تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

وجود ۱۲۰ گود پرخطر در تهران

مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران از پایش مداوم گود‌های پایتخت خبر داد و گفت: ۱۲۰ گود پرخطر در شهر وجود دارد که به صورت مداوم کنترل خواهد شد.
گود پرخطر در تهران
 
اقتصاد ۲۴- مهدی صالحی، درباره وضعیت گود‌های پایتخت با بیان این‌که بررسی‌های شهرداری تهران نشان داده است که ۳۱۸ گود در تهران وجود دارد که عملیات اجرایی در آن انجام نمی‌شود، اظهارکرد: از این میان ۱۲۰ گود با خطر بالا شناسایی شده است که به صورت مداوم این گود‌ها پایش و رصد می‌شود.

وی با بیان این‌که گود‌های تهران تنوعی از مشکلات دارند و نمی‌توان یک علت خاص را برای رها شدن آن‌ها عنوان کرد، گفت: این گود‌ها برای اجرای پروژه‌های ساختمانی ایجاد شده‌اند؛ اما ممکن است در میان راه مالک با مشکلات حقوقی یا بحران‌های مالی و یا علت‌های دیگر روبه‌رو شود به همین دلیل عملیات ساخت‌وساز در این گود‌ها انجام نمی‌شود و عمدتا این گود‌ها تنوعی از مشکلات را دارد.

مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران با بیان این‌که ما گود رها شده به این معنا که نظارتی بر آن نمی‌شود، در تهران نداریم، ادامه داد: علاوه بر شهرداری تهران، سازمان نظام مهندسی و ... نیز به صورت مداوم وضعیت گود‌هایی که عملیات اجرایی در آن‌ها انجام نمی‌شود را پیگیری می‌کنند، اما واقعیت این است که تا زمانی که این گود‌ها به تراز صفر – صفر نرسند خیال ما راحت نمی‌شود و باید آن‌ها را به صورت مداوم پایش کنیم.

صالحی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از این گود‌های پرخطر پر نمی‌شوند، اظهارکرد: واقعیت این است که پر کردن یک گود راه‌حل قطعی رفع خطر نیست؛ چرا که شرایط هر گود متفاوت است و باید دستورالعمل‌های رفع خطر بسته به شرایط هر گود باشد و باید بگویم که حتی پر کردن گود با خاک اگر بدون رعایت شرایط کلی گود باشد می‌تواند خطرسازتر شود و البته دقت داشته باشید که رقم‌های زیادی برای پر کردن گود‌ها باید صرف کرد و شاید پر کردن گودها، از بودجه عمرانی یک سال شهرداری نیز بالاتر برود.

وی با بیان اینکه تمامی گود‌های پایتخت را تحت نظر و پایش داریم، اضافه کرد: براساس پایش انجام شده بیشترین گود‌ها در مناطق یک تا پنج، ۱۸ و ۲۲ است.
 
 
منبع: ایسنا
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار