اقتصاد ۲۴ - پلاگین هیبریدی جایگزین مناسبی برای خریدارانی است که آماده جهش به سمت یک خودروی الکتریکی خالص نیستند. هیوندای توسان پلاگین هیبریدی بخشی از صنعت رو به رشد شاسی بلندهای کامپکت پلاگین هیبریدی است که شامل تویوتا راو ۴ پرایم، دوج هورنت R/T، فورد اسکیپ پلاگین هیبریدی و کیا اسپورتیج پلاگین هیبریدی است. برای مدل سال ۲۰۲۴، هیوندای چند به روز رسانی قابل توجه برای این شاسی بلند ارائه کرده است.
این هیوندای توسان ۲۰۲۴ در میان شاسیبلندهای جمع و جور پیشرو قرار میگیرد. اگرچه یک مدل هیبریدی نیز از این خودرو وجود دارد، اما توسان غیرهیبریدی از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و هر دو چرخ محرک جلو یا چهار چرخ نیرو میگیرد. در حالی که توسان، علاقهمندان به رانندگی را که به دنبال هندلینگ لذتبخش یا سرعت هیجانانگیز هستند ارضا نمیکند، اما یک سواری شیک ارائه میدهد که اکثر خریداران شاسیبلند را راضی میکند.
تیم طراحی هیوندای توسط سانگ یاپ لی رهبری میشود و اگر نام او را نمیدانید، مطمئناً طرحهای او را میشناسید. لی مستقیماً روی C۶ Corvette، نسل پنجم شورلت کامارو و بنتلی بنتایگا کار کرد. او همچنین کسی است که در پشت خودروی مفهومی خیره کننده هیوندای N Vision ۷۴ قرار دارد، که ما همچنان دعا میکنیم تا به تولید برسد.
برای سال ۲۰۲۴ توسان ویژگیهای ایمنی جدیدی مانند یادآوری کمربند ایمنی برای همه سرنشینان، کیسه هوای جانبی عقب و بازخورد لمسی فرمان را برای هشدار به راننده در مورد هشدارهای سیستمهای کمکی حفظ بین خطوط و سیستمهای نظارت بر نقاط کور به روی میز آورده است. مدلهای مجهز به نورپردازی داخلی در حال حاضر نمایشهای نور را در ۶۴ رنگ مختلف ارائه میدهند. صفحه نمایش لمسی ۱۰.۳ اینچی اکنون در تریمهای SEL Convenience، XRT و Limited استاندارد خواهد بود، در حالی که تریمهای SEL به بالا اکنون دارای کنترل دمای دوگانه خودکار با عملکرد مه زدایی خودکار هستند. تریم N-Line از خط تولید توسان غیرهیبریدی حذف شد، اما دوباره در مدل هیبریدی ظاهر شده است.
Tucson N Line اکنون دارای پیشرانه هیبریدی توربو چهار، کیسه هوای جانبی استاندارد عقب، بازخورد لمسی فرمان برای حفظ خطوط و نظارت بر نقاط کور، تریم SEL دارای نورپردازی محیطی ۶۴ رنگ (بهبود از ۱۰ رنگ)، سیستم اطلاعات سرگرمی صفحه نمایش لمسی ۱۰.۳ اینچی و تریم SEL دارای کنترل آب و هوای خودکار دو منطقهای است.
توسان سال ۲۰۲۴ دارای یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر ۱۸۷ اسب بخاری استاندارد است و با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و جلو یا چهار چرخ متحرک عرضه میشود. توسان هم برای رانندگی در شهر و هم برای مانورهای عبور از بزرگراه، قدرت کافی را ارائه میکند، اما رانندگان مشتاق قدرت بیشتر هستند. در پیست آزمایشی، خودروی تست تمام چرخ متحرک در ۸.۸ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت رسید.
مدلهای هیبریدی قویتر و پلاگین هیبریدی هر دو سریعتر بودند، اما انتظار شتاب سطح اول تویوتا RAV۴ را از هیچ یک از آنها نداشته باشید. در حالی که توسان یک خودروی اسپرت نیست، هندلینگ آن مطمئن است، فرمان آن نسبتاً روان و سواری مطلوب را برای راننده به ارمغان میآورد. آنچه که در مورد رفتار رانندگی توسان بسیار قابل توجه است این است که در هنگام کروز چقدر آرام و ظریف است. این ویژگیها هستند که به این شاسی بلند حس لوکسی میدهند که به ندرت در این کلاس یافت میشود.
بیشتر بخوانید: لذت رانندگی با مرسدس بنز میباخ GLS۶۰۰ مدل ۲۰۲۴ + عکس
اگر یکی از دو گزینه هیبریدی توسان را انتخاب کنید، تنها یک انتخاب موتور در زیر کاپوت وجود دارد. هر توسان گازسوز از یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر خطی غیر توربو با قدرت ۱۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۷۸ پوند بر فوت نیرو میگیرد. یک اتوماتیک هشت سرعته با موتور کار میکند تا نیرو را به چرخهای جلو بفرستد، اگرچه AWD برای اکثر تریمها اختیاری است و برای توسان XRT آفرود استاندارد است.
ارقام قدرت معقول است، اما تا حدی به دلیل وزن زیاد توسان، شتاب بیحالی ۹.۳ ثانیه تا ۶۰ مایل در ساعت برای این بخش قابل توجه نیست. مصرف سوخت نیز بدتر از چیزی است که دارندگان خودروهای هوندا CR-V یا تویوتا راو ۴ تجربه میکنند.
توسان سال ۲۰۲۴ از طراحی ساده، اما مدرن داشبورد با نمایشگر دیجیتالی، شیفتر دکمه ای، و پنل کنترل حساس به لمس برای سیستم کنترل آب و هوا و سرگرمی اطلاعاتی بهره میبرد. شاسی بلند پرچمدار هیوندای پالیسید و سدانهای سوناتا و النترا که اخیراً طراحی شده اند، به نوعی نقطه عطف برای طراحیهای داخلی این شرکت بوده اند و توسان جدید با چیدمان داخلی مدبرانه پر از مواد با کیفیت و ویژگیهای لوکس این روند را ادامه میدهد.
فضای صندلی عقب توسان و فضای بار هر دو بزرگتر از مدل قبلی است و راحتی و کاربردی بیشتری را برای سرنشینان فراهم میکند. در پشت ردیف عقب هیبریدی، ما ۹ چمدان دستی قرار دادیم و ظرفیت چمدان با پشتی صندلیها به ۲۲ چمدان افزایش یافت.
یک صفحه نمایش لمسی استاندارد ۸.۸ اینچی با اپل کارپلی و اندروید اتو در داشبورد ادغام شده است. یک صفحه نمایش ۱۰.۳ اینچی بزرگتر با ناوبری داخلی و ویژگیهایی مانند رادیو ماهوارهای SiriusXM و سیستم استریوی ارتقا یافته Bose وجود دارد. سایر امکانات با فناوری پیشرفته عبارتند از اپلیکیشن کلید دیجیتالی هیوندای برای گوشیهای هوشمند، که ویژگیهای قفل و باز کردن قفل و همچنین گزینهای برای راه اندازی از راه دور را ارائه میدهد.
توسان ۲۰۲۳ از IIHS نشان برتر ایمنی را در سال ۲۰۲۲ کسب کرد، اما نتایج NHTSA کمتر چشمگیر هستند. توسان AWD ۲۰۲۳ تنها یک رتبه بندی ایمنی کلی از آژانس دریافت میکند (اکثر خودروها پنج ستاره کسب میکنند). با این حال، FWD Tucson رتبه پنج ستاره را کسب میکند. ترمز اضطراری خودکار، نظارت بر نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، نوربالای خودکار، کمک حفظ بین خطوط و ترمز اضطراری خودکار همگی استاندارد هستند.
ویژگیهای ایمنی کلیدی عبارتند از:
- ترمز اضطراری خودکار استاندارد با تشخیص عابر پیاده
- هشدار خروج از خط استاندارد با کمک حفظ خطوط
- کروز کنترل تطبیقی در دسترس با کمک مرکز بین خطوط
نتیجه گیری:
هیوندای توسان ۲۰۲۴ از نظر سبک، ارزش، مصرف سوخت، فضای بار و ویژگیهای نوآورانه از رقبای خود متمایز است.