تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳
این گزارش به روز می‌شود

آغاز حمله زمینی اسرائیل به لبنان، ۱۸ سال پس از خروج / نیرو‌های ویژه اسرائیلی روی نوار مرزی لبنان + فیلم

ارتش اسرائیل بامداد امروز سه‌شنبه اعلام کرد که عملیات نظامی متمرکز زمینی را در جنوب لبنان آغاز کرده است. آنگونه که ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرده این عملیات زمینی علیه اهداف حزب‌الله و با پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای همراه است و محدود خواهد بود.

آغاز حمله زمینی اسرائیل

اقتصاد۲۴- در بیانیه‌ای که در این باره منتشر شده است آمده است: بر اساس تصمیم رده سیاسی، ارتش اسرائیل از ساعاتی پیش عملیات زمینی هدفمند و محدود را در جنوب لبنان علیه اهداف و زیرساخت‌های حزب‌الله لبنان در تعدادی از روستا‌های نزدیک مرز لبنان آغاز کرده است.

ادعای رژیم اسرائیلل مبنی بر هدف قرار دادن زیرساخت‌های مقاومت لبنان درحالی است که این رژیم در ساعات گذشته، مناطق مسکونی و غیرنظامی را هدف قرار داده که به شهادت صد‌ها غیرنظامی لبنانی انجامیده است.

بر اساس آنچه در رسانه‌ها آمده این نخستین حمله زمینی اسرائیل به لبنان بعد از گذشت ۱۸ سال است. آخرین بار، در جنگ سال ۲۰۰۶ (جنگ ۳۳ روزه) بود که ارتش اسرائیل وارد خاک لبنان شد.

اسرائیل و لبنان داری مرز زمینی به طول حدودی ۱۰۰ کیلومتر هستند. لبنان از جنوب با شمال اسرائیل هم مرز است.

از طرفی، همزمان با آغاز تهاجم زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان، مقاومت لبنان با حملات موشکی و توپخانه‌ای خود محل تجمع سربازان صهیونیست و پایگاه‌های این رژیم در فلسطین اشغالی را از بین برده است.حزب‌الله در اولین بیانیه خود، تجمعات نظامیان اسرائیل در مقابل مناطق العدیسه و کفرکلا را با سلاح مناسب هدف قرار داده است. 

مقاومت لبنان همچنین اعلام کرد نظامیان اسرائیل را در مقابل شهرک «شتولا» هدف حملات خمپاره‌ای قرار داده است. 

حزب‌الله اعلام کرد که در این حملات، تلفات قطعی به نظامیان اسرائیل وارد کرده است.

فعال شدن صدای آژیر در «مسکاف عام» در شمال فلسطین اشغالی

طبق گزارش منابع عبری، صدای آژیر در منطقه مسکاف عام در إصبع الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی فعال شد. 

از طرفی خبرنگار شبکه المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که حزب الله لبنان مرکز «مسکاف عام» در شمال فلسطین اشغالی را زیر آتش حملات خود گرفته است. 

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که حدود ۱۰ موشک از لبنان شلیک شده و در شهرک مسکاف عام شمال فلسطین اشغالی اصابت کرداندکی پس از این خبر، گزارش شد که صدای آژیر در الجلیل علیا و سهل الحوله در شمال فلسطین اشغالی نیز به صدا در آمد.

منابع صهیونیستی همچنین دقایقی پیش گزارش دادند که طی ۴۰ دقیقه بعد از نیمه شب امشب، ۳۵ موشک از خاک لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شد.

خبرنگار الجزیره از دور جدید حملات موشکی به سمت الجلیل علی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. 

عملیات شدت یافته مقاومت لبنان علیه موضاع صهیونیست‌ها درحالی است که حزب‌الله اعلام کرده برای هر سناریویی آماده است.

منابع لبنانی نیز گزارش دادند که یک هدف نظامی در اطراف پادگاه زرعیت واقع در شمال فلسطین اشغالی هدف آتش مستقیم از خاک لبنان قرار گرفت است. رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش دادند که حزب الله لبنان چند موشک به سمت نوار مرزی محل تجمع نظامیان صهیونیست شلیک کرده است. شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که ۵ موشک از خاک لبنان شلیک شده که در مناطق باز در زرعیت واقع در شمال فلسطین اشغالی اصابت کرده است.

وضعیت تل آویو بعد از عملیات

آغاز حمله زمینی اسرائیل به لبنان، ۱۸ سال پس از خروج / نیرو‌های ویژه اسرائیلی روی نوار مرزی لبنان + فیلم

آغاز حمله زمینی اسرائیل به لبنان، ۱۸ سال پس از خروج / نیرو‌های ویژه اسرائیلی روی نوار مرزی لبنان + فیلم

آغاز حمله زمینی اسرائیل به لبنان، ۱۸ سال پس از خروج / نیرو‌های ویژه اسرائیلی روی نوار مرزی لبنان + فیلم

حمله به یک کشتی دیگر در دریای سرخ

آژانس امنیت دریایی امبری انگلیس از حمله به یک کشتی در ۹۷ مایلی جنوب غرب بندر الحدیده در سواحل یمن خبر داد.

آمریکا در حال اعزام چند هزار نیروی اضافی به خاورمیانه است

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور در حال اعزام «چند هزار» نیروی اضافی به خاورمیانه با هدف تأمین امنیت و در صورت لزوم دفاع از اسرائیل است.

ژنرال اسرائیلی: اوضاع خطرناک است

معاون رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل در اظهاراتی وضعیت موجود در سایه درگیری با حزب‌الله لبنان را «خطرناک» ارزیابی کرد.

«امیر برعام» معاون رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل در این باره گفت: جمعه گذشته، در یک عملیات پیچیده توسط بخش اطلاعات و نیروی هوایی ارتش، ما با «حسن نصرالله»، فردی که محور منطقه‌ای را برای نابودی اسرائیل رهبری می‌کرد، تسویه حساب کردیم.

طبق گزارش خبرگزاری سما، برعام افزود: این عملیات پایان جنگ نیست، اوضاع خطرناک است و روز‌های آینده روز‌های آزمایشی است و نمی‌توان دقیقاً پیش‌بینی کرد که چه سرنوشتی در انتظار ما خواهد بود.

میقاتی: لبنان با یکی از خطرناک‌ترین مراحل تاریخ خود روبروست

نخست وزیر موقت لبنان تأکید کرد این کشور با یکی از خطرناک‌ترین مراحل تاریخ خود روبروست چراکه حدود یک میلیون نفر به دلیل جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی آواره شده‌اند.

امارات ۱۰۰ میلیون دلار به لبنان کمک کرد

محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی ۱۰۰ میلیون دلار برای کمک به لبنان اختصاص داد.

وی اعلام کرد که این مبلغ به منظور پشتیبانی از برادران لبنانی و کمک به آن‌ها در عبور از چالش‌های موجود و در چارچوب پایبندی امارات به پشتیبانی از ملت لبنان اختصاص داده شده است.

لغو پروازهای بین‌المللی به تل‌آویو، وزیر حمل و نقل صهیونیست‌ها را عصبانی کرد

رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند نوعی محاصره هوایی در اراضی اشغالی وجود دارد و ده‌ها هزار تن از ساکنان اراضی اشغالی در خارج گیر افتاده‌اند.

از سوی دیگر، روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» نوشت «مری رگو» وزیر حمل‌ونقل رژیم اسرائیل کمپین شدیدی را برای لغو توصیه اتحادیه اروپا و هشدار آن به شرکت‌های هوایی بین‌المللی برای انجام پرواز‌ها به اراضی اشغالی به دلیل تنش‌های امنیتی رهبری می‌کند.

این روزنامه عبری همچنین فاش کرد رگو با همکاری وزارت امور خارجه و با رایزنی «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر این رژیم تلاش‌های دیپلماتیکی انجام می‌دهد تا توصیه اتحادیه اروپا به خطوط هوایی بین‌المللی و هشدار به آن‌ها نسبت به انجام پرواز‌ها به اراضی اشغالی به دلیل تنش امنیتی را لغو کند و وی تمامی تلاش خود را در این زمینه می‌کند.

این روزنامه نوشت با توجه به اینکه مجارستان رئیس اتحادیه اروپا است، رگو پیشتر وارد مجارستان شد تا با وزرای اروپایی ذی‌ربط مذاکراتی انجام دهد و هدف از این دیدار‌ها اعمال بیشترین فشار ممکن بر پایتخت‌های اروپایی برای لغو تصمیم اتحادیه اروپا و توصیه آن به خطوط هوایی بین‌المللی مبنی‌بر ممنوعیت پرواز به تل‌آویو است.

حزب‌الله: با ندای لبیک یا نصرالله به تل‌آویو حمله کردیم

مقاومت اسلامیِ لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در چهارچوب سلسله‌عملیات «خیبر» با ندای «لبیک یا نصرالله» یک موشک فادی-۴ را به پایگاه واحد اطلاعات نظامیِ ۸۲۰۰ و مقر موساد در حومهٔ تل‌آویو شلیک کردیم.

ارتش لبنان: عقب‌نشینی نیرو‌ها صحت ندارد

ارتش لبنان اعلام کرد: آنچه که برخی از رسانه‌ها درباره عقب‌نشینی ارتش از چندین پست مرزی جنوبی به عمق چند کیلومتر منتشر کرده‌اند، دقیق نیست.

قطعاتی از موشک‌های رهگیر در شمال تل آویو در مسیر ۶ موسوم به عبور از اسرائیل سقوط کرد

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: با پهپاد به تل‌آویو حمله کردیم

یحیی سریع گفت: نیروی هوایی ارتش یمن با یک پهپاد «یافا» یک هدف نظامیِ دشمن را در منطقهٔ یافا (تل‌آویو) هدف قرار داد و همچنین با ۴ پهپاد صماد ۴ به یک هدف در منطقهٔ ایلات در جنوب فلسطین اشغالی حمله کرد.

ما به مجاهدان فلسطین و لبنان به خاطر دفاع از ملتشان در برابر تجاوزات اسرائیلی - آمریکایی و نقشه‌های آن‌ها با هدف به زانو درآوردن همه کشور‌ها و مردم آن‌ها درود می‌فرستیم.

ما بر حمایت عملی خود از ملت فلسطین و لبنان تا شکست تجاوز و خنثی شدن نقشه‌های جنایتکارانه و توطئه‌های توسعه طلبانه آن تاکید می‌کنیم.

یحیی سریع همچنین گفت: ما از همه ملت‌های عرب و اسلامی می‌خواهیم که سکوت را بشکنند و فعالانه در این نبرد سرنوشت ساز شرکت کنند.

تصاویری از حملات هوایی اسرائیل به بیروت

ویدیویی از درگیری نیروی رضوان حزب الله با نظامیان اسرائیل

 

وزیر خارجه انگلیس: با ایران برای کمک به کاهش تنش‌ها در تماس هستیم

 
وزیر خارجه انگلیس با ابراز نگرانی نسبت به شتاب تحولات در خاورمیانه و احتمال تشدید بیشتر تنش‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی گفت که با ایران برای کمک به کاهش تنش‌ها در تماس است
 

پنتاگون: به‌دنبال درگیری با ایران نیستیم


یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته واشنگتن به دنبال درگیری با ایران نیست
 
یک سخنگوی پنتاگون از تماس تلفنی «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اسرائیل خبر داد و مدعی شد آستین در این تماس «خواستار محافظت اسرائیل از غیرنظامیان در طول عملیات خود در لبنان شد.»
 
منظور از عملیات رژیم صهیونیستی، طرح این رژیم برای تجاوز نظامی زمینی به جنوب لبنان است
 
سخنگوی پنتاگون در گفت‌وگوی خود با اسکای نیوز عربی که بامداد سه‌شنبه منتشر شده، گفت: تلاش‌های ما برای حضور طرفین بر سر میز مذاکرات ادامه دارد
 
او افزود: «ما خواهان جنگ با ایران یا نیرو‌های وابسته به آن (اعضای محور مقاومت و دیگر جنبش‌های آزادی بخش که همگی مستقل هستند) نیستیم. اما به هر حمله‌ای که نیرو‌های ما در منطقه را هدف قرار دهد پاسخ خواهیم داد.»

این سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پایان مدعی شد: «آمریکا در عملیات اسرائیل در لبنان مشارکتی ندارد
 

حمله به یک ساختمان مسکونی در دمشق؛ شهادت مجری سرشناس سوری

 
منابع رسانه‌ای از شنیده شدن صدای چند انفجار در دمشق خبر دادند که گفته می‌شود ناشی از حملات رژیم اسرائیل به مناطقی در پایتخت سوریه است
 
بنابر اعلام منابع محلی، یک ساختمان مسکونی در محله «مزه» دمشق، هدف حمله موشکی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است
 
خبرگزاری دولتی سوریه ـ سانا ـ نیز از درگیری پدافند هوایی ارتش این کشور با پرتابه‌های مهاجم در آسمان دمشق خبر داده است
آغاز حمله زمینی اسرائیل به لبنان، ۱۸ سال پس از خروج / نیرو‌های ویژه اسرائیلی روی نوار مرزی لبنان + فیلم
 
بنابر تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده، دستکم یک ساختمان در دمشق، پایتخت سوریه مورد اصابت قرار گرفته و ویدئو‌هایی نیز از درگیری پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در آسمان دمشق منتشر شده است
 
خبرگزاری سانا به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد: حدود ساعت ۰۲:۰۵ دقیقه، رژیم صهیونیستی از آسمان جولان اشغالی، دمشق را هدف قرار داد که منجر به شهادت ۳ تن و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد

تلویزیون دولتی سوریه هم اعلام کرد که یکی از کشته شدگان این حمله به نام صفا احمد از مجری‌های این رسانه است

صفا احمد ساعاتی قبل از حمله در توییتی برای در امان ماندن لبنان و سوریه از شر حملات رژیم اسرائیل دعا کرده بود
 

بمباران اردوگاه آوارگان فلسطینی «عین الحلوه» در جنوب لبنان

 
ارتش رژیم اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی عین الحلوه در صیدا در جنوب لبنان حمله کرد
 
منابع فلسطینی اشاره کردند که این حمله خانه «منیر المقدح»، یکی از مقامات جنبش فتح را هدف قرار داد، اما وی در آنجا نبود
رسانه‌های لبنانی گزارش دادند: در این بمباران چندین تن از جمله پسر منیر المقدح شهید شدند


شلیک موشک مافوق صوت از یمن به سمت تل‌آویو

 
رسانه‌های رژیم اسرائیا از شلیک موشک مافوق صوت از یمن به سمت «گوش دان» (شامل تل‌آویو، مرکز و بخش کوچکی از منطقه جنوبی) خبر دادند و اشاره کردند که صدای انفجار قوی در «تل‌آویو» شنیده شد.
 
در نتیجه این هدف قرار دادن، بیش از یک و نیم میلیون شهرک نشین اسرائیلی در گوش دان به پناهگاه‌ها گریختند
 
رسانه‌های نزدیک به انصارالله نیز گزارش دادند که ارتش یمن یک موشک بالستیک به سمت تل‌آویو پرتاب کرده است
 
این در حالی است که نیرو‌های مسلح یمن چند روز پیش با استفاده از موشک بالستیک مافوق صوت «فلسطین ۲»
«تل‌آویو» را هدف قرار دادند که با موفقیت به اهداف خود دست یافتند
 

حزب‌الله لبنان: آماده عملیات زمینی اسرائیل هستی

 
یک منبع پارلمانی در حزب‌الله لبنان در واکنش به آغاز عملیات زمینی اسرائیل به العربی الجدید گفت: ما هرگونه تهاجم زمینی اسرائیل را زیر نظر داریم و آماده هستیم.
 
این منبع پارلمانی وابسته به حزب‌الله تاکید کرد: آماده هستیم آنچه سید حسن نصرالله، دبیرکل سازمان ملل آغاز کرد، بر اساس همان سازوکار تکمیل کنیم و آن را به سرانجام خواهیم رساند
 
وی افزود: ما قبلاً در مورد این سناریو صحبت کرده بودیم
 
به گفته این منبع، حرف همیشه برای میدان باقی خواهد ماند و مقاومت همچنان همه توانمندی‌ها به ویژه توان نظامی را دارد
 
همچنین شبکه المیادین به نقل از «محمود قماطی» عضو شورای سیاسی حزب‌الله گزارش داد: اگر نیرو‌های اشغالگر تصمیم به تهاجم زمینی بگیرند ما آن‌ها را شکست خواهیم داد
 

مقر موساد در تل‌آویو هدف موشک قرار گرفت

آخرین وضعیت حمله زمینی اسرائیل به خاک لبنان

حسین مرتضی خبرنگار مطرح لبنانی: موشک‌های بسیاری در ضاحیه در حال انفجار است

با شروع جنگ زمینی مطمئن هستم پیروزی با حزب الله است

 
 

ویرانی در منطقه مورد حمله ارتش اسرائیل بامداد امروز در ضاحیه بیروت

 

بر اثر اصابت موشک در تل‌آویو، ۶ اسرائیلی زخمی شدند

 
 
 
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

شیگرو ایشیبا، نخست‌وزیر جدید ژاپن کیست؟ +بیوگرافی

بحران بیخ گوش زنان سالمند مجرد

آنفلوآنزا تا چند روز در بدن می ماند ؟

عکس/ حمله اسرائیل به بعلبلک در جنوب لبنان

یک خبر خوب برای پرسپولیس

یک آمار عجیب از مدافعان استقلال

طول عمر پوشش سرامیکی بدنه خودرو چقدر است؟

عکس/بهترین چلوکباب تهران ۷۰ سال پیش چقدر قیمت داشت؟

اسامه حمدان از فرماندهان ارشد حماس کیست؟

عکس/ سفر بهاره رهنما به بوداپست مجارستان

فیلم/اظهارات رائفی‌پور درباره نقش موثر اجنه در موفقیت‌های جنگی اسرائیل!

ادعای تازه اسرائیل درباره نحوه شناسایی سید حسن نصرالله

افزایش مصرف بنزین ۳۰۰۰ تومانی

جزئیات تازه از مراسم تشییع پیکر سید حسن نصر الله

فیلم/ سیدحسن خمینی: نتانیاهو فکر می‌کند ما شنگول و منگول هستیم

آیا نوشابه کوکاکولا اسرائیلی است؟

ابطحی: این روزها نیازمند تابعیت مطلق از رهبری در مسئله لبنان هستیم

مسعود پزشکیان عازم قطر می‌شود

عکس/ نقشه عملیات حزب‌الله علیه ارتش اسراییل در مرز لبنان

عکس/ اهدای طلا توسط بانوان ایرانی برای کمک به حزب الله

قیمت بنزین بیرون پمپ بنزین چند است؟

فیلم/درخواست محمدرضا شایع، رپر معروف برای برگزاری کنسرت در ایران

فیلم/مقر موساد در تل‌آویو هدف موشک قرار گرفت

کارفرمایان غربی هم با نسل زد کار نمی کنند

فیلمی از انهدام خودروی تکاوری مرصاد در خاش توسط تروریست‌ها

جیش‌الظلم مسئولیت حادثه تروریستی خاش را بر عهده گرفت

فیلم/انتقال پیکر شهدای حادثه تروریستی نیکشهر

عکس/الزام طلافروشی‌ها به ثبت معاملات خود در سامانه جامع تجارت

اقامه نماز جمعه این هفته به امامت رهبر انقلاب

حضور اژه‌ای و پورمحمدی در دفتر حزب‌الله در تهران

اینفوگرافی/ سالمندترین و جوان ترین استان های کشور

تبریک عجیب الهام علی اف به اسرائیلی‌ها

عکس/ جوانی عراقچی در دوران جنگ با لباس رزم

گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳

پزشکیان: به عنوان رئیس‌جمهور زندگی راحتی ندارم

ادعای عجیب درباره آمار دانشجویان اخراجی

فیلم/تمام خودرو‌های توقیفی از شنبه آزاد می‌شوند

عکس زیرخاکی از هاشمی رفسنجانی با لباس اسپرت در ژاپن

عکس/ تصاویر شهدای عملیات تروریستی در نیکشهر

رسانه احمدی‌نژاد جشن مهرگان را بر ایرانیان تبریک گفت

گذر از مرز‌ها؛ سفر به نپال

فیلم/ادعای جنجالی نماینده عضو جبهه پایداری درباره حسن روحانی!

مهدی طارمی نامزد بهترین لژیونر سال آسیا

کالبدشکافی یک خودزنی رسانه‌ای

فیلم/ یک فرمانده سپاه در سیستان و بلوچستان به شهادت رسید

فوت ۱۶۰ ایرانی بر اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی

فیلم/ تشییع پیکر شهید سید حسن نصرالله در حرم امیرالمومنین (ع)

عکس/تل آویو زیر بمباران موشکی

فیلم/ موشک گنبدآهنین به اشتباه در تل‌آویو فرود آمد

فیلم/ زخمی شدن ۶ اسرائیلی بر اثر اصابت موشک در تل آویو