اینفوگرافی/ چند ماه باید کار کنیم تا صاحب خودروی داخلی شویم؟

بازار خودروهای داخلی مدتی است که آشفته شده و قیمت‌ها در بازار همچنان در حال اوج‌گیری است. با این شرایط امکان خرید خودرو برای مردم نیز روز به روز سخت‌تر می‌شود.
کد خبر: ۵۶۱۵۱
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
اقتصاد۲۴- یکی از مواردی که این روز‌ها به شدت در مورد آن بحث می‌شود گرانی خودرو است. این افزایش قیمت‌ها باعث شدهبازار خودرو به نوعی راکد شود؛ کسانی که قبلا خودرو خریده‌اند یا نمی‌فروشند یا قیمت‌های بالا اعلام می‌کنند. از طرفی دیگر آن‌هایی که خودرو ندارند ممکن است تلاش کنند تا از طریق ثبت‌نام‌های خودروسازان بتوانند خودرویی به دست آوردند که همین کار با مشقت‌های فراوان و تکمیل ظرفیت‌های چند دقیقه‌ای همراه است. به طور کلی خرید خودرو کم کم به یکی از کار‌های سخت و تقریبا غیرممکن به خصوص برای قشر کارمند و کارگر تبدیل شده است.

بسیاری از افراد سعی می‌کنند حقوق‌های خود را پس‌انداز کنند تا بتوانند خودروی صفر کیلومتر خریداری کنند، اما با افزایش روز به روز قیمت‌ها در بازار هر روز دست آن‌ها کوتاه‌تر می‌شود. حال با این شرایط کارمندان ممکن است با خود حساب کنند که چند ماه باید کار کنند تا صاحب یکی از خودرو‌های داخلی شوند. اگر فکر خودرو‌های وارداتی را در سر داشته باشند که قضیه کاملا فرق می‌کند و با نرخ‌های نجومی این خودرو‌ها و حقوق پایه مدت زمان بسیار زیادی باید صبر کرد.

در این گزارش قصد داریم بررسی کوتاهی در مورد این قضیه داشته باشیم. کف حقوق‌ها در سال ۹۸ مبلغ ۱۵،۱۶۸،۸۲۰ ریال اعلام شد که ما این رقم را رند و ۱.۵ میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم.

*قیمت‌ها به میلیون تومان است*
 
اینفوگرافی/ چند ماه باید کار کنیم تا صاحب خودروی داخلی شویم؟
 
منبع: خبر فوری
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.