تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۳۰ تير ۱۴۰۳
اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد؛

بهترین راه‌های مهاجرت به سوئد

سوئد برنامه‌های مختلفی برای مهاجرت ارائه می‌دهد که بسته به شرایط شخصی شما ممکن است متفاوت باشد. سوئد گزینه‌های متعددی برای مهاجرت ارائه می‌دهد که بسته به شرایط شخصی، مهارت‌ها، تجربیات و اهداف شما می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بهترین راه‌های مهاجرت به سوئد

اقتصاد۲۴- هدی کاشانیان: مهاجرت به سوئد به دلیل کیفیت بالای زندگی، سیستم آموزشی و بهداشتی پیشرفته و فرصت‌های شغلی جذاب برای بسیاری از افراد جذاب است. سوئد برنامه‌های مختلفی برای مهاجرت ارائه می‌دهد که بسته به شرایط شخصی شما ممکن است متفاوت باشد. سوئد گزینه‌های متعددی برای مهاجرت ارائه می‌دهد که بسته به شرایط شخصی، مهارت‌ها، تجربیات و اهداف شما می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. برای اطمینان از انتخاب درست و موفقیت در فرآیند مهاجرت، مشورت با یک مشاور مهاجرتی معتبر و آشنایی کامل با شرایط و الزامات هر برنامه توصیه می‌شود. در زیر بهترین راه‌های مهاجرت به سوئد ذکر شده است:

۱. ویزای مهاجرت کاری به سوئد

در صورتی که قصد دارید از طریق کار به سوئد مهاجرت کنید، باید بدانید داشتن جاب آفر و سابقه کار از شرایط ضروری برای این امر هستند. در صورت داشتن آشنایی با زبان و گرفتن یک پیشنهاد شغلی از کارفرما می‌توانید برای اخذ ویزای کار اقدام کنید. در نظر داشته باشید که متقاضیان کار در سوئد پس از ۴ سال در صورت پرداخت به موقع مالیات و عدم ارتکاب جرم و جنایت می‌توانند برای اقامت دائم درخواست دهند. سوئد یکی از بهترین کشور‌ها برای کار و زندگی است و مهاجرت کاری به این کشور یک گزینه جذاب است:

ویزای کار: برای کارگرانی که از یک کارفرمای سوئدی پیشنهاد شغلی دارند. کارفرما باید نشان دهد که قادر به پیدا کردن فرد مناسبی در سوئد یا اتحادیه اروپا نیست.

اجازه اقامت و کار: این ظرفیت به کارگران ماهر و حرفه‌ای اجازه می‌دهد تا در سوئد زندگی و کار کنند.

۲. ویزای مهاجرت تحصیلی به سوئد

سوئد با داشتن دانشگاه‌های معتبر جهانی، مقصد جذابی برای دانشجویان بین‌المللی است متقاضیان مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل می‌بایست پس از اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور، نسبت به دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایند. دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه‌های سوئد، ۶ ماه فرصت دارند جهت جستجوی کار در سوئد بمانند و در صورت دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در این کشور، قادر خواهند بود ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نموده و نسبت به اخذ اقامت سوئد اقدام نمایند. تحصیل در سوئد، یکی از پرمتقاضی‌ترین و محبوب‌ترین روش‌ها جهت اخذ اقامت این کشور است و به این دلیل است که در بین کشور‌های اروپایی، سوئد جزو معدود کشور‌هایی است که با شرکت در دوره دوره زبان، به همه اعضای خانواده و به طور همزمان، ویزا اعطا می‌کند.

۳. ویزای مهاجرت سرمایه‌گذار یا کارآفرین به سوئد

افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در کشور سوئد را داشته باشند می‌توانند از امکان اقامت یک ساله در این کشور برخوردار شوند. بعد از این مدت آن‌ها می‌توانند اقامت خود را به مدت یک سال دیگر تمدید کنند و از این بابت محدودیتی برای آن‌ها ایجاد نمی‌شود. برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری لازم است مبلغی بالای ۱۰۰، ۰۰۰ یورو در سوئد سرمایه‌گذاری کنید.


بیشتر بخوانید: بهترین راه‌های مهاجرت به کانادا


برای این کار لازم است که متقاضی اساسنامه شرکت خود را در این کشور که شامل خدمات یا محصولاتی که عرضه می‌کند، هزینه‌ها و برآورد‌های آن است ارائه دهد و سپس یک حساب بانکی با مبلغ سرمایه مورد نظر در کشور سوئد افتتاح کرده و تا دو سال آن را بلوکه کند. همچنین فرد متقاضی باید مالک حداقل نیمی از این شرکت یا ۵۱ درصد از سهام آن باشد. برای مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه‌گذاری داشتن طرح اقتصادی مناسب و تمایل به اجرایی کردن آن نقشی کلیدی دارد. به این ترتیب افرادی که قصد داشته باشند در این کشور کسب و کاری راه انداخته و برای مدت طولانی آن را اداره کنند می‌توانند از این امکان استفاده کنند. پس از گذشت ۴ سال و فعال نگه داشتن شرکت، سرمایه‌گذار می‌تواند اقامت دائم سوئد را به دست بیاورد.

