تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

۲۰ نکته درباره حواشی سریال هفت سر اژد‌ها

دلیل اعتراض حسن شماعی‌زاده به سریال سیاسی تلویزیون ایران چه بود و چرا ساخت سریال ابوالقاسم طالبی چهار سال زمان برد

۲۰ نکته درباره حواشی سریال هفت سر اژد‌ها

اقتصاد۲۴- سریال هفت سر اژد‌ها پس از ۵۲ شب حضور در کنداکتور شبکه سه، جای خود را به سریال بدل واگذار کرد. به گزارش فرارو؛ هفت سر اژد‌ها ته مایه معمایی- پلیسی دارد، اما با استفاده از کنایه‌های سیاسی تلاش کرد حداقل توجه یک جریان سیاسی را به خود جلب کند. حسن شماعی‌زاده، جامعه پرستاران و حتی پلیس به سریال هفت سر اژد‌ها انتقاد کرده اند و از این طرف ابوالقاسم طالبی، تقریبا چهار سال برای ساخت سریال وقت گذاشت که بخشی از آن به ماجرا‌های عجیب پرونده قتل برای پدرخوانده حمید صفت مربوط می‌شود.

۱ سریال هفت سر اژد‌ها به نویسندگی و کارگردانی ابوالقاسم طالبی از ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ روی آنتن شبکه سه رفت و قسمت ۵۲ به عنوان قسمت آخر روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ پخش شد. طول هر قسمت سریال هفت سر اژد‌ها ۴۵ دقیقه است.

۲ ابوالقاسم طالبی همزمان در سریال هفت سر اژد‌ها وظیفه نویسندگی فیلمنامه، طراحی صحنه، تهیه‌کنندگی و کارگردانی را بر عهده داشته و قبل سریال هفت سر اژدها، دو سریال بازگشت پرستو‌ها و به کجا چنین شتابان را ساخته است. ابوالقاسم طالبی قبل سریال هفت سر اژدها، باید ساخت فیلم سینمایی قلاده‌های طلا فضای جنجالی را تجربه کرده بود. یتیم‌خانه ایران و آقای رییس‌جمهور هم در کارنامه ابوالقاسم طالبی دیده می‌شود.

۳ ابوالقاسم طالبی هنگام پخش فیلم قلاده‌های طلا با انتقاد وزارت اطلاعات روبرو شد. یک مقام آگاه وزارت اطلاعات، در خبری که دی ۹۷ منتشرشده و هنوز در دسترس است به خبرگزاری ایسنا گفت: از کارگردان فیلم که جزو پرسنل وزارت اطلاعات بوده و به هر دلیل از این وزارتخانه منفصل شده است، انتظار چنین تهمت‌پراکنی‌هایی نمی‌رفت. ابوالقاسم طالبی همان سال ۱۳۹۷ در مصاحبه با خبرگزاری فارس ارتباط خود با سازمان اطلاعات سپاه در قالب کارمند را تکذیب کرده است.

۴ سریال هفت سر اژد‌ها در ابتدا «طلاق» نام داشت، اما چون ذاتا قرار نبود به مسایل خانوادگی بپردازد و قصه‌اش حول محوز درام اجتماعی و سیاسی می‌چرخید و روی مفاسد اقتصادی تمرکز بود، در نهایت عنوان سریال به «هفت سر اژدها» تغییر پیدا کرد.


بیشتر بخوانید: متین سلطانخواه در دنیای واقعی کیست؟


۵ ساخت سریال هفت سر اژدها، تقریبا ۴۷ ماه و روی هم‌رفته چهار سال زمان برد. درگذشت سیامک اطلسی و شهرام عبدلی در همین مدت رخ داد و آن‌ها نتوانستند سریال را ببینند. هفت سر اژد‌ها به‌عنوان سریال رمضانی پخش شد، اما یک ماه و دو روز پس از عید فطر به پایان رسید.

۶ سریال هفت سر اژد‌ها به زندگی آقازاده‌ای به اسم متین سلطان‌خواه می‌پردازد که همراه چند همدست خود در مفاسد اقتصادی متعدد دست دارند و در دستگاه‌های و سازمان‌های مختلف مانند بانک مرکزی نفوذ دارند. قیمت دلار را بالا و پایین می‌برند و با خرید‌و‌فروش سکه در جریان اقتصاد اختلال ایجاد می‌کنند و در تمام این تخلفات با عوامل خارجی از موساد، انگلیس و آمریکا هماهنگ هستند.

۷ مجید واشقانی در سریال هفت سر اژدها، نقش متین سلطان‌خواه را بازی می‌کند. شخصیتی که مدام تکرار می‌کند پدرش برای مملکت زحمت کشیده و به همین دلیل هر عمل و رفتاری را حق خودش می‌داند. متین سلطان خواه مدام در مورد خواهرشان گلایه می‌کند و اعتقاد دارد در تربیتش کوتاهی کرده اند. رسانه‌های اصلاح‌طلب، بابت شباهت متین سلطان‌خواه، مادر و خواهرش به مهدی هاشمی و خانواده مرحوم هاشمی‌رفسنجانی از ابوالقاسم طالبی انتقاد کرده‌اند.

۸ حمید گودرزی، جعفر دهقان، سیامک اطلسی، علیرام نورایی، شهرام عبدلی و... علاوه بر مجید واشقانی در سریال هفت سر اژد‌ها ایفای نقش کرده‌اند، اما بیشترین واکنش‌ها به بازی حمید صفت در نقش محمدعلی رضایی معطوف شد.

۹ حمید صفت، با نام کامل حمیدرضا امیری‌صفت، به‌عنوان خواننده رپ شناخته می‌شود و پس از اینکه در یک درگیری منجر به مرگ ناخواسته ناپدری خود دخالت داشت، مدتی زندان شد. حمید صفت، مشغول بازی در سریال هفت سر اژد‌ها بود که درگیر پرونده جنایی قتل ناپدری شد. نادر طالبی حاضر نشد بازیگر دیگری جایگزین حمید صفت کند و تا زمان تعیین تکلیف پرونده منتظر حمید صفت ماند تا سکانس‌های باقیمانده از هفت سر اژد‌ها را فیلمبرداری کنند.

۱۰ ناصر آقایی در سریال هفت سر اژدها، نقش آشپز متین سلطان‌خواه را بازی می‌کند و به‌خاطر اجرای تکنیک شکستن دیوار چهارم، شبیه کاری که کوین اسپیسی در سریال House of Cards انجام می‌داد، مورد توجه بییندگان سریال قرار گرفت.

۱۱ علیرضا جلیلی، نقش سیاوش در سریال هفت سر اژد‌ها را بازی کرده است. علیرضا جلیلی متولد سال ۱۳۸۲ است و یک‌دهه پیش با حضور در فیلم محمد رسول‌الله ساخته مجید مجیدی به سینمای ایرانی معرفی شد. انتشار تصویری با پوشش دخترانه از علیرضا جلیلی یکی دیگر از جنجال‌های زمان پخش سریال هفت سر اژد‌ها بود هرچند مشخص شد این عکس به تست گریم یک فیلم تعلق دارد.

۱۲ سریال هفت سر اژد‌ها به خاطر نمایش غیرمعمول بازیگران زن بدون حجاب، حداقل در استاندارد‌های مخصوص تلویزیون ایران ساختارشکنانه ظاهر شد. همزمان انتقاد‌هایی به سریال هفت سر اژد‌ها کردند، چون فیلمی مثل کاناپه، کیانوش عیاری با وضعیتی مشابه و به دلیل استفاده از کلاه‌گیس و پوستیژ توسط بازیگران زن، هنوز مجوز نمایش پیدا نکرده است.

۲۰ نکته درباره حواشی سریال هفت سر اژد‌ها

۱۳ سریال هفت سر اژد‌ها علاوه بر جنجال سیاسی، از نظر اجتماعی هم با واکنش‌هایی روبرو شد. سازمان نظام پزشکی پس از پخش قسمت اول سریال هفت سر اژدها، نامه‌ای به رییس صداوسیما نوشت و در آن بابت به کارگیری عبارت‌های توهین‌آمیز، نسبت به یک پرستار و کادر پزشکی، گلایه کرد.

۱۴ سریال هفت سر اژد‌ها انتقاد پلیس را هم در پی داشت. سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا به شیوه نمایش عملکرد و ماموریت پلیس در سریال هفت سر اژد‌ها انتقاد کرد و گفت اگر ساخت سریال در زمان حال انجام می‌شد، پلیس برای توقف ساخت آن تلاش می‌کرد. سخنگوی پلیس اعتقاد دارد: برخی سکانس‌های پلیسی سریال هفت سر اژدها، با اصول بدیهی ساخت سریال‌های پلیسی و امنیتی فاصله‌ای معنادار دارد. انتقاد پلیس در این بخش روی حضور و همکاری یک سرهنگ با شخصیت منفی یعنی متین سلطان‌خواه متمرکز بود.

۱۵ سریال هفت سر اژد‌ها توسط منتقدان به خاطر کیفیت فنی پایین، نحوه بازی تصنعی بازیگران، دم‌دستی بودن دیالوگ‌ها و کارگردانی ضعیف نکوهش شده است. در فضای سیاسی نیز پخش سریال هفت سر اژد‌ها را در ادامه تقلیل جایگاه صداوسیما از رسانه میلی به تریبون یک جریان سیاسی خاص ارزیابی کرده‌اند. اگرچه جریال اصولگرایی و به‌طور خاص جیهه پایداری از سریال هفت سر اژد‌ها راضی به نظر می‌رسند.

۱۶ قسمت ۱۱ سریال هفت سر اژد‌ها با برچسب هشدار +۱۳ به نمایش درآمد، چون صحنه قتل خشونت‌باری را به تصویر کشید. خشونت صحنه به نمایش درآمده در قسمت ۱۱ سریال هفت سر اژد‌ها برای تلویزیون ایران تقریبا بی‌سابقه است.

۱۷ قسمت ۱۸ سریال هفت سر اژد‌ها به دلیل نمایش صحنه‌ای ساختارشکنانه بین دو شخصیت زن و مرد جنجالی شد.

۱۸ قسمت ۱۳ سریال هفت سر اژد‌ها به‌خاطر پخش ترانه الو خدا از حمید صفت که یک قطعه موزیک رپ است، سروصدا کرد.

۱۹ حسن شماعی‌زاده بابت پخش آهنگ« واسه دختر شما خواستگارایی اومدن» در سریال هفت سر اژد‌ها به انتقاد از مدیران صداوسیما پرداخت. رسانه‌های داخلی نیز به تدوین این آهنگ روی تصایر خواندن قرآن عروسی پای سفره عقد انتقاد کردند.

۲۰ ساخت فصل دوم سریال هفت سر اژد‌ها با حمایت ضمنی رییس سازمان صداوسیما همراه شده است، اما انتقاد‌های کیفی و محتوایی و به طور خاص انتقا‌های سیاسی، امکان ساخت فصل دوم سریال هفت سر اژد‌ها را کاهش می‌دهد. تیم تولید هنوز درباره ساخت فصل دوم سریال هفت سر اژد‌ها اظهارنظر نکرده است.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
بدون نام
0
5
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
آبو بریزید همونجا که میسوزه یک سریال تقریباً واقعی و پر طرفدار کاش بیشتر از این سریال ها بسزازن با تشکر از آقای طالبی
Zahra
0
4
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
بیشتر از اینکه این فیلم ساختار شکن باشد، مثل اینکه تابوی حقایق بعضی مسیولین و آقا زاده ها رو شکستن و زندگی واقعی شون رو به مردم عوام نشون دادن، برای عده ای که از این راه نون میخورند، بیشتر درد داشته
جواد حافظی
0
4
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سریالی بسیار جذاب و دیدنی که واقعیت‌های سیاسی و اجتماعی عده ایی مزدور، خائن، جاسوس، نفوذی و اختلاسگران را به تصویر کشید.
سلام و درود خداوند بر جناب ابوطالبی و کلیه عوامل سریال
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ دل امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

تکثیر اسکناس داغ بر نوار مرزی فقر/ در ۲.۵ سال فعالیت دولت رئیسی، پایه پولی بیش از دو برابر رشد کرد/ چاپ پول بدون پشتوانه با اقتصاد کشور چه خواهد کرد؟

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

ورود پر قدرت آمریکا به صنعت غذای ایران/ رواج پدیده «لقمه خوری» در خیابان‌های تهران/ وعده‌های غذایی نصف شدند

آیا احمدی نژاد رئیس جمهور بعدی ایران است؟

عکس/ احمدی‌نژاد رسما با این حرکت وارد رقابت انتخابات شد

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۱۳ خردادماه ۱۴۰۳

شاخص فرابنفش چیست و چه مضراتی دارد؟

فیلم/ ثبت نام اولین فعال زن سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری

فیلم/هجوم هواداران پرسپولیس به سکو‌های ورزشگاه آزادی

ثبت‌نام میرتاج الدینی در انتخابات ریاست‌جمهوری

فیلم/ زاکانی با پایتخت چه کرده؟

حضور اولین کاندید زن انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور

فیلم/ ورود اولین روحانی به ستاد انتخابات وزارت کشور برای انتخابات ریاست جمهوری

نیاز مالی نداشتم و فقط برای انتقام از زن سابقم اموالش را دزدیدم

فیلم/ زاکانی هم قرار است راه رئیسی را ادامه دهد!

فیلم/جواب سلام خبرنگاران به حبیب الله دهمرده

گزارشگر بازی پرسپولیس و مس مشخص شد

این خودرو از برج های الهیه گران تر است! + عکس

آیا احمدی‌نژاد برای ریاست جمهوری ثبت‌نام می‌کند؟

افزایش مصرف برق با آغاز گرما در اولین روز هفته

فیلم/سوال جنجالی از زاکانی؛ آیا تا انتهای انتخابات هستید؟

فیلم/ حضور حبیب‌الله دهمرده نماینده ادوار سیستان و بلوچستان در ستاد انتخابات

محسن هاشمی: برای اعلام کاندیداتوری منتظر نظر جبهه اصلاحات هستم

فیلم/ علیرضا زاکانی هم وارد گود انتخابات شد

نرخ ۳۷ هزار تومانی دلار موزون است و صرفا مبنای محاسباتی دارد

فیلم/ دستگیری سارق خودرو توسط مردم تبریز

زاکانی برای ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور رفت

چهره حبیب لیسانسه‌ها در ۴۰ سالگی +عکس

سعید جلیلی کیست؟/ کاندیدای تندرو در آرزوی ریاست جمهوری

حذف آزمون مرحله اول کارآموزی وکالت با موافقت قوه قضائیه

قیمت جدید تخم مرغ امروز ۱۲ خرداد ۱۴۰۳+جدول

جشن تولد خاص و لاکچری خانم بازیگر در دبی + عکس

فیلم پربازدید از خانه‌ای روی آب در دبی

اولین بازیکن مازاد پرسپولیس مشخص شد

قیمت جدید دام زنده امروز ۱۲ خرداد ۱۴۰۳

ویلای هارون الرشید

خداحافظی رسمی بانک مرکزی با دلار ۴۲۰۰تومانی + عکس

علی لاریجانی کیست؟ / کاندیدایی به امید تایید صلاحیت

اینفوگرافی/ آدرس و اطلاعات نمایندگان منتخب بیمه ملت برای ارائه اسناد درمانی بیمه‌شدگان صندوق بازنشستگی کشوری

درباره صندوق‌های سرمایه‌گذاری چه می‌دانیم؟

افشای پرونده تازه برای قالیباف؛ این بار مؤسسه «نوآوران آموزشی مهر هشتم کیش»

حمایت حزب کارگزاران از این دو کاندیدا

اینفوگرافی/تاثیر فشار‌های تعرفه‌ای آمریکا بر چین

شوک انس جهانی به بازار داخلی طلا

حراج شمش طلا لغو شد

اعلام زمان قطعی اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

گزارش بورس امروز شنبه ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۳

فیلم/اعتراض حقانیان به سه بار قطعی برق: امیدوارم عمدی نباشه

فیلم/ وحید حقانیان: با تصمیم شخصی نامزد انتخابات شدم

فیلم/سخنرانی پزشکیان بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری

قیمت سیمان در بازار+ جدول

قیمت جدید میلگرد امروز ۱۲ خرداد ۱۴۰۳+ جدول

فیلم/برق ستاد انتخابات کشور قطع شد!

فیلم/ بادکنک ابرازی برای باز کردن درب خودرو

عکس عاشقانه نرگس محمدی و همسرش در یک مراسم