تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۱۵ مهر ۱۴۰۳

جولیا پطروس خواننده زن مسیحی حامی حزب الله کیست؟

نام جولیا پطرس در شبکه‌های اجتماعی همراه با بازنشر کنسرت او در حال اجرای آهنگ «عزیزان من» که برگرفته از پیام حسن نصرالله به نیرو‌های حزب الله بود با شدت گرفتن حملات اسرائیل به بیروت و ترور دبیرکل حزب الله لبنان دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است.

جولیا پطروس

اقتصاد۲۴- در روز‌های اخیر با آغاز حملات تروریستی علیه نیرو‌های حزب الله توسط اسرائیل و بعد از آن حملات موشکی به بیروت و ترور فرماندهان حزب الله لبنان به خصوص سیدحسن نصرالله، ویدئویی از اجرای یک کنسرت با جمعیت زیاد به زبان عربی و با خوانندگی یک زن در حال بازنشر است.

این آهنگ متعلق به سال ۲۰۰۶ و خواننده آن جولیا پطروس است. پطروس خواننده‌ای لبنانی و مسیحی است که به عنوان خواننده حامی حزب الله لبنان، مردم غزه و فلسطین و مخالف جدی با اسرائیل شناخته می‌شود.

خانواده پطروس؛ پدر لبنانی و مادر فلسطینی

جولیا پطروس از پدر لبنانی و اهل شهر صور در جنوب این کشور و مادری فلسطینی در بیروت به دنیا آمد. پدرش از اعضای حزب سوسیال ناسیونالیست سوری به‌شمار می‌رفت و مادرش اهل کشور فلسطین بود که طی مهاجرت دسته‌جمعی فلسطینی‌ها در خلال جنگ اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۴۸، به لبنان رفته بود. خانواده پطروس از مسیحیان ارتدوکسی بودند که اصالتاً به جنوب لبنان تعلق داشتند. او فرزند دوم خانواده است و یک برادر بزرگ‌تر و یک خواهر کوچک‌تر دارد.

برادرش، زیاد پطرس نام دارد، که به حرفه آهنگ‌سازی مشغول است و خواهرش صوفی پطرس نیز کارگردان است. جولیا در کودکی به مدرسه مذهبیِ مسیحی راهبات‌الوردیه رفت و استعدادش در خوانندگی، همان‌جا نمایان شد.

او تحصیلات دانشگاهی‌اش را در رشته زبان فرانسوی به انجام رسانده و در سال ۱۹۹۶ با الیاس بوصعب ازدواج کرد. بوصعب زاده شهر ضهور الشویر در شرق بیروت بود و در آن زمان معاونت اجرایی دانشگاه آمریکایی دبی را بر عهده داشت. او سابقه شهرداری ظهور الشویر را در کارنامه داشت و بعد‌ها به مقام وزارت آموزش و سپس وزارت دفاع ملی لبنان رسید. آن‌ها از این ازدواج صاحب دو پسر شدند که به ترتیب، سامر و طارق نام دارند. او در مصاحبه‌ای تأکید کرده است که فرزندانش را با دیدگاه‌های سیاسی آشنا می‌کند و نمی‌خواهد آن‌ها در این زمینه خنثی و بی‌موضع باشند.

تغییر زبان آهنگ‌ها از فرانسه به عربی

او به گروه موسیقی مدرسه پیوست و زیر نظر معلم موسیقی گروه، فؤاد فاضل، فضا را برای خوانندگی پیدا کرد و تبدیل به تک‌خوان گروه شد و در آن مقطع توسط فؤاد فاضل به الیاس رحبانی معرفی شد و نخستین ترانه‌اش را که «برای مادرم» نام داشت، به زبان فرانسوی اجرا کرد. او دو سال بعد، در سال ۱۹۸۲ و در حالی که چهارده سال داشت، توانست نخستین آلبوم موسیقی‌اش را به زبان فرانسوی و با نام این است زندگی منتشر کند. ترانه‌سرایی و آهنگسازی قطعات این آلبوم بر عهدهٔ الیاس رحبانی بود. انتشار نخستین آلبوم بطرس با جنگ اول اسرائیل و لبنان در سال ۱۹۸۲ همزمان شد. او تحت تأثیر این واقعه قرار گرفت و نخستین نمود آن، تغییر زبان ترانه‌هایش از فرانسوی به عربی و لهجهٔ لبنانی بود. او در سال ۱۹۸۵ ترانهٔ غابت الشمس الحق (خورشید حقانیت غروب کرد) را به عنوان نخستین ترانه‌اش به عربی، با آهنگسازی برادرش، زیاد بطرس، ساخت. خوانندگی به زبان عربی و مضمون میهن‌پرستانهٔ کار‌های جولیا بطرس، باعث شهرت او در جهان عرب شد و او را به عنوان خواننده‌ای که دارای پیام و هدفی خاص است، به مخاطبانش معرفی کرد.


بیشتر بخوانید:زندگی سردار اسماعیل قاآنی از جنگ تا سپاه قدس


هرچند غالب کار‌های جولیا پطرس رنگ و بوی میهن‌پرستانه و حماسی دارد، اما این امر باعث غفلت او از ترانه‌های عاشقانه نشد. مشهورترین آلبوم عاشقانهٔ او، «نه به رؤیاهایت» نام دارد که در سال ۲۰۰۱ منتشر شد و توانست موفقیت هنری و مالی برای او به ارمغان بیاورد

جولیا پطرس؛ خواننده پیام حسن نصرالله به نیرو‌های حزب الله

پطروس در شبکه‌های اجتماعی و ادبیات عمومی به عنوان خواننده مقاومت شناخته می‌شود. او در نبرد‌های مختلف در شرایطی که امیدی به پیروزی حزب الله نبود چندین ترانه برای مقاومت فلسطین و لبنان خوانده است. علاوه بر این در سال ۲۰۰۰ بعد از آزادی جنوب لبنان توسط حزب الله در جشن این حزب شرکت کرد.

پطرس در سال ۲۰۰۶ در حین جنگ و بعد از جنگ ۳۳ روزه با برگزاری کنسرت‌های مختلف از حزب الله و مقاومت حمایت می‌کرد. یکی از مشهورترین ترانه‌های او ترانه‌ای است که در اجرای زنده آن در کنسرتی متعلق به سال‌های اخیر بعد از دور جدید حملات اسرائیل به لبنان در شبکه‌های اجتماعی در حال بازنشر است.

این آهنگ متعلق به آلبوم احبائی «عزیزان من» است. شعر آهنگ «عزیزان من» از این آلبوم، برگرفته از متن یکی از نامه‌های سید حسن نصرالله، دبیرکل فقید حزب‌الله لبنان، به رزمندگان حزب‌الله است.

به گفتهٔ پطرس در مصاحبه با الجزیره، او از شنیدن آن پیام متأثر شد و آن را ضبط کرد. او پس از کسب اجازه از حزب‌الله، ایده‌اش برای ساخت ترانه‌ای از متن پیام را با غسان مطر، شاعر لبنانی و رئیس وقت اتحادیهٔ نویسندگان لبنان، در میان گذاشت و با استقبال مطر روبرو شد.

این ترانه با در نهایت با آهنگسازی زیاد پطرس، برادر جولیا، ساخته شد. انتشار این آهنگ، جولیا را در صدر خوانندگان پاپ معاصر عرب قرار داد. یک ماه بعد، نماهنگ «عزیزان من» نیز در ویرانه‌های شهر بنت جبیل که یکی از مناطق درگیر در جنگ ۳۳ روزه بود، به کارگردانی صوفی پطرس، خواهر جولیا، فیلم‌برداری و منتشر شد.

او سپس پروژه‌ای را با همین نام آغاز کرد که طی آن، چندین کنسرت را در کشور‌های لبنان، سوریه، قطر و امارات متحدهٔ عربی به روی صحنه برد و ترانه‌های میهنی‌اش را اجرا کرد. پطرس درآمد حاصل از این اجرا‌ها که بالغ بر سه میلیون دلار بود را به خانواده‌های قربانیان جنگ اهدا کرد.

او همچنین در سال ۲۰۱۴ آهنگ الحق سلاحی (حق سلاح من است) را در حمایت از مردم فلسطین و غزه در جنگ با اسرائیل منتشر کرد. ترانهٔ این قطعه را نبیل ابوعبدو سرود، آهنگسازی آن بر عهدهٔ زیاد پطرس بود و میشل فاضل آن را تنظیم کرد.


بیشتر بخوانید:فیلم/آمادگی شبه‌نظامیان حزب‌الله برای جنگ زمینی با اسرائیل


جولیا پطرس چند بار در طول دوران فعالیتش مورد تقدیر قرار گرفته است. در سال ۲۰۰۰ رئیس‌جمهور وقت لبنان، امیل لحود، به دلیل نقش فعال پطرس در پشتیبانی از مقاومت، نشان ملی سدر را به او اهدا کرد. او همچنین از سوی کشور‌های تونس، اردن، سوریه، قطر و امارات متحدهٔ عربی مورد تقدیر قرار گرفته است.

انتقاد از پطرس به خاطر نزدیکی و دوستی با خانواده بشار اسد

جولیا پطرس همزمان با برگزاری کنسرت‌هایش در سال ۲۰۱۸، در فضای مجازی مورد هجوم مخالفانش قرار گرفت. همزمان با برگزاری کنسرت پطرس در امان، برخی از اردنی‌ها با انتشار هشتگ‌هایی در فضای مجازی و بازنشر تصاویری از حضور پطرس در کنار بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، که بیانگر مخالفت‌شان با حضور پطرس در کشورشان بود، به آن کنسرت او در سال ۲۰۱۸ واکنش نشان دادند.

آن‌ها همچنین پطرس را متهم می‌کردند که زندگی شخصی‌اش با محتوای آهنگ‌هایش ناهماهنگ است؛ مشخصاً به همسرش الیاس بوصعب، اشاره می‌کردند که وزیر دفاع ملی دولتی بود که پطرس در آهنگ‌هایش، مخاطبان را به شورش علیه آن فرا می‌خواند. آن‌ها همچنین قیمت بلیت کنسرت‌ها را با ادعای جولیا مبنی بر حمایت از مستضعفان و فقیران متناسب نمی‌دیدند.

با این حال پطرس روابط خوبی با خانوادهٔ اسد در سوریه دارد و معتقد است بهار عربی ساختهٔ اسرائیل است تا اعراب را از هدف اصلی‌شان که آزادسازی فلسطین است، منحرف کند.

جولیا پطرس در خاطره قاسم سلیمانی

ویدئویی در فضای مجازی متعلق به سال‌های گذشته موجود است که سردار سلیمانی بدون نام بردن از جولیا پطرس خاطره‌ای را از او نقل کرده و می‌گوید: وقتی جنگ ۳۳ روزه انجام می‌گرفت، خانمی مسیحی که خواننده هم بود، اما زن منصفی بود، از آنچه در لبنان رخ داده بود متاثر شد و جمله‌ای تکان دهنده گفت «ما باید عبای سید حسن نصرالله را بگیریم و پاره‌های ان را بر بدن فرزندنمان بزنیم تا آن‌ها غیرت دفاع از مملکت‌شان را پیدا کنند.»

روایت مهدی نصیری از جولیا پطرس

همزمان با روز قدس سال ۱۳۹۸، پخش گستردهٔ کلیپ‌ها و آهنگ‌های جولیا پطرس در ایران و فضای مجازی فارسی‌زبان حاشیه‌هایی را به دنبال داشت. عده‌ای با واکنش منفی به این موضوع به موضوع ابعاد خوانندگی زنان بر اساس دستورات اسلامی پرداختند. در همان زمان مهدی نصیری، مدیر اسبق روزنامهٔ کیهان، در توییتر نوشت: «این که خانم جولیا پطرس مسیحی این گونه حماسی برای مقاومت می‌خواند، هنر جذب سید حسن نصرالله و منش متسامح و تکثرپذیر حزب‌الله لبنان است. اما هنر عده‌ای از ما در ایران این است که با برخورد‌های غیرمنطقی در مورد حجاب، عده‌ای را از دین خارج کنیم. آموختن از حزب‌الله لبنان عیب است؟»

منبع: رویداد24
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

عکس/ سردار قاآنی زنده است

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های شرکت کیا در بازار ایران + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/ خبر ترور سردار قاآنی توسط صدا و سیما تکذیب شد

تلویزیون دولتی سوریه: اسراییل ممکن است سردار قاآنی را ترور کرده باشد

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ سلفی جذاب یاسمنِ سریال لحظه گرگ‌ و‌ میش

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ جشن تولد زهرا کیانی ووشوکار مطرح ایران

عکس/ واکنش‌ مخاطبان شبکه الجزیره به خطبه‌های رهبرانقلاب

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

یک پیش‌بینی مهم درباره رشد اقتصادی ۱۴۰۳

فیلم/وزیر کشور: طرد اتباع غیرمجاز بیگانه اولویت اصلی ماست

صعود نرخ بیکاری در ۱۵ استان کشور

فیلم/بهاره رهنما با انتشار این ویدئو، حسابی سوژه شد

عکس/شیراز گردی با حدیثه تهرانی

تحلیل عجیب بلومبرگ درباره اجرای سناریوی سامسون علیه نتانیاهو/ بی بی چگونه بایدن را از اقداماتش علیه ایران و لبنان بی خبر گذاشت؟

اعمال محدودیت تردد در محور منجیل-رودبار

عکس/تصادف مرگبار خودروی ۲۰۶ با تیرچراغ برق

عکس/ استوری تلخ هوتن شکیبا برای آقای بازیگر

عکس/خودسوزی یک خبرنگار کاخ سفید در راهپیمایی حمایت از فلسطین

عکس/ خواننده محبوب کشورمان در استانبول

عکس/حضور سردار قاآنی در برنامه امشب تلویزیون تکذیب شد!

عکس/ نشان فتح در جمهوری اسلامی چگونه است؟

اعطای نشان فتح به سردار حاجی‌زاده + عکس

فیلم/بی اطلاعی نماینده پایداری مجلس از آداب دیدار‌های خارجی

خانه ابراهیم رئیسی در تهران موزه می‌شود!

گرد و خاکی که خودرو‌های وارداتی در گمرک غرب تهران می‌خورند!

فیلم/ توضیحات سردار نقدی درباره اعزام نیرو به جبهه مقاومت

مدیر دوشغله در زیر مجموعه شستا چه می‌کند؟/ میرطاهر مدیرعامل هلدینگی که کار از دستش در رفته است

فیلم/وضعیت سلامتی سردار قاآنی به روایت نماینده مجلس

جولیا پطروس خواننده زن مسیحی حامی حزب الله کیست؟

عکس/ پوستر کنایه‌آمیز تراکتور با استفاده از بیرانوند

اعلام زمان واریز یارانه نقدی مهر ماه ۱۴۰۳

گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳

کدام صرافی ایرانی بیشترین ارز دیجیتال را دارد؟

اینفوگرافی/ رکورد قیمت سکه در طول چهار دهه

درگیری لفظی شدید دو ستاره استقلال +عکس

عکس/ تصمیم جدید درباره مطهره گونه‌ای

فیلم/تغییر چهره عمو پورنگ با گریم زنانه که تابحال ندیده اید!

لابی‌های پشت پرده برای متوقف کردن ساماندهی مهاجران افغان

رشیدی کوچی استاندار ‎فارس شد

عکس هوایی از کاشان در ۱۰۰ سال پیش

عکس صد ساله از ورزش باستانی ایران

عکس/ چهره جدید پاییزی نازنین بیاتی در ۳۴ سالگی

آخرین خبر‌ها درباره سردار قاآنی + عکس

عکس/ حضور علیرضا بیرانوند پس از رای جنجالی

بسته شدن تنگه هرمز قیمت نفت را به بیش از ۱۰۰ دلار می رساند!

عکس دیدنی از ناصرالدین شاه در کنار تخت طاووس

هشدار سردار تنگسیری به نتانیاهو

فیلم/ خوشحالی عجیب ایلان ماسک در سخنرانی ترامپ

درآمد نجومی ۶۰۰۰ میلیارد تومانی بلاگر‌های ایرانی از اینستاگرام

عکس/ شادی عجیب و جنجالی ایلان ماسک در سخنرانی دیروز ترامپ

سفیر جدید انگلیس در ایران کیست؟ + سوابق

عکس جالب از وضعیت آسمان ایران در شب گذشته

تعطیلی پنجشنبه‌ها با تجارت ایران چه می‌کند؟

فیلم/خوانندگی محمدرضا گلزار در ترافیک با آهنگ جدیدش

عکس/تغییر چهره پرستو گلستانی بازیگر پدرسالار بعد از گذشت ۳۱ سال در ۵۳ سالگی

گزارش عجیب واشنگتن‌پست از پشت پرده انفجار‌های بیروت و نفوذ موساد برای خرید پیجرها/ آیا پای یک زن در میان است؟

مصاحبه جنجالی کاپیتان استقلال علیه جوادنکونام

عکس/ اهداف احتمالی اسرائیل در صورت حمله به ایران