تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳

شرح کامل مناظره کاملا هریس و دونالد ترامپ؛ از ماجرای ایران و اقتصاد تا نابودی اسرائیل

در مناظره کاملا هریس و دونالد ترامپ، هریس ابتدا برای دست دادن به سوی ترامپ رفت. ترامپ در خلال صحبت‌های گفت که اگر هریس برنده شود، اسرائیل ظرف دو سال از بین می‌رود. او در بخشی دیگر از صحبت‌های گفت: «مهاجران غیرقانونی حیوانات خانگی مردم آمریکا را می‌دزند و می‌خورند.»

شرح کامل مناظره کاملا کاملا هریس و دونالد ترامپ

اقتصاد۲۴- کامالا هریس و دونالد ترامپ در آغاز این مناظره به یکدیگر دست دادند و هریس برای دست دادن به سوی ترامپ رفت. مناظره تلویزیونی ۹۰ دقیقه‌ای هریس و ترامپ توسط شبکه‌ای بی سی نیوز و در مرکز قانون اساسی ملی فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا برگزار و دو بار برای پخش آگهی قطع شد.
به گزارش ایرنا، مجری توضیح داد: هریس و ترامپ در فاصله ۱.۸ متری از یکدیگر می‌ایستند. هیچ تماشاگری در سالن حضور ندارد. هیچ مشاور یا اعضای تیم دو طرف هم اجازه حضور ندارند.
این مجری افزود: ترامپ برنده قرعه‌کشی شد و تصمیم گرفت که آخرین وقت صحبت برای او باشد. هریس جایگاه سمت راست را انتخاب کرد و میکروفون نامزد‌ها هم فقط زمان نوبت صحبت آن‌ها روشن می‌شود.

فلسطین، اوکراین، ایران

اسرائیل، جنگ غزه، عملیات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و جنگ اوکراین، سوال‌های نخستین مناظره کامالا هریس و دونالد ترامپ نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود که رئیس جمهور سابق آمریکا به انتقاد از رویکرد دولت بایدن – هریس در قبال ایران پرداخت.

کامالا هریس معاون رئیس جمهور و نامزد حزب دموکرات‌ها در نخستین مناظره خود با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و نامزد حزب جمهوریخواهان گفت: ما به حمایت از «حق اسرائیل» برای دفاع از خود ادامه خواهیم داد، اما جنگ باید فورا پایان یابد و ما برای دستیابی به آن به کار خود ادامه خواهیم داد.
هریس تصریح کرد که من به حمایت از «اسرائیل» ادامه می‌دهم و آن را قادر می‌سازم از خود در برابر ایران و عواملش «دفاع» کند و فلسطینیان نیز باید از حق تعیین سرنوشت برخوردار باشند.
معاون رئیس جمهور آمریکا با تکرار ادعا‌های اسرائیل گفت: در ۷ اکتبر، حماس به عنوان یک گروه تروریستی، ۱۲۰۰ اسرائیلی را قتل عام کرد و به زنان به طور فجیعی تجاوز شد و اسرائیل حق دارد از خودش دفاع کند، اما چگونگی انجام آن مهم است.

نامزد حزب دموکرات ادامه داد: چیزی که می‌دانیم این است که این جنگ باید تمام شود، اکنون؛ و این نیاز به توافق آتش‌بس و خروج گروگان‌ها است. به یک راه حل دو کشوری نیاز است. اما من همیشه به اسرائیل قابلیت دفاع از خود به ویژه در برابر ایران و نیابتی‌های آن را می‌دهم. دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و نامزد جمهوریخواهان گفت: اگر هریس برنده شود، اسرائیل ظرف دو سال از بین می‌رود. هریس از اسرائیل متنفر است و در صورت انتخاب شدن، اسرائیل ظرف دو سال از از هستی ساقط خواهد شد.
رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: آنچه اکنون در خاورمیانه اتفاق می‌افتد اگر من بودم رخ نمی‌داد و در اوکراین جنگ نمی‌شود. من این موضوع را حل می‌کنم و به جنگ روسیه و اوکراین پایان می‌دهم.

ترامپ که نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا است، با تکرار ادعا‌های ضد ایرنی مدعی شد: ایران در دولت من ورشکسته شده بود و برای ترور پول نداشت، اما حالا در دولت بایدن - هریس یک کشور پولدار است.
رئیس جمهور سابق آمریکا اضافه کرد: اگر من رئیس جمهور بودم اجازه شروع جنگ روسیه و اوکراین را نمی‌دادم. با پوتین روابط خوبی دارم و دولتش احترامی برای دولت کنونی بایدن قائل نیست. پوتین سلاح هسته‌ای دارد و ممکن است روزی از آن استفاده کند.

