
اقتصاد۲۴- مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، در نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، گفت: اتحاد ما در تحولات اخیر مورد آزمایش قرار گرفت و موفق شد.
به گزارش فرارو به نقل از الجزیره، وزیر خارجه افزود: نشست امروز مهم است و هدف ما در منطقه، مشترکاً ثبات و امنیت است.
روبیو تصریح کرد: اکنون وارد مرحلهای جدید شدهایم که امیدواریم به صلح منجر شود.
وی گفت: تنگه هرمز یک گذرگاه آبی است که هیچ کشوری مالک آن نیست. هیچ کشوری حق ندارد برای عبور از تنگه هرمز هزینه یا عوارض تعیین کند.
وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد: واشنگتن به دنبال گفتوگوی سازنده برای رسیدن به توافق با ایران خواهد بود. هر تصمیمی در مذاکرات با ایران باید منافع متحدان ما در منطقه را تضمین کند.
او افزود: منافع شرکای ما باید در هر توافقی در نظر گرفته شود.
روبیو گفت: ما اطمینان خواهیم داد توافقهای نهایی با منافع شرکای منطقهای ما در تضاد نباشد.
وی افزود: ترامپ بر آمادگی خود برای صلحی تأکید دارد که امنیت و رفاه آمریکا و کشورهای خلیج فارس را تضمین کند.