تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۳۱ تير ۱۴۰۳
اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد؛

بهترین راه های مهاجرت به استرالیا

در یکی، دو دهه اخیر، کشور استرالیا به عنوان یکی از مقاصد اصلی مهاجرت ایرانیان بوده است. رفاه نسبی این کشور برای زندگی و فرصت کار و درآمدزایی، علاقه مهاجرت به این کشور را در بین ایرانی‌ها روز به روز بیشتر کرده است.

بهترین راه‌های مهاجرت به استرالیا

اقتصاد۲۴- هدی کاشانیان: مهاجرت به استرالیا به دلیل اقتصاد قوی، کیفیت بالای زندگی و فرصت‌های شغلی فراوان، یکی از مقاصد محبوب برای مهاجران است. استرالیا برنامه‌های متنوعی برای مهاجرت ارائه می‌دهد که به افراد با مهارت‌ها و تجربیات مختلف این امکان را می‌دهد تا به این کشور مهاجرت کنند. برای اطمینان از انتخاب درست و موفقیت در فرآیند مهاجرت، مشورت با یک مشاور مهاجرتی معتبر و آشنایی کامل با شرایط و الزامات هر برنامه توصیه می‌شود. در زیر به بهترین راه‌های مهاجرت به استرالیا اشاره می‌کنیم:

۱. مهاجرت مهارتی به استرالیا

برنامه مهاجرت مهارتی یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های مهاجرت به استرالیا است. این برنامه شامل چندین ویزا است که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

ویزای مهارتی مستقل (Subclass ۱۸۹): این ویزا برای افراد ماهر است که توسط دولت استرالیا انتخاب می‌شوند و نیازی به حمایت از سوی یک ایالت یا کارفرما ندارند.

ویزای مهارتی نامزدشده توسط ایالت یا قلمرو (Subclass ۱۹۰): این ویزا برای افرادی است که توسط یک ایالت یا قلمرو نامزد شده‌اند و به مهارت‌های خاصی در آن منطقه نیاز دارند.

ویزای مهارتی منطقه‌ای موقت (Subclass ۴۹۱): این ویزا برای افرادی است که توسط یک ایالت، قلمرو یا خانواده ساکن در مناطق کم‌جمعیت استرالیا نامزد شده‌اند.

۲. مهاجرت به استرالیا از طریق تجارت و سرمایه‌گذاری 

این برنامه برای کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و مدیران ارشد اجرایی است که می‌خواهند در استرالیا سرمایه‌گذاری کنند یا کسب و کار جدیدی راه‌اندازی کنند. ویزای سرمایه گذاری استرالیا، برای صاحبان مشاغل، سرمایه‌گذاران و کارآفرینانی که سرمایه کافی دارند و مایل به راه اندازی بیزینس یا سرمایه گذاری در کشور استرالیا هستند طراحی شده است؛ به خصوص اگر تسلط بالایی به زبان انگلیسی ندارید یا حتی سنتان دیگر به شرایط مهاجرت کاری نمی‌خورد این روش برای شما مناسب است. به‌طورکلی، ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا یک ویزای دو مرحله‌ای است؛ یعنی با دو نوع ویزا (ویزای موقت ۱۸۸ و ویزای دائم ۸۸۸) روبرو هستیم که اقامت موقت و سپس اقامت دائم را برای متقاضی به همراه دارد.

ویزای تجاری و نوآوری (Subclass ۱۸۸): ویزای موقت که به صاحبان کسب و کار و سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا به استرالیا مهاجرت کنند و کسب و کار خود را توسعه دهند.

ویزای تجاری و نوآوری (Subclass ۸۸۸): ویزای دائمی که برای افرادی است که ویزای ۱۸۸ را داشته‌اند و کسب و کار موفقی در استرالیا ایجاد کرده‌اند.

۳. مهاجرت به استرالیا از طریق خانواده و ازدواج

استرالیا به افراد اجازه می‌دهد تا اعضای خانواده خود را به این کشور بیاورند. ۲۳ نوع ویزا در بخش خانواده صادر شده که شامل انواع ویزا‌های والدین، کودک، ازدواج و... می‌شود و هر کدام شرایط خاص خودش را دارد. این برنامه‌ها شامل موارد زیر است:

ویزای والدین استرالیا

افرادی که شهروند یا مقیم دائم استرالیا هستند و حداقل ۲ سال در استرالیا زندگی کرده‌اند، می‌توانند اسپانسر والدین خود برای مهاجرت به این کشور شوند. ویزای والدین استرالیا، دارای ساب‌کلاس‌های متفاوتی (از جمله ساب‌کلاس‌های ۱۰۳، ۱۴۳ و ۱۷۳) است که هر کدام شرایط خاص خودش را دارد و به والدین این افراد اجازه می‌دهد بسته به نوع ویزا، اقامت دائم یا موقت این کشور را اخذ کنند.

• ویزای ازدواج و نامزدی استرالیا

این ویزا به نامزد یا همسر یک شهروند یا مقیم دائم استرالیایی یا شهروند نیوزلند واجد شرایط، اجازه می‌دهد تا به استرالیا مهاجرت کند. ویزای ازدواج استرالیا یک ویزای ۲ مرحله‌ای است؛ یعنی ابتدا اقامت موقت (از طریق ویزا‌های ۳۰۹ و ۸۲۰) را اخذ کرده و سپس از طریق ویزا‌های مرحله دوم (۸۰۱ و ۱۰۰) اقامت دائم را دریافت خواهید کرد. به‌طور کلی انواع ویزا‌های دسته ازدواج به شرح زیر است:


بیشتر بخوانید: بهترین راه‌های مهاجرت به سوئد


• ویزای موقت نامزدی یا ازدواج آینده (ساب‌کلاس ۳۰۰)

• ویزای ازدواج (ساب‌کلاس ۸۰۱ و ۸۲۰) برای متقاضیان داخل استرالیا

• ویزای ازدواج (ساب‌کلاس ۱۰۰ و ۳۰۹) برای متقاضیان خارج استرالیا

متقاضیان برای اخذ این ویزا، باید بالای ۱۸ سال باشند و مدارکی ارائه دهند که نشان دهد در یک رابطه واقعی هستند. 

۴. ویزای تولد فرزند در استرالیا 

تمام افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند باید همانند تمام کشور‌های دیگر از قوانین و مقررات آن کشور تبعیت کنند و شرایط و قوانین آن را در روش‌های متعدد کسب اقامت و تابعیت بررسی کنند. شرایط اخذ تابعیت از طریق تولد در استرالیا به نحوی نیست که کودکان بتوانند به محض تولد تابعیت و شهروندی استرالیا را به دست آورند، چرا که اخذ تابعیت از طریق تولد در استرالیا شامل رعایت برخی از موارد زیر می‌شود.

• در صورتی به کودکان متولد شده در استرالیا تابعیت می‌دهند که حداقل یکی از والدین کودک استرالیایی باشد.

بهترین راه‌های مهاجرت به استرالیا

• والدینی که دارای اقامت استرالیا می‌باشند، اما خارج از کشور استرالیا زندگی می‌کنند، در صورت تولد فرزند می‌توانند درخواست خود را مبنی بر کسب اقامت فرزندشان در استرالیا اعلام کنند.

• شریک زندگی شما می‌تواند در زمان اقدام‌تان برای اخذ این نوع ویزا به عنوان اسپانسر شخصی اعلام حضور کند.

• کودکانی که در استرالیا متولد می‌شوند، اما هویت آنان مشخص نیست (هویت والدین کودک نامعلوم باشد) به کودک تابعیت استرالیا داده می‌شود. این موضوع در قوانین بین الملل صدق می‌کند و برای جلوگیری از عدم بی هویتی افراد از این قانون استفاده می‌شود.

۵. مهاجرت تحصیلی به استرالیا

استرالیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای دانشجویان بین‌المللی است. این ویزا به دانشجویان اجازه می‌دهد تا در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی استرالیا تحصیل کنند. برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا، شما باید برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنید. ابتدا لازم است در یک موسسه آموزشی ثبت نام و شهریه آن را پرداخت کنید. رسید پرداخت شهریه برای دریافت ویزای تحصیلی الزامی است. پس از اتمام دوره تحصیل خود در استرالیا نیز، می‌توانید با توجه به مدت زمان تحصیل، ۳۰ الی ۶۰ روز در این کشور بمانید و به جستجوی کار باشید. پس از اتمام تحصیل، بسیاری از دانشجویان می‌توانند از طریق ویزا‌های کاری و اقامتی دائمی به اقامت دائم دست یابند.

۶. ویزای کار به استرالیا

ویزای کار به افرادی اجازه می‌دهد تا به صورت موقت یا دائم در استرالیا کار کنند. اقامت استرالیا از طریق کار همیشه مورد سوال برخی از متقاضیان مهاجرت بوده است. ویزا‌های کار استرالیا با تنوع بسیاری بر اساس شرایط تمام متقاضیان از سمت دولت و اداره مهاجرت استرالیا مشخص شده است که برخی از این ویزا‌ها منجر به مهاجرت و کسب اقامت در استرالیا خواهد شد. ویزا‌های کاری استرالیا با توجه به Sub class مشخص شده دارای ارزیابی مخصوص به آن ویزا خواهد شد که عموما بر اساس تحصیلات متقاضی، مهارت‌های فردی، میزان تجربه کاری آنان و در نهایت برخورداری از مدرک زبان انگلیسی سنجیده می‌شود و بر اساس Point Based System می‌باشد. افراد در صورت واجد شرایط شدن بودن می‌توانند با دریافت این ویزا وارد خاک استرالیا شوند و اقامت کاری خود را دریافت کنند.

ویزای کار موقت (Subclass ۴۸۲): این ویزا به کارفرمایان استرالیایی اجازه می‌دهد تا کارگران ماهر خارجی را برای مدت کوتاهی استخدام کنند.

ویزای کار دائمی (Subclass ۱۸۶): این ویزا به کارفرمایان اجازه می‌دهد تا کارگران ماهر خارجی را به صورت دائمی استخدام کنند.

۷. مهاجرت به استرالیا به عنوان پناهنده 

استرالیا برنامه‌های حمایتی برای پناهندگان و افرادی که به دلیل جنگ، شکنجه یا آزار و اذیت از کشور خود فرار کرده‌اند، ارائه می‌دهد. مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی ممکن است توسط افرادی که بدون تحقیق و با عدم آگاهی به روش‌های قانونی اقامت استرالیا اقدام به چنین کاری می‌کند انجام شود و این افراد از وجود خطر‌ها و زیان‌های مالی و جانی آن کاملاً بی‌اطلاع است. لازم به ذکر است که دولت استرالیا در یک بازه زمانی در سال ۲۰۰۹ توسط ویزای بشردوستانه بالغ بر ۱۲ هزار نفر را از این نوع ویزا و برنامه مهاجرتی پذیرفت. البته باید به این موضوع اشاره داشت که این برنامه شامل حال اشخاص خاصی می‌گردد که در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته و در مورد شرایط زندگی و رفاه اجتماعی و تمام جهات مورد تبعیض قرار می‌گیرد، به صورتی که شرایط زندگی وی دچار نابسامانی گشته و شرایط حقوق بشر برای وی کاملا نقض شده است. اما هم اکنون شرایط پناهندگی در استرالیا دیگر ساده نمی‌باشد و با سختگیری بیشتری از سمت کمیسر‌ها و افسر‌های عالی سازمان ملل به امور و پرونده‌های پناهندگان رسیدگی می‌شود.

۸. مهاجرت با ویزای توریستی استرالیا

ویزای توریستی استرالیا، یکی دیگر از انواع ویزا‌های این کشور است که برای مدت محدود با اهداف گردشگری، دیدار اعضای خانواده، شرکت در مصاحبه کاری یا نمایشگاه تجاری صادر می‌شود و جزء روش‌های مهاجرتی این کشور حساب نمی‌شود. ایرانی‌ها برای همه این اهداف، باید از طریق ویزای توریستی استرالیا ساب‌کلاس ۶۰۰ اقدام کنند. این ویزا دارای ۳ برنامه مختلف اسپانسر فامیلی (Sponsored Family Stream)، گردشگری (Tourist Stream) و سفر کاری (Business Visitor Stream) است.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

کاهش محسوس دما از این تاریخ آغاز خواهد شد

غیبت نگران‌کننده حسینی در تمرین استقلال

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳

شناسایی پشه آئدس در ۷۸۰ نقطه چابهار

اختلاف پرسپولیس و گولسیانی برای تمدید قرارداد

رضا کیانیان: آقای پزشکیان لطفا کت و شلوار خوب و خوش دوخت، کفش مناسب داشته باشید

دلنوشته هدی زین‌العابدین برای ماهی «در انتهای شب»

رویداد بازیستا به نیمه راه رسید

چیپس‌های فلفلی ۱۴ دانش‌آموز را به بیمارستان فرستاد

هدف قراردادن بندر ایلات توسط یمن

پیش بینی قیمت دلار فردا دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳

جزییات خودکشی تلخ دو خواهر نوجوان در شرق تهران

چگونه جلوی قطعی برق را بگیریم؟

افسردگی و اضطراب شایع‌ترین اختلالات روانی در ایران

قیمت بلیت هواپیما نیم بها شد

نقش پررنگ اصناف و بازاریان در اقتصاد دولت چهاردهم

عکس/ آزاده صمدی با رضا رویگری ازدواج کرد!

عکس/ آرایش غلیظ و زنانه امیر آقایی

طرز صحیح استفاده از آفتاب‌گیر شیشه جلو ماشین

وراث چگونه سود سهام عدالت را دریافت کنند؟

تصویب صورت‌های مالی ۱۴۰۲ در مجمع بیمه سینا

عکس/ تونل توحید در فهرست زیباترین گذرگاه‌های جهان

معرفی جنگنده لاوی اسرائیل

رییس دفتر مسعود پزشکیان کیست؟

تصاویر منتخب حیات وحش در یک هفته

عکس/ حمایت رهبر انقلاب از مسعود پزشکیان

عکس/سعید جلیلی با خاک یکسان شد

عکس/ تیپ جالب الناز شاکردوست در پست جدیدش

واکنش مسعود پزشکیان به دیدارش با رهبر انقلاب

ناصر امانی: زاکانی بماند استعفای دسته جمعی می‌دهیم

استایل رنگی مهناز افشار در پست جدیدش + عکس

نقش‌آفرینی قدرتمندانه پتروشیمی جم در آوردگاه صادراتی Expo۲۰۲۴

معرفی موشک کروز کالیبر

اینفوگرافی/بیشترین جست‌وجوی ایرانی‌ها در تیرماه چه بود؟

فیلم/ احتمال استعفای دسته جمعی شورا قوت گرفت!

راهنمای کامل آزمایش خون

چه کسی وزیر کشور دولت چهاردهم می‌شود؟

سکه امامی در کانال ۴۰ میلیونی درجا زد

بهترین راه های مهاجرت به استرالیا

استایل همای سریال پایتخت در ۵۴ سالگی + عکس

استرداد دو چهره معروف سایت‌های شرط‌بندی به ایران

زن برگ برنده ترامپ در انتخابات کیست؟ + عکس

گزارش بورس امروز یکشنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳

کاپیتان استقلال بمب جدید پرسپولیس؟

عکس/محل اسکان کاروان ایران در المپیک

هشدار از کادر درمان به مسولان؛ بحران مهاجرت هر ماه ۲۰۰ پرستار از کشور

ترامپ آینده دلار دیجیتال را تهدید می‌کند؟

عکس/ تصویری از خنده‌های مسعود پزشکیان در مجلس

فیلم/ جنجال جدید نرجس سلیمانی در شورای شهر

خانم بازیگر مشهور ممنوع الفعالیت شد