تاریخ انتشار: ۲۰:۴۳ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۱ نظر

افزایش قیمت‌های اسنپ با حذف گزینه عجله دارم

حذف گزینه «عجله دارم» قیمت‌ها را با عجله‌ای بیش‌تر از پیش بالا برد.

اسنپ

اقتصاد۲۴- مدتیست که وجود گزینه «عجله دارم» در اپلیکیشن‌های مسافربری، جنجال‌ساز شده‌است. در واقع با این گزینه «اسنپ» و «تپسی» امکانی را در اختیار مسافران قرار داده‌اند که مبلغ کرایه را بالاتر می‌برد و اینگونه انگیزه راننده برای پذیرش سفر بیش‌تر می‌شود، اما سازمان تعزیرات اعلام کرده که این کار مصداق بارز گران‌فروشی است.

اسنپ می‌گیرم و بعد از آن سراغ تپسی می‌روم، هیچ عجله‌ای ندارم، اما از آنجایی که پیش‌تر این سفر دیر تأیید شده‌بود، درخواستم را در هر دو تاکسی اینترنتی ثبت می‌کنم تا شانس بیشتری داشته‌باشم. «در حال جست‌وجوی راننده»؛ این عبارتی است که روی هر دو اپلیکیشن نمایش داده می‌شود و باید منتظر بمانم. دقایقی بعد، اما پیام می‌آید که «راننده‌ای پیدا نشد» برای همین چندبار دیگر درخواست سفر را تکرار می‌کنم.

نگاهی به ساعت می‌اندازم و می‌بینم حدود نیم ساعت است که درخواست تاکسی اینترنتی می‌دهم، اما هیچ راننده‌ای پیدا نشده‌است. حالا دیگر دیرم شده و برای همین به ناچار از گزینه «عجله دارم» استفاده می‌کنم؛ گزینه‌ای که قیمت سفر را افزایش می‌دهد و همین، نظر راننده را جلب می‌کند و باعث می‌شود که او درخواست سفر را تأیید کند.

آن وقت است که می‌فهمم عجله داشتن یا نداشتن من، تأثیری در تأیید سفر نداشته و اصلاً این گزینه برای تعیین نرخ بالاتر است تا راننده آن را تأیید کند. حالا کاربران می‌گویند بعد از حذف «عجله دارم» قیمت‌ها بالاتر رفته، یعنی در حد همان عجله دارم و حتا بیش‌تر!

مدتی است که وجود گزینه «عجله دارم» در اپلیکیشن‌های مسافربری، جنجال‌ساز شده‌است. در واقع با این گزینه «اسنپ» و «تپسی» امکانی را در اختیار مسافران قرار داده‌اند که مبلغ کرایه را بالاتر می‌برد و اینگونه انگیزه راننده برای پذیرش سفر بیشتر می‌شود، اما سازمان تعزیرات اعلام کرده که این کار مصداق بارز گرانفروشی است، چراکه وقتی نرخ کرایه مسیر از پیش تصویب‌شده، شرکت‌های تاکسی اینترنتی باید طبق آن از مسافر کرایه دریافت کنند و نه بیشتر؛ بنابراین کسانی که گزینه «عجله دارم»‌را گذاشتند به نوعی دارند قانون را دور می‌زنند؛ اقدامی که البته با این توجیه روبه‌رو شده که این گزینه کاملاً انتخابی است و هیچ اجباری در آن به مسافر تحمیل نمی‌شود، در صورتی که واضح است وقتی مسافر می‌بیند هیچ راننده‌ای درخواستش را قبول نمی‌کند، ناچار است گزینه «عجله دارم» را بزند تا بتواند به مقصد برسد؛ یعنی سفری گران‌تر را تجربه کند، اما با همان خودرو، همان راننده و همان شرایطی که چند لحظه قبل ارزان‌تر نرخ‌گذاری شده‌بود.

اختلاف‌نظر سازمان تعزیرات و وزارت اقتصاد

ماه گذشته بود که سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد گزینه «عجله دارم» گران‌فروشی و تخلف است و باید از تاکسی‌های اینترنتی حذف شود. این موضوع ابتدا تذکری به سخنگوی سازمان تعزیرات به مسئولان تاکسی‌های اینترنتی بود و آن‌ها را تهدید به برخورد جدی در صورت عدم حذف این گزینه کرده‌بود. تقریباً یک هفته بعد از طرح این تذکر، امیر سیاح، رئیس مرکز بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد از این اظهارنظر انتقاد و اعلام کرد «عجله دارم» تخلف نیست و در تاکسی‌های اینترنتی باقی می‌ماند. با توجه به واکنش وزارت اقتصاد نسبت به این موضوع، تصور می‌شد این ماجرا خاتمه پیدا کرده‌باشد، اما روز سه‌شنبه احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، در نشست خبری خود بار دیگر به این موضوع پرداخت و خطاب به تاکسی‌های اینترنتی گفت: «خودتان گزینه عجله دارم را جمع کنید.» رئیس سازمان تعزیرات هم وجود این گزینه در تپسی و اسنپ را مصداق گران‌فروشی دانست و در ادامه نیز اعلام کرد: «تخلف اسنپ در رابطه گزینه عجله دارم از آن مقولاتی بود که هیچ‌کدام از دستگاه‌هایی که مسئولیت و مأموریت نظارت در بازار و حمایت از حقوق مردم را دارند، ورود نکردند و ما رأساً خودمان ورود کردیم.»

اصانلو در ادامه نیز اعلام کرده که در حال حاضر پرونده تخلف اسنپ در مرحله تحقیقات مقدماتی است. رئیس سازمان تعزیرات حکومتی همچنین تاکسی‌های اینترنتی را به نوعی تهدید کرد و گفت: «اگر خود شرکت‌ها این گزینه را حذف نکنند، پرونده‌های مربوطه تا صدور حکم پیگیری می‌شود.» به نظر می‌رسد موضوع «عجله دارم» محل اختلاف سازمان تعزیرات و وزارت اقتصاد شده باشد.

تاکسی اینترنتی معروف جهان هم عجله دارد؟

بدون شک فعالیت تاکسی‌های اینترنتی یکی از بهترین کار‌هایی بود که می‌توانست زندگی‌های امروزی را تحت‌تأثیر قرار دهد. نداشتن زمان کافی و دور بودن ایستگاه‌های تاکسی، عمده دلایل به وجود آمدن تاکسی‌های اینترنتی بود، چراکه پیش از آن باید صد‌ها متر برای رسیدن به مسیر تردد تاکسی‌ها پیاده می‌رفتیم و ده‌ها بار برای گرفتن تاکسی مورد نظر تلاش می‌کردیم تا بلکه یکی از آن‌ها با قیمت توافقی که هم مسافر از آن راضی باشد و هم راننده، سفر را قبول کند، اما پس از اینکه این شرکت‌های اینترنتی به بخش جدا نشدنی از زندگی روزمره بسیاری از افراد تبدیل شدند تعیین نرخ کرایه در آن دستخوش تغییراتی شد؛ مثلاً به روز شدن نرم‌افزار این تاکسی‌ها و اضافه‌شدن گزینه «عجله دارم» که موجب افزایش هزینه سفر می‌شود، یکی از آنهاست که حاشیه‌ساز شده‌است، اما آیا شرکت‌های معروف تاکسی اینترنتی که در دنیا مشغول به کار هستند، چنین گزینه‌ای را برای مسافرانشان در نظر گرفته‌اند؟ «اوبر»، بزرگ‌ترین شرکت تاکسی اینترنتی دنیا، سال ۲۰۰۹ تأسیس شد.

سرویس اوبر در ۶۶ کشور و ۵۷۳ شهر که بیشتر آن‌ها اروپایی و امریکایی هستند، استفاده می‌شود. با توجه به آمار سال ۲۰۱۸ این شرکت، میانگین انتظار مسافران در این سال کمتر از پنج دقیقه بوده‌است. یکی از رانندگان تاکسی اینترنتی اوبر در انگلیس به «مهر» درباره گزینه‌ای به عنوان «عجله دارم» گفته که نه‌تن‌ها شرکت‌های تاکسی اینترنتی در خارج از ایران چنین گزینه‌ای را ندارند، بلکه رانندگان این شرکت‌ها موظفند در کمتر از پنج دقیقه خود را به مسافر برسانند؛ در غیر این صورت جریمه نقدی می‌شوند!

به عقل و شعور مردم احترام بگذارید

گزینه «عجله دارم» موجی از انتقادات را از سوی مسافران تاکسی‌های اینترنتی به راه انداخته‌است، مخاطبان اسنپ و تپسی، افزایش قیمت در تاکسی‌های اینترنتی بدون هیچ خدمات بیشتری را بی‌انصافی می‌دانند. از طرفی برخی از آن‌ها می‌گویند که تعداد زیادی از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی شرطی شده‌اند؛ یعنی معمولاً تا زمانی که مسافر گزینه عجله دارم را فعال نکند و تن به افزایش قیمت ندهند، راننده‌ای سفر او را قبول نمی‌کند.

یکی از مسافران تاکسی اینترنتی نوشته: «خیلی وقته به این نتیجه رسیدم راننده‌ها تا عجله دارم رو نزنی قبول نمی‌کنن، وای به حالی روزی که یه کمی هم ترافیک باشه یا بارون بیاد، به نظر من که خیلی گزینه مسخره‌ایه و فقط به نفع راننده و شرکت‌هاست نه ما. این بی‌انصافیه که همون خودرویی که ۱۰ دقیقه پیش با قیمت ارزون‌تر باید سفر رو تأیید می‌کرد، با قیمت بیشتری قبول می‌کنه که مسافر رو به مقصد برسونه.»

همچنین شخص دیگری این مسئله را طور دیگری نقد کرد: «۵۰ تا ماشین اطراف هستن، اما هیچ‌کدوم درخواست را قبول نمی‌کنن تا گزینه عجله دارم را می‌زنم همه باهم قبول می‌کنن!»

مسافر دیگری هم نوشت: «متأسفانه اکثر رانندگان اینترنتی خودشون رو حق میدونن و بهانه گرانی لوازم یدکی و ترافیک و نصرفیدن رو میارن. تازه منت هم سر مسافر میزارن. دوستان سعی کنید به خاطر یه بخاری و کولر و موزیک قشنگ، امتیاز بالا ندید، فقط کیفیت، ادب و امنیت مهمه.»

شخص دیگری نیز اینگونه واکنش نشان داد: «اسنپ جان بهتر نیست به جای اینکه مجبورمون کنی گزینه عجله دارم رو با چندده‌درصد قیمت بالاتر انتخاب کنیم، خودت بگی قیمت‌ها افزایش پیدا کرده؟ به عقل و شعور مردم احترام بگذارید!»

رانندگان می‌خواهند مسافران عجله کنند

در این کشمکش‌های پیش آمده، اما عمده رانندگان تاکسی‌های اینترنتی مایلند مسافران همیشه عجله داشته‌باشند، چراکه آن‌ها معتقدند قیمت و تعرفه کرایه‌ها نسبت به میزان تورم افزایش نمی‌یابد و درآمد آن‌ها به هیچ عنوان با دخل و خرج سرپرست خانوار‌ها نمی‌خواند. آن‌ها می‌گویند که حتی با انتخاب گزینه «عجله دارم» توسط مسافر باز هم مبلغ دریافتی تاکسی اینترنتی به صرفه نیست؛ به ویژه آنکه بین ۱۵ تا ۲۰ درصد آن به عنوان کمیسیون توسط شرکت از آن‌ها کسر می‌شود.

یکی از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در این رابطه نوشته: «اگه راننده براش قیمت سفر عادی به صرفه باشه، مگه مریضه قبول نکنه؟ شما‌ها که گزینه «عجله دارم» رو نقد می‌کنید اصلاً تو عمرتون راننده اسنپ بودید؟ تا حالا موقع بردن مسافر جریمه شدید یا تصادف کردید؟»

راننده دیگری هم که از شغلی که دارد، راضی نیست، نوشت: «کرایه‌ها واقعاً مفته، امثال بنده هم اگر مجبور نبودیم هیچ‌وقت این کار را انتخاب نمی‌کردیم، شما هم اگر دو بار هم گزینه عجله دارم رو بزنی باز هم نسبت به تاکسی دربستی با قیمت بهتری داری سفر میکنی. ضمناً اگر کرایه نصرفه و هیچ راننده‌ای سفر رو قبول نکنه باید چند برابر همین پول به تاکسی‌های زرد و سبز بدید.»

یکی دیگر از رانندگان هم نسبت به اینکه اطلاعی از انتخاب گزینه عجله دارم، از سوی مسافر ندارد، توضیح داد: «گزینه عجله دارم فقط مختص مسافر عزیز است و راننده هیچ خبری ازش نداره. فقط اینکه وقتی این گزینه رو میزنی، سفر شما به نزدیک‌ترین ماشین‌ها ارسال میشه و کسایی که در دو الی سه دقیقه‌ای لوکیشن هستن سفر رو می‌گیرن و به سمت مبدأ تعیین شده میرن.»

راننده دیگری نوشت‌: «شما فکر کردی من حال می‌کنم بیام بشم راننده خصوصی شما اون هم با افزایش قیمت لاستیک و لوازم یدکی و...»


بیشتر بخوانید:  اسنپ گزینه «عجله دارم» را حذف کرد


واکنش اسنپ و تپسی چه بود؟

روز پنج‌شنبه اسنپ گزینه «عجله دارم» را از اپلیکیشن خود حذف کرد. روابط عمومی این تاکسی اینترنتی توضیحاتی را در این رابطه در اختیار «جوان» قرار داده‌است. در بخشی از این توضیحات آمده‌است: «با وجود داشتن استدلال‌های حقوقی و تجاری در دفاع از گزینه «عجله دارم»، بنابر دستور مقامات ذی‌صلاح، این خدمت را از اپلیکیشن خود حذف کرد. گاهی در ساعات اوج ترافیک، کم بودن تعداد کاربران راننده و بالا بودن تعداد درخواست‌های سفر در یک محدوده موجب طولانی‌شدن زمان پذیرش درخواست سفر می‌شود.

گزینه «عجله دارم» راهکاری است که کاربران مسافر از طریق آن می‌توانند شانس پذیرفته‌شدن درخواست‌شان را افزایش دهند و زودتر به مقصد برسند. با انتخاب این گزینه، قیمت جدیدی برای سفر محاسبه می‌شود که بر اساس الگوریتم‌های تنظیم‌شده توسط واحد تجاری اسنپ تعیین شده‌است.»

در بخش دیگری از این توضیحات آمده‌است: «گزینه «عجله دارم» با توجه به نیاز و درخواست کاربران ایجاد شد تا کاربر مسافر در صورت تمایل در ازای پرداخت اضافه، درخواست خود را سریع‌تر به سفر تبدیل کند. عنوان گران‌فروشی تعریف قانونی دارد؛ باور ما بر این است که با ایجاد شناخت و آگاهی کامل از ماهیت این گزینه دیگر چنین نسبتی به آن داده نخواهد شد. درصد خیلی کمی از سفر‌های اسنپ با گزینه «عجله دارم» انجام می‌شود.

از سوی دیگر، کاربر راننده متوجه نمی‌شود که کاربر مسافر گزینه «عجله دارم» را انتخاب کرده‌است. در حقیقت کاربر مسافر با انتخاب گزینه «عجله دارم» زمان پذیرش درخواست سفر خود را مدیریت می‌کند.»، اما آیا این گزینه برای همیشه از اسنپ حذف شده‌است؟ روابط عمومی اسنپ در این رابطه گفته‌است: «به رغم حذف «عجله دارم»، به واسطه‌کاربردی بودن و نفع این گزینه برای هر دو گروه کاربران، همچنان از طریق مذاکرات، جلسات و گفتگو‌ها به دنبال اثبات کارکرد این گزینه به دستگاه‌های مربوطه هستیم.»

«تپسی»، اما تاکنون هیچ واکنشی نسبت به این ماجرا نشان نداده‌است. این شرکت چندی پیش در پایگاه اطلاع‌رسانی خود در رابطه با افزایش قیمت بابت «عجله دارم» کاربران نوشت: «عجله ندارم؛ ارزان‌تر سفر می‌کنم!» در این قابلیت، مسافر پس از انتخاب مبدأ و مقصد، سه گزینه در ارتباط با سفر خود خواهد دید.

اول، گزینه «عادی» است که در صورت انتخاب آن، رسیدن سفیر به مبدأ و هزینه سفر همچون روال سابق تپسی محاسبه خواهد شد. دوم؛ گزینه «عجله ندارم» است که در صورت انتخاب این گزینه، ممکن است زمان انتظار مسافر برای پیدا شدن سفیر تا پنج دقیقه طول بکشد. هزینه این سفر‌ها ۱۵ درصد کمتر از سفر‌های عادی محاسبه می‌شود. گزینه سوم «عجله دارم» است که در صورت انتخاب آن، هزینه سفر افزایش می‌یابد و سفیر در مدت زمان کمتری نسبت به حالت عادی به مبدأ شما خواهد رسید.»

در این بین، اما سؤالات دیگری نیز وجود دارد، اینکه چند درصد از سفر‌ها با نرخ «عجله دارم» انجام می‌شود؟ این افزایش نرخ با چه مجوزی انجام شد و درصد آن چگونه تعیین شده‌است؟ این‌ها سؤالاتی است که تا این لحظه «اسنپ» و «تپسی» بدان پاسخ نداده‌اند.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
کامران نجفی
0
2
شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
این تجربه تون خنده داره، همه ازین سرویسا استفاده کردیم. حرف شما که میگین راننده نیم ساعت مثل عقاب پشت گوشی نشسته تا شما ۳۰ ۴۰ تومن هزینه سفرتونو بالا ببرید یعنی بالای ۵۰ پیام رو رد کرده (تو نیم ساعت حدود ۱۰۰ و خوردی درخواست سفر میاد ) و ۵۰ تا یعنی به عنوان جریمه دیگه درخواست نمیگیری تا ۱۰ دقیقه، و بازم تکرار کنی یا حتی سفری را انتخاب و بلافاصله لغو کنی سیستم دیگه بهت اون روز سفر نمیده یا جریمه نقدی میشی. اینو در نظر داشته باشید ۱۵، ۲۰ درصد کمیسیون سفر تو جیب شرکته و شما کل اون پولو به راننده نمیدین. پس اگه زورتون میاد برای تلف کردن سه برابر بیشتر از حد معمول وقت یک فرد توی ترافیکی که اصلا مشخص نیست چقدر وقت گیر است و عموما از یک ربع تا نیم ساعت بیشتر از زمان نشان داده شده اپلیکیشن است یا شرایطی مثل قبول رانندگی در موقعیت های خطرناکی مثل برف تو معابری که لغزنده است و شن ریزی نمی شوند که خودتون حتی ماشینیتونو بیرون نمیارید، ۳۰ ۴۰ تومن ضرب در ۲۰ درصد اضافه پرداخت کنید، یا پیاده یا از امکان جدید اسنپ یعنی سفر با ۲ نفر غریبه دیگه که مقصد یکسان دارن استفاده کنید. هیچ راننده ای منتظر سفر شما برای بیشتر شدن هزینه تون نمیمونه و صرفا میسنجه آیا اون سفر براش از نظر زمان و هزینه میصرفه یا نه.
رضا
0
14
شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
بعنوان راننده اسنپ میتونم بگم گزینه های دیگه ای برای رسیدن بمقصدتون هست ،آژانسها،تاکسی زرد و بی آر تی،ومترو،مسافرکشای شخصی،میتونید استفاده کنید ،مگه اسلحه رو سرتون گذاشتن ک عجله دارم رو بزنید،خیلی راحت از برنامه خارج شو برو سراغ بقیه گزینه ها،از وقتی اسنپ اومده دربست سوار شدن از ذهن مردم فراموش شده،و هیچ افزایش قیمتی در اسنپ نیست و بنده کلن از اسنپ ناامید شدم ک کار نمیکنم،من اگه اسنپ رو انتخاب کردم بخاطر امنیت بود وگرنه بیرون بهتر کار میکردم ،و دو روز رو بیرون کار میکنم،بهمین راحتی وناشکری مردم اسنپ و تپسی از بین میره ، حالا برو دو ساعت سر چارراه چونه بزن و گرونتر از اسنپ سفر کن
امیر
0
19
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
