بیت‌کوین با افت آمار اشتغال

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

سرک دلار به کانال ۶۰ هزار تومانی

علت دزدیده شدن یسنا مشخص شد

فیلم/ شعر خوانی امیر تتلو در مدح امام علی برای تخفیف مجازات!

چرا طلافروشی‌های مشهد پلمپ شد؟

با بورس چه می توان کرد؟