اقتصاد۲۴-محمد خلج معتقد است که کاربران راننده تاکسیهای اینترنتی -مانند رانندگان تاکسیرانی- متصدی حملونقل محسوب میشوند و بر اساس قانون مشمول دریافت امتیازهای این حوزه هستند. دریافت سهمیه سوخت بخش حملونقل عمومی از جمله این امتیازها بوده و این سهمیه باید بر اساس میزان پیمایشی که کاربران راننده در ناوگان تاکسیهای اینترنتی دارند به آنها تعلق بگیرد.
تصمیمات اخیر در رابطه با جمعآوری کارتهای سوخت بهشدت مشکلساز خواهد شد.
عدم بهرهمندی رانندگان تاکسیهای اینترنتی از سهمیه سوخت در کنار مشکلات سوختگیری در جایگاههای سوخت تبعات زیادی به حملونقل درونشهری تحمیل میکند. به دلیل مشکلات مذکور، تمایل به فعالیت در کاربران راننده به شدت کاهش پیدا میکند و این موضوع اثر منفی بر توازن عرضه و تقاضا و همچنین قیمت تمامشدهی سفر میگذارد