تاریخ انتشار: ۲۲:۴۴ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹

اینگونه سالم غذا بخورید و وزن کم کنید

تغذیه یک فاکتور اصلی برای کاهش وزن می‌باشد، به همین دلیل پیروی از یک رژیم غذایی سالم و داشتن تغذیه صحیح نقش بسیار مهمی در روند سوزاندن کالری و کاهش وزن دارد.

لاغری

اقتصاد۲۴ -  عنوان این مطلب جذاب بنظر می‌رسد و ممکن است برای بسیاری از افراد یک رویا بنظر برسد. اگر فقط با پیروی از یک رژیم غذایی سالم کاهش وزن داشته باشید عالی خواهد بود. با این اوضاع نیازی نیست غذا‌های مورد علاقه خود را کنار بگذارید و در عین حال می‌توانید کاهش وزن هم داشته باشید. آنچه که می‌خورید و نحوه‌ای که غذا مصرف می‌کنید یک فاکتور اصلی برای کاهش وزن محسوب می‌شود. در این قسمت از تناسب اندام نمناک به معرفی ایده‌هایی در مورد کاهش وزن خواهیم پرداخت.

۱. از صبحانه غافل نشوید:

غافل شدن از صبحانه به کاهش وزن کمک نمی‌کند. در صورت غافل شدن از آن در حقیقت مواد مغذی را از دست خواهید داد و در طول روز احساس گرسنگی خواهید کرد.

۲. وعده‌های غذایی را منظم مصرف کنید:
بیشتر بخوانید:میوه‌های تابستانی برای لاغری
صرف غذا در اوقات منظم باعث سوزاندن کالری با سرعت بیشتری می‌شود و همچنین وسوسه مصرف تنقلات و غذا‌های پرچربی و قندی را کاهش می‌دهد.


۳. مقدار زیادی میوه و سبزیجات بخورید:

میوه‌ها و سبزیجات حاوی میزان کمی کالری و چربی هستند و از لحاظ فیبر غنی می‌باشند. آن‌ها همچنین حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی هستند.

۴. مقدار زیادی آب بنوشید:

گاهی اوقات مردم عطش را با گرسنگی اشتباه می‌گیرند. در واقع فقط نوشیدن یک لیوان آب این مشکل را برطرف خواهد کرد.

۵. غذا‌ها را محدود نکنید:

هیچ غذایی را از برنامه غذایی خود محدود نکنید به خصوص غذا‌هایی که دوست دارید. ممنوعیت غذایی باعث می‌شود تا ولع بیشتری برای آن‌ها داشته باشید.


۶. از مواد غذایی ناسالم دوری کنید:

برای پیشگیری از وسوسه شدن برای تنقلات ناسالمی، چون کوکی، شکلات، بیسکویت ترد و نوشیدنی‌های شیرین تنقلات سالمی را، چون میوه، کیک برنج بدون نمک، کیک جودوسر، پاپ کورن بی نمک و آبمیوه‌های طبیعی را در منزل نگهداری کنید.

۷. برای وعده‌های غذایی خود برنامه ریزی کنید:

سعی کنید برای وعده‌های صبحانه، ناهار و شام خود طی هفته برنامه ریزی کنید تا از میزان کالری آن‌ها مطمئن شوید.

۸. میزان مصرف مواد غذایی و ورزش را متعادل کنید:

بهترین راه برای نظارت بر آنچه که مصرف می‌کنید یادداشت کردن آن‌ها است که در عین حال باعث می‌شود تا بر میزان کالری مصرفی خود دقت بیشتری داشته باشید. در این شرایط می‌توانید تصمیم بگیرید چه ورزشی را انجام دهید تا کالری خود را متعادل کنید. یک روز دوچرخه سواری و یک روز پیاده روی را در نظر بگیرید تا با این ورزش‌ها مقدار کالری سوزانده شده را محاسبه کنید.


۹. با فکر غذا بخورید

برخی از افراد زمان بیکاری، استرس یا خستگی روی به خوردن خوراکی‌های مختلف می‌آورند. این سبک غذایی سبب می‌شود فرد دچار اضافه وزن و چاقی شود. برای جلوگیری از اضافه وزن این تفکرات را کنار بگذارید و درست و سالم غذا بخورید و در مواقعی که گرسنه نیستید از پرخوری پرهیز کنید. زمانی که دچار استرس یا نگرانی‌های روحی می‌شوید و به مصرف خوراکی روی می‌آورید، خودتان را با کاری دیگر سرگرم کنید یا میوه یا سبزیجات میل کنید.

۱۰. پرخوری‌های شبانه را ترک کنید

برای اینکه دچار اضافه وزن نشوید، از مصرف خوراکی‌های پرکالری در آخر شب پرهیز نمایید و هیچ گاه زمان دیدن تلویزیون خوراکی، غذا یا اسنک‌های شور و چرب استفاده نکنید. همچنین شامتان را دیر وقت نخورید و یک غذای سبک میل کنید.

۱۱. نان سبوس دار استفاده کنید

استفاده از نان سبوس دارسبب می‌شود که دیرتر احساس گرسنگی نمایید پس برای جلوگیری از چاق شدن به جای نان سفید از نان سبوس دار استفاده کنید.
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
بازار
خواندنی ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

بهاره رهنما بعد از مبتلا شدن به کرونا +عکس

خبر ویژه درباره وریا غفوری

منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس سازمانی اقتصادی-اجتماعی

آغاز واریز حقوق تیرماه و مابه‌التفاوت‌های مستمری‌ بگیران تامین‌ اجتماعی +جدول

نوید محمدزاده اعتبار هنری‌اش را زیر سوال بُرده است؟

فیلم/ علت صدای جوان استاد منوچهر والی‌زاده از زبان خودش

«بتمن» این بار در یک سریال برمی‌گردد

فیلم/ جزییات حضور برانکو روی نیمکت پرسپولیس از زبان امیر خادم

کنایه علی دایی به محمد حسین میثاقی

توصیه ماسک زدن به سبک جواد رضویان +عکس

روحانی: هیچ کشوری نمی‌تواند ۶ ماه فعالیت‌های اقتصادی‌اش را تعطیل کند

فیلم/ آینده نامعلوم بازگشایی سینماها!

اربعین ۹۹ منتفی نیست

به عیادت کرونایی‌ها نروید

لزوم بازنگری در قانون اساسی و تعامل سازنده با دنیا

شناسایی۱۰۰ ساختمان مسکونی و درمانی قرمز و نارنجی پایتخت

عکس/ نوجوانی فرزاد حسنی در کنار پدر و مادرش

طرح اصلاح نظام بانکداری در دستور کار مجلس یازدهم/ صنعتگرانِ گرفتارِ نظام بانکی در حال نابودی هستند

اتصال راه آهن منطقه آزاد چابهار به خط سراسری به مراحل پایانی خود نزدیک‌تر شد

فیلم/ خبرنگار صداوسیما کرونا گرفت

جانی دپ؛ کتک زن یا کتک خور؟!

آخرین وضعیت بیمارستان‌های کرونا در استان تهران

تعویق جشنواره فیلمی که راه رسیدن به اسکار بود

بلایی که تحریم بر سر صنعت ایران آورده

توسعه همکاری های دو جانبه در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا

ویوو iQOO Z1x مدل 5G معرفی شد

عکس/ پیر شدن پانته آ پناهی‌ها

روند افزایشی مصرف برق بخش صنایع

ماجرای عکس خبرساز شهردار تهران در فروشگاه چه بود؟

مشخصات کامل وان پلاس نورد فاش شد

فاصله ۳ امتیازی پرسپولیس تا رسیدن به یک رکورد بزرگ

اوراق مسکن بازهم گران شد!

انقلاب در الگوی مصرف جهانی

سوداگران سلامت ۷۵ میلیارد ریال جریمه شدند

خوراکی‌هایی که پوستتان را پیر می‌کنند

فرمول دولت برای رام کردن بازار سرکش اجاره

کوپرا ال بورن؛ اولین هاچبک اسپرت و الکتریکی گروه فولکس واگن معرفی شد