تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۱۹ تير ۱۴۰۳

فعال زن حاشیه ساز اصولگرا: مردم چون به دستور ولی زمان بی توجهی کردند، منتظر بلایا باشند

منصوره معصومی اصل، شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی درباره دلایل شکست کاندیدای اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم چون به دستور ولی امام زمان بی توجهی کردند، باید منتظر بلایا باشند.

فعال زن حاشیه ساز اصولگرا

اقتصاد۲۴- نتیجه انتخابات ریاست جمهوری با واکنش‌های متفاوتی از سوی طیف‌های مختلف سیاسی و جناحی روبرو شده است. فارغ از واکنش اصلاح طلبان به عنوان پیروز این انتخابات، رویکرد نیرو‌های انتخاباتی جریان موسوم به «انقلابی» موضوع روز آن رسانه هاست. آن‌ها انتخابات و واکنش مردم را چطور دیدند موضوع گفت و گوی و بحث و تبادل نظر این جریان است. جریانی که خود را تا دو هفته قبل از انتخابات در سپهر سیاسی ایران خود را بی رقیب می‌دید، اکنون با نتیجه انتخاباتی روبروست که پزشکیان از آن بیرون آمده است.

منصوره معصومی اصل مدیر و مؤسس یک مؤسسه قرآنی به نام مؤسسه بیت النوراست؛ و خود را به عنوان عنوان عضوی از گروه شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی و آتش به اختیار می‌داند.

منصوره معصومی اصل، استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصولگرا، در گفتگو با دیده‌بان ایران، به تحلیل چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و گفت: «این رایی که به آقای پزشکیان داده شد، یک رای صددرصد قومیتی بود که به پیروزی رسید».

مشروح گفت‌وگو با منصوره معصومی اصل را می‌خوانید:

**منصوره معصومی اصل در پاسخ به سوال «تحلیل شما نسبت به نتیجه انتخاباتی که صورت گرفت، به چه شکل است؟ این‌که علت پیروزی آقای پزشکیان را در چه می‌بینید؟» به دیده بان ایران گفت:

الان حرفمان فقط یک کلام است؛ همه با هم، دست در دست هم، میهن خویش را کنیم آباد. الان فقط باید به این قسمت فکر کنیم. این‌که من بگویم چه شد، به نظرم زمانش هفته گذشته بود، یعنی اگر شما هفته گذشته این سوال را از من می‌پرسیدید، قطعا جواب‌های دیگری می‌شنیدید. الان می‌گویم همه با هر طیف فکری فقط باید کمک کنیم که ان‌شاءالله این دولت نوپا بتواند وظایف خودش را به خوبی انجام دهد.

این فعال ستاد جلیلی درباره دلایل اینکه چرا مردم آقای پزشکیان را ترجیح دادند و آقای جلیلی را انتخاب نکردند خاطرنشان کرد: اینکه باید به نظر مردم احترام گذاشت که صددرصد، چون یک عده‌ای آقای پزشکیان را مناسب می‌دانستند و یک عده دیگری برعکس، نه، اتفاقا با یک زاویه ۱۸۰ درجه‌ای ایشان را نه‌تن‌ها مناسب نمی‌دانستند، بلکه آقای پزشکیان و آقای جلیلی را مطابق با فهم و تشخیص خودشان می‌شناختند و رای‌ها هم مشخص است. ولی من به‌شخصه فقط می‌توانم یک جمله بگویم و آن اینکه هر وقت از، ولی زمان حضرت آقا به اعتراف دشمنانشان که سرشار از حکمت، تدبیر و درایت هستند، هر آنچه نیاز بوده برای مردم کشور، نه تنها کشور، بلکه با یک نامه جوانان آمریکا، چند صد جوان مسلمان می‌شوند برای کل دنیا، آنچه که نیاز بوده گفته‌اند. هر آنچه، یعنی بدون کم و کاست. ولی متاسفانه تاریخ در حال تکرار است.

اگر می‌بینیم طیفی بر سر کار آمده که با اندیشه شهید رییسی همراهی ندارد و برخلاف تایید نایب امام زمان عمل می‌کند، به خاطر جدی نگرفتن جهاد در فضای مجازی است

این فعال جریان اصولگرا خاطرنشان کرد: شما فکر کنید مثلا ۱۲ سال پیش، سال ۹۱ فرمان جهاد در فضای مجازی داده می‌شود، یعنی فرمان صادر می‌شود، ولی تنها کسانی که در این قضیه سستی کردند، تنبلی کردند و موضوع را جدی نگرفتند، بچه‌هایی بودند که اغلب ادعای انقلابی‌گری و ولایت‌مداری داشتند، ولی در این جهاد‌ها کم گذاشتند. اگر امروز شاهد این هستیم که می‌بینیم طیفی بر سر کار می‌آید که با اندیشه شهید رییسی همراهی ندارد و برخلاف تایید نایب امام زمان عمل می‌کند، آن طور جملاتی را می‌گویند که هفته پیش آقا فرمودند معتقدم اگر دولت شهید رییسی می‌ماند، مشکلات را حل می‌کرد؛ همه مشکلات را حل می‌کرد. حالا شما فکر کنید الان یک طیفی سر کار می‌آیند که بسیار بسیار زاویه دارد با تفکر و روش و راه و آنچه شهید رییسی انجام داد تا جایی که به خودشان جرات می‌دهند و آن طور توهین می‌کنند و مناظره به آن شکل، دروغ، تهمت، توهین و... من فکر می‌کنم تاریخ اثبات کرده مردم هر وقت از، ولی جدا شدند، ولی را درک نکردند، حکمت و تدبیر، علم، درایت و تشخیص، ولی را نپذیرفتند عملی، این اتفاق می‌افتد. بعد آن هم همین اتفاق افتاده؛ بعد جالب است که خیلی از بچه‌های خودی فکر می‌کنند وظیفه دفاع از دین با آن‌ها است، در صورتی که وظیفه دفاع از دین، با یک دین‌شناس است به‌نام ولی.


بیشتر بخوانید:آیا ترک‌ها نتیجه انتخابات ایران را تغییر دادند؟


ما فقط یک وظیفه داریم و آن وظیفه این است که از، ولی دفاع کنیم. دفاع از، ولی الان یعنی در مسیر او، او را بفهمیم و بفهمانیم. این اتفاقی که رخ داد، به نظرم نتیجه جدایی سهم مردم و سهم امام و، ولی است، همین.

رای‌های پزشکیان یک رای صددرصد قومیتی بود

این فعال ستاد جلیلی در پاسخ به این سوال که «آقای جلیلی هم در مناظرات می‌گفت که می‌خواهد راه ایشان را ادامه دهد. حال که آقای پزشکیان روی کار آمده، این به این معنا می‌تواند باشد که مردم نسبت به دولت قبل ناراضی بودند و اگر شما اینگونه فکر می‌کنید، علتش را در چه می‌بینید؟»

نه؛ اگر به رای‌ها دقت کنید، من دقیق نسبت به آمار رای استان‌ها دقت کردم، اصلا این خبر نیست. این رای که به آقای پزشکیان داده شد، یک رای صددرصد قومیتی بود که به پیروزی رسید، یعنی آنچه که موجب پیروزی ایشان شد، به هر حال ۱۷ میلیون آن سو بود، ۱۶ میلیون سوی دیگر بود و دو میلیون و خرده‌ای تفاوت داشت و جالب است که این دو و خرده‌ای کاملا رای قومیتی بود، یعنی اصلا اینطور نبود و کل کشور به ایشان رای بدهند. نخیر، یک رای قومیتی و از این فضای طوایفی و قومیتی کاملا نهایت سوءاستفاده شد. پیامبر می‌فرمایند «سلمان منا اهل البیت»؛ عرب آن روز که فارس‌زبان‌ها را مجوز می‌دانستند، پیامبر یک دفعه آمدند و شکستند این تابو را و این باور را و گفتند «سلمان منا اهل البیت»؛ سلمان فارسی از ما اهل بیت است. خیلی این عجیب است. شما فکر کنید اگر مردم آن طوایف، قبایل، همین آذری‌زبان‌ها، نه همگی، آن تعدادی که این کار را کردند، یک لحظه به این فکر کنید؛ اگر فقط تشخیص درست باوری‌بودن را داشتند، مراجعه می‌کردند به اسلام، مراجعه می‌کردند به همین کلام عجیب رسول خدا (ص)، «سلمان منا اهل البیت»؛ به نظر شما بهتر نمی‌توانستند تصمیم بگیرند و این اتفاق می‌افتاد که شما اینطور بفرمایید که «آقای رییسی را قبول نداشتند؟» دو؛ عملکرد آقای رییسی را مردم واقعا نشناختند. نه شخصیت خودشان را، نه عملکردشان را. دنیا این را فهمید، مردم ما نفهمیدند. نه همه مردم، آن تعدادی که شاید اعتراضی بود به این دولت، دولت آقای رییسی؛ عملکرد آقای رییسی را بانک تجارت جهانی متوجه شد، عملکرد آقای رییسی را کشور‌هایی که آمدند و یک جور‌هایی ابرقدرت بودند مثل روسیه و چین، آمدند کنار ایران ایستادند، متوجه شدند. عملکرد آقای رییسی را دهک‌های پایین جامعه فهمیدند، آن ۱۲ میلیون نفری که بیمه رایگان شدند.

وی به تشریح دستاورد‌های دولت سیزدهم پرداخت و گفت: عملکرد آقای رییسی را باید مردم سیستانی می‌فهمیدند که بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن دنیا یک هفته بعد از شهادت شهید رییسی در استان آن‌ها و آن‌جا افتتاح و نصب شد. عملکرد آقای رییسی را باید پدر و مادر‌هایی که بچه‌های هفت سال به پایین دارند، متوجه می‌شدند که درمانشان رایگان شد و... می‌خواهم این را بگویم که همانطور که حضرت آقا فرمودند؛ این دولت بسیار خدمات بالایی داشته؛ دو سال و ۹ ماه. دو سال و ۹ ماه آن قدر کار بالا بود و عظیم بود که آقا فقط یک جمله در دیدار با هیات دولت فرمودند که «دولت خیلی کار کرده»، ولی رسانه ضعیف دارد؛ یعنی نتوانستند به گوش مردم برسانند.

معصومی اصل یادآور شد: فقط همین یک جمله آقا فهم می‌شد، همه می‌شدیم رسانه دولت رییسی، چون سرش را انداخته پایین و دارد کار می‌کند، فکر رسانه نبود. بعد حضرت آقا گفتند حالا که رسانه‌اش ضعیف است، «من می‌گویم»؛ ۲۰ مورد از خدمات بزرگ دولت شهید رییسی را تازه آقا سال گذشته شهریورماه آقا گفتند؛ بنابراین مردم واقعا دچار یک مکر عمر و عاصی شدند، واقعا شدند. این‌که سنگ بنای این قضیه را یک زن شروع می‌کند در این مملکت، توهین به یک شهید. شما فکر کنید صدام خونخوار بعد از رحلت امام، فرماندهان را جمع می‌کند و می‌گوید: «حق ندارد به کسی که مُرده، حرفی بزنید؛ خمینی مُرد، کسی حق ندارد پشت سر مُرده حرف بزند». بعد یک دفعه می‌بینیم یک زن، چه کسی؟ خانم ابتکار، اولین سنگ بنا را دو هفته بعد از شهادت می‌گذارد، چون قرار است انتخابات شود. توهین به شهید رییسی. سنگ بنا که گذاشته می‌شود، روی این سنگ بنا می‌آیند بقیه ساختمان می‌سازند و دیگر شروع می‌شود که تا منازعات هم می‌بینید؛ که حالا تا امروز یک کلیپ رسیده از رییس ستاد پزشکیان در شهر سلماس؛ چطور دارد توهین می‌کند؟ فیلمش هست به شهید رییسی. می‌خواهم این را بگویم؛ هر وقت از، ولی جدا شدیم، منتظر هر بلایی باید باشیم.

معصومی اصل درباره پیش بینی خود پیش‌بینی خود ار شرایط جامعه، پس از پیروزی پزشکیان گفت: اجازه دهید برویم جلوتر. ما موظفیم به دولت فعلی کمک کنیم، همدل شویم و دست به دست هم دهیم به مهر، میهن خویش را کنیم آباد. الان دیگر فصل این صحبت‌ها نیست و امیدوارم آینده خوبی برای مملکت رقم بخورد.

راهبری برنده‌شدن و بازنده‌شدن فقط و فقط در فضای مجازی ۹۹ درصد رقم می‌خورد

این فعال جریان انقلابی درباه نقش فضای مجازی در پیروزی پزشکیان و شکست جلیلی به دیده بان ایران گفت: این‌که کاملا مشخص است. من یک عرضی داشتم که گفتم من به شدت معتقدم که هر آنچه حکیمانه از سمت مولای من در زمان غیبت صادر می‌شود، به‌روز، مجهز به تمام تدابیر تکنولوژی روز، هر آنچه گفته می‌شود، همان است که من نیاز دارم، امروز نیاز دارم، اتفاقا در عصر تکنولوژی. ۱۲ سال پیش فرمان داده شد جهاد در فضای مجازی. یک مقدار از وجهه روحانیت و معنویت حضرت آقا فاصله بگیرید، بعد این را به شما بگویم. ۱۲ سال پیش یک رهبری آمد و گفت «به نظر از مستحبات نماز باید گذشت»؛ مگر چقدر مستحبات بعد از نماز طول می‌کشد؟ ۱۰ دقیقه تا یک ربع، خیلی بشود نیم ساعت که این قدر هم نمی‌شود. «از مستحبات بعد از نماز باید گذشت و به جهاد در فضای مجازی باید پرداخت». ۱۲ سال پیش؛ فکرش را بکنید. الان ما دچار چه مکر‌ها شده‌ایم و چه ضربه‌هایی؟ و از کجا خوردیم؟ دقت کنید در انتخابات؛ دیگر ستادی به این معنا نبود. تصویر‌ها و بنرها. یادتان است که ۱۲-۱۰ سال پیش به چه شکل بود؟ در تمام کوچه و خیابان‌ها پر می‌شد از پوسترها. الان کوچه‌ها را که عکس نزدند، خیابان‌های اصلی را تعدادی پوستر می‌زدند. چرا؟ جنگ آورده شده در فضای مجازی. واقعا اغراق نیست اگر بگوییم راهبری برنده‌شدن و بازنده‌شدن فقط و فقط در فضای مجازی ۹۹ درصد رقم می‌خورد. قطعا نقش داشته است، مخصوصا امپراتوری رسانه، یعنی شیپور‌های رسانه‌ای الان کجا و به چه شکل دارند کار می‌کنند؟ دست چه کسانی هستند؟ این‌ها را خیلی باید جدی گرفت.


بیشتر بخوانید:فیلم/ صحت انتخابات به تایید شورای نگهبان رسید


ایت استاد دانشگاه در واکنش به تحلیل رسانه‌های غربی که گفته اند آقای پزشکیان پیروزی‌شان به معنای پیروزی غرب‌گرایان ایرانی است گفت: پیروزی پزشکیان، پیروزی غرب گرایان نبود. نه، قضیه خیلی فراتر از این حرف‌ها است. اگرچه آن‌ها به نفع خودشان همیشه مصادره به مطلوب می‌کنند، ولی سوال می‌کنم آیا اگر این است، تشییعی که انجام شد در کمتر از دو ماه پیش در همین کشور و شهید رییسی، خادم‌الرضا (ع)، آن را چه تعبیری برایش دارند؟ جواب این سوال شما در سوال قبلی‌تان است.

مردم در انتخابات از فهم از، ولی امام زمان جدا شدند

وی خاطرنشان کرد: مردم فریب رسانه‌ها را خوردند؛ مردم متاسفانه از فهم از، ولی امام زمان جدا شدند و خیلی از جا‌ها به شدت یک ذهنیت کوتاه‌مدتی دارند که آن ذهنیت دارد پاک می‌شود و محتوا‌های به‌روز را جانشین می‌کنند. این یکی از عامل‌های اصلی است که مردم جدا می‌شوند، مردم نمی‌توانند درست تصمیم بگیرند و راجع به این باید واقعا دولتمردان ما و آن کسانی که کار فرهنگی دستشان است، راجع به آن تصمیمی بگیرند. این همان چیزی است که ما امروز نیاز داریم راجع به آن بپردازیم و به آن فکر کنید، وگرنه اگر قرار بود ما این را به حساب پیروزی غرب‌گرایان بدانیم، بنابراین کدام مردم بودند که آن طور تشییع کردند؟ فریب رسانه‌ای این‌جا آمد به کمک دشمنان آمد از قومیت خیلی استفاده کرد.

مردم متاسفانه دچار فراموشی شدند

معصومی اصل خاطرنشان کرد: من در مدت دو هفته قبل دو بار رفتم آذربایجان شرقی و با همین مردم حرف زدم. برایشان سخنرانی کردم، در پیجم هست، مراوده کردم، دو بارش هم در پیجم هست. مردم واقعا جان‌نثار حضرت آقا هستند، ولی همین مردم متاسفانه دچار یک فراموشی می‌شوند که به محض اینکه می‌آید رسانه با مکر و حیله و فریب روی ذهنشان کار می‌کند، فراموش می‌کنند و اینجا در یک انتخاب زاویه‌دار می‌شوند. این است که می‌گویم باید روی این قسمت کار کنیم.

معصومی اصل درباره جمع‌آوری گشت ارشاد و رفع فیلتر، در دوره پزشکیان به دیده بان ایران گفت: اصلا مشکل ما نه فیلترینگ است نه گشت ارشاد. اصلا مشکل مردم این نیست. پرداختن به این موضوعات، کاملا موضوعات انحرافی است. موضوع مردم، اقتصادی است. مردم حتی دیپلماسی هم برایشان مهم نیست، واقعا مهم نیست. مردم دنبال چیز دیگری هستند. این‌ها از آن موضوعاتی است که پرداختن به آن به‌جز اتلاف وقت و انحراف در افکار نیست. شاید آقای پزشکیان سوءاستفاده کرد از این موضوع، ولی دغدغه مردم فیلترینگ و گشت ارشاد نیست.

دغدغه مردم فیلترینگ و گشت ارشاد نیست

وی درباره دلایل طرح این موضوعاتی مانند زنان و حقوق زنان، حجاب و فیلترینگ در برنامه‌های انتخاباتی و گفتگو‌های انتخاباتی کاندیدا‌ها خاطرنشان کرد: ما یک وقت گرسنگی داریم، گرسنگی واقعی و یک وقت گرسنگی کاذب. خواسته مردم، چیز دیگری است و اصلا این‌ها نیست. حضرت آقا گفت نه موضوع فیلترینگ، نه دیپلماسی، این «حتی» را من اضافه می‌کنم، نه حتی موضوع زن. موضوع زن از موضوعات انحرافی است و واقعا ذهن را به سمتی بردند که کاملا ناشایست است. کاملا ناشایست. مثلا همین موضوع زن، موضوع حجاب. ما در مورد حجاب، در مورد زن، مورد حمله قرار گرفتیم، دفاع نداریم. کل دنیا باید بیایند در مورد زنانشان به ما پاسخ دهند.

زنان غربی برده هستند و قلاده می‌اندازند و به شکل سگ در می‌آورند

این فعال جریان انقلابی درباره وضعیت زنان در غرب گفت: حق و حقوق زن‌های غربی کجاست؟ زن‌هایشان برده هستند، حیوان هستند در دستشان. دیدید شما، در انگلستان زن را به شکل سگ در می‌آورند، لباس سگ می‌پوشانند، زنجیر می‌اندازند، قلاده می‌اندازند، یک مرد او را دنبال خودش می‌گرداند و این زن باید هاپ‌هاپ کند و ادای یک سگ را در بیاورد، حتی غذایش را به صورت طلب کند. به قول حضرت آقا دنیا باید به ما جواب دهد، ما مطالبه داریم در مورد زن. بعد یک دفعه در مناظره‌های انتخاباتی موضوع زن و تضییع حقوق آن‌ها به صورت ابزاری استفاده می‌شود. این در حالی است که تمام حق و حقوقی که به زن باید داده شود، در کل دنیا بهترینش در ایران داده شده است. 


