
اقتصاد ۲۴- در جریان برگزاری پنل تخصصی «آییننامه ۱۰۶، آیندهنگاری فروش در صنعت بیمه با تأکید بر جبهه مقدم فروش» که روز سهشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۴ در سخنکده متن برگزار شد، حمیدرضا صفری، معاون شبکه فروش و توسعه بازار بیمه نوین، به تشریح چالشها و فرصتهای این آییننامه پرداخت.
صفری با اشاره به اینکه مسأله سابقه فنی سبب کندی جذب نماینده در صنعت بیمه شده، تأکید کرد: «علیرغم اینکه سیاستهای کلی حوزه اقتصاد تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار است، این آییننامه در تضاد با فضای جدید کسبوکار قرار دارد.» لذا میبایست شرکتهای بیمه با توجه به استراتژیهای توسعه خود جهت جذب نماینده جدید از آزادی عمل بیشتری برخوردار باشند.
او در ادامه سه کلید واژه قابل توجه این آییننامه یعنی فروش در فضای مجازی، تعامل با سکوهای بیمهای جهت فروش برخط بیمه و کیف پول را از نقاط مثبت و شاخص آن دانست، اما افزود که این سه موضوع به دلیل عدم تعریف ساز و کار مشخص نیازمند شفافسازی بیشتر توسط بیمه مرکزی هستند.
همچنین با اشاره به پیشنهاد مطرح شده جهت ایجاد محدودیت در انتقال نماینده بین شرکتها گفت: «این موضوع چندان جدی نیست که نیاز به اعمال محدودیت در آیین نامه داشته باشد.»
محورهای اصلی رویداد شامل پیشنهادهایی برای اصلاح و بهبود آییننامه ۱۰۶، راهکارهای توانمندسازی و توسعه شبکه فروش و بررسی فرصتهای همکاری بین نمایندگان متعارف و پلتفرمهای اینشورتک برای گسترش بازار و ارائه خدمات بهتر بود.