من به عنوان راننده تاکسی اینترنتی خالی میرم اما کرایه پایین نمیبرم ..کافیه قیمت پایین بیاد بعد تمام مسافرها شک نکنید بی ماشین خواهند موند ...مثل من ها تصمیم جدی گرفتن که مفت بری نکنن چون دیگه راهی جز خاموشی اپلکیشن با این قطعات گران نداریم
منصور
0
15
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
یه خدمات مفتی در اختیار دارید قدرشو نمیدونید حلا پیاده راه برید برا سلامتیتون خوبه
محسن
0
12
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
ناراحت هستین نرم افزار رو پاک کنید خیال همه رو راحت کنید.راننده گی تو ایران باید شوماخر باشی وقتی از کار راننده گی هیچی خبر ندارین به یع گزینه گیر ندین یه سال سهمیه بنزین رو واریز نکردن نه بیمه ای نه کمک خرجی نه وامی .وجدانی اگه بازار کار خوب نصف همین راننده ها اصلا نصب نمیکردن اسنپ و تپ سی رو پس حرف مفت نزنن...
Ali
0
14
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
مردم ما جزو ناشکری چیزی بلد نیستن . بخدا اونای که میان اسنپ تپسی از سر ناچاری بیکاری وگرنه هیچکس حاضر نیست بخاطر روزی ۳۰۰ چهارصدتومن که اونم بالای مصف ش میشه هزینه های ماشینت کار کنه .کاش تو گزینه های اسنپ تپسی گزینه ی هم بود که وقتی مسافر درب خودری رانند ی بیچاره بقصد آسیب زدن محکم میبست جزیمه میکرد .اگه راست میگن ی روز خودشون بیان اسنپ تپسی کار کنند ببین اصلا اون ی روز کار میکنند
راننده
0
12
شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
بابل کرایه اسنپ خیلی پائینه شهری که مت زندگی میکنم کوچیکه مسیر های مرکز شهر کورسی ۶۰۰۰هزارتومانه مسافر باید یه مسافتی طی کنه تا بیاد سر ایستگاه تاکسی بعد بغل دست دونفر دیگه بنشینه ولی اسنپ کرایه دونفر را از مسافر میگیره درخونه سوار میکنه بعد در منزل یا هرکجا که مقصد باشه پیاده میکنه (مثل یه خانزاده)
حسام
0
7
شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
خیلی برام جالبه اکثر خبرگزاری ها اومدن مدتی هست دارن درمورد حذف گزینه عجله دارم گرانی کرایه صحبت می کنن . برادر کاش یه بارم جرات داشتین با چهارتا راننده میرفتین حضوری صحبت می کردین بنده راننده آژانسم کرایه ای که داریم میگیریم با اینکه زیاد خوب نیست بازم مگتظر نرخ جدیدیم چون کمرمون داره زیر بار مخارج لهه میشه . اسنپ هم دوسالی میشه نصب کردم سر جمع ۳۰ تا سرویس نرفتم جز در مواقعی که کرایش خیلی بالا بود . می دونی چرا . چون باید فکر ماشینم و قرض بدهکاریامون باشیم . شما هم اگه ناراحتی اسنپ نگیر آژانس نگیر پولاتو پس انداز کن برو یه یه پراید مدل ۸۹ بکیر ۲۰۰ میلیون که تازه قتی خرید باید یه ۴۰ میلیون خرجش کنی بشه باهاش رانندگی کرد اونوقت بیا از کرایه ها بنال . آره دایی . راننده اسنپ هایی رو دیدم یا رو یه مدت با نرخ کم کار کرد وقتی درگیر تعمییرگاه جاهایی دیگه شد و نرخ اومد دستش دیگه اسنپ روشن نکرد حتی اآژانسم نرفت
میثم عباسی
0
5
چهارشنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
بنده راننده اسنپ هستم
بخدا که این کرایه هایی که اینها مینالن زیاده ۱۰۰ در صد وسیله ندارن اگه روزی ۱تومن در ۱۲ الی ۱۳ ساعت روز کار کنیم که محاله ۱۵ درصد میشه حق اسنپ میمونه ۸۵۰ تومن در روز بعد کسی که روزی ۱۳ ساعت رانندگی کنه تو یک ماه باید یک هفته استراحت کنه نه بیشتر به خاطر خودش بخاطر این که ماشین از هم میپاشه درآمد ماهانه میشه ۱۹۵۰۰ بدون خرج کرد ماشین و سوخت و جریمه و تصادف و بیمه ماشین و ووووو روزی یک باک بنزین بزنی لیتری ۳تومن میشه ۱۲۰ تومن بنا به ۲۳ روز کار کرد حساب میکنم و ماهی یک روغن و فیلتر جات لااقل ۳۵۰۰ که میشه میمونه ۱۶ تومن، برجی میانگین حداقل جریمه و خرابی و لوازم مصرفی ماشین که خیلی کم گفتم ۱ تومن ۱۵ تومن باقی مانده نه بیمه داره نه بازنشستگی داره و نه خیلی چیزای دیگه تو سال که دوازده ماهه یک تصادف جزعی همه ی راننده های مسافر کش دارن افت ماشین لااقل ۱۵ تومن پنج تومن بیمه ماشین بقیه چیز ها هم هیچی ۲۰ تومن میشه بعد درآمد ۱۲ ماه ۱۸۰ میلیون میشه در سال ۲۰ میلیون کم کنیم میمونه ۱۶۰ میلیون اینو تقسیم ۱۲ کنیم میشه برجی ۱۳ تومن بعد مسافری که ناراحتی من همه چیز رو حداقل حساب کردم میری یهو میخوری به چاله یا سرعت گیر بعد میری جلوبندی دو تومن یک جا میدی هیچ کاری هم انجام نمیده یک مسیر ۲۰ دقیقه ای رو باید ۲ ساعت تو ترافیک ترمز کلاچ بگیری که رد میدی دیگه اونم برا ۳۰ یا ۴۰هزار تومن که شما میگید خیلی زیاده شما هم حق دارید آره پول کمه چون بی ارزشه اما خودتون میرید سرکار درآمد کارگری رو حساب کنم با ۱۲ساعت کار در روز حقوق زیر ۱۵ تومن نداریم حق اولاد و حق مسکن و و بیمه تامین اجتماعی و و خیلی مزایای دیگه همشو حساب کنیم تو سال ۴۰۳ بالای ۲۰ تومن میشه با دوتا حق اولاد و حق بیمه خب من بابای راننده دوتا بچه دارم نه حق اولاد میگیرم نه حق مسکن میگیرم نه عیدی پاداش نه سنوات دارم نه بیمه دارم نه بن خرید دارم هنوز بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ماشین خریدم هزینه کردم سرمایه گذاشتم سود همین پول بانکی حساب کنید میشه برجی ۵ الی ۶ میلیون خودتون که یک کارگر ساده باشید درآمد شما نزدیک دو برابر راننده اسنپ میشه خودتون رو قاضی کنید لطفاً یه خواهش هم از اسنپ عزیز فقط یکم درصد تون رو کم کنید ۱۵ درصد خیلیه بخدا ۱۲ درصد بشه عالیه درک کنید راننده هارو لطفاً
ممنون از همگی?
اسدی
0
3
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
سلام مشکل مسافران چیه بالفرض شما یک مسافت ۳۰ کیلومتری را قرار است به مبلغ صدهزار تومان بروید زمان رسیدن شما هم حدود یک ساعت باشد مسافر عزیز ۱۵ هزار تومان کمیسیون کم کن میشه ۸۵ تومان حدود ۴لیتر بنزین کم کن میشه ۷۳ هزار تومان یک ساعت ماشین روشن بوده اصطحلاک موتور لاستیک کلاج ترمز لنت و..حداقل ۴۰هزار تومان میشه کلا حدود سی هزار تومان تویی یک ساعت راننده کار کرده تا
سهیل
0
2
سه‌شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
راننده جز مردم حساب نمیشه ؟؟ ابله.کسی ک کار می‌کنه آدم نیست ؟؟بیشعور. به شعور کسی ک درست و با وجدان کار می‌کنه احترام بزاریم .احمق.مردم غیر مردم نداره.همه انسانن
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ سوغاتی‌های مسعود پزشکیان از نیویورک

عکس/خودکار‌های اهدایی گران قیمت پزشکیان در نیویورک صحت دارد؟

عکس/سند رد صلاحیت دکتر مرتضی مطهری از تدریس در دانشگاه تهران

عکس/ شهادت یک فرمانده حزب الله در حمله هوایی اسرائیل

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/بازدید محمدرضا شاه از ایران ناسیونال

عکس/مراحل ساخت پارک لاله تهران ۶۰ سال پیش

عکس/خوشگذرانی مردم در میدان آزادی سال ۱۳۵۳

عکس/تغییر چهره اوشین بعد از ۴۱ سال و در ۷۰ سالگی

عکس/محمد جواد ظریف در راه بازگشت از نیویورک

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

زیباترین مخلوق خدا از نظر پیامبر

ادعای عجیب رویترز: حسن نصرالله به شدت مجروح شده است، اما به طرز شگفت انگیزی زنده مانده است!

شهادت سردار نیلفر وشان در حمله امروز اسرائیل به بیروت

فرانس پرس: سید حسن نصرالله زنده است

سخنگوی ارتش اسرائیل: حمله بسیار دقیق بود

خبر فوری سعید جلیلی در تلویزیون درباره ترور نصرالله

فیلم/مجری شبکه سه:شک نکنید اهداف بعدی می‌تواند در تهران باشد

عکس/دختر حسن نصرالله کشته شد

فیلم/اعلام شهادت حسن نصرالله از بلندگوی یک مسجد

معاون آماد و پشتیبانی نیروی انتظامی در شهرستان سیب و سوران ترور شد

واکنش کیهان به خبر ترور سیدحسن نصرالله

با این رژیم غذایی بیشتر عمر کنید

سردار قاآنی در سلامت کامل است

بلینکن: شرایط کنونی در خاورمیانه و جهان خطرناک است

با حق مسکن ۹۰۰ هزار تومانی کارگران کجا خانه اجاره کنند؟!/ کارگران اجاره نشین، حتی اطراف تهران هم خانه پیدا نمی‌کنند

علی لاریجانی: اسرائیل دارد از خطوط قرمز ایران عبور می‌کند

سفر نخست‌وزیر لبنان به نیویورک نیمه کاره ماند

بایدن: آمریکا اطلاعی از حمله اسرائیل به بیروت نداشت

پیام رئیس جمهور پزشکیان درپی حملات اخیر رژیم صهیونیستی در ضاحیه بیروت

تابناک: احتمال شهادت یکی از فرماندهان نیروی قدس سپاه در حمله اسرائیل

پایان راه تولید کوکاکولا در ایران

تصاویر آخرالزمانی از ویرانی‌های حمله بزرگ اسرائیل

واکنش نتانیاهو به احتمال ترور نصرالله: صبر کنید

وزیر کار: یک میلیارد تومان به خانواده جان‌باختگان معدن طبس پرداخت خواهد شد

تصاویری دلخراش از حمله اسرائیل به یک خانه مسکونی

واکنش سفارت ایران در بیروت به بمباران ضاحیه

عکس/بازگشت استاد اخراج شده به دانشگاه

رویترز: هاشم صفی الدین زنده است

تحریم‌های جدید واشنگتن علیه هفت ایرانی

تصویری که تایمز اسرائیل از لحظه چراغ سبز نتانیاهو از هتل برای حمله بیروت منتشر کرد

تراکتور صدر را از سپاهان گرفت، ملوان در کورس

تصویری از محل نفوذ بمب‌های اسرائیل در بیروت

العربیه: ترور حسن نصرالله ناموفق بوده است

اسرائیل: مقر مرکزی حزب‌الله در قلب ضاحیه جنوبی بیروت را بمباران کردیم

تسلیت پرسپولیسی‌ها به استقلال

تعطیلی سه بوستان مهم در تهران

ماجرای توزیع ۶۰ تن گوشت مشکل‌دار در بازار!

هلدینگی‌ها استقلال را به روز سیاه نشاندند

تلاش‌های مخفیانه جنیفر لوپز برای بازگشت به بن افلک

علت مرگ رپر مشهور اعلام شد

فیلم/جملات احساسی سوسن پرور پس از دریافت تندیس «جوکر»

فیلم/هو کردن نتانیاهو در سازمان ملل

پیش بینی بورس فردا شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

پیش بینی قیمت دلار فردا شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

نتانیاهو: جایی در ایران نیست که دست ما به آن نرسد

ستاره سینما درگذشت

فرح اصولی: نقاشی من کجاست؟

حدود یک سوم کودکان و نوجوانان جهان به نزدیک بینی دچارند

ظریف: حماس از ابتدا هم با آتش‌بس موافق بوده

امام جمعه شیراز: عدم رعایت تقوا فرد را منافق به کشور می‌کند