تاریخ انتشار: ۰۶:۰۸ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

همه اقدامات منطقه آزاد اروند در مقابله با کرونا؛ از حذف عوارض گمرکی ورود تجهیزات پزشکی تا اجرای برنامه‌های نوروزی به شکل مجازی

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: امسال برنامه‌های نوروزی این منطقه در قالب برنامه‌های مجازی انجام می‌شود و در برنامه‌های نوروزی صدا و سیما نیز زمان ویژه‌ای مختص منطقه آزاد اروند پیش بینی شده است. ضمن اینکه مسابقات تلویزیونی و اینترنتی در فضای مجازی برگزار خواهد شد که همراه با جوایز بسیار ویژه در ایام نوروز خواهد بود.
منطقه آزاد اروند
 
اقتصاد۲۴ - منطقه آزاد اروند مانند سایر مناطق آزاد از ابتدای شیوع کرونا در ایران با تشکیل ستاد مبارزه با کرونا ویروس جدید، سعی در پیشگیری و اقدامات لازم برای مقابله با این ویروس و بررسی و پیگیری‌های لازم برای تهیه و تدارک اقلام بهداشتی برای منطقه داشت؛ علاوه بر آن نیز همکاری نزدیک سازمان منطقه آزاد اروند با دانشگاه علوم پزشکی آبادان توانست به اقدامات مقابله‌ای این منطقه با ویروس کرونا کمک دوچندانی کند.

همزمان با وجود خبر‌های ضد و نقیض در مورد کمبود ضد عفونی کننده در برخی استان‌ها، معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند از تولید مواد ضدعفونی کننده در منطقه به میزان کافی خبر داد و با رد ادعای کمبود مواد بهداشتی در منطقه آزاد اروند گفت: ۴ واحد تولیدی در منطقه آزاد اروند مواد ضدعفونی کننده، شوینده، سفید کننده، ژل ضدعفونی و الکل را تولید می‌کنند و به میزان کافی در اختیار شهروندان آبادان، خرمشهر و بخشی هم در اختیار دیگر شهر‌های استان قرار می‌دهند.

سید علی موسوی خاطرنشان کرد: کلیه مواد شوینده و الکل در واحد‌های تولیدی منطقه در حال تولید است و طی فرآیندی که با نظارت ادارات صمت، تعزیرات حکومتی و دانشکده علوم پزشکی در حال انجام است، تحویل از طریق داروخانه ها، هایپرمارکت ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌ها به صورت بسته بندی در اوزان مختلف انجام و توزیع می‌شود.

وی علاوه بر تاکید بر همکاری سازمان منطقه آزاد اروند برای تامین مایحتاج اداره‌جات، بیمارستان ها، مدارس و کارخانجاتی که پرسنل زیادی دارند و ارائه بسته‌های بهداشتی به آنها، از ۲ واحد فعال تولید اکسیژن در منطقه سخن به میان آورد که طی تدابیر لازم، اکسیژن مورد نیاز بیمارستان‌ها از طریق کپسول‌هایی در حجم‌های مختلف تأمین می کنند.

طی روز‌های گذشته نیز قدرت اله طمیمیان، معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند از اجرای طرح ضدعفونی معابر شهری و روستایی در راستای مقابله با کرونا ویروس در سطح منطقه، خبر داد و گفت: در این عملیات بیش از ۲۵۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. علاوه بر آن یکی دیگر از اقدامات مثبت این منطقه، تأمین ۴۰ هزار ماسک جراحی سه لایه توسط سازمان منطقه آزاد اروند بود که تحویل دانشگاه علوم پزشکی آبادان شد.

بیشتر بخوانید: تأمین ۴۰ هزار ماسک جراحی سه لایه توسط سازمان منطقه آزاد اروند
در همین مورد معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این محموله با توجه به اهمیت سلامتی کادر درمانی و طبق اولویت بندی ها، جهت استفاده در مراکز درمانی در اختیار دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار گرفت.

از دیگر اخبار مهمی که در این مدت از منطقه آزاد اروند دریافت کردیم، حذف عوارض گمرکی ورود تجهیزات پزشکی مورد نیاز منطقه آزاد اروند بود که معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در همین مورد گفت: در راستای رفاه حال مردم منطقه از جمله مصوباتی که در کمیته فنی گمرگ و با دستور مستقیم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به تصویب رسید، برداشته شدن عوارض ورود کالا‌ها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان ها، مراکز درمانی، داروخانه‌ها و واحد‌های تجاری در شرایط کنونی بود.
بیشتر بخوانید: حذف عوارض گمرکی ورود تجهیزات پزشکی مورد نیاز منطقه آزاد اروند
در همین راستا موسوی، نظارت بر توزیع و پخش مواد ضدعفونی کننده نظیر الکل و ژل دست را برعهده دانشکده علوم پزشکی آبادان دانست و تصریح کرد: توزیع و نظارت بر این موضوع با توجه به سیاست‌هایی که در ستاد مبارزه و پیشگیری با ویروس کرونا اتخاذ شد با دانشگاه علوم پزشکی آبادان است در واقع ما تمامی امکاناتمان را در آبادان و خرمشهر بسیج و در اختیار دانشکده علوم پزشکی آبادان گذاشته ایم.

همچنین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداران آبادان و خرمشهر در بیانیه مشترک شماره یک، بر ضرورت پایش و کنترل بیماری کرونا ویروس تاکید کردند که در این بیانیه بر تعطیلی کلیه تجمعات و جلسات، کنترل ورودی‌های آبادان و خرمشهر توسط تیم‌های بهداشتی و انتظامی، استفاده از تابلو‌های موجود در شهر برای تبلیغ برنامه‌های آموزشی و... تاکید شد.

در همین رابطه محسن قنبری، مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در گفتگو با اقتصاد۲۴ درباره اقدامات منطقه آزاد اروند در مقابله با ویروس کرونا در حوزه گردشگری اظهار کرد:  طبق بخشنامه‌ها، اسکان در مدارس و سایر اقامتگاه‌های دستگاه‌های دولتی ممنوع است و تنها تاسیسات گردشگری دارای مجوز، امکان اسکان دارند که تعدادشان محدود است.

وی افزود: هرگونه کمپ و چادر در پارک‌ها و سایر مکان‌ها ممنوع است و برنامه‌های نوروزی که تجمع ایجاد می‌کنند نیز لغو شده‌اند.
 
قنبری خاطرنشان کرد: برنامه‌های نوروزی نیز در قالب برنامه‌های مجازی انجام می‌شود و برنامه‌های ویژه منطقه آزاد اروند هم پس از از بین رفتن خطر ویروس کرونا و در ایام تابستان برگزار خواهد شد، مانند جشنواره‌های ویژه، همایش‌ها و جشن‌ها و کنسرت‌ها و...

مدیر گردشگری منطقه آزاد اروند با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت مبنی بر ماندن در خانه در ایام نوروز، افزود: در برنامه‌های صدا و سیما در ایام نوروز زمان ویژه‌ای مختص منطقه آزاد اروند تدارک دیده شده است و مسابقات تلویزیونی و اینترنتی در فضای مجازی برگزار خواهد شد که همراه با جوایز بسیار ویژه خواهد بود.
 
وی درباره ضررهای مالی هتل‌ها، آژانس‌ها و سایر تاسیسات گردشگری در پی شیوع کرونا گفت: برنامه‌ها و سیاست‌های تشویقی و جبرانی برای جبران این ضررها داریم.

قنبری با اشاره به اینکه تمامی بخشنامه‌ها و ضوابط وزارتخانه‌های بهداشت و میراث فرهنگی به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است تاکید کرد: بازار‌های اصلی و بزرگ منطقه تعطیل هستند و تمام مبادی ورودی به منطقه نیز تحت کنترل بهداشتی قرار گرفته اند و تمامی فضا‌های شهری و عمومی نیز هر شب با محلول ضدعفونی، گندزدایی می‌شوند.

مدیر گردشگری منطقه آزاد اروند افزود: تمام بیلبورد‌های سطح شهر جهت اطلاع رسانی نکات بهداشتی مورد استفاده قرار گرفته و تمام مبادی ورودی منطقه، راه آهن و فرودگاه نیز توسط سه شیفت به صورت شبانه روزی کنترل می‌شود.

وی با بیان اینکه تیم ویژه‌ای به صورت روزانه بر تاسیسات گردشگری و نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در آن نظارت دارند، گفت: فایل‌های آموزشی مربوط با دستورالعمل‌های رعایت مسائل بهداشتی مربوط به هر حوزه، تهیه و ارسال شده است.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
برچسب منتخب
# مناطق آزاد

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳

حرکت جدید و معنادار یکتا ناصر علیه منوچهر هادی + عکس

پیش بینی یک کارشناس از قیمت مسکن تا پایان خرداد

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

نرخ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر می‌شود

دیدار اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف

قیمت محصولات ایران‌خودرو پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اینفوگرافی/ کدام آقازاده‌ها تا امروز محاکمه شده‌اند؟

پسر آیت‌الله علم‌الهدی: ارتباطی با هولدینگ گردشگری ندارم

آغاز فروش بلیت قطارهای نیمه دوم فروردین

آخرین وضعیت جاده‌های کشور

فیلم/ ریزش سنگ در محور سیاه بیشه جاده چالوس

فیلم/ رپ خواندن حمید صفت در سریال اژدهای هفت سر

عکس خانوادگی مهلقا باقری برای نوروز

فیلم/ تصاویری باور نکردنی از رسول خادم

فیلم/ واکنش جالب سحر دولت‌شاهی به شنیدن واژه خیانت

هشدار به مردم درباره آگهی‌های جعلی فروش مسکن

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، چرا آن‌ها را جابه‌جا گذاشتید؟

واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی

فیلم/ چرا اعتراضات سیاسی در اکباتان متفاوت بود؟

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

خودروی محبوب ایرانی‌ها نسل عوض کرد

دهه هشتادی‌ها در بازار فروش اعضای بدن

کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲

مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب یک بروکر به آن‌ها دقت کنید

قیمت جدید طلا ۹ فروردین ۱۴۰۳

آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو

اقتصاد ایران برنامه‌ای برای ارتقای زیرساخت‌ها ندارد

پیش‌بینی وضعیت اقتصادی کشور در سال پیش‌رو

جنگ کوریدور‌ها در خاورمیانه

رقابت در صدر جدول لیگ یک جذاب‌تر شد

صمیمیت عجیب الناز شاکردوست و سروش صحت

فیلم/ کل کل امیرعلی نبویان و رامبد جوان سر سنگ کاغذ قیچی

فیلم/ رقص و آواز دختران در تلویزیون

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی یک اقتصاددان از نرخ ارز در پایان سال ۱۴۰۳

مصرف بنزین دوباره اوج گرفت

آیا اسرائیل به قطع‌نامه آتش‌بس تن می‌دهد؟

چالش‌های بزرگ صداوسیما در جذب مخاطب

کاهش ۶ درصدی ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال

مشکلات اقتصاد ایران چیست؟

فیلم/ نیوشا ضیغمی: یک زلزله هشت ریشتری زندگی ام را ویران کرد

از دایی و فردوسی‌پور تا خنده‌های کفاشیان

پیش‌بینی‌ها برای جنگ روسیه و اوکراین

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول