تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

حسینعلی امیری استاندار احتمالی فارس کیست؟

در تاریخ ۹ مهر ماه ۱۴۰۳ خبرهایی مبنی‌بر انتصابات دیگری در دولت چهاردهم بودیم و برخی اخبار از انتصاب حسینعلی امیری به‌عنوان استاندار فارس می‌گفتند. انتصابی که تاکنون هم‌چنان در هاله‌ای از ابهام مانده و تایید نشده است. 

حسینعلی امیری استاندار فارس کیست؟

اقتصاد۲۴- نهم مهر ماه ۱۴۰۳ شاهد خبرهایی مبنی‌بر انتصابات دیگری در دولت چهاردهم بودیم و برخی اخبار از انتصاب حسینعلی امیری به‌عنوان استاندار فارس حکایت داشت. انتصابی که تاکنون همچنان در هاله‌ای از ابهام مانده و از سوی مراجع رسمی تایید نشده است. 

حسینعلی امیری کیست؟

حسینعلی امیری در بهمن ماه سال ۱۳۴۵ در سنقر کلیایی از توابع استان کرمانشاه به دنیا آمد. وی تحصیلات متوسطه را در محل تولد خود سپری کرده و پس از آن مدرک کارشناسی خود را از دانشکده علوم قضایی قوه قضاییه، کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه شیراز و دکترایش را در رشته حقوق عمومی از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران دریافت کرده است. او با زبان‌های کردی، ترکی، عربی و انگلیسی آشنایی دارد.

حسینعلی امیری استاندار فارس کیست؟

حضور در دولت روحانی

حسینعلی امیری در دولت حسن روحانی معاون امور مجلس رییس‌جمهور بود. وی همچنین قائم‌مقام وزیر کشور و سخنگوی وزارت کشور و قاضی دیوان عالی کشور و مأمور در دولت بود. او در سال ۱۴۰۰ رییس شعبه ۴۲ دیوان‌عالی کشور شد.

امیری از جمله قضاتی است که تقریباً همه مناصب قضایی را از جمله دادیاری تحقیق، دادیاری اظهار نظر، دادیاری ناظر زندان، دادیاری سرپرستی، معاونت دادستان، جانشینی دادستان، دادستان عمومی، دادستانی انقلاب، رییس دادگاه عمومی، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان، رییس شعبه دادگاه تجدید نظر استان، رییس کل دادگستری در چند استان و مستشار دیوانعالی کشور و معاونت رییس قوه قضاییه و ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را تجربه کرده است.

عضویت در شورای نگهبان

امیری در دوره پنجم و سه سال اول دوره ششم (تا تیرماه ۱۳۹۲) به‌عنوان حقوقدان عضو شورای نگهبان بود.

مواضع حسینعلی امیری درباره گشت‌های انصار حزب‌الله

شهریور سال ۱۳۹۳ حسینعلی امیری، به عنوان سخنگوی وزارت کشور در دولت یازدهم به احتمال اجرای طرح گشت خیابانی انصار حزب‌الله واکنش نشان داده و گفت که «اگر اقدام غیرقانونی و بدون مجوز ازسوی هر گروهی انجام شود، بدون‌شک نیروی انتظامی به وظیفه ذاتی خودش عمل خواهد کرد و در این زمینه هیچ اغماض و چشم‌پوشی در کار نیست.».

چند روز پیش از آن منابع خبری نزدیک به انصار حزب‌الله گزارش داده بودند که قرار است اعضای انصار حزب‌الله در قالب تیم‌های چند ده‌ نفره برادران و خواهران، در نقاط مختلف شهر فعال شوند. عبدالحمید محتشم، از بنیان‌گذاران و رهبران اصلی انصار حزب الله نیز گفته بود که «اکنون قصد بر این است... شیوه انجام عملیات به‌گونه‌ای باشد که مفسدان را که به‌دلیل فضای تسامح حکومتی تجری یافته‌اند، منکوب و حامیان آنان را از صحنه عمل حذف کند.».

امیری در آن هنگام با اشاره به این اظهارات به عنوان سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد که «ما قطعاً هیچ نوع تجمع غیرقانونی را نمی‌پذیریم، ولو این‌که با عناوین شرعی باشد». 

روایت حسینعلی امیری از ماجرای حمله به سفارت عربستان

اظهارات امیری در دی ماه سال ۱۳۹۴ و بعد از حمله به سفارت عربستان نیز بازتاب‌های زیادی داشت. او به عنوان سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با رادیو ایران تاکید کرد که پیش از حمله به سفارت عربستان در تهران، وزیر کشور به معاونت امنیتی این وزارتخانه و نیروی انتظامی برای جلوگیری از حرکاتی که بر اثر جریحه‌دار شدن احساسات ممکن است ایجاد شود دستورات لازم را داده بود.


بیشتر بخوانید: علی اکبر پورجمشیدیان دبیر شورای امنیت کیست؟


وی همچنین تاکید کرد که «در نظام جمهوری اسلامی ایران به هیچ کس چنین اجازه‌ای داده نشده که به بهانه دفاع از ارزش‌ها قانون و یا معیار‌های موجود را نفی‌کند و اگر مطالبه‌ای هست باید از طریق مجاری قانونی پیگیری شود».

امیری همچنین تاکید کرد که عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران دستور داده است که «آمران، عاملان، مباشران و کسانی که در کنترل این قضیه قصور و کوتاهی کرده‌اند» شناسایی شوند.

حسینعلی امیری استاندار فارس کیست؟

دیدگاه امیری درباره FATF

حسینعلی امیری یکی از منتقدان دخالت مجمع تشخیص مصلحت در ماجرای FATF است. تیرماه سال ۱۳۹۷ حسینعلی امیری معاون پارلمانی حسن روحانی، رئیس‌جمهوری وقت از دخالت مجمع تشخیص مصلحت نظام در لوایح چهارگانه مرتبط با همکاری با گروه ویژه اقدام مالی انتقاد کرده است. او در گفت و گوی آن زمان با روزنامه ایران عدم تصویب این لوایح را خسارت بار خواند و تاکید کرد که مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی‌تواند به شورای نگهبان نظر مشورتی بدهد.

در آن هنگام مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای به شورای نگهبان پیوستن ایران به کنوانسیون «مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی» (کنوانسیون پالرمو) را مغایر امنیت ملی دانست. امیری با اشاره به این نامه به روزنامه رسمی دولت گفته بود که «نیازی به چنین اظهارنظری از سوی مجمع نبود و ورود مجمع به این مسئله را یک اتفاق جدید خوانده است».

چند ماه بعد وقتی در ارتباط با اصرار دولت و وزارت خارجه موضوع استیضاح ظریف در مجلس مطرح شد، امیری با دفاع از ظریف گفت که «او واقعیتی را در مورد پولشویی مطرح کرد که در همه کشور‌های دنیا وجود دارد و در کشورما نیز هست. همین مقدار کمی که از پولشویی در ایران وجود دارد به هیچ وجه قابل قبول نیست و با ارزش‌های اسلامی، دینی و اجتماعی ما سازگار نیست».

امیری در آذرماه سال ۱۳۹۷ ظریف را «فرمانده دیپلماسی» خواند و خاطرنشان کرد که «وقتی چند سال پیش قانون مبارزه با پولشویی را در کشور تصویب کردیم در عمل خلاء‌هایی داشت که به این نتیجه رسیدیم که آن را اصلاح کنیم. این واقعیتی است که در جامعه ما پولشویی وجود دارد و دادگاه‌ها به این موارد رسیدگی می‌کنند و حتی بخشی از فعالیت پلیس مبارزه با پول‌شویی است».

امیری و ماجرا‌های بودجه ۱۴۰۰ در مجلس یازدهم

اردیبهشت سال ۱۴۰۰ ماجرای دستکاری جداول و ارقام بودجه ۱۴۰۰ آن هم پس از تصویب نمایندگان و در جمعی چهار نفره با پست اینستاگرامی علی خضریان، نماینده عضو جبهه پایداری تهران در مجلس در واپسین روز فروردین ماه آغاز شد، او در آن پست اینستاگرامی از «پیگیری یک رانت بزرگ» خبر می‌داد با تصویری از محمدباقر قالیباف که سر در گریبان الیاس نادران، رئیس کمیسیون تلفیق با او نجوا می‌کرد.

در این میان سازمان برنامه و بودجه در بیانیه‌ای روندی از ابلاغ بودجه ۱۴۰۰ به دولت را منتشر کرد که نشان می‌داد قانون بودجه ۱۴۰۰ در ۲۷ ام اسفند ماه سال ۱۳۹۹ ابلاغ شد، اما معاون تقنینی مجلس، جداول بودجه را در پانزدهم فروردین ماه به دولت فرستادند، حسینعلی امیری، معاون امور مجلس حسن روحانی جداول را به مجلس باز می‌گرداند تا بودجه و جداولش رسماً و با امضای رییس مجلس به دولت ابلاغ شود. انتشار این مستندات درباره بودجه مبنی بر این که دولت اقدامی فراقانونی انجام نداده با واکنش‌های مجلس مواجه شد.

حسینعلی امیری استاندار فارس کیست؟

ماجرای عمل زیبایی حسینعلی امیری

ششم آبان ماه سال ۱۳۹۷ فردا نیوز در خبری مدعی شد حسینعلی منتظری بر روی صورت خود در قسمت پیشانی جراحی زیبایی انجام داده است. این پایگاه خبری با انتشار دو عکس و مقایسه بین آن دو نوشت: «مقایسه تصاویر حسینعلی امیری معاونت پارلمانی دولت نشان می‌دهد که در پیشانی او تغییراتی رخ داده است که احتمالان ناشی از عمل زیبایی است.».

استاندار فارس در دولت چهاردهم

در تاریخ ۹ مهر ماه ۱۴۰۳ اخباری مبنی‌بر انتصاب حسینعلی امیری به‌عنوان استاندار فارس مطرح شد خبری که اما و اگر‌هایی به همراه داشت. اگرچه رسانه‌های گوناگون از نهایی شدن موضوع رفتن حسینعلی امیری به استانداری فارس در دولت چهاردهم خبر داده‌اند اما این خبر تاکنون تایید نشده است تا جایی‌که برخی خبر‌ها حکایت از ماندگاری محمدهادی ایمانیه استاندار کنونی فارس در این سمت دارد.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

عکس‌های مدلینگی گیتی قاسمی و مریم مومن در اکران یک فیلم

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت روز روغن خوراکی + جدول

قیمت انواع خودرو‌های مزدا ۳، بسترن و کاپرا گروه بهمن امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

ایران در حال بارگزاری ۳۰ موشک از نوع فتاح ۱ و سجیل است

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل سامسونگ، شیائومی و نوکیا + جدول

ارتش اسرائیل: امشب به ایران حمله می‌کنیم

آخرین جزئیات از حمله موشکی ایران به اسرائیل/ شلیک ۲۰۰ موشک و پرتاب موشک‌ های هایپرسونیک برای اولین بار

قیمت انواع لپ تاپ لنوو + جدول

 اولین تصویر از کشته‌شده‌های حمله امشب

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ + جدول

اولین آمار از میزان تلفات حمله ایران به اسراییل

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/اظهارات رائفی‌پور درباره نقش موثر اجنه در موفقیت‌های جنگی اسرائیل!

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/ واکنش جالب پزشکیان به درخواست‌های خبرنگاران برای گفت‌وگو درباره حمله موشکی ایران به اسراییل

فیلم/ حمله هوایی رژیم صهیونیستی به چند منطقه دمشق

افزایش شمار جان‌باختگان حادثه معدن طبس

تازه‌ترین وضعیت عارضه قلبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال

فیلم/ پاسخ جبلی به پرسشی درباره تبعیض صداوسیما میان طیف‌های سیاسی

فیلم/ پزشکیان در دوحه: این اسرائیل بود که در تهران هنیه را ترور کرد

اسماعیل بقایی سخنگوی جدید وزارت امور خارجه شد

جاده کرج - چالوس ۱۰ روز مسدود می‌شود

شنیده شدن صدای انفجار در دمشق

فیلم/ خبر تازه سخنگوی دولت از رفع فیلترینگ

پیش‌بینی قیمت دلار فردا پنج‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

فیلم/ ذوق‌زدگی علی اوجی از طرح مجسمه نرگس محمدی

پزشکیان وارد قطر شد

فشار فروش طلا زیاد شد

دولت باید قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند

درمیشیان نامزد جایزه افشین یداللهی شد

عکس/ عجیب ترین شیوه مبارزه با دیکتاتوری

عکس/ چهره جذاب نداقاسمی بازیگر سریال نون خ

در ۶ ماه گذشته چند مرزبان شهید شدند؟

علت خشکی پوست در پاییز چیست؟

مردم منتظر افزایش قیمت بنزین باشند؟

چرا همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان اجرا نشد؟

عکس/ جلسه نتانیاهو با مقامات امنیتی اسرائیل پس از حمله موشکی ایران

علت افزایش دستفروشی بنزین چیست؟

اجازه رهبر انقلاب به استفاده سهم امام برای مردم لبنان

افزایش جان‌ باختگان مصرف مشروبات الکلی در مازندران

فیلم/ ایران در حمله به اسرائیل از چه موشک هایی استفاده کرد؟

مشاور فرمانده سپاه قدس: حداقل ۲ میلیون ایرانی حاضرند که به جنگ با اسرائیل بروند

شوماخر پس از ۱۱ سال آفتابی شد+ عکس

روزانه ۱۴۰ میلیارد تومان سود فروش فیلترشکن؛ وعده صادق رفع فیلترینگ، کی فرا می‌رسد؟

هادی حق‌شناس استاندار جدید گیلان کیست؟

عکس/ انتقاد فعالان فضای مجازی اصولگرا از محمود احمدی نژاد

قحط الرجال در ایران ایر یا رزومه سازی در روزهای پایانی؟

فیلم/ کتک زدن وحشتناک پسر دانش آموز ۶ ساله توسط معلمش

فیلم/ فرار مجریان کانال ۱۲ اسرائیل در پی حملات موشکی حزب‌الله به تل‌آویو

تجربه ۴۰ هزار کیلومتر رانندگی با تاکسی برقی

عکس/ حضور فرزندان رهبر انقلاب در دفتر حزب‌الله در تهران

عکس/ تصویر سیدحسن نصرالله و سردار نیلفروشان روی موشک‌های ایران

عکس/ قاب ویژه دیدار امروز رهبر انقلاب

اینفوگرافی/ عملیات وعده صادق ۲ در یک نگاه

بازی با آتش اسرائیل در خاورمیانه؛ آیا تقابل و رویارویی تهران و واشنگتن محتمل است؟

رقیب جدید برای خودرو‌های هیبریدی بازار + عکس

فیلم/ صف کیلومتری پمپ بنزین خیابان دادمان تهران

سرنوشت پرونده سقوط مرگبار پاکبان جوان از روی پل

مرگ تلخ ۹ جوان گیلانی با مشروبات الکلی

وضعیت بازارهای ایران و جهان پس از حمله ایران به اسرائیل / بورس سرخ شد و طلا و دلار خود را تثبیت کردند/ نفت از آتش خاورمیانه، گر گرفت

اسرائیل گوترش را عنصر نامطلوب اعلام کرد

فیلم/ مراسم بدرقه رسمی پزشکیان برای سفر به قطر

اینفوگرافی/ پایگاه هوایی ختساریم اسرائیل که هدف حمله موشک های ایران بود

عکس/ امروز سالگرد تاج‌گذاری داریوش کبیر هخامنشی است