بیشتر بخوانید:هزینه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چقدر شد؟ + سند


می‌خواهند در کشور فساد و فحشاء؛ بی‌بند و باری و آزادی افسار گسیخته را رواج دهند

معصومی اصل خاطرنشان کرد: من در دانشگاه به دانشجویانم گفتم کدام یک از شما در همین مملکت خواستید به مدارج عالیه برسید، مدارج عالیه اعم از هر چیزی که شما بگویید؛ علمی، شهرتی، کاری، صنفی، برسید و نرسیدید؟ مگر اینکه خودتان نخواستید یا تلاش نکردید. بعد می‌آید از این موضوع در مناظرات سوءاستفاده می‌شود چرا؟ الا این‌که من هرچه مقاله نوشتم، کتاب نوشتم، سخنرانی کردم، تحقیق کردم و دیدم آخر آخرش این‌ها چه می‌خواهند از ما؟ دیدم چیزی نیست جز فساد و فحشاء؛ بی‌بند و باری و آزادی افسار گسیخته که نه مطابق با شرع است و نه قانون کشور ما.

پزشکیان اتاق فکر سالمی ندارد، تلویحاً گفت تقلب انتخاباتی در کار است

معصومی اصل با اشاره به حضور جریان اصلاح طلب و پیروزی این جناح در انتخابات گفت: شما فکر کنید الان از همین می‌آیند از موضوع زنان سوءاستفاده می‌کنند در مناظرات. چرا؟ چون الان رای می‌خواهند. این است که می‌گویم موضوع، موضوع انحرافی است. در حال حاضر در فیلترینگ و مابقی مباحثی که شما می‌گویی. باید عمیق نگاه کنید. این‌که آقای پزشکیان گفته، معتبر می‌شود این مَثَل؛ چون ایشان گفتند؟ اگر نبود، نمی‌گفتند؟ نه، می‌شود نباشد و بگویند؟ ایشان نیاز داشتند به رای. ایشان اتاق فکر سالمی نداشتند. اتاق فکر ایشان، همان اتاق فکری است که دیروز در مرقد امام می‌گوید: «اگر عنایت رهبری نبود، اسم من از صندوق‌ها نمی‌آمد بیرون». تلویحا دارد تایید می‌کند که بله، تقلب در کار است، آقا جلوی آن‌ها را گرفته. ببینید به چه شکل. بنابراین، چون ایشان گفته‌اند فیلترینگ، بنابراین ما هم باید به آن‌ها رای دهیم؟ نخیر، موضوع انحرافی است. به این شکل باید رفتار کنیم.

وی درباره رویکرد انتخاباتی پزشکیان و اصلاح طلبان خاطرنشان کرد: فراموش نکنید که ما به شدت نیاز داریم مردممان را از هیجانی‌بودن در انتخاب آگاه کنیم. من شمال رفتم، تمام استان شمالی رفتم، جنوب رفتم، خوزستان رفتم، مشهد رفتم، یزد و اصفهان رفتم، شیراز رفتم. به شدت نیاز داریم، چون در این قضیه مردم را به طمأنینه انتخاباتی برسانیم. معلوم است، خیلی از آن‌هایی که هیجانی می‌شوند و یک چنین موضوعاتی که مطرح می‌شود و با آن‌ها صحبت می‌کنی، یک دفعه خودشان هم با خنده و شوخی می‌گویند بله، این موضوعاتی که خیلی هم مهم نیست. ولی از آن سوءاستفاده شد. چرا؟ فضای مجازی. یک وقت بچه من گرسنه است و باید به او غذا دهم. یک وقت بچه‌ام را با پفک و چیپس سیر می‌کنم. ما باید به نیاز‌های کاذب جامعه و نیاز‌های واجب جامعه دقت کنیم. این خیلی با هم متفاوت است. ما باید جهت‌دهی کنیم. چرا؟ چون همیشه یک عده آمده‌اند جهت‌دهی کرده‌اند که واقعا مناسب این کار نبودند. این را ما باید انجام دهیم، این را ما باید واقعا تغییر دهیم. این را باید یک افرادی که لیدر‌های فرهنگ جامعه هستند، ان‌شاءالله به دست بگیرند. ما درصدد هستیم تا این را انجام دهیم، ببینیم خدا برای ما چه می‌خواهد.

منبع: دیده بان ایران
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت پسته، تخمه، آجیل و خشکبار + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های فولکس واگن در بازار ایران امروز + جدول

عکس/ واکنش احمد خمینی به استقلالی شدن رضاییان

معرفی جنگنده J-۱۶ چین

عکس/چهره متفاوت ناریه سریال مختارنامه در سن ۵۶ سالگی

عکس/ به دار کشیدن ۹ آزادیخواه تبریز در روز عاشورا

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

افزایش نجومی قیمت بلیت پرواز نجف -تهران

فاضلی: فرصت‌طلبان به در و دیوار می‌زنند که در شمار نامزد‌های کمیته‌ها باشند

خبر مهم درباره واریز یارانه

سلفی احمدی نژاد با مردم در امامزاده

تصویری از خواننده ماکان بند هنگام بخش نذری

طوفان و باران سیل‌آسا در ننگرهار افغانستان جان ده‌ها نفر را گرفت + فیلم

عکس/واکنش حسام الدین آشنا به گزارش ظریف درباره روند انتخاب کابینه

تامین ارز بخش‌های مختلف اقتصادی از ۲۰ میلیارد دلار گذشت

جلسه مهم کاپیتان استقلال با مدیران باشگاه

عکس / قاب‌هایی از حضور دختران جوان در آئین گل مالی

عکس/ حضور سرمربی اسپانیایی پرسپولیس در مراسم عاشورا

عکس /مورایس در مراسم عزاداری روز عاشورا

صدور مجوز‌های بورسی بدون توجه به عمق بازار

هزینه هنگفت ایلان ماسک برای کمک کارزار ترامپ

فرار جلیلی از کابوس کرسنت + فیلم

عزاداری ظهر عاشورا در میدان امام حسین (ع)

عبور سعید جلیلی از دولت سایه به «دولت رقیب»!

ارزبری خودرو از ابتدای سال چقدر بوده است؟

کدام سکه در حال حاضر بیشترین حباب را دارد؟

یک دیپلمات ارشد کره شمالی به کره جنوبی گریخت

اعلام نتایج قرعه کشی تخصیص خودرو‌های وارداتی در این تاریخ

دوباره آتش به جان جنگل اولنگ افتاد؛ ۵ هکتار دیگر سوخت

فیلم/ انتقاد رئیس ستاد امر به معروف از بودجه این نهاد

بازگشایی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران

هشدار نفوذ فرقه پایداری به وزارت نفت دولت چهاردهم+فیلم

احتمال بازگشایی سفارت چند کشور اروپایی در افغانستان

عکس/ حضور پزشکیان در نماز ظهر عاشورا در خیابان جمهوری تهران

فیلم/ ویدیوی زیرخاکی از عزاداری عاشورا در سبزه میدان تهران سال ۱۳۱۰

فیلم/ شعرخوانی رهبر انقلاب در مورد روز عاشورا

فیلم/ حضور محمد مخبر در جمع هیئت‌های عزاداری دزفول

عکس/ حضور مسعود پزشکیان در هیات عزاداری علی اکبر ولایتی

فیلم/ اقامه نماز ظهر عاشورا در سراسر کشور

علیرضا بیرانوند رسما به تراکتور پیوست

اعلام جرم علیه ناشران شایعه انفجار در حرم شاهچراغ

پنج دلیل برگشت قیمت دلار

پیش‌بینی بورس فردا ۲۷ تیر ۱۴۰۳

عکس/ حضور لاریجانی در مراسم عاشورای دو مرجع تقلید

طلای جهانی ترمز برید

احساس خطر اروپا از انتخاب معاون ترامپ!

عکس/ سلفی‌های صمیمانه مردم با مسعود پزشکیان

فیلم/ غوغای باشکوه اردبیلی‌ها در حسینیه معلی

فیلم/ موضع معاون اول ترامپ درباره حمله به ایران چیست؟

مردم کدام استان بیشترین وام را از بانک‌ها گرفتند؟

با مشکل کمبود منابع ارزی روبه‌رو هستیم

گزارش ظریف از روند بررسی و پیشنهاد اعضای هیئت دولت + عکس

فیلم/ حضور دوباره دونالد ترامپ در میان مردم با گوش پانسمان شده

شهری که در آن با یک میلیارد تومان می‌توان صاحب خانه شد + جدول

عکس/ تصویری نایاب از زیارت زنان از حرم شاهچراغ؛ ۹۷ سال قبل

وقوع سه زمین لرزه در خوزستان

کدام مناطق کشور آلوده به پشه آئدس شده‌اند؟