ترامپ همچنین گفت: هریس را برای مذاکره با پوتین فرستادند، ولی به محض برگشتن جنگ شروع شد او بدترین مذاکره کننده تاریخ آمریکا است. ما ۲۵۰ میلیارد دلار در اوکراین خرج کردیم و جنگ هنوز تمام نشده است. دولت بایدن در جلوگیری از جنگ در اوکراین شکست خورد.
او افزود: اوضاع در اوکراین رو به وخامت است و ما به سوی جنگ جهانی سوم پیش می‌رویم. ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین و پوتین برخلاف بایدن به من گوش خواهند داد.
رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه به فعالیت‌های حوثی‌ها (انصارالله یمن) پرداخت و گفت من اگر رئیس جمهوری شوم، این مسائل به‌سرعت حل وفصل می‌شوند.
هریس نیز در پاسخ به ترامپ گفت: اگر ترامپ الان در قدرت بود، پوتین امروز در کی یف (پایتخت اوکرین) بود. ترامپ در سیاست خارجی اشتباه می‌کند و ضعیف است. ترامپ به دیکتاتور‌ها علاقه دارد، چون خودش هم یک دیکتاتور است.
معاون رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: ترامپ رهبر کره شمالی را تحسین کرد و به دوستان دیکتاتورش احترام می‌گذارد. دیکتاتور‌ها و مستبدان قادر به دستکاری ترامپ هستند.

هریس تصریح کرد: اوکراین به دلیل حمایت ما، همچنان به عنوان یک کشور مستقل پابرجا است.
علاوه بر جنگ‌های غزه و اوکراین، حمایت آمریکا از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و ارتقای توانایی‌های آن در برابر روسیه و خروج نظامی آمریکا از افغانستان در ۲۰۲۱، رویکرد واشنگتن در برابر طالبان، و لزوم جلوگیری از تبدیل‌شدن افغانستان به پایگاه تروریسم، از دیگر موضوعات عمده سیاست خارجی در نخستین مناظره هریس و ترامپ که هر دو تلاش کردند با توضیح مختصر سیاست‌های خود در این زمینه‌ها و دفاع از آن، رویکرد طرف مقابل را مورد انتقاد قرار دهد.
هریس تاکید کرد که با تصمیم جو بایدن برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان در ۲۰۲۱ موافق است، گفت: «چهار رئیس‌جمهور گفتند این کار را می‌کنند و بایدن این کار را انجام داد. معاون رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: مالیات‌دهندگان آمریکایی دیگر «هزینه آن جنگ بی‌پایان را پرداخت نمی‌کنند».
ترامپ نیز گفت: توافق خروج از افغانستان خوب بود، اما طرح اجرای آن فاجعه‌بار بود. رئیس جمهور سابق آمریکا ادامه داد: من در چین، کره شمالی و روسیه برخلاف بایدن، از احترام و ابهت برخوردار هستم.

شرح کامل مناظره کاملا کاملا هریس

سقط جنین

کامالا هریس در این مناظره درباره ممنوعیت سقط جنین در آمریکا گفت: ممنوعیت سقط جنین توهین به زنان آمریکایی است و اگر من رئیس جمهور شوم، اجازه این کار را نخواهم داد. ترامپ می‌خواهد سقط جنین را در تمام ایالت‌ها به طور کلی ممنوع کند.
هریس افزود: سه قاضی راه یافته به دیوان عالی آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ کسانی بودند که دو سال پیش موجب لغو قانون فدرال سقط جنین شدند.
معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: چندین ایالت بر اساس لغو قانون فدرال آزادی سقط جنین قواعدی تصویب کرده اند که حتی سقط جنین برای زنانی را که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند، هم «غیرقانونی» کرده‌اند.
هریس ادامه داد: ترامپ درباره حق پایان خودخواسته بارداری دروغ می‌گوید. قضات منصوب ترامپ در دیوان عالی سیاست‌های او را اجرا کردند. آن‌ها حتی سقط جنین را در موارد تجاوز و بارداری از عضو خانواده ممنوع می‌کنند
ترامپ نیز در پاسخ گفت که ممنوعیت ملی سقط جنین را امضا نمی‌کند.

رئیس جمهور سابق آمریکا ادامه داد: موضوع سقط جنین کشور ما را از هم گسیخته و باید برای آن قوانینی وضع شود. حرف‌های هریس درباره قصد من برای ممنوعیت کامل سقط جنین، درست نیست.
ترامپ تاکید کرد: «او دوباره سمت این موضوع رفت. این یک دروغ است. من چنین ممنوعیتی را امضا نمی‌کنم و دلیلی هم برای امضای چنین ممنوعیتی وجود ندارد، زیرا ما به آنچه همه می‌خواستند، رسیده‌ایم».
رئیس جمهور سابق آمریکا در بخش دیگری از این مناظره گفت: طرح اوباماکر برای مراقبت‌های بهداشتی بد و برای آمریکایی‌ها پرهزینه بود. در صورتی که طرح مراقبت‌های بهداشتی ارزان‌تر باشد، تصور خوبی برای تغییر آن دارم.
هریس سپس به تمسخر ترامپ و گردهمایی‌های انتخاباتی او پرداخت و از مردم دعوت کرد که در یکی از گردهمایی‌های انتخاباتی او شرکت کنند، زیرا «تماشای آن واقعاً جالب است».
معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: «شما در جریان گردهمایی‌های او می‌بینید که درباره شخصیت‌های خیالی، چون هانیبال لکتر و. صحبت می‌کند و چیزی که مشاهده می‌کنید این است که مردم از فرط خستگی و کسالت گردهمایی او را ترک می‌کنند و تنها چیزی که درباره آن حرف نمی‌زند نیازها، آرزو‌ها و تمایلات شما است».
هریس تصریح کرد: مردم آمریکا به رئیس‌جمهوری نیاز دارند که آن‌ها را در اولویت قرار دهد و خود را چنین رئیس جمهوری معرفی کرد.
نامزد حزب دموکرات‌ها به سیاستمدارانی اشاره کرد که زمانی با ترامپ همکاری داشتند، اما هم‌اکنون حاضر به حمایت از ترامپ در انتخابات نشدند.
ترامپ نیز در پاسخ به هریس گفت: «مردم به تجمعات انتخاباتی او (هریس) نمی‌روند. دلیلی وجود ندارد که بروند» و از گردهمایی‌های انتخاباتی خود به عنوان «بزرگ‌ترین و باورنکردنی‌ترین تجمعات در تاریخ سیاست» نام برد. رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: «اگر می‌خواهید واقعاً بدانید که رئیس‌جمهور سابق کیست و قبلاً برایتان روشن نشده است، فقط از افرادی که با او کار کرده‌اند، سوال کنید».

اقتصاد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق و نامزد جمهوری خواهان در سخنانش گفت: من قوی‌ترین اقتصاد ایالات متحده را بنا نهادم و این موفقیت را دوباره تکرار خواهم کرد. ما به دلیل تورم، اقتصاد بدی داریم؛ میلیون‌ها نفر به آمریکا می‌آیند و مشاغل ما را می‌دزدند. بایدن به آن‌ها اجازه ورود داد.
او اضافه کرد: بسیاری از اساتید اقتصاد برنامه‌های من را بهترین رویکرد برای اقتصاد می‌دانند. هریس هیچ برنامه‌ای ندارد و می‌خواهد برنامه‌های بایدن را کپی کند.
کامالا هریس نامزد حزب دموکرات نیز گفت: ترامپ هیچ برنامه‌ای ندارد و فقط می‌خواهد مالیات را برای ثروتمندان کاهش دهد.

هریس تصریح کرد: می‌خواهم مالیات‌ها را کاهش دهم و از اقتصاد آمریکا حمایت کنم. من دختری از طبقه متوسط هستم. برنامه‌ای برای بالا بردن سطح زندگی این قشر خواهم داشت. به رویا‌های و اهداف مردم آمریکا باور دارم و قصد دارم اقتصادی مبتنی بر فرصت‌ها را بسازم.
معاون رئیس جمهور آمریکا افزود: عاشق کسب و کار‌های کوچک هستم. می‌خواهم ۵۰ هزار دلار تخفیف مالیاتی به استارتاپ‌ها بدهم، ولی رقیب من می‌خواهد به میلیاردر‌ها تخفیف مالیاتی بدهد.

هریس تصریح کرد: در زمان ترامپ بدترین میزان بیکاری در آمریکا از زمان تورم بزرگ روی داد. دولت ترامپ باعث بزرگ‌ترین کسر تجاری در تاریخ آمریکا شد. آنچه در ارتباط با چین انجام داد این بود که تراشه‌های آمریکایی را به چین فروخت و در نتیجه آن ارتش چین تقویت شد.
کامالا هریس ادامه داد: من دختری از طبقه متوسط ​​هستم، برنامه‌ای برای بالا بردن سطح زندگی این قشر خواهم داشت.
ترامپ نیز در پاسخ به هریس گفت که به طور حتم تعرفه‌هایی را برای سایر کشور‌ها اعمال می‌کند. «این تعرفه بازپرداخت هزینه‌هایی است که آمریکا برای جهان انجام داده است».

رئیس جمهور سابق آمریکا به کشور چین اشاره کرد و افزود که دولت او میلیارد‌ها دلار با اعمال تعرفه از چین دریافت کرده است. ترامپ افزود: چین از تایوان تراشه می‌خرید نه از آمریکا، زیرا فلسفه دموکرات‌ها تولیدات را از آمریکا خارج کرده است.

ادعای خوردن حیوانات خانگی از سوی مهاجران

رئیس جمهور سابق آمریکا ادامه داد: مهاجرت مخرب که نتیجه سیاست دموکرات‌ها است بدترین خطر برای اقتصاد آمریکا است. مهاجران آفریقایی و آمریکای لاتین فرصت‌های اشتغال را در آمریکا تصرف کرده‌اند.

ترامپ در ادامه سخنانش گفت: مهاجران غیرقانونی در اسپرینگ فیلد اوهایو، حیوانات خانگی مردم آمریکا را می‌دزند و می‌خورند. او گفت: «آن‌ها سگ می‌خورند. آن‌ها حیوانات خانگی مردمی را می‌خورند که آنجا زندگی می‌کنند.» در این هنگام، دیوید می‌یور مجری مناظره گفت که مدیر شهر اسپرینگفیلد گفته است که شواهدی برای این ادعا وجود ندارد. ترامپ پاسخ داد: «خوب، من آدم‌هایی را در تلویزیون دیده‌ام که می‌گویند سگ آن‌ها را برده‌اند و برای غذا استفاده کرده‌اند.»


بیشتر بخوانید: پشت پرده گره کور مذاکرات آتش بس غزه/ بازی پنهان قطر در دو زمین و رمزگشایی از موانع توافق


ترامپ همچنین گفت: بهترین عملکرد را در زمان کنترل کرونا داشتیم و تجهیزات زیادی تولید کردیم. قیمت‌ها در دولت من افزایش نخواهد یافت. چین با محصولات بی‌تعرفه خود اقتصاد آمریکا را نابود می‌کند.رئیس جمهور سابق آمریکا اضافه کرد: اقتصاد آمریکا در وضعیت وحشتناکی قرار دارد و میزان تورم به بدترین وضعیت خود در تاریخ آمریکا رسیده است.

هریس در ارتباط با موضوع مهاجرت گفت که او (در قامت دادستان سانفرانسیسکو) تنها کسی است که در این مناظره رسما «قاچاقچیان را به محاکمه کشانده» است.

او ترامپ را متهم کرد که تلاش‌های فراحزبی در کنگره برای مقابله با امنیت در مرز‌ها را با مانع مواجه کرده، چون می‌خواست از این موضوع در سخنرانی‌های انتخاباتی استفاده کند. هریس گفت: «می‌دانید چه اتفاقی افتاد؟ دونالد ترامپ تلفن را برداشت و به حامیان خود در کنگره گفت که این لایحه را مسکوت بگذارند. چرا؟ چون او ترجیح می‌دهد موضوع امنیت مرز‌ها را محور تبلیغات خود قراردهد».

حمله به ساختمان کنگره

هریس با اشاره به پرونده‌های قضایی ترامپ تلاش کرد کارنامه قضایی نامزد جمهوری‌خواهان را پیش بکشد و و آن را دلیلی برای در خطر بودن دموکراسی آمریکا دانست و گفت: «من فکر می‌کنم این مهم است که شما این موضوع را از کسی بشنوید که کارش دادستانی جرایم امنیتی و جنایی است، جرایم اقتصادی و دخالت در انتخابات است».

ترامپ در پاسخ به این حمله هریس گفت که آنچه روی داده استفاده دموکرات‌ها از نظام قضایی به عنوان «سلاحی» علیه اوست. «آن‌ها پرونده و اتهامات کذب طرح می‌کنند». ترامپ تصریح کرد: من هیچ ارتباطی با حوادث ژانویه ۲۰۲۱ مقابل ساختمان کنگره نداشتم، اما هریس گفت: ترامپ خودش گفته اگر در انتخابات شکست بخورد خون‌ریزی خواهد شد ما نباید به عقب برگردیم.

رئیس جمهور سابق آمریکا ادامه داد که او تنها یک سخنرانی در آن روز کرده بود و مقصر خشونت درآن روز شهردار واشنگتن و نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان بوده است.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ صف کشی بوقلمون‌ها در خیابان‌های تهران

عکس/ سفر به گذشته‌های دور؛ خیابان سعدی تهران

اینفوگرافی/ قیمت آیفون ۱۶ چند درصد از حقوق کارگر ایرانی است؟

عکس/ ۷۰ سال پیش سرباز‌ها چطور به خدمت اعزام می‌شدند؟

عکس/ تغییر چهره همسران محمدرضا پهلوی از جوانی تا پیری

عکس/ بنر عجیب یک مرد در حمایت از زن کوهنوردش

عکس/چهره مجید واشقانی ۲۳ سال پیش در سریال کمین

عکس/ آخرین وضعیت رقابت ترامپ و هریس در ایالت‌های کلیدی

تصویری قدیمی از پزشکیان در کنار قلعه‌نویی

بازار ارز در انتظار سفر پزشکیان به نیوریورک است/ سناریو‌های دلاری در ۶ ماهه دوم سال؛ احتمال افزایش ۲۰ هزار تومانی دلار

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/خانه زیبا و مجلل معاون الدوله در دوران قاجار

فیلم/ صحبت‌های پزشکیان با بلندگوی باز حاشیه ساز شد!

فیلم/ سخنان عجیب پزشکیان خطاب به نماینده دفتر رهبری

عکس/ حضور انورسادات در تهران حدود نیم قرن پیش

فیلم/ تحلیل عجیب ترامپ درباره مناظره با هریس

عکس/ کوه‌های رنگین کمانی ماه نشان در استان زنجان

معمای متراژ سرانه تولید مسکن در کشور

قیمت واحد‌های مسکن ۲۵ متری اعلام شد + جزییات

افزایش پلکانی حقوق کارمندان چگونه انجام می شود؟

هزینه ثبت سند برای خرید خانه ۲ برابر شد!

یارانه نقدی شهریور ماه چه زمانی واریز می شود؟

فروش مکمل در جایگاه‌های سوخت غیرقانونی است

آخرین قیمت سمند، شاهین، کوییک، تارا و ساینا + جدول

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان منتفی شد؟

عکس/ حمایت تیلور سوئیفت، خواننده آمریکایی از کامالا هریس

سیگنال همتی به بازار ارز

۳ سناریوی مهم درباره بی‌رمقی بازار طلا و ارز

غرامت‌خواهی شهرداری زاکانی از کودکان کار؛ به تعطیلی کشاندن خانه کودک ناصرخسرو توسط شهرداری تهران

هدف‌گذاری کاهش شکاف ارزی

قیمت طلا و سکه در انتظار ۲ اتفاق مهم

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

قیمت گوشی اپل + جدول

رکوردشکنی کسری گاز در زمستان

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

فیلم/ بدرقه رسمی رئیس‌جمهور در سفر به عراق

پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۱ شهریور ۱۴۰۳

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

مسعود پزشکیان وارد بغداد شد

عکس/ نظرسنجی سی ان ان بعد از مناظره ترامپ و هریس

کد مورس جدید همستر کامبت امروز

قیمت سکه پارسیان + جدول

طلای جهانی از صعود باز ماند

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

اعلام ارزش سهام عدالت + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

شرح کامل مناظره کاملا هریس و دونالد ترامپ؛ از ماجرای ایران و اقتصاد تا نابودی اسرائیل

ایران برای بازگشت به FATF چه مسیرسختی را باید طی کند؟

دور باطل تثبیت نرخ دلار

کنکور و چالش عدالت آموزشی؛ میانگین پایین معدل امتحانات نهایی و طبقاتی‌شدن آموزش!

جایگاه زنان ایرانی بعد از حوادث ۱۴۰۱؛ از اشتغال تا آزادی اجتماعی و اهمیت حضور زنان در قوه مجریه

۵۱ درصد از سهام شرکت‌های خودروساز داخلی در اختیار آقازاده هاست!/ ثبت نام های خودرو جز سرگرمی، نتیجه‌ای به همراه ندارد

پیش بینی بورس امروز ۲۱ شهریور ۱۴۰۳

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز