تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۰۴ تير ۱۴۰۵

تأکید وزرای نفت ایران و هند بر توسعه و تقویت همکاری‌ها در حوزه انرژی

وزرای نفت جمهوری اسلامی ایران و هند در حشیه یازدهمین نشست وزرای نفت و انرژی کشورهای عضو گروه بریکس در گوروگرام ضمن اشاره به روابط و همکاری های مطلوب دو کشور، بر توسعه، تقویت ارتقای سطح همکاری های دوجانبه در حوزه نفت و انرژی تاکید کردند.
 

وزرای نفت ایران و هند

اقتصاد۲۴-  محسن پاک‌نژاد امروز (پنجشنبه، چهارم تیر) در دیدار با هاردیپ سینگ پوری وزیر نفت و گاز طبیعی هند که در حاشیه یازدهمین نشست وزرای نفت و انرژی کشورهای عضو گروه بریکس در گوروگرام، برگزار شد، افزود: توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های نفت و گاز همواره موردتاکید دو کشور ایران و هند بوده است.

نفت ایران و هند سابقه طولانی همکاری در حوزه انرژی دارند و هند تا پیش از تحریم‌های آمریکا از بزرگترین خریداران نفت ایران بود.

پس از توقف واردات نفت ایران ازسوی پالایشگران هندی در سال ۲۰۱۹ سطح همکاری‌های نفتی کاهش یافت، اما دو کشور همچنان درباره توسعه همکاری‌ها در حوزه انرژی و استفاده از ظرفیت‌های مرتبط از جمله بندر چابهار گفت‌وگو داشتند.

شایان ذکر است وزیر نفت روز چهارشنبه (سوم تیر) در بدو ورود به فرودگاه گوروگرام برای شرکت در یازدهمین نشست وزیران نفت انرژی کشورهای عضو گروه بریکس، با تأکید بر اینکه ایران و هند قرن‌هاست که روابط تاریخی بلندمدتی با یکدیگر دارند، گفته بود: برای توسعه روابط با هند در همه زمینه‌ها به‌ویژه بخش انرژی آماده هستیم.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
captcha
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار