تاریخ انتشار: ۲۲:۱۷ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد؛

بهترین راه های مهاجرت به سوئیس

اگر کشور سوئیس برای مهاجرت را انتخاب کرده‌اید بهتر است بدانید که یکی از برترین راه‌های مهاجرت و اخذ اقامت این کشور، مهاجرت کاری است، البته این راه برای شهروندان اتحادیه اروپا و اتحادیه تجارت آزاد اروپا راحت‌تر است.

بهترین راه‌های مهاجرت به سوئیس

اقتصاد۲۴- هدی کاشانیان: مهاجرت به سوئیس به دلیل کیفیت بالای زندگی، استاندارد‌های بالای بهداشت و آموزش، و فرصت‌های شغلی جذاب برای بسیاری از افراد جذاب است. سوئیس برنامه‌های مختلفی برای مهاجرت ارائه می‌دهد که بسته به شرایط شخصی شما ممکن است متفاوت باشد. این کشور گزینه‌های متعددی برای مهاجرت ارائه می‌دهد که بسته به شرایط شخصی، مهارت‌ها، تجربیات، و اهداف شما می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. برای اطمینان از انتخاب درست و موفقیت در فرآیند مهاجرت، مشورت با یک مشاور مهاجرتی معتبر و آشنایی کامل با شرایط و الزامات هر برنامه توصیه می‌شود. در زیر بهترین راه‌های مهاجرت به سوئیس ذکر شده است:

۱. ویزای مهاجرت کاری به سوئیس

اگر کشور سوئیس برای مهاجرت را انتخاب کرده‌اید بهتر است بدانید که یکی از برترین راه‌های مهاجرت و اخذ اقامت این کشور، مهاجرت کاری است، البته این راه برای شهروندان اتحادیه اروپا و اتحادیه تجارت آزاد اروپا راحت‌تر است. اگر شما در حال برنامه‌ریزی برای مهاجرت و کار در سوئیس هستید، کارفرمای شما باید قبل از شروع استخدام شما رسماً به مقامات سوئیس اطلاع دهد. الزامات این روش بر اساس شهروندی متفاوت است. شهروندان اتحادیه اروپا با موانع کمتری برای مهاجرت به سوئیس مواجه هستند و محدودیت‌های کارگران خارجی را ندارند. کشور‌های عضو اتحادیه هر کدام سهمی برای مهاجرت به سوئیس و ورود به این کشور و کار در آن دارند. شهروندان خارج از اتحادیه اروپا و EFTA باید مجوز کار و اجازه اقامت خود را قبل از مهاجرت به سوئیس بگیرند. سوئیس یک بازار کار پویا و پرتقاضا دارد و بسیاری از افراد به دلیل فرصت‌های شغلی به این کشور مهاجرت می‌کنند:

ویزای کار: برای کارگران ماهری که از یک کارفرمای سوئیسی پیشنهاد شغلی دارند. کارفرما باید ثابت کند که قادر به پیدا کردن فرد مناسبی در سوئیس یا اتحادیه اروپا نیست.

• اجازه اقامت نوع B :(B Permit) برای کارگرانی که به مدت یک سال یا بیشتر در سوئیس کار می‌کنند. این اجازه اقامت قابل تمدید است و به کارگر اجازه می‌دهد در سوئیس زندگی و کار کند.

۲. ویزای مهاجرت تحصیلی به سوئیس

سوئیس دارای برخی از بهترین دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در جهان است و به دانشجویان بین‌المللی فرصت‌های خوبی برای تحصیل ارائه می‌دهد. برای دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌ها یا موسسات آموزشی سوئیس را دارند. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود ممکن است بتوانند برای ویزای کاری اقدام کنند و در سوئیس بمانند. 

مدارس سوئیس: تحصیل در مدارس سوئیس و آموزش اجباری به مدت نه سال طول می‌کشد و شامل آموزش ابتدایی و متوسطه می‌شود. آموزش ابتدایی به مدت چهار تا شش سال بسته به کانتون است. دوره اول آموزش متوسطه از سه تا پنج سال بسته به کانتون طول می‌کشد. تحصیلات دبیرستان اجباری نیست و طول دوره از سه تا چهار سال متفاوت است. 

بهترین راه‌های مهاجرت به سوئیس

دانشگاه‌های سوئیس: در سوئیس، سیستم آموزش عالی در سطح دانشگاه متشکل از ده دانشگاه استانی، دو موسسه فدرال تکنولوژی و هفت دانشگاه علوم کاربردی، موسساتی که به تازگی برای آموزش و پرورش معلمان تاسیس شده و بسیاری از دانشکده‌های پیشرفته فنی و حرفه‌ای است. دانشگاه‌های سوئیس از نوع خصوصی فقط مطالعات تحصیلات تکمیلی را ارائه می‌دهند. مطالعات در پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، داروسازی، شیمی و نقشه برداری باید از الزامات ملی پیروی کند و توسط دولت فدرال تنظیم شود. دوره تحصیل دانشگاه‌های علوم کاربردی سه تا چهار سال است. 

۳. ویزای سرمایه‌گذار یا کارآفرین به سوئیس

مهاجرت و اقامت سوئیس از طریق سرمایه‌گذاری در سوئیس امکان‌پذیر می‌باشد. مهاجرت به سوئیس به روش سرمایه‌گذاری مزایایی از قبیل، سفر بدون ویزا در کل اروپا، مقصد ایده آل برای بازنشستگان و خانواده‌های ثروتمند، فرصت سرمایه گذاری یا خرید ملک در سوئیس، انتخاب محل کانتون در سوئیس را دارد. متقاضیان مهاجرت به سوئیس از کشور‌های غیر از اتحادیه اروپا می‌توانند اجازه اقامت سوئیس را به دو روش زیر دریافت کنند.

• ثبت شرکت در سوئیس (برای شرکت‌های بزرگ دارای شخصیت حقوقی)

• پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در سوئیس (برای بازنشستگان)

۴. مهاجرت از طریق ازدواج یا خانواده به سوئیس

ازدواج از روش‌های اصلی در مبحث مهاجرت به سوئیس محسوب می‌شود. شرایط اقامت در سوئیس با استفاده از این روش، به این صورت است که یکی از طرفین باید اقامت دائم سوئیس را داشته باشد. برای مهاجرت از طریق ازدواج به سوئیس شخص باید شرایط و مدارک مورد نیاز را فراهم کند تا بتواند از این راه اقدام کند. ازدواج باید رسمی، ثبت شده و قانونی باشد تا مورد تایید سفارت سوئیس قرار بگیرد. شرایط مورد نیاز برای مهاجرت از طریق ازدواج در سوئیس عبارت است از:

• سن فرد متقاضی و همسر وی باید بالای ۱۸ سال باشد.

• مجرد بودن هر دو نفر

• رضایت، ولی یا قیم در صورتی که یکی از آن‌ها قیم داشته باشند.

• عدم ثبت نام افراد در ازدواج‌های همجنس گرایانه

۵. مهاجرت به سوئیس از طریق تولد

کشور سوئیس برای اهدای تابعیت سوئیس از طریق تولد از قانون خون پیروی می‌کند. طبق این قانون تنها در صورتی به کودک متولد شده اقامت سوئیس اهدا خواهد شد که حداقل یکی از والدین او دارای تابعیت سوئیسی باشند؛ بنابراین چنانچه فرزند شما در سوئیس متولد شود، صرف تولد در خاک سوئیس، تابعیت این کشور به وی تعلق نخواهد گرفت. همچنین چنانچه شما شهروند سوئیس باشید مهم نیست که فرزند شما در چه کشوری متولد شود، تابعیت کشور سوئیس از طریق شما به فرزندتان اعطا می‌شود.

۶. مهاجرت از طریق پناهندگی به سوئیس

سوئیس به افرادی که به دلایل جنگ، آزار و اذیت یا ترس از آزار و اذیت از کشور خود فرار کرده‌اند، پناهندگی و حمایت انسانی ارائه می‌دهد. این افراد می‌توانند از طریق برنامه‌های پناهندگی سوئیس برای اقامت دائمی اقدام کنند. هرکسی می‌تواند در سوئیس پناهندگی را به دلیل حمایت و ترس از آزار و شکنجه درخواست کند، اما متقاضیان باید وضعیت پناهندگی خود را اثبات کنند یا حداقل به طور موثق نشان دهند. درخواست پناهندگی در سوئیس از خارج از کشور امکان پذیر نیست. با این حال، افرادی که می‌خواهند در سوئیس درخواست پناهندگی کنند، می‌توانند درخواست ویزا را به نمایندگی دیپلماتیک سوئیس ارائه دهند. سفارت یا کنسولگری مشخص خواهد کرد که آیا دلایل قانع کننده‌ای وجود دارد که صدور ویزا برای سوئیس را تضمین می‌کند یا خیر؟ افرادی که کشور‌های خود را ترک کرده‌اند و در کشور ثالث اقامت می‌کنند، در نظر گرفته نمی‌شوند که در معرض خطر جدی قرار داشته باشند و به همین دلیل برای پناهندگی واجد شرایط نیستند. اقامتی که به افراد پناهنده که درخواست‌شان مورد تایید قرار گرفته است اعطا می‌شود، اقامت نوع F است. با این حال، افرادی که اقامت نوع F را دارند، هر سال که در سوئیس می‌گذراند، فقط به عنوان معیار‌های اقامت ۱۰ ساله در نظر گرفته می‌شود.

۷. مهاجرت از طریق هنرمندان و افراد موفق به سوئیس

در قسمت مهاجرت به سوئیس از طریق ویزای هنرمندان و افراد موفق این نکته را باید یادآور شد که این کشور از این روش به متقاضیان ویزایی نخواهد داد و فعالیتی در زمینه‌ی مهاجرت هنرمندان ندارد، اما کشور اتریش برای افرادی که سابقه هنری دارند مثل نقاشی، بازیگری، موسیقی، مجسمه سازی و سایر هنرها، ویزایی را ارائه می‌دهد. این ویزا برای افرادی که در ۵ سال گذشته سابقه کار هنری داشته باشند و از این راه کسب در آمد کرده باشند و موسسه‌ای، قرار داد کاری با فرد متقاضی منعقد کرده باشد. این افراد می‌توانند برای این روش اقدام کنند و اقامت اتریش را به دست آورند. اگر می‌خواهید که خودتان مانند یک وکیل مهاجرتی، تمامی روش‌های مهاجرت را بدانید و بهترین روش را برای خود بیابید، می‌توانید محصول گام به گام اخذ اقامت را تهیه فرمایید. با دنبال کردن این محصول تمامی روش‌های مهاجرت را بشناسید.

۸. مهاجرت به سوئیس از طریق خرید ملک

بسیاری از متقاضیان به دنبال مهاجرت به سوئیس از طریق خرید ملک هستند. اما لازم است بدانید خرید ملک در سوئیس برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا چالش‌های زیادی دارد. از زمانی که دولت سوئیس تصمیم گرفته است تا مهاجرت به این کشور را محدود کند، شرایط سختی برای خرید ملک در این کشور برای خارجی‌ها ایجاد کرده است؛ بنابراین در صورتی که فردی خارج از اتحادیه اروپا بخواهد یکی از انواع ملک‌های زیر را خریداری کند نیاز به مجوز دارد:

• خرید ملک توریستی که به صورت موقت به افراد مختلف اجاره داده می‌شود.

• خرید آپارتمان خدماتی

• خرید خانه دوم در سوئیس که امکان اجاره دادن آن وجود ندارد.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

حضور گسترده افغانستانی‌ها در ایران نوعی تهدید است که نباید عمق پیدا کند/ معنی ندارد افغان‌ها از منابع ارزشمند ما، رایگان یا با هزینه خیلی کم بهره ببرند

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

عکس/استوری سحر دولتشاهی و جواد کاظمیان برای ناهید کیانی و کیمیا علیزاده

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ توهین زننده سردبیر روزنامه همشهری به کیمیا علیزاده!

عکس/استادیوم‌های شگفت‌انگیز عربستان برای جام جهانی ۲۰۳۴

عکس/ استایل جذاب نفیسه روشن در سفر به کرمانشاه

عکس/ حقوق حیرت انگیز معلم دیپلم در سال ۱۳۵۰

عکس/ رنگ طلای المپیک یک هفته‌ای رفت!

مُهر تایید معاون رئیسی بر حضور برخی دولتمردان سیزدهم در دولت چهاردهم پزشکیان

عکس/ نقشه ایران در شاهنامه چگونه بود؟

تصویری قدیمی از بازسازی حرم مطهر امام رضا (ع)

قدیمی‌ترین عکس از منارجنبان در اصفهان

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

معجزه لیموترش برای کبد چرب

درآمدزایی توریسم سلامت معادل ۵۰۰ هزار بشکه نفت!/ برنامه دکتر پزشکیان برای رونق اقتصاد گردشگری سلامت چیست؟

نایب قهرمانی برخورداری در تکواندوی المپیک

فیلم/ دلجویی وزیر ورزش از حسن یزدانی پس از فینال

حمله تند روزنامه اسراییلی به نتانیاهو

مبلغ اقساط وام ضروری بازنشستگان مشخص شد

شکست یزدانی در فینال المپیک

بهترین راه های مهاجرت به سوئیس

آمریکا: ایران برنامه‌ای برای ساخت تسلیحات هسته‌ای ندارد

اعتراض طالبان به خروج مهاجران افغان از ایران

مهمترین الزامات پیاده روی اربعین

فیلم/ سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری در برزیل

پاکستان ارائه موشک‌های بالستیک به ایران را تکذیب کرد

خودروی این افراد با تخلف ۵ میلیونی هم توقیف نمی‌شود

فیلم/ واکنش علیرضا دبیر به لحظات پایانی مبارزه امیرحسین زارع

سربازان چگونه برای اربعین گذرنامه بگیرند؟

عکس/ تصویری جدید از سامر الحاج افسر امنیتی حماس که دقایقی پیش ترور شد

امیرحسین زارع فینالیست المپیک شد

حذف یونس امامی از المپیک

دستگیری کشتی‌گیر مصری در پاریس

۷ بازیکن پرسپولیس کنار خواهند رفت

شهادت یکی از رهبران حماس در جنوب لبنان

عکس/ واکنش سارا بهرامی به مبارزه ناهید کیانی و کیمیا علیزاده

قیمت گندم اعلام شد

واکنش دختر میرحسین موسوی به انتشار عکس تازه‌ای از پدرش

عکس/ واکنش جالب محسن کیایی به عکس یادگاری کیمیا علیزاده و ناهید کیانی

فیلم/ آبروریزی روی آنتن شبکه سه؛ بی اطلاعی گزارشگر از قوانین تکواندو

این شرکت‌های هواپیمایی مجوز فعالیت ندارند

حذف مصطفی جوادی از المپیک پاریس

سه بازیکن خارجی استقلال در آستانه خروج از لیست

رونمایی استقلال از دروازه‌بان جدید این تیم

فیلم/ گریه شوق مهران برخورداری پس از رسیدن به فینال المپیک

شاهکار برخورداری در المپیک

خبر ویژه مشاور پزشکیان برای سهامدارن

فیلم/ لحظه وحشتناک برگشتن دست وزنه‌بردار مصری

فیلم/ شادی هادی ساعی و مربیان ایران پس از غلبه مهران برخورداری بر حریف قدرتمند ایتالیایی

هاشمی‌نسب: امیدوارم نکونام واقعیت را به مردم بگوید

خشکسالی پاییزی در راه ایران

کاهش دمای اصفهان از روز یکشنبه

وزنه‌بردار ایرانی ششم شد

اطلاعیه مهم آموزش و پرورش برای فرهنگیان

صعود مهران برخورداری به نیمه‌نهایی المپیک

فیلم/ لحظه بیهوش شدن تیرانداز معروف کره‌ای در نشست خبری

خطرات نوشیدن آب سرد برای سلامتی

اینفوگرافی/ توصیه‌های عمومی برای زائران اربعین

تصویری قدیمی از سر در دانشگاه تهران به شکل کلاه پهلوی

فیلم/ باران گیلان، تهران را هم خنک خواهد کرد

اشتراک‌گذاری ۲۰ عکس در یک پست اینستاگرام

افزایش ۲ برابری درخواست مهاجرت پرستاران

سعید جلیلی: مردم مطالبه دارند که باید پاسخی محکم به اسراییل داده شود