۴. ویزای مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج یا خانواده

یکی از راه‌های محبوب مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج است. این کار چندان شرایط ساده‌ای ندارد و به دلیل وفور پرونده‌های تقلبی، هر سال از درجه راحتی آن کاسته می‌شود. اما به هر ترتیب، در صورتی که با یک شهروند سوئد ازدواج کنید می‌توانید از این طریق در مدت زمان کوتاهی اقامت این کشور را دریافت کنید. مراحل این کار به این ترتیب است که در ابتدا باید به سفارت سوئد در کشور خود یا اگر در سوئد اقامت دارید به اداره مهاجرت رفته و درخواست خود برای مهاجرت از طریق ازدواج را ارائه دهید. برای تشکیل پرونده لازم است مبلغ ۱۵۰۰ کرون به همراه عکس و پاسپورت و مدارک هویتی ارائه دهید. پس از ۲ تا ۵ ماه از متقاضی دعوت می‌شود در یک مصاحبه حضوری شرکت کند. او باید در این جلسه سه نکته را ثابت کند:

• اثبات هویت

• اثبات تمکن مالی مناسب

• اثبات قصد واقعی ازدواج دائمی

بهترین راه‌های مهاجرت به سوئد

برای اثبات هویت کافی است مدارک هویتی و حتی‌المقدور تحصیلی و مواردی که تاثیری در شخصیت شما دارند را همراه داشته باشید. برای اثبات تمکن مالی باید صورتحساب و اظهارنامه‌های مناسب بانکی همراه داشته باشید. همچنین فیش حقوقی با مبلغ مناسب، و مدارک مالکیت دارایی‌های مختلف برای این کار لازم است. علاوه بر این موارد، در طول پنج ماه پردازش پرونده فرد باید ثابت کند که قصد ازدواج با یک شهروند سوئد را دارد. متقاضیان لازم است توجه کنند که در صورتی که پس از دریافت اقامت سوئد از طریق ازدواج بخواهند از همسر خود، حتی تا ۱۰ سال بعد جدا شوند، اقامت آن‌ها باطل می‌شود. علاوه بر این، اداره مهاجرت سوئد حساسیت بالایی به ازدواج‌های صوری برای دریافت اقامت این کشور دارد.

۵. مهاجرت از طریق پناهندگی به سوئد

سوئد به افرادی که به دلایل جنگ، آزار و اذیت یا ترس از آزار و اذیت از کشور خود فرار کرده‌اند، پناهندگی و حمایت انسانی ارائه می‌دهد. این افراد می‌توانند از طریق برنامه‌های پناهندگی سوئد برای اقامت دائمی اقدام کنند. تا چندسال اخیر، هر فردی که وضعیت پناهندگی می‌گرفت، اقامت دائم سوئد را دریافت می‌کرد. از تاریخ ۲۰/۰۷/۲۰۱۶، پناهندگان فقط می‌توانند برای مدت سه سال اجازه اقامت موقت سوئد را دریافت کنند. فرد پناهنده در سوئد به شواهد محکمی نیاز دارد که نشان دهد سلامت، زندگی و جان متقاضی در کشورش دچار تهدید‌های جدی است.

۶. ویزا به سوئد از طریق مهاجرت پرستاران

پرستارانی که قصد کار در کشور سوئد دارند (مهاجرت به سوئد را مدنظر دارند) می‌بایست برای دریافت اجازه کار در این کشور اقدام کنند. برای دریافت اجازه کار، شما می‌بایست در ابتدا پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای سوئدی دریافت کرده باشید. کارفرمای سوئدی باید حداقل به مدت ۱۰ روز آگهی استخدام مربوط به جذب نیرو را در اتحادیه اروپا و سوئیس تبلیغ کرده باشد. پس از دریافت اجازه کار، متقاضی می‌بایست آزمون پزشکی و آزمون مربوط به زبان سوئدی را با موفقیت سپری کند. علاوه بر این، برای مدت زمان معین، آموزش بالینی خواهید داشت.

۷. ویزا به سوئد از طریق خرید ملک

خرید ملک در سوئد می‌تواند سرمایه گذاری خوبی باشد به شرطی که صد در صد مالکیت را در دست داشته باشید. میانگین قیمت خرید در سراسر سوئد تقریباً ۵۳,۵۰۰ کرون در هر متر ۵ است، اما این قیمت بسته به شهر متفاوت است. پروسه خرید ملک در سوئد حدود ۱۴ روز طول می‌کشد. در سوئد و به دست آوردن مالکیت یک ملک در این کشور، حق اقامت به خریدار داده می‌شود.

لازم به توجه است که متقاضیانی که قصد اقدام از این طریق را دارند، بهتر است که وضعیت تورم و قیمت‌های ملک در این کشور را زیر نظر بگیرند. موارد زیادی پیش می‌آید که در آن‌ها متقاضی در ابتدا توانایی خرید ملک در سوئد را دارد، اما بعد از تشکیل پرونده و تهیه مدارک، به دلیل تغییرات قیمت این توانایی را از دست داده و به این ترتیب پرونده منتفی می‌شود.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت گوشت گوسفند، گوساله و مرغ + جدول

قیمت خودرو‌های پارس خودرو امروز + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت All-in-One اپل امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ام اس آی MSI امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/زیبایی گلاره عباسی در عکس جدیدش

عکس/ دختر حاکم دبی شوهرش را سه طلاقه کرد!

قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تغییر چهره و تیپ «جواد» سریال بچه مهندس در کانادا

عکس/️توهین حجت عبدالملکی ضعیف‌ترین و پرحاشیه‌ترین وزیر معزول رئیسی به پزشکیان و ظریف

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ + جدول

تصویر جدید از علی قربان‌ زاده بازیگر ایرانی که همه رو شوکه کرد

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

تغییر در نحوه محاسبه مالیات بسازبفروش‌ها

حضور خرید جدید استقلال سر تمرین

وزیر ورزش: لیگ برتر با VAR برگزار می‌شود

یک ایرانی داور جشنواره ونیز شد

در دیدار پزشکیان با معاون دفتر رهبری چه گذشت؟

نخستین گزینه اهل سنت برای حضور در دولت پزشکیان

بلانکو از امروز در تمرین استقلال

نکات مهم حین انتقال پول از ایران به استرالیا

این محور شمالی دوشنبه مسدود است

خودکشی ۲ خواهر ۱۳ و ۱۴ ساله در تهران

پزشکیان: نمی‌شود با علم و تجربه دعوا کرد

عکس/ مهران غفوریان در حرم حضرت ابوالفضل

فیلم/ روایت علی دایی از دلیل شکست بایرن در فینال تاریخی مقابل منچستر

فیلم/ اعلان جنگ داعش علیه حماس

پیش‌بینی قیمت دلار فردا یک‌شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳

پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳

عکس/ گریم خاص سحر دولتشاهی سوژه شد

عکس/ عجیب‌ترین تغییر چهره نیکی کریمی

حمله تند علم الهدی به ظریف: برجام برای ملت، ذلت آورد

فیلم/پلیس در تعقیب زورگیران خشن بهارستان

چه کسی معاون اول مسعود پزشکیان می‌شود؟

عکس/ صف طولانی پفک در تهران خبرساز شد

اعتراف تلخ همراه‌ اول: دو سوم کاربران از فیلترشکن استفاده می‌کنند

اعلام زمان واریز وام ۳۰ میلیونی برای بازنشستگان

معرفی رقیب چینی هیوندای توسان و کیا اسپورتیج + عکس

عکس/ جشن تولد دختر آقای بازیگر با حضور شاهرخ استخری

طعنه آذری جهرمی به پیرمرد‌های پرحاشیه سیاست

عکس/ پیام جالب پرسپولیس برای وحید هاشمیان

خداحافظی یک ستاره ملی پوش با استقلال

یک دروازه‌بان جذاب در نزدیکی پرسپولیس

فیلم/ سیاوش قمیشی کدام خواننده پاپ داخل ایران را دوست دارد؟

علی کریمی به ایران برمی‌گردد؟

سرپرست استقلال مشخص شد

بی‌میلی یک بازیکن برای جدایی از پرسپولیس

فیلم/گاف جدید بایدن، اشتباه گرفتن همسر

رابطه عاشقانه جانی دپ با یک دختر ۲۸ ساله+ عکس

فیلم/شورش مسلمانان در انگلیس

آنجلینا جولی و برد پیت در آستانه طلاق!

دولت در سایه جلیلی پاسخ بدهد؛ با کدام هزینه و پرسنل در کدام ساختمان جمع می شدند؟

پیش بینی روند قیمت طلای جهانی

عکس/المیرا شریفی مقدم توهین کننده ظریف را با خاک یکسان کرد

داستان واقعی سریال اوشین چه بود؟

فیلم/ناتوانی پلیس برزیل در ورود به خودرو مافیا و دستگیری وی!

پایان شیرین برای یک تلخی بی‌پایان در انتهای شب

موفقیت بانک سینا در تثبیت نسبت کفایت سرمایه بالای ۸ درصد

فیلم/ رقص دهه شصتی به سبک هدی زین العابدین

عکس/ بازی درخشان علیرضا داوودنژاد در سریال انتهای شب

آمار عجیب و غریب سکته مغزی در ایران

اشتباه عجیب در نوشته روی سنگ مزار ابراهیم رئیسی + عکس

فیلم/ صحنه هایی از بهشت در ایران؛ لفور زیبا