تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲

مگا پروژه‌های عمرانی دنیا در سال ۲۰۲۴: عجایب ۷ گانه دنیای جدید

در این مقاله، ما به بررسی ۷ پروژه ساختمانی بزرگ جهان بر اساس اندازه در سال ۲۰۲۴ می‌پردازیم و به بررسی تأثیرات عمیقی که بر جوامعی که در آن‌ها قرار دارند خواهند گذاشت میپردازیم. این مگا پروژه‌های جسورانه در صنایع مختلفی از جمله انرژی، حمل و نقل، برنامه‌ریزی شهری و سرگرمی قرار دارند و هرکدام به توسعه اقتصادی، اجتماعی و فناورانه کشور‌های میزبان، کمک بزرگی می‌کنند.

مگا پروژه های عمرانی دنیا در سال 2024: عجایب 7 گانه دنیای جدید

اقتصاد۲۴-در این مقاله، ما به بررسی 7 پروژه ساختمانی بزرگ جهان بر اساس اندازه در سال ۲۰۲۴ می‌پردازیم و به بررسی تأثیرات عمیقی که بر جوامعی که در آنها قرار دارند خواهند گذاشت میپردازیم. این مگا پروژه‌های جسورانه در صنایع مختلفی از جمله انرژی، حمل و نقل، برنامه‌ریزی شهری و سرگرمی قرار دارند و هرکدام به توسعه اقتصادی، اجتماعی و فناورانه کشورهای میزبان، کمک بزرگی می‌کنند.

1. شهر نئوم (Neom City)

مکان: عربستان سعودی

هزینه کل: 500 میلیارد دلار (371 میلیارد پوند)

نئوم یک منطقه قابل توجه در عربستان سعودی است که به دلیل تلاش ولیعهد محمد بن سلمان، که به عنوان حاکم غیررسمی این کشور عمل می‌کند، برای توسعه تعیین شده است. نئوم گاهی به عنوان یک "شهر هوشمند" نامیده می‌شود، اگرچه این تریتوری یک منطقه است که شامل برخی شهرها، مناطق تفریحی و توسعه‌های دیگر خواهد شد.

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی که به نمایندگی از دولت عربستان سعودی سرمایه‌گذاری می‌کند، بیشترین بخش تأمین مالی برای پروژه ساختمانی را فراهم می‌کند. طبق گفته نظمی النصر، مدیرعامل شرکت توسعه سعودی که برای ساخت نئوم تأسیس شده است، صندوق 500 میلیارد دلار را برای این برنامه اختصاص می‌دهد. این برنامه بخشی از برنامه چشم‌انداز عربستان سعودی 2030 برای تنوع اقتصادی و کاهش وابستگی به نفت است.

2. فرودگاه بجینگ

مکان: چین

هزینه کل: ۳۳۰ میلیارد CNY (حدوداً ۴۶٫۲ میلیارد دلار)

فرودگاه بین‌المللی بیجین داشینگ یک فرودگاه تازه‌ساخت در فاصله ۴۶ کیلومتری جنوب مرکز شهر در منطقه داشینگ است. به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های ساخت و ساز در زمان‌های اخیر، فرودگاه بیجین داشینگ یک مرکز حمل و نقل مهم در منطقه است که نیاز روزافزون به سفرهای بین‌المللی را پاسخ می‌دهد. این فرودگاه به‌طور خاص برای کاهش ترافیک در فرودگاه فعلی پایتخت ساخته شده است و مقیاس پروژه‌های ساخت و ساز مدرن را به نمایش می‌گذارد. توسعه این فرودگاه به‌طور کامل با شبکه حمل و نقل در حال توسعه کشور یکپارچه شده است و با پیشرفت زیرساختی چین هماهنگ شده است.

3. نیروگاه خورشیدی دهولرا

مکان: هند

هزینه کل: 169 میلیون دلار

یکی از بزرگترین نیروگاه‌های خورشیدی جهان نیروگاه خورشیدی دهولرا در گجارات، هند است. این نیروگاه دارای مساحتی 11 کیلومتر مربع و ظرفیتی برابر با 700 مگاوات است. شرکت آدانی گرین انرژی این تجهیزات را ساخته است که از ترکیبی از پنل‌های خورشیدی ثابت و قابل ردیابی برای حداکثر کردن تولید انرژی خورشیدی در طول روز استفاده می‌کند. سیستم مبدل مرکزی که به ردیف پنل‌ها متصل است، جریان مستقیمی که پنل‌ها تولید می‌کنند را به جریان متناوب تبدیل می‌کند که سپس می‌توان آن را به شبکه انتقال داد.

در زمان مهندسی نیروگاه خورشیدی دهولرا، با مشکلاتی مانند نیاز به جابجایی و نصب تعداد زیادی پنل خورشیدی، مبدل‌ها، ترانسفورماتورها و سایر قطعات مکانیکی در یک منطقه بزرگ و ناهموار روبرو شد. تیم مدیریت پروژه با استفاده از فناوری مکانیکی پیشرفته، محل نیروگاه را بررسی کرده و طرح تأسیسات را طراحی کرد تا این مشکلات را رفع کند.

مگا پروژه های عمرانی دنیا در سال 2024: عجایب 7 گانه دنیای جدید

4. گرند پاریس اکسپرس

مکان: پاریس

هزینه کل: 36.1 میلیارد یورو (حدود 47.7 میلیارد دلار)

بزرگترین پروژه حمل و نقل در حال اجرا در پاریس، فرانسه، گرند پاریس اکسپرس است. این پروژه خدمات روزانه به سه میلیون شهروند را فراهم خواهد کرد و توسط شرکت گراند پاریس ساخته می‌شود.

به علاوه از گسترش خط ۱۴، چهار خط اتوماتیک دیگر به عنوان بخشی از پروژه ساخت و ساز در حال احداث هستند. خطوط جدید گرند پاریس اکسپرس به صورت مرحله به مرحله، از ژوئن ۲۰۱۵ آغاز شده و تا سال ۲۰۳۰ ادامه خواهند داشت.

هزینه مورد انتظار برای توسعه متروی جدید به عنوان بخشی از این پروژه ساخت و ساز 36.1 میلیارد یورو (حدود 47.7 میلیارد دلار) است، که 30 درصد آن توسط دولت فرانسه از طریق SGP و ۷۰ درصد باقیمانده توسط دولت‌ها به صورت مالیات‌های هدفمند، یارانه‌ها و وام‌ها ارائه می‌شود.

با فراهم کردن دسترسی آسان به امکانات و جاذبه‌های شهری از طریق حمل و نقل سریع و راحت، انتظار می‌رود پروژه‌های ساخت و ساز سفر درون پاریس را به صورت انقلابی تغییر دهند. تا سال ۲۰۵۰، با اتمام این پروژه‌های ساخت و ساز، انتظار می‌رود حدود ۱۴.۲ میلیون تن کمتر از انتشار دی‌اکسید کربن صادر شود.

5. پروژه انتقال آب جنوب به شمال چین

مکان: چین

هزینه کل: ۶۲ میلیارد دلار

بزرگترین پروژه این چنینی که تاکنون در دست اقدام بوده، پروژه انتقال آب جنوب به شمال در چین است. به منظور تامین آب برای مناطق خشک و محروم در شمال، این پروژه شامل انتقال آب از رودخانه‌های جنوبی است.

برای آغاز این پروژه عظیم، ۵۰ سال زمان لازم بوده است و پیش‌بینی می‌شود که طول پروژه ساخت و ساز نیز تقریباً به همان مدت زمان نیاز داشته باشد. هنگامی که پروژه در سال ۲۰۵۰ به پایان برسد، حدود ۴۴٫۸ میلیارد مترمکعب آب به صورت سالانه به مناطق شهری در شمال خشکتر هدایت خواهد شد.

برای ایجاد این سامانه انتقال آب، سه مسیر انتقال باید ساخته شود که از مناطق شرقی، مرکزی و غربی کشور از جنوب به شمال گسترش می‌یابند و رودخانه‌های بزرگ چین، یعنی یانگتسه، زرد، هوایه و هایه را به هم متصل می‌کنند. هزینه کل این پروژه نیز بیش از دو برابر سد سه‌شانه‌ای مورد بحث در این کشور است و پیش‌بینی می‌شود که هزینه کل آن حدود ۶۲ میلیارد دلار باشد.

6. فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم

مکان: دبی

هزینه کل: 33 میلیارد دلار

به گفته برنامه‌ریزان شهری و توسعه‌دهندگان دبی با تکمیل فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم، این فرودگاه بزرگ‌ترین فرودگاه جهان خواهد شد.

این فرودگاه که با هزینه‌ای بالغ بر 33 میلیارد دلار احداث شده است، در سال 2010 برای عملیات بارگیری و در سال 2013 برای پروازهای مسافری افتتاح شد. تا سال 2050، امیدوار است در مقابل تمامی فرودگاه‌های دیگر جهان به لحاظ حجم مسافران، با ظرفیتی تا 255 میلیون نفر در سال، گسترش یابد. مرحله اول باعث گسترش ظرفیت فرودگاه به 130 میلیون مسافر در سال تا پایان سال 2030 خواهد شد.

7. ایستگاه فضایی بین‌المللی

مکان: فضا

هزینه کل: 150 میلیارد دلار

ایستگاه فضایی بین‌المللی بزرگترین پروژه همکاری بین‌المللی در علم و فناوری است. ایستگاه فضایی بین‌المللی دارای مساحتی به اندازه زمین فوتبال و وزنی حدود 400 تن است. ایستگاه فضایی نمی‌توانست به صورت کامل در زمین ساخته شده و سپس به صورت یکجا به فضا پرتاب شود؛ زیرا هیچ موشکی به اندازه کافی بزرگ یا قدرتمند برای این کار وجود ندارد. برای حل این مشکل، ایستگاه فضایی به صورت قطعه به قطعه به ارتفاع 400 کیلومتری بالای سطح زمین در مدار منتقل شد و به مرور زمان در آنجا ساخته شد. بیش از 40 ماموریت برای این مرکب سازی نیاز بود.

مگا پروژه های عمرانی دنیا در سال 2024: عجایب 7 گانه دنیای جدید

مگا پروژه‌ها نیازمند یک سامانه مدیریت پروژه قدرتمند و کارآمد می‌باشند و در اینجا سامانه مدیریت پروژه سازمان یار به عنوان یک ابزار بی‌نظیر برای مدیریت این پروژه‌ها به خصوص مناسب است. با توجه به حجم و پیچیدگی مگا پروژه‌ها، نیازمندی‌های متعددی از جمله برنامه‌ریزی دقیق، پیش بینی منابع، هماهنگی تیم و مدیریت وظایف را دارند. سامانه مدیریت پروژه سازمان یار با امکانات و قابلیت‌های پیشرفته خود، این نیازمندی‌ها را به صورت کارآمد و بهینه برآورده می‌کند. با استفاده از این سامانه، می‌توانید پیشرفت پروژه را در زمان واقعی مشاهده کرده، منابع را بهینه‌سازی کنید و تصمیمات استراتژیک را بر اساس داده‌های قابل اعتماد بگیرید. بنابراین، برای مدیریت اثربخش مگا پروژه‌ها، سامانه مدیریت پروژه سازمان یار انتخاب مناسبی است.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ دل امروز + جدول

عکس/ باغ‌نشینی بهاره رهنما در اصفهان

عکس/یانگوم در کنار پدر و مادر واقعی‌اش

واردات خودرو قیمت‌ها را افزایش می‌دهد!/ مردم به جایی رسانده‌اند که خودروی اسقاطی خارجی را به خودروی ملی ترجیح می‌دهند!

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

استقلالی‌ها نقره‌داغ شدند!

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

جدیدترین قیمت خانه‌های کلنگی شمال تهران + جدول

توسعه بانکداری دیجیتال راهبرد بانکداری خرد بانک سیناست

طرفداران دونگ‌یی این سریال را حتما ببینند

شناسایی بهترین منطقه تهران برای خرید و فروش خانه

اقتصاد دانش‌بنیان، مصداق بارز حکمرانی مردمی است

استوری عجیب و فلسفی علیرضا بیرانوند+ عکس

پرسودترین و پرضررترین رمزارز‌های امروز

سهمیه بنزین این خودرو‌ها قطع می‌شود

هوتن شکیبا به شیوه ای متفاوت تولد ایرج طهماسب را تبریک گفت!

شعار رئیسی درباره خودکفایی برنج زیر سوال رفت

جدایی سروش هیچکس از همسرش جنجالی شد+ عکس

متهمان ردیف اول تراژدی سیل مشهد

طبقاتی شدن مرگ، از قبر‌های رایگان تا قبر‌های فوق لاکچری در بهشت زهرا / در آرامستان تهران چه خبر است؟

فیلم/ گریه بهنوش طباطبایی؛ بعد از رفتنش یتیم شدم

خبر مهم و فوری برای یارانه بگیران

انس جهانی طلا ترمز کشید

خسارت سیلاب اردیبهشتی؛ این بار در مشهد

بازار داغ لابی‌گری در راهروهای مجلس؛ معامله گران از نبویان تا قالیباف و دورخیز ذوالنوری برای هیات رئیسه

قیمت جدید گوشت گوسفندی امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول

یک پیش‌بینی از بازار طلا در هفته آینده

ادامه زمزمه‌های مخالفت با تعطیلی شنبه‌ها

طرح نور و ماجرای حجاب سیاسی یا حجاب شرعی؛ مخالفان و موافقان گشت ارشاد چه کسانی هستند؟

فیلم/لحظه وحشتناک قتل یک مرد وسط خیابان بعد از درگیری در مسابقه بیلیارد

پازل گمشده سیاست ارزی در بازار آزاد

آخرین وضعیت قیمت دام زنده در بازار

اولین فیلم از مراسم ازدواج شیدا خلیق با کیوان ساکت‌اف با حضور سلبریتی‌ها

جزییات جدید درباره تعطیلی شنبه‌ها

دلار به افت قیمت ادامه داد

فروش ناگهانی خودروی برقی!

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

همه شعار‌های تازه دولت در دومین سفر استانی سیدابراهیم رئیسی به مازندران؛ از خودکفایی برنج تا وعده استان جدید

پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

چرا بورس برای بازگشت به تعادل تعلل می‌کند؟

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ + جدول

قیمت ماشین های لکسوس در بازار + جدول

قیمت انواع لپ تاپ دل + جدول

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

وضعیت آلودگی هوای تهران در ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز