
اقتصاد ۲۴ - بیمه ایران، به عنوان نماد هویتی صنعت بیمه کشور با پیشینهای ۹۰ ساله، همواره جایگاهی ویژه در این بازار داشته است. اگرچه این شرکت در سالهای اخیر با فراز و نشیبهایی روبهرو بوده و از دوران طلایی خود فاصله گرفته، اما به نظر میرسد با هدایت علی جباری در نقش مدیرعاملی، بیمه ایران در مسیر تحول و بازگشت به جایگاه پیشین خود گام برمیدارد. جباری که با شعار "بازگشت به اوج" مسئولیت این شرکت را بر عهده گرفته، با رویکردی پویا و اجرای اصلاحات ساختاری، تلاش دارد بار دیگر بیمه ایران را به عنوان پیشروی بیچونوچرای صنعت بیمه تثبیت کند.
انتخاب تیم متخصص و چابک یکی از نقاط قوت مدیریت جدید بوده است. جباری با انتصاب مدیران کارآمد و آشنا به صنعت بیمه، ساختار تصمیمسازی این شرکت را بهروز کرده و با انعقاد تفاهمنامههای متعدد با صنایع بزرگ کشور، گامهای بلندی در جهت توسعه همکاریهای راهبردی برداشته است. این اقدامات نهتنها اعتماد مشتریان و سهامداران را جلب کرده، بلکه نویدبخش آیندهای روشن برای بیمه ایران است.
در سال ۱۴۰۳، بیمه ایران با حفظ جایگاه برتر خود در صنعت، عملکردی متمایز در حوزههای سهم بازار، رشد حق بیمه، پرداخت بهموقع خسارت و تنوع خدمات از خود نشان داده است. توانگری مالی بالا و مدیریت ۲۵ درصد از کل خسارتهای پرداختی صنعت، گواهی بر قدرت و ثبات این شرکت است. همچنین، گستردگی شبکه شعب و ارائه محصولات نوین، بیمه ایران را به گزینهای قابل اعتماد برای مشتریان تبدیل کرده است.
به نظر میرسد بیمه ایران با ترکیب تجربه دیرینه و مدیریت نوین، بار دیگر در حال بازتعریف استانداردهای صنعت بیمه است. اگر این روند با همین شتاب ادامه یابد، میتوان امیدوار بود که این شرکت تاریخی، نهتنها به دوران اوج خود بازگردد، بلکه سکوی پرشی برای تحولات بزرگتر در صنعت بیمه کشور باشد.
بر اساس گزارشهای منتشر شده توسط بیمه مرکزی، بیمه ایران در سال ۱۴۰۳ عملکرد قابل توجهی در مقایسه با رقبا داشته است. بیمه ایران با ۲۴ درصد سهم از حق بیمه تولیدی و ۲۵ درصد سهم از خسارت پرداختی بازار، همچنان به عنوان بزرگترین شرکت بیمهای کشور شناخته میشود.
حق بیمه تولیدی بیمه ایران در سال ۱۴۰۳ رشد قابل توجهی داشت و سهم عمدهای از رشد ۵۷.۲ درصدی صنعت بیمه را به خود اختصاص داد. این رشد عمدتاً ناشی از عملکرد مطلوب در رشتههای بیمه درمان، شخص ثالث و زندگی بوده است.
علی جباری، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به سهم ۲۴ درصدی شرکت از بازار و تولید ۱۰۰ همت حق بیمه در سال ۱۴۰۳ گفت: در سال جاری نیز حرکت ما باید در مسیر چشماندازهای تعریفشده در این دوره مدیریتی باشد تا بیمه ایران به دوران اوج بازگردد.
جباری در نخستین نشست با اعضای هیئت مدیره و کانون سراسری انجمنهای صنفی و کارفرمایی نمایندگان حقیقی و حقوقی و اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی استانها در سال ۱۴۰۴ بر تحول در رویکردهای سازمانی، تقویت شبکه نمایندگی و توسعه زیرساختهای فناورانه بیمه ایران تأکید کرد.
وی با بیان اینکه در ۱۴۰۴ چشماندازها و چرخشهای استراتژیک در دوره جدید مدیریتی را ادامه خواهیم داد، گفت: یکی از چشماندازهای اصلی ما ارائه خدمات بینظیر است؛ هدفی که آگاهانه انتخاب شده و میتواند یکی از دلایل بازگشت پویایی و تحرک به شبکه نمایندگان نیز باشد.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه ایران از وصول مطالبه ۹ هزار میلیارد ریالی این شرکت از بنیاد شهید در ابتدای سال جاری خبر داد.
علی جباری ضمن اعلام این خبر گفت: در راستای تحقق شعار سرمایهگذاری برای تولید که از سوی مقام معظم رهبری در ابتدای سال نامگذاری شده است، یکی از مهمترین مطالبات سنواتی شرکت به مبلغ ۹ هزار میلیارد ریال از بنیاد شهید و امور ایثارگران وصول و ۱۹ فروردین ۱۴۰۴ به حساب شرکت واریز شد.
بیشتر بخوانید: وصول مطالبه ۹ هزار میلیارد ریالی بیمه ایران از بنیاد شهید و امور ایثارگران
وی ضمن ابراز امیدواری درخصوص این امر که سال پیشرو آغاز فصل نوینی از پیشرفت، انسجام و شکوفایی است، افزود: در شرایطی که تأمین نقدینگی برای اجرای برنامههای راهبردی و ماموریتهای پیشروی شرکت از اولویتهای اصلی بهشمار میرود، این اقدام نقطه عطفی در مسیر ساماندهی مطالبات و تقویت بنیه مالی تنها شرکت دولتی کشورمان باشد.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران با تأکید بر این امر که تحقق این اتفاق مهم، بیانگر عزم جدی خانواده بیمه ایران در مسیر تحول و پویایی سازمانی است، تأکید کرد: امیدواریم با تلاش مضاعف همکاران، سایر مطالبات معوق نیز در آیندهای نزدیک وصول شود.
آمار منتشر شده از حق بیمه تولیدی شرکتهای بیمه در ۹ ماهه نخست ۱۴۰۳ نشان میدهد؛ سهم بازار بیمه ایران از ۲۱ درصد عبور کرد و با ۴ درصد رشد در مرز ۲۲ درصد قرار گرفت.
قابل ذکر است در چشمانداز جدید بیمه ایران، حرکت در مسیر هویتبخشی بیش از پیش بهعنوان رهبر بازار بیمه کشور، توسعه و رشد فروش و حضور قوی و قدرتمند در بازار که موجب ارتقا و صیانت برند بیمه ایران شود، آورده شده است.
مدیرعامل بیمه ایران در سیاستگذاریهای دوران تحولی، همواره بر بازیابی سهم بیمه ایران با استفاده از شیوههای نوین ارائه خدمات و محصولات بیمهای تا بازگشت به روزهای اوج نخستین شرکت بیمه کشور تاکید دارد.