تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۱۷ آذر ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
اقتصاد ۲۴ بررسی می‌کند؛

گردنه گیری تازه شهرداری تهران سر گردنه همت/ بزرگراه همت روی خط زرد جریمه ۳۵۰ هزار تومانی!/ پشت پرده‌ پولی شدن تردد در بزرگراه‌های پایتخت چیست؟

علیرضا زاکانی و اعوان و انصارش در حالی که کاملا آگاه به این امر هستند که شبکه حمل و نقل تهران در شرایط بسیار شکننده قرار دارد و در حالی که می‌دانند همین خودرو‌های شخصی نجات بخش این شبکه بوده، اما حالا قصد دارند به طریق تازه از جیب شهروندان تهرانی پولی برداشت کنند و یقه این شهروندان را برای استفاده از خودرو‌های شخصی خودشان بگیرند، طرحی که به وضوح نگرانی‌های دیگر برای شهروندان دارد که این گردنه گیری‌ها در اتوبان‌های تهران قرار است چقدر دیگر پیش برود و احتمالا خط‌های نارنجی و قرمز کی طراحی می‌شوند!

گردنه گیری تازه شهرداری تهران سر گردنه همت

اقتصاد۲۴- آیا اتوبان همت پولی می‌شود؟ آیا این طرح تازه آغازی برای روش‌های تازه عوارض اتوبان گرفتن از شهروندان تهرانی است؟ آیا در مرحله بعد اتوبان‌های حکیم، صدر، چمران، مدرس و ... قرار است مشمول عوارض‌های تازه شود و در نهایت این طرح تازه خط زرد همت آیا مسیری برای پولی کردن بیشتر اتوبان‌های تهران است؟

این سوال و این دست سوالات در روز‌های اخیر بار‌ها در شبکه‌های اجتماعی و توسط شهروندان تهرانی پرسیده شده و البته که ساکنان بسیاری از کلان شهر‌های دیگر همچون اصفهان و مشهد و شیراز و ... نیز با این پرسش مواجه شده‌اند که چقدر امکان دارد نمونه چنین طرحی در شهر‌های آنان نیز اجرا شود.

پولی شدن اتوبان همت طی روز‌های اخیر توسط مسئولان مطرح و یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم تهران شده است. اما واقعا اتوبان همت پولی می‌شود؟
ماجرا، اما ابتدا از این جا شروع شد که در ۲۴ آبان ماه سال جاری یک مقام مسئول در شهرداری تهران در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که خودرو‌های تک سرنشین دیگر به راحتی نمی‌توانند وارد اتوبان همت شوند و می‌بایست مبلغی را به عنوان عوارض تردد پرداخت کنند.

البته طرح این موضوع اساسا جدید نیست و از زمان مدیریت شهری محمدباقر قالیباف که اکنون ریاست مجلس را برعهده دارد، همواره مطرح بوده است و در حد یک ایده در شهرداری تهران از آن یاد می‌شد.

ماجرای پولی شدن یک اتوبان در تهران

به گزارش اقتصاد ۲۴ در همین حال که در آبان سال جاری هنوز بسیاری این طرح را تنها یک ایده می‌دانستند، ناگهان مشخص شد که طی روز‌های اخیر یک لاین از اتوبان همت با خط زرد جداسازی شده و از سوی دیگر ایسنا در گفت وگویی با پوریا علیمردانی رئیس سازمان حمل ونقل شهرداری تهران ماجرای این خط را جویا شد؛ وی در این خصوص می‌گوید این خط جداکننده طرح خط ویژه حمل و نقل همگانی پر سرنشین است که قرار است در آینده به شکل آزمایشی در بزرگراه همت جرایی شود و از آن با عنوان مسیر HOV یاد می‌شود.

جالب‌تر این است که پوریا علیمردانی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در آبان سال جاری و بعد از مطرح شدن مساله پرداخت پول برای عبور از اتوبان همت گفته بود: «ماجرای پولی شدن بزرگراه صحت ندارد و یک برداشت رسانه‌ای اشتباه است و راه اندازی خط ویژه تردد خودرو‌های پرسرنشین (سه سرنشین و بیشتر) با هدف کاهش ترافیک مد نظر قرار گرفته است».

اما به نظر می‌رسد که پوریا علیمردانی از ماجرا به طور کامل بی خبر بوده و تکذیب هایش نیز اکنون بر باد رفته چرا که به گزارش اقتصاد ۲۴، در روز ۱۲ آذر ماه سال جاری این بار محسن هرمزی، معاون حمل ونقل ترافیک شهر تهران خبر داد که از بهمن ماه، خطوط پرسرعت همت راه‌اندازی و خودرو‌های شخصی بالای ۲ سرنشین، ون و تاکسی و ... می‌توانند از این خط عبور کرده و خودرو‌های تک سرنشین جریمه می‌شوند.

همت

تایید زرد شدن همت و جریمه ۳۵۰ هزار تومانی

او همچنین خبر داده که خطوط پرسرعت در بزرگراه همت از بهمن راه‌اندازی می‌شود و البته معاون شهردار تهران تصریح هم کرده که در هر ۲۵۰ متر این خط یک دوربین پلاک‌خوان نصب کرده‌ایم و جریمه متخلفان هم حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان است.
در واقع معاون علیرضا زاکانی، شهردار تهران به نوعی همه انکار‌های مدیرعامل حمل و نقل و ترافیک تهران را رد کرد و به نوعی مهر تایید بر حواشی وضع عوارض‌های خاص تازه در اتوبان ۱۸ کیلومتری همت زد.

در همین حال، اما سرهنگ مصطفی زینی وند، رئیس اداره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ نیز در خصوص این خط معتقد است: «پلیس موافق اجرای طرح مسیر ویژه حمل و نقل همگانی در بزرگراه همت است، اما اینکه تردد‌ها پولی می‌شود درست نیست و در واقع بحث پولی شدن آن مطرح نیست. البته این خط، آمارگیری شده که با توجه به حجم خودرو‌های ترددکننده در سه ساعت اوج ترافیک صبح و سه ساعت اوج ترافیک عصر نشان می‌دهد که ۵۹ درصد خودرو‌های این بزرگراه خودرو‌های تک سرنشین، ۳۱ درصد ۲ سرنشین و ۱۰ درصد چند سرنشین بودند. این موضوع نشان می‌دهد، در چنین بزرگراهی که نقش عبوری دارد و به صورت مبدا و مقصدی کارکرد دارد، باید اولویت به حمل و نقل عمومی داده شود تا خودرو‌های تک سرنشین کمتر شود و حجم ترافیک کاهش یابد.»

در همین حال گفته شده است که در حال حاضر اخذ جریمه و دریافت هرگونه وجهی از مردم انجام نمی‌شود و طرح به صورت ارشادی آن هم ۲ ساعت در صبح از ساعت ۶ و نیم تا ۸ و نیم و ۲ ساعت در عصر از ساعت ۴ و نیم تا ۶ و نیم، ویژه خودرو‌های تک سرنشین انجام می‌شود. پس این ساعت ثابت است و شناور نیست. نوزادان هم در داخل خودرو جزو سرنشین محسوب می‌شوند. البته این سوال بزرگ وجود دارد که چگونه می‌توان با توجه به حجم بالای ترافیک بزرگراهی مردم را ارشاد کرد که لاین سبقت را نادیده بگیرند؟!

کارشناسان شهری با نظراتی متفاوت

در همین حال خلیل فراهانی پور، کارشناس مسایل شهری نیز با بیان اینکه خطوط پرسرعت در همت به دلیل شریان اصلی جوابگو نیست، گفته است که شهرداری به جای توسعه حمل و نقل عمومی باز هم می‌خواهد از مردم پول بگیرد و این بار خودرو‌های تک سرنشین را بهانه کرده است.

از سوی دیگر غلامعلی صائبیان، کارشناس ترافیک با بیان اینکه خطوط پرسرعت در بسیاری از کشور‌ها از جمله استرالیا و فرانسه اجرایی شده، می‌گوید که با اجرای این طرح در ساعات پیک امکان تردد خودرو‌های پرسرنشین تسهیل می‌شود و مردم دیگر در جهنم ترافیکی گرفتار نمی‌شوند.

در این بین برخی کارشناسان نزدیک به شهرداری تهران البته می‌گویند که بر اساس طرح جامع ترافیک باید مسیر‌های ویژه‌ای برای تردد خودرو‌های پرسرنشین ایجاد شود تا یک اتوبوس با ۵۰ سرنشین در ترافیک نماند. همچنین باید خودرو‌های همگانی و پرسرنشین افزایش یابد تا از حجم ترافیک بزرگراه‌های اصلی کاسته شود.

این موارد که اکنون مطرح می‌شود، اما تقریبا با پاسخ‌های جدی در مقابل نیز مواجه است. اول اینکه شهرداری تهران از دوران محمدباقر قالیباف درگیر بدهی‌های سنگینی شده که فشار آن بر گرده شهروندان است و اکنون نیز تلاش دارد با ادامه همان روند هزینه‌های خود را و فشار بدهی‌های ناشی از ناکارآمدی خود را به شهروندان تهرانی تحمیل کند.
در همین حال به نظر می‌رسد شهرداری علیرضا زاکانی نیز اکنون در پی این است که به جای گسترش حمل و نقل شهری، بر سر راه شهروندان، کیوسک‌های دریافت عوارض و مالیات نصب کند.

همت

مسئولان شهری بی خبر از وضعیت اسفبار شبکه حمل و نقل شهری تهران

کاش کسی از مسئولان شهری در تهران بپرسد که اساسا خبر از وضعیت حمل و نقل عمومی دارند؟ هیچ صبح و عصری در تهران ناچار به استفاده از تاکسی و مترو و اتوبوس شده‌اند که بدانند چه جمعیتی منتظر هستند که شاید بتوانند از این خدمات استفاده کنند؟

کاش مدیران شهری اکنون پاسخ بدهند که شهروندانی که برای حمل و نقل درون شهری اکنون از خودروی شخصی استفاده می‌کنند و مالیات و عوارض آن را نیز می‌پردازند و هزینه بنزین و استهلاک ماشین در ترافیک سنگین تهران را نیز باز خود بر عهده می‌گیرند اگر قرار باشد همه بر روی شبکه نیمه ورشکسته حمل و نقل شهری سرریز شوند دقیقا با کدام قطار‌های مترو، با کدام اتوبوس‌های شرکت واحد و با کدام تاکسی قرار است این جمعیت به مقصد برسند؟

علیرضا زاکانی و اعوان و انصارش در حالی که کاملا آگاه به این امر هستند که شبکه حمل و نقل تهران در شرایط بسیار شکننده قرار دارد و در حالی که می‌دانند همین خودرو‌های شخصی نجات بخش این شبکه بوده، اما حالا قصد دارند به طریق تازه از جیب شهروندان تهرانی پولی برداشت کنند و یقه این شهروندان را برای استفاده از خودرو‌های شخصی خودشان بگیرند؛ طرحی که به وضوح نگرانی‌های دیگر برای شهروندان دارد که این گردنه گیری‌ها در اتوبان‌های تهران قرار است چقدر دیگر پیش برود و احتمالا خط‌های نارنجی و قرمز کی طراحی می‌شوند!


بیشتر بخوانید: جریمه ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان برای تک سرنشین‌های اتوبان همت


شهرداری زاکانی اکنون به جای آن که برای درد بی درمان حمل و نقل عمومی تهران و همچنین بحران در ساخت مسیر‌های تازه راهکاری بیاندیشد به فکر درآمدزایی از بحران شهروندان و بدبختی مردم شهر تهران یعنی ترافیک افتاده است.

آن چه کمتر کسی به آن توجه می‌کند یکی همین است که بسیاری از تک سرنشین‌های محور بزرگراه همت، کارمندان و شاغلانی هستند که روزانه حداقل دوبار، یکبار از خانه تا محل کار و بار دیگر بالعکس از این مسیر تردد می‌کنند.

یکی از آن‌ها می‌گوید که «بازهم از خودروی شخصی استفاده می‌کنم، چون چاره دیگری ندارم ولی مجبورم مسیرم را عوض کنم، احتمالا حکیم را انتخاب می‌کنم ولی آن مسیر هم ترافیک‌های سنگینی دارد. اتوبوسی هم که به مسیر خانه من می‌خورد، ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت یکبار رد می‌شود و معطلی زیادی دارد. اگر حمل و نقل عمومی در مسیر محل کار و زندگی بیشتر بود، قطعا ماشین نمی‌آوردم.»

گرفتن مجوز اسنپ یا تپسی نیز یکی از روش هاست و کارمند دیگری می‌گوید «مجبورم مجوز اسنپ بگیرم، حقوق کارمندی چقدر است که هر روز هم بخواهم جریمه شوم؟ همین حالا هم خیلی از همکارانم مجوز اسنپ دارند و هنگام برگشت به خانه مسافر می‌زنند، کمک خرج هم می‌شود.»

در این بین یکی از خانم‌ها می‌گوید: «شاید خنده دار باشد، اما با توجه به نبود خط اتوبوس و حمل و نقل عمومی، یک مانکن می‌خرم و جوری وانمود می‌کنم که سرنشین است. چند بار پیش آمده که با تاکسی خطی رفت و آمد کنم ولی در زمان‌های بارندگی یا هوای سرد، صف ایستگاه تاکسی خیلی طولانی می‌شود و ممکن است دو ساعت دیرتر به خانه برسم.»

همت

از سوی دیگر به گزارش اقتصاد ۲۴، ادا‌هایی که اکنون این مدیران قصد دارند با تقلید روش کشور‌های غربی مدعی آن باشند از اساس به شرایط زیر ساخت و شبکه حمل و نقل عمومی در تهران چه ارتباطی پیدا می‌کند؟ این تلاش برای تقلید رفتار‌های برخی کشور‌ها چنان که یک کارشناس حامی رفتار شهرداری زاکانی آن را بیان کرد از اساس چه ارتباطی به ایران دارد؟

این که در کشور‌هایی بر مبنای اقتصاد دولت رفاه که حاکمیت وقت آنان درمان و خدمات پزشکی و معیشتی را در بهترین حالت ممکن کنترل کرده است، رفتاری رخ می‌دهد اساسا چه ربطی به شرایط ایران دارد که ده‌ها مدل مالیات برای شهروندانش طراحی می‌شود.
این که در اولین مورد انتقاد به سرعت پای کشور‌های غربی و اروپایی و تشابه طرح‌ها با آنان مثال زده می‌شود از جمله مواردی است که به حق اعتراض شهروندان ایرانی را می‌تواند در پی داشته باشد که در کدام مدل از خدمات اجتماعی و رفاهی ما اکنون شبیه آن کشور‌ها هستیم که در گرفتن حق عبور و مرور از اتوبان‌ها قرار است شبیه آن کشور‌ها باشیم؟

اما شاید از همه جالب‌تر در این بین استدلال آن دسته از مدیران شهری باشد که برای مساله خط زرد در اتوبان همت پای مسیر ویژه اتوبوس‌ها را وسط می‌کشند گویا که کلا از یاد برده‌اند در بخش‌های زیادی از تهران و همین اتوبان همت نیز مسیر ویژه برای اتوبوس‌ها طراحی شده است و نیاز به خط و خطوط تازه وجود ندارد.
بهانه‌های واهی، چون ترافیک به دلیل خودرو‌های شخصی از سوی مدیران شهری تهران یک راه فرار شرم آور است آن هم در شرایطی که تهران درگیر بحران‌های عدیده در حوزه حمل و نقل عمومی است و هم اکنون نیز از ترابری مسافرانش ناتوان مانده است.

اما در این بین یک‌ ای کاش و افسوس می‌ماند، کاش یک بار و یک روز و در یک زمان مشخص همه دارندگان خودرو شخصی به جای استفاده از خودروی شخصی خود از همین شبکه حمل و نقل نیمه جان کاردستی آقایان استفاده کنند شاید که حضرات مدیران شهری متوجه شوند که چطور همین حالا آبروی نصفه و نیمه آنان در وضعیت حمل و نقل به مدد همین خودروسوارانی حفظ شده که اکنون قصد گرفتن عوارضی تازه از آنان را دارند.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
علی
1
0
شنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۳
یکی به این زاکانی بگوید تشریف ببرید قم ! دیگه بسه شهردار تهران بودن!
رضا
0
4
شنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۳
مطمئن باشید با این طرح ترافیک تهران در ساعات پیک قل می شود.
و این یعنی آلودگی هوا چند برابر میشود. من نمی دانم این چه مدیر یا مسؤولی است که به عواقب وحشتناک چنین طرحی برای کلان شهری مثل تهران توجه نمیکند.
بهروز خالقی
0
0
شنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۳
کلا فلسفه وجود بزرگراه این است که بار ترافیکی سطح شهر را کاهش دهد و ربطی به تعداد سرنشینان خودرو ندارد!!!حال اینکه شهرداری در سطح خود شهر هم می خواهد عوارضی راه بیاندازد و مردم را تلکه بکند در نوع خود جای بسی تأسف و مایه مباهات است!!!!یعنی ما توی آلمان که معروف به کشور اتوبان ها می باشد هم همچین حرکتی را ندیده ایم!!!
بینام
1
0
شنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۳
خرج عربهازیادشده
ناشناس
0
0
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۳
داره خیابون فروشی میکنه پول به باد بده شد شهرداری حالا از خط زرد بعد از رفتن تو پارک پول در می یاره
ناشناس
0
0
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۳
اینقدر مدیران نابکار طرحهای آب دوع خیار طراحی وپیاده سازی کنند تا کشور به مرز انفجار برسه مملکت ما دشمنی اسرائیل و آمریکا را نمیخواد این ...ها برایرنابود کردنش کافی هستند.
حقیقت گو
0
1
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۳
تا وقتی که مردم سکوت کنند همین آ و همین کاسه ست ملاحظه بفرمایید تمامی راه حلهای اجتماعی و شهری اینا ختم میشه به کسب جریمه و درآمد از جیب ملت نمونش قانون حجاب که تا ۱۵۰ میلیون هم میره در هرصورت اینا فقط بفکر جبران کسر بودجه و عدم توانایی در کسب درآمد بخاطره تحریمها از طریق منابع ملی هستندو فشار رو روی ملت میزارن و این ملت هم ظاهرا مرده و صداش در نمیاد
احمد امیرانی
0
1
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۳
تو تمام دنیا کسی که به وظایفش عمل نکند محاکمه میشه اقای زاکانی تو این چندسال مدیریتی که توشهرداری داشتن بزرگراه وپارکی نساختن مترو هم که لاکپشتی داره پیش میره بجای ساخت بزرگراه وگسترش مترو فکر وارد کردن اتوبوس برای خیابونهایی هست که عملا حکم پارکینگ رو داره وتردد توش کلا قفله
طرفدار عدالت
0
1
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۳
برای فقرا پرداخت پول و برای آقایان مقامات با چراغ گردون تردد راحت
ناشناس
0
0
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۳
جیبهاشون خالی شده از هر دری دارن جیب مردم رو خالی میکنن پرروتر از این حرفا هستن
حسین
0
0
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۳

از فردای اجرای این طرح سر و ته همت وایمیسن ۱۰۰ هزار میگیرن باهاتون میان که از hov برین ببین کی گفتم!! این طرحها تو کشورهای پیشرفته جواب میده نه ایران که پر از شغل کاذب و آدم معتاد و الاف و بیکاره
کامی
0
0
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۳
آقا پزشکیان ما رو از دست این این زاکانی نجات بده. خب ... یه لاین ببندی به نظرت ترافیک بقیه ی لاین‌ها زیاد نمیشه؟ مصرف بنزین و آلودگی بیشتر نمیشه؟
به خاطر این طرح مسخره کسی که ماشینشو خونه نمیزاره بیاد توی مترو و اتوبوس فشرده بشه !!
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

عکس/ تغییر چهره ابن مرجانه سریال مختار پس از ۱۹ سال با مدل موی جدید

عکس/ چهره متفاوت رهبری ۶۲ سال پیش در سفر به استان گیلان به همراه یک دوست لبنانی

عکس دیده نشده از زهرا پزشکیان در کنار زینب سلیمانی در یک مراسم

عکس/ استایل رسمی محمدرضا پهلوی و ثریا ۷۴ سال پیش در یک مراسم

عکس یادگاری عراقچی و وزرای خارجه شرکت‌کننده در اجلاس شانگهای

عکس/ ژست و استایل جذاب بیتا سحرخیز در کافه‌ای دنج و لاکچری

عکس/ سردار باقری در کنار امیر ایرانی و امیر موسوی در بازدید از نیروی دریایی ارتش

عکس/ مراسم عروسی فروغ فرخزاد و پرویز شاپور ۷۳ سال پیش با تیپ اروپایی

عکس/ چهره متفاوت بنی صدر ۸۴ سال پیش در کنار برادران و خواهرش

فلسطینی‌های گرسنه و ناامید در غزه

عکس/ تغییر نام خیابان خالد اسلامبولی در تهران

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/ تیزر قسمت سوم شکارگاه منتشر شد

ورود دستگاه قضایی برای ترخیص ۱۵ هزار خودروی وارداتی دپو شده

ایران در تب آتشین و بحران کم آبی؛ ثبت دمای ۵۱ درجه در بستان همراه با خشکسالی ۴۰ درصدی + اینفوگرافی

رونمایی از خرید جدید پرسپولیس

عکس/ افتتاح فرودگاه بین‌المللی موصل

عکس/ توییت جدید عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب

عکس/ چهره خاص کوروس در ۷۲ سالگی با تیپ متفاوت

آب تهران جیره‌بندی می‌شود؟

عکس/ چهره متفاوت رئیس خوارج در سریال مختارنامه به همراه دخترش

سهمیه و قیمت بنزین تغییری نخواهد کرد

فروشگاه‌های زنجیره‌ای برنج ۸۰ هزارتومانی را ۳۰۰ هزار می‌فروشند

پیامد‌های خروج کارگران افغانستانی از صنعت ساخت مسکن چیست؟

حشرات، نگهبانان کوچک طبیعت مازندران

عکس/ احترام نظامی سردار رادان به مزار سردار سلیمانی

سگ‌های زنده‌یاب چطور افراد را از زیرآوار نجات می‌دهند؟

ویژه برنامه به سوی فتح در منطقه آزاد ارس

پروژه جاده اوراسیا در منطقه آزاد ارس ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

تشریح برنامه بازمهندسی و تحول بنیادین مناطق آزاد

چرا با شنیدن هر صدایی وحشت می‌کنم؟

تجلیل از مقام شامخ شهدا و تأکید بر تداوم راه ایثار

گزارش بورس امروز چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۴

راه‌اندازی کانون بانک‌ها و شعب ممتاز در ارس

فیلم/ حسن روحانی: یک امضا تا توافق مانده نبود اما نگذاشتند

شهریه مدارس غیردولتی امسال چقدر است؟

امام جمعه شهرستان خداآفرین:روح تازه‌ای به منطقه آزاد ارس دمیده شده است

احتمال شنیده شدن صدای انفجار در اراک

فیلمی از نانسی عجرم و دخترش که ۱۰۰میلیون بازدید گرفت

ورزشگاه تختی میزبان استقلال و پرسپولیس

جلسه تهیه و تدوین پروفایل شهری پروژه شهر سالم جلفا برگزار شد

بازدید دکتر هادی مقدم زاده از شرکت جلفا چوب صنعت ارس

فیلم/ مسعود بهنود: مردان باغیرت سپاهی و ارتشی بسیار بیشتر از توقع عمل کردند

عکس/ چهره دیده نشده و کمیاب ناصرالدین شاه ۱۹۴ سال پیش به مناسبت تولدش

برگزاری شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر با محوریت مسئولیت اجتماعی/ افزایش ۵۰ درصدی بودجه مسئولیت های اجتماعی پتروشیمی‌ها با اولویت‌های رئیس‌جمهور برای تحول در نظام آموزشی

فیلم/ یوسف تیموری با بغض از دوستانش حلالیت طلبید

تشکیل کمیته دادخواهی جنایات جنگی اسرائیل به همت اسکودا و با مشارکت کانون‌های وکلای دادگستری

عکس/ پیاده روی و سینه زنی مردم تهران ۱۳۵ سال پیش به سوی کربلا

عکس/ انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان در صحن علنی مجلس

اینترنت طبقاتی علیه اینترنت آزاد/ قدم‌های بلند دولت روحانی برای اجرای اینترنت طبقاتی در برابر صراحت دولت رئیسی

عکس/ ظاهر متفاوت سردار اسماعیل قاآنی ۴۳ سال پیش در خاکریز جبهه

دستور فوری عارف درباره شبکه ملی اطلاعات

عکس/ استایل بانمک خاطره حاتمی با مدل موی دهه شصتی و لباس توپ توپی

توقف ناگهانی محاکمه نتانیاهو

عکس/ تیپ تینیجری نگین صفری‌جم با اکسسوری‌های رنگارنگ

واکنش شرکت گاز به انفجار‌های اخیر بر اثر نشت گاز

عکس/ حضور پزشکیان در مراسم گرامیداشت شهدای اقتدار ارتش

عکس/ ادعای اف‌بی‌آی درباره ارتباط سه ایرانی با ناپدید شدن رابرت لوینسون

چرا زنان باید مراقب سبک زندگی‌شان باشند؟

فیلم/ چرت زدن ترامپ در اجلاس انرژی پنسیلوانیا

عکس/ چهره دیده نشده پدر دکتر شریعتی و پدر شهید مطهری ۶۴ سال پیش در یک قاب

فاجعه استقلال در نقل‌وانتقالات تابستانی