تاریخ انتشار: ۲۲:۱۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱۰۰ نظر
در گفتگو با اقتصاد ۲۴ مطرح شد؛

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بالاخره چند؛ ۱/۹۰۰/۰۰۰ یا ۲/۸۰۰/۰۰۰؟ / نگرانی بازنشستگان از نحوه همسان‌سازی

با افزایشی که حالا در مصوبه افزایش دستمزد‌های سال ۹۹ اتفاق افتاده است یکی از بهانه‌ها برای به تعویق افتادن زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برچیده شد. به دلیل شکاف بزرگی که میان حداقل مستمری‌های احتمالی با حقوق مصوب مجلس وجود دارد دیگر احتمال اجرای قانون همسان سازی جدی‌تر از هر زمان دیگری است، اما دغدغه جدید کارگران بازنشسته قرائت نادرستی است که ممکن است دولت از این موضوع داشته باشد.
حقوق تامین اجتماعی
 
اقتصاد۲۴-  با اتفاقی که در جلسه اخیر شورای عالی کار افتاد و باعث شد تا مصوبه دستمزد‌های سال ۹۹ در جهت افزایش درآمد کارگران مورد بازبینی قرار بگیرد، یکی از بهانه‌های دولت برای کشدار کردن موضوع افزایش مستمر‌ی‌های سال ۹۹ سازمان تامین اجتماعی از بین رفت.
 
دیگر تردیدی باقی نمانده است که با افزایش ۵ درصدی حداقل مزد پایه کارگران، حداقل مستمری ماهانه کارگران بازنشسته نباید از حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کمتر باشد؛ مبنای این توقع شرطی الزامی است که در ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی برای برابر بودن حداقل مستمری با حداقل دستمزد پایه گذاشته شده است.
بیشتر بخوانید: حقوق کارگران شاغل و بازنشسته چقدر زیاد شد؟
درست است که در روایت اعضای شورای عالی کار حالا حداقل درآمد هر کارگر ساده ایرانی از این پس مبلغی در حدود ۳ میلیون تومان خواهد شد، اما ضروری است که به یاد آوریم اولا هنوز پیشنهاد ۳۰۰ هزار تومانی شدن حق مسکن کارگران معطل تصویب اعضای هیات دولت است و تا آن موقع مزایای حق مسکن کارگری همان ۱۰۰ هزار تومانی است که بعد از ۲۴ ماه تاخیر در سال ۹۶ ابلاغ شد.
 
در ثانی با فرض قریب الوقوع بودن موضوع تصویب افزایش حق مسکن کارگری، مبلغ حدودا ۳ میلیون تومانی که حالا از آن به عنوان درآمد ماهانه یک کارگر یاد می‌شود چیزی نیست غیر از جمع تمامی مزایایی که قرار است کارفرما آن را به همراه حداقل دستمزد پایه به کارگر پرداخت کند.
 
برای گروه‌هایی مانند کارگران بازنشسته که درآمدشان تابعی از مصوبات مزدی شورای عالی کار است، اهمیت این موضوع آنجایی است که در قوانین سازمان تامین اجتماعی تنها حداقل دستمزد و نه مزایای مزدی به عنوان مبنای افزایش مستمری‌ها تعیین شده و این به معنای ضعیف بودن احتمال افزایش مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی تا سقف ۳ میلیون تومان در ماه است.
 
اما بر فرض هم که چنین اتفاقی برای افزایش مستمری‌های سال ۹۹ کارگران بازنشسته بیفتد، دیگری نیازی نیست تا کارگران بازنشسته دغدغه آن را داشته باشند که مستمری‌های آن‌ها مطابق مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی مبلغی کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ماه باشد و از آنجایی که تجربه نشان داده که مدیریت دولتی سازمان تامین اجتماعی همیشه در پرداختی‌های خود بسیار دقیق، سختگیر و مقتصد است هیچ بعید نیست که مبلغ حداقل مستمری‌های سال ۹۹ در همان حد و اندازه یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در ماه باشد.
 
این احتمال بهانه گفتگوی پیشروی اقتصاد ۲۴ با حسن ایزدان ، عضو کانون مستمری بگیران تامین اجتماعی شهرستان تهران است؛ به گفته این فعال صنفی کارگران بازنشسته بعد از بازنگری مصوبه افزایش دستمزد‌های سال ۹۹ و به ویژه پس از صحبت‌های اخیر علی ربیعی در مورد افزایش مستمری‌های کارگران بازنشسته دیگری نباید بهانه جدی دیگری برای به تاخیر انداختن زمان افزایش مستمری‌های امسال باقیمانده باشد و بر اساس نقل قول‌ها انتظار می‌رود این موضوع نیز بالاخره در یکی از روز‌های هفته پیشرو خاتمه یابد.
بیشتر بخوانید: توضیحات مهم درباره حداقل حقوق بازنشستگان
اما در لابه‌لای صحبت‌های ایزدان دغدغه جدی وجود دارد و این موضوع چیزی نیست غیر ناکافی بودن منابع مالی سازمان تامین اجتماعی برای پرکردن شکاف حدودا ۷۰۰ هزار تومانی که این روز‌ها میان مبلغ یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی حداقل مستمری با مبلغ دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی که مجلس آن را به عنوان حداقل حقوق ماهانه سال ۹۹ بازنشستگان و شاغلان تعیین کرده است.
 
وی در توضیح مقصود خود اینطور ادامه می‌دهد: اصولا اگر مشکل منابع تامین اجتماعی جدی نبود، تکلیف مسئله افزایش مستمری‌های سال ۹۹ خیلی زودتر از این‌ها روشن شده بود و حالا بازنشستگان مابه‌التفاوت ماه‌های پیشین را نیز دریافت کرده بودند، اما به دلیل اتفاقاتی که با آمدن کرونا به ایران افتاده است، مشکل مالی حالا جدی‌تر از هر زمان دیگری شده و سازمان مدعی است که به رغم داشتن بودجه مصوب در وصول مطالبات خود از کارفرمایان بحران جدی دارد.
 
ایزدان در دنباله حرف‌های خود دغدغه‌ای که از بابت افزایش مستمری‌های امسال کارگران بازنشسته دارد را اینطور توضیح می‌دهد: حالا بیش از هر زمان دیگری نگران آن هستیم که مبادا دولت بخواهد به نام اجرای همسان سازی در سازمان تامین اجتماعی، اعتباراتی را در اختیار سازمان بگذارد تا بابت جبران شکاف ایجاد شده میان مستمری‌های سال ۹۹ با حداقل حقوق مصوب مجلس پرداخت شود؛ اینکه دولت بر مبنای کدام حساب و کتاب حاضر می‌شود تا در این شرایط نامناسب اقتصادی چنین اعتباری را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند یک مطلب است و حتما باید مشخص شود که با وجود طلب ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی که سازمان تامین اجتماعی از دولت دارد این پول چطور پرداخت خواهد شد.
 
اما دغدغه اصلی این فعال صنفی کارگران بازنشسته نحوه توزیع این اعتبارات در میان جامعه ۵ میلیون نفری مستمری بگیران است؛ به صورت مشخص حدود ۱۰ سال پیش مشابه چنین اتفاقی نیز افتاده بود و آن زمان دولت وقت پس از سال‌ها حاضر شد اعتباراتی را برای اجرای همسان سازی مستمری‌های کارگران بازنشسته اختصاص دهد، البته روشی که در آن زمان برای توزیع این اعتبارات در نظر گرفته شد بازخورد جالبی در میان بازنشستگان نداشت؛ در این شیوه که عموما با انتقاداتی از ناحیه مستمری بگیران حداکثری و سایر سطوح همراه بود، منابع تخصیص یافته دولتی به صورت یکسان میان همه مستمری‌بگیران توزیع شد.
 
به گفته ایزدان درست است که بازنشستگان حداقل بگیر از افزایش بیشتر مزایای مربوط به همسان سازی استقبال کنند، اما در مواقعی از این دست عدالت بیش از آنکه به معنای برابری باشد به معنای تساوی است، مستمری بگیران تامین اجتماعی هرکدام پرونده بیمه‌ای منحصر به فردی دارند و برخی در زمان اشتغالشان مبالغی به مراتب بیشتر از حداقل‌های تعیین شده بابت حق بیمه‌های خود پرداخت کرده اند؛ طبیعی است که میان مستمری‌ها تفاوت باشد و صد البته باید افزایش مستمری‌ها طوری باشد که تمایز‌های موجود میان بازنشستگان سطوح مختلف حفظ شود؛ اگر چنین نشود نوعی پشیمانی و ناامیدی در میان بازنشستگان ایجاد خواهد شد مبنی براینکه می‌توانستیم با مبالغی کمتر از این بازنشسته شویم و در مقابل به وقتش از مزایای همسان سازی نیز استفاده کنیم.
 
این فعال صنفی کارگران بازنشسته صحبت‌های خود را اینطور جمع بندی می‌کند: می‌دانم که با این حرف‌هایم ممکن است در معرض موجی از کدورت و انتقاد هم صنفی هایم قرار بگیرم، اما باور دارم که عدالت نه به معنای برابری که به معنای تساوی است؛ شرایط اقتصادی برای خانوار‌های بازنشسته سخت است و آن‌ها که مستمری نزدیک به حداقل را دریافت می‌کنند در موقعیت دشوارتری هستند، اما همه این‌ها دلیل نمی‌شود تا دولت دوازدهم نیز به شیوه دولت دهم رفتاری پولیستی اتخاذ کند و با هدف جلب توجه مردمی که بیشترشان در گروه ضعفای اقتصادی جای دارند از حق قانونی آن‌ها که موقعیت بهتری دارند کاسته و به ندارتر‌ها پرداخت کند؛ دولت اگر در بحث ترمیم قدرت خرید خانوا‌رهای کارگران بازنشسته و به خصوص حداقل بگیران عزمش جدی است خب پس چرا سرکیسه را شل نمی‌کند و از منابعی که برای روز مبادا کنار گذاشته است هزینه نمی‌کند؛ این بهتر است تا بخواهد از حق آن‌ها که وضعشان به بدی بقیه نیست چیزی کسر کند.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴۲
خودتی جناب ایزدان!!!!!!
3
18
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
چطور کارکنان خودتون باسابقه کم حقوقهای میلیونی میگیرن یادی از عدالت و برابری و تساوی و.... نمیکنید؟!!! به بازنشسته پیر از کار افتاده که رسید یکباره شد مظهر عدالت ؟؟!!!!!!!!!!
Soha
همکاران بازنشسته اگر در جستجوی عدالت هستند متوجه باشند که تعدادی از همکاران شما هنگام اشتغال سقف ویا درحد سقف حق بیمه پرداخت کرده اند ضمن اینک باسالهای بیشتری سابقه پرداخت حق بیمه بازنشست شده اند واگر هم اکنون مبلغ مستمری نسبتا مناسبی دارند به این دلیل است وسزاوارنیست که هم اکنون سازمان بخواهد بدون دلیل عادلانه ای انتظار آنها را کم کند چنانکه از زمان احمدی نژاد تاکنون اعمال شده و همیشه درصدی از اضافه حقوق بعضی را کم کرده (گاهی تا6درصد) وبه حداقلی ها اضافه نموده که این واقعا عادلانه نیست ودولت مدیر بایستی از بودجه خودش که عامل تورم گردیده حقوق حداقلی بگیران را اضافه کند نه با کم کردن درصد سایر مستمری بگیران چراکه اینها هم بزودی در صف حداقل بگیران قرارخواهند گرفت
ناشناس
اخه ادم نا حسابی یه جوری زور میزنین انگار این پول همسانساری از جیب پدرتون میره.شما غصه روحیه پولدارا رو نخور.فکر مستاجرای بدبختی که با بیماری وهزارمشکل با این حقوق تف کف دستشون نمیندازن.خدای ما هم بزرگه
ن
وقتی حقوق میدن قرض اون برج میدیم دباره قرض مکنم شوهر مریض فشار روی زن خانه
باقری
سلام بنده ازکارافتاده هستم باهردوپا مشکل دارم حتی قادر به ایستادن نیستم به گفته پزشکان 90درصد رگهای پام ازبین رفته با این تورم سرسام اور وکمرشکن از یکسو هزبنه های درمان جوابگو هستش؟اگر هرفردی که مسولیتی بگیرند به مدت یه هفته بامردم اقشار ضعیف سپری کنند هرگز چنین اتفاقی نمیفته وقتی خودشون حقوقهای انچنانی میگیرند به فکر حداقل دستمزدنمیفتند
علیرضا
5
19
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
از همه شما مسئولان غیور سؤالی دارم،
یا این انصاف است که حقوق یک بازنشسته یک میلیون ونهصدهزارتومان باشه؟ خداوکیلی این پول توجیبی ماهانه فرزندتون نیست؟ اگر به خدا اعتقاد دارید( که یقین دارم بویی هم ازاعتقاد نبردید) به این مظلومان رحم کنید که آتش جهنم إن شاء الله در انتظار شما ظالمان باشد.

(فدای رهبر)
ناشناس
4
23
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
خدا رو خوش نمیاد این سه ماهه مارو سر میگردونین اخر م چندر غار بندازین جلومان
ناشناس
2
19
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
کدوم عدالت ؟؟تالان هرکس به فکرجیب خودشه یه یارسرگرسنه زمین نزاشتن تابع امن مردم چی میکشن
ایوب
1
19
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
اگر پول و اعتبار نیست، چرا کف حقوق کشوری و لشکری بالا رفته؟ چرا دولت بدهی سازمان رو نمیده که همسان سازی انجام بشه، آقای به اصطلاح عدالت خواه ، اونجا هستی از حق مستمری بگیرها دفاع کنی ، با وجود شما ها امسال حقوق ها پایین میاد که بالا نمیره
ناشناس
1
25
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
اره عدالت اینه که شما ماهی بیست میلیون بگیری بازنشسته مگه آدمه حقوق میخواد چکار خدا به حق علی نابودتان کنه
بازنسشته
2
26
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام دلسوزی برای مابسه حق مان بدهید اخه دلسوزی بیش ازحد شما مثل اینه از چاله به چاه بدازین
ناشناس
2
17
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
خدا لعنتتون کنه ایشالا اخه با حقوق یک و هفتصد زندگی کی میچرخه ک زندگی بازنشسته ها بچرخه، شما مسلمون نیستین اگ بودین عدالتو اجرا میکردین چطوره حقوق لشکری ها رو میکنین دو هشتصد ب ما ک رسید منابع نیس
علیرضا
1
20
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
برا کسی حقوق خرداد واریز شده آیا ،اگه واریز شده بگین اضا فه حقوق هم واریز کردن یا نه ؟
ali
واریز شده اما افزایش نداشته، مثل ماه های قبل
خدا لعنتشون کنه
مهی
1
16
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
خداوند به سزای کارتون برسونتون که با مستمری بگیران این کارو میکنید
ناشناس
خیر یک ریال هم اضافه نریختن
ناشناس
2
11
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
نه واری نشد
ناشناس
2
6
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
اینم خرداد.چقددد انتظار کشیدیم من و مادر.یساله هیچی نگرفتیم.کاش خرداد میدادین.کاش.خاستیم تکلیف بدونیم ک بار کنیم.ی لحظه سکوت کنید و ب انتظار فک کنید.چقد تلخه انتظار.تلخ تلخ تلخ.خیلی تلخ.قبول دارید مسولین
ناشناس
2
12
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام خواهش میکنم انصاف داشته باشید حقوق مستمری بگیران رو دو ملیون وهشتصد هزار تومان بدید من ۳۷ سالمه وسکته قلبی کردم از کار افتاده هستم
ناشناس
3
12
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام خداوکیلی به مسئولینی که حقوق مستمری بگیر را۱۹۰۰ملیون تصمیم میگیره تا قبر گرانتر نشده ......
شما پول ایاب وذهاب بچه تون را به مستمری بگیر نمی دهید و دم از عدالت نزنید خدا نازتان نگیرد وما این مبلغ را قبول نداریم از کشورهای خارجی الگو بگیرید دیگر جان به لب رسیده
خر
2
16
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
خداجوابتون بده که سوارملت شدین هرچی ادم پول دارترباشه پول بیشتربهش میدن هرچی هم فقیرتر زجرش میدن باید بمیره ............
ناشناس
1
14
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
خدا نابودتون کنه که به فکر مردم نیستین شما که نمیدونید ما چی میکشیم بی وجدانها
ناشناس
1
14
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
امیدوارم هرچه سریع تر نابود شه دولت مردان بی شرف مملکتمون
سیدعلی رضاسجادی
0
10
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام حقوق مستمربگیران کار افتاده تامین اجتماعی خیلی کم است بایداضاف بشودبااین تحریم اقتصادی که دشمن درست کرد خیلی مشکل شده زندگی فکری بشودوسایل زندگی گران شده حقوق کم است باسختی زندگی می کنیم
هشت گرو نه
1
9
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
ای تف به ذاتتون برای کار به این سادگی اینقدر صغرا کبرا میچینید
ناشناس
1
9
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
اولا قرارنیست ازبقیه کم بشه به دیگران اضافه کنند بهتراست سقف حقوق را که درصد بالایی دارد بررسی کنند چون با کف حقوق نمیتوان زندگی کرد اما باسقف حقو
بازنشسته
1
7
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
خداخیرت بده بایدهمه بازنشستگان به حقشون برسن ما سه برابرحق بیمه پرداخت کردیم الان بایدحقوق بالاتری داشته باشیم حداقل هم بایدافزایش داشته باشه ماهم همینطور نظرات بایدکارشناسی باشه نه برای خودشیرینی
عدالت بایدرعایت بشه ممنون
ناشناس
2
5
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
واقعا با این تورم چه جوری میشه با این مبلغ زندگی کرد قیمت خوراک پوشاک هزینه هایه درمانی در طول یک ماهم نمیشه تا بخواهی اجاره خانه هزینه ایاب و ذهاب بدی واقعا با چه انصافی تعیین میکنین این مبلغ
ناشناس
یقین داشته باش ک حقوقای شما و عدالت و بهونه دارن میکنن ک کلا همسان سازی انجام ندن
ناشناس
2
10
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
لشکری و کشوری معلمین کارگر و بازنشسته تامین اجتمایی همه مردم این کشور هستن پس چرا فرق میزارین
ناشناس
1
11
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
انشلا
ایرانی
2
3
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
باسلام تاکیی می خواد این جوری کژدار مریض پیش بره دولت تامین اجتماعی چرا تکلیف این حقوق بازنشتگان مستمری بگیر روشن نمی کنم
ناشناس
1
6
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
ماکه راضی به کمتردومیلیون هشتصد نمیشم اگه می خواید حق خوری کنیدخدا لعنت کن ماراضی نیستیم خدا هم راضی نباشه
بازنشسته
1
10
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
بخداااخداروخوش نمیاداینهمه بی عدالتی درمودبازنشستگان
بازنشسته
1
8
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
چدا حق بازنشسته های تامین اجتمایی رو نمیدید امروز و فردا میکنید
خدا جوابتون رو بده
موسی4
1
6
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
ما که هر چی نظر میدهیم شما انعکاس نمیدهید چه فایده پول داره الان بیشتر میبره اونم که حد اق حقوق میگیره کمتر خدا وکیلی این پول خرج کتاب ودفتر بچه ها را نمیده چه برسه به کرایه خانه وخرج خوردن خدا لعنت کنه هر کسی که حق کارگر میخوره
ناشناس
اخه یکی نیست به این ..... بگه مگه این بازنشستها چه ظلمی به بشریت کردندکه دولت به این قشر ظلم حقوقی می کند
ناشناس
0
2
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
ببینید در متن بالا صحبت از همسان سازی گردید شما توجه داشته باشید حقوق یک بازنشسته بر اساس مبلغ واریزی حق بیمه در طول ۳۰ گاها ۴۰ سال انجام میشود
حالا کارگری من‌ سراغ دارم روزی ۸ ساعت کار میکرد هر کار میکردیم که اضافه کار بمونه تا کارهای عقب افتاده شرکت را محقق کنیم میگفت من نمیخوام اضافه کار بمونه پولش هم نمیخوام هر چی می گفتیم به نفع بازنشستگی تو میشه میگفت من به کم قانع هستم
در این بین چند نفر اضافه کار میکردیم خونه رفتنی جنازه بچه میرفت خونه یعنی داخل سرویس از بس خسته بود وا میرفت
حالا این بابا زحمت کشیده پول بیمه چهار برابر گاها ۵ برابر اون شخص راحت طلب حق بیمه داده باید زیاد بگیره از جیب شان نمیدن ۳۹ سال حق بیمه دادیم
حقوق ما تازه الان باید بالای ۱۵ میلیون بشه
همسان سازی دولت باید از جیب خودش به حقوق حداقلی ها اضافه کنه
بقیه بازنشسته که کارگری کردن و ۳۴ ساعت هر روز ۱۸‌ ساعت‌ بخاطر عقب بودن تولید اضافه کار مونده و بیمه بیشتر از حقوقشان کسر شده
حق شان هست زیاد بگیرند
خداوکیلی هم سال به سال طبق تورم حقوقشان زیاد بشه
نه اینکه بگن حقوق بالای ۶ تومن درصد کمتر حقوق پایین بیشتر اضافه بشه
اون وقت اونا که کار نکردن و بیمه گم دادن به ریش اونایی که برای پیشرفت شرکت و بالا بردن سطح بیمه تلاش کردند و خودشونو پیر و مریض کردن نمیخندند؟!!!!!!!!
برادر مسئول میخوای به حداقلی ها بیشتر کنید بخاطر فقر و تورم بالا؟؟؟ هیچ ارتباطی اینکه کسی( البته من صحبت کارگره )حقوقش بالاست اونو کم تر افزایش بدی که ناحقی و بی عدالتی یشه ندارد
حقوق کارگری بالا علت داره چون زیاد حق بیمه داده
و حقوق کارگری پایین هم بدلیل کم دادن حق بیمه پایین هست
ناشناس
0
2
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام گرمی خدمت تمام باز نسستگان محترم عزیزونم مارا فقط برای رای دادن میخواهند اقایان مسولا محترم زمانی که ما انقلاب کردیم و زمانز توی جنگ توپ و موشک وخمپار ه میخور دیم آدمادم حساب
حسین
0
1
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
اولا اگه عدالته چراتوباید نمایندمن باشی که اصلاقبولت ندارم چون معلوم نیست باکدوم زدوبندی رفتی سرکار دوما عدالته تو۲۰ملیون حقوق بگیری آن وقت من ۱۹۰۰ سوما وقتی که ماسرکاربودیم همکاران بازرس بیمه شمابازدوبندبه نفع کارفرمابیمه ماروکم میکردند وحالا ما شدیم حداقل بگیر وبعدیکی مثل تومیگه عدالت اینه که وزن وبچه هامون ازگرسنگی بمیریم که توتفریح خارج کشوربری بچهات برن اروپاتحصیل کنند به این میگن عدالت؟
میثم غریب
تحریم شمایین نه چیز دیگه .ی کلام حقوق مستمری بگیران رانخورین .همسان سازی کنین حق مون هستش
ناشناس
0
1
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
خرداد هم امد حقوق هما ن حقوق .مگه ما با یگ بیمه شده کشوری چه تفاوتی داریم اونها از فروردین حقوقشون یگ میلیون تومان اضاعه شد ولی ما نه وقتی تو کارخونه روزی 12 ساعت کار میکردیم گرد چدن سیلیس میخوردیم به امید روزی بازنشسته بشیم اخر عمری اسوده باشیم اون زمان ما 30 درصد حق بیمه برای یک کارگر پرداخت میشد در سال 24 روز مرخصی داشتیم. نمی خوام خدای نکرده به قشر کارمندان دولت توهین کرد باشم ولی الان یک معلم 6ماه بیکاره وداره ماهی حدود 4 میلیون حقوق میگیره ولی یگ کارگر کل سال کار میکنه با ماهی 2ملیون حالا که با 31 سال جون کندن بازنشسته شدیم سال 94 دریافتی 2100000 تومان در صورتی که یگ نفر با ده سال سابقه بیمه دار یگ میلیون هفصد میگیره با این حساب برای ششصد هزار تومان بنده 21 سال بیشتر حق بیمه پرداخت کردم اگر می خواهید همسان سازی کنید باید فرمولی باشه مثلا یک پرستار ی که به هر دلیلی کار در خانه داره دار با یک پرستاری که داره سر کارش با ویروس کرونا دستو پنجه نرم میکنه تمام مزایای که به اون پرستار شاغل میدن که حلال باشه.
بهرام
1
2
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
خدا وکیلی سوختیم آتیش گرفتیم مسئولین محترم برای باز نشسته ها کاری کنید پاسکاری بسته عمل کنید خاحشن؟
فاطمه
خودتون این دولت رو انتخاب کردید پس ما چی بگیم
احمد کریمی mis
0
0
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام
خدایا خودت حق این مردم بدبخت ازاین ... بگیر
واقعا متاسفم براتون اون دنیا چه جوابی دارین بدین
ناشناس
0
1
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
... هر کاری که بخاند میکنند فقط ۴ ماهه که دارند بازیتون میدند
ناشناس
0
1
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
هیچ فرقی بین شاغل وبازنشسته نیست باید دریک مملکتی که تورم ان لحظه ای شده همه یکسان حقوق بگیرن .شاغل هم خرج وهزینه زندگی داره بازنشیته ومستمری بگیر هم داره ..همه باید زندگی کنن عدالت یعنی همین چه شاغل چه بازنشسته .ای مسولی که چهار ماهه داری جلسه میذاری بس کن دیگه اینو یه بچه هم میتونه تشخیص بده ولی شما ها با اینهمه ادعا نمیتونید.خدا یی که خودتون بهش اعتقاد دارین جوابتون را هرچه زودتر خواهد داد.
مرسده
0
0
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
خدای من به دادمان برس دیگه ما یک بازنشسته هر دکتر که میریم کلی هزینه دارد ویزیت آزاد و دارو این پولی که میدید برای درمان نمی رسد چه برسد به خرج ۴ نفر در ماه به دادمان یکی برسد
ناشناس
1
3
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
خدایا روزیمونو دادی دست کیا؟خواهش میکنم حقمونو ازشون بگیر
محمد .ج جانباز اعصاب وروان
0
2
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
اقایان مسئول که بارای مردم رئیس جمهور انتخاب کرد ولی وزرا کابینه را ما مشخص نکردیم ولی انصافه من بازنشسته اگر مثل همرزمانم از بنیاد حقوق میگرفتم غم نداشتم نگاهم این بود که ان رزمنده که دست پای اوقطع شده حق داره امدم کار کردم ویک ریال ازبنیاد کمک نگرفتم حالا باتورم ۴۱.۳ درصدی وبا حقوق حداقل بعداز ۹سال ۲۷۵۴۶۳۵۳ ریال شده بگوید اقای قانون گذار بخدا بسه باتوسیلی جلوی زن وبچه هایم صورتن را سرخ نگهدارم اگر خدا را قبول دارید یکماه بیاید بااین حقوق یک خانواده ۶ نفره را شکمشان را سیر نگهدارید
ممد
اخه شما اصلا منطق حالیتون میشه؟بارنشسته با باز نشسته اگه فرقی هم بکنه بایستی بازنشتسته کارگری بیشتر بگیره ..چون کارگر سلامتیش رو هزینه کرده.اکثرا بعلت شغلهای سخت وزیان آور بیمارند و......ولی شما ها که این حرفها سرتون نمیشه .
ناشناس
1
1
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
ما کل حقوقمون رو داریم میدیم اجاره خونه میفهمین فکر نکنم بفهمین آخه سیر که از گرسنه خبر نداره چطور کارمندای تامین اجتماعی حقوقهای میلیونی میگیرن مردین به بازنشسته های بدبخت حقوق سه تومنی بدین
علیرضا
0
2
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
باسلام بخدا همه این حرفا دروغه کدوم همسانسازی اصلا وجود نداره
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
ما مستمری بگیران تأمین اجتماعی با این حقوق زندگیمان خیلی خیلی خیلی خیلی سخت شده بیماری گرانی بدبختی
احمدرضا مکتوبیان
0
0
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
حقوق همه بازنشستگان ومستمر بگیران کشوری باید ۲،۸۵۰۰۰۰هزار تومن بشه چرا اینقدر پیچ تاب می دهند می خواهند یک حقوق بازنشستگان ومستمر بگیران را افزایش دهند، هی این موضوع را تابش می دهند و ما تفاوت حقوقها از اوایل فروردین ماه امسال تا پایان خردادماه امسال با حقوق افزایش پیدا کرده یکجا واریز شود، و حقوق بازنشستگان ومستمر بگیران کشوری باید ۵۶درصد اضافه بشه که حدود ۲،۸۵۷۰۰۰ هزار تومان میشه افزایش حقوق بازنشستگان ومستمر بگیران اینقدر کش و قوس نداره، هزارتا بهانه برای افزایش حقوق بازنشستگان ومستمر بگیران کشوری پیدا میکنند.
mahdi
0
1
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام..موقعه پرداخت عیدی به دولتی ها میگیم چرا مثل کارمندها عیدی پرداخت میکنید و فقط یک میلیون عیدی میدهید میگن حقوق شما با دولت است وربطی با کارگرها که دوبرابر حقوق باید عیدی بگیرن ندارد.الان میگیم به ما مستمری بگیران تامین اجتماعی هم پس مثل بازنشستگان دولت حقوق ۲۸۰۰ را بدهید میگن مزد شما با حقوق کارگرها هستید وربطی به دولت ندارید..عجب روزگاری شده
ناشناس
0
2
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
ما گرفتاریم خداروخوش نمیاد این همه طولش دادین اخرشم میگید ۱۹۰۰اخه۱۹۰۰وبدیم اجاره خونه یا خرج دکتروکرایه واقلام گرون کنیم تورو خدا به مستمربگیرا رحم کنید تاکی باید دستمونو دراز کنیم جلو بقیه بقران گرفتاریم بادوتا دختر مدرسه ای گناهمون گردن شماست مجلسیا اگه گره توکار مستمری بگیران تامین اجتمایی میندازین ..حداقل یه وام مسکنی برامون بزارید ازاین دربه دریا اجاره نشینی دربیایم خداروخوش نمیاد زنوبچه های شما با حقوق چندمیلیونی سر کنن ما با ۱۹۰۰که هنوزم تکلیفش نامعلومه ..من ۲۹سالمه با دوتا دختر کوچیک اگه میخواین مارو وبقیه مستمربگیرا رو زجر بدین خداوند ازتون نگذره ...مارو دربه در خیابونا نکنید توبقران اگه قبولش دارید قران مابین این مستمربگیرا ودولت
سلیمه حنبلی نژاد
0
0
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
حقوق خرداد هم دادن و اضافه هارا ندادن هنوز معلوم نیست چقدر اضافه شده خدا خودش کمک مون کنه دیگه همه خسته شدن از این گرونی و این چندر پولی که به ماها میدم پولی که میدم حتی یک هفته نمی کشه کرایه خونه قسط بانک خرج گرون سران دولت به داد بازنشسته ها برسید نه وقت لشکری
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
۲ملیون به فرهنگی هااضاف میکنیدبازنشسته هاروزگارشون سیاه شده دوره روحانی
ناشناس
0
2
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
پس اونیکه پیره و هیچ حقوقی نداره کمیته امداد ماهی ۱۶۰هزار میده چی بگه؟؟؟
ناشناس
0
1
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام
واقعا این چه وضعشه من یه زن سرپرست خانوار هستم با این همه مشکلات گرانی و هزار و یک دردسر دیگه واقعا شما خودتون رو بذارین جای ما اگه شما میتونین با 1/900 زندگی رو اداره کنین ماهم میتونیم.
واقعا چرا دارین تبعیز قاىل میشین بین تامین اجتماعی و کشوری لشکری مگه اینا خونشون از ما رنگینتره یا بیشتر کار میکنن خواهشا عدالت رو رعایت کنین اگه.همسان سازی هست باید واسه همه باشه فرقی نباید بکنه.پس دارین فرق میذارین واقعا این عدالت نیست.لااقل حقوق ها رو به همون 2800 برسونین.چون واقعا با این تورم نمیشه زندگی.یه فکر اساسی انجام بدین دولت تازه بیشتر باید به فکر اقشار ضعیف باشه.
ناشناس
0
1
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
برا معلما یک خط نوشتند حقوقشون اضافه شد. برا کارگرا سه ماهه دارن اراجیف مینویسن. هرروز ده صفحه ول کنید
احمد
برا همه منابع و پول هست به بازنشسته ها که میرسن منابع ندارن
ناشناس
0
2
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام ایا واقعا حکومت عدل علی اینه پس من این عدل وعدالت علی را هم قبول ندارم واقعا کشور ما از طلا هست ولی ... زیاد
ناشناس
0
1
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
اینکه هر مستمری بگیر پرونده منحصر دارد بسیار بجاست شخص ممکن است ۳۵ سال سابقه پرداخت بیمه اینکه مدرک تحصیلی بالا ودارای ۲۰ گروه یا دارای پست مدیریتی طبیعی است حق ببیمه بی
ناشناس
0
1
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
چرا دولت سر کیسه را شل نمیکند ازحق دیگران سو استفاده میکند مطالب وگفته های اقای ایزدان بجاست وحرف حق است ممنون از متن گفته های جنابعالی
حمید
0
0
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
تورم روبه افزایش نجومی هستش ولی همچنان فقط دنده عقب دولت کار می کند جریان خرگوش و لاک پشت هستش که تورم خرگوشه هستش درامد لاک پشت مگه میشه دولت بودجه نداشته باشد وقتی بیمه دو یا سه برابر میشود چطور نمی تواند حقوق ها را زیاد کند
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
دولت وقتی نمی تواند همچین مسیله کوچکی را حل کند ، چطور میخواد مشکلات اقتصادی بزرگ ، تورم ، اختلاس و حق و ناحق را حل کند ؟! در اصل حق خودمان را نمی دهد(پس انداز خودمان) .
ناشناس
1
1
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
افزایش حقوق درعمل برابراست باتورم و کاهش قدرت خرید جامعه منتها این جامعه ایرانی فقط بفکرعدد بزرگترهستند بابا افزایش حقوقهـا اساسا کاراشتباهی است اشتباه کردید آهای هموطنان عزیزم که مدام بدنبال افزایش حقوقهای خود هستید خیالتون راحت چون افزایش حقوق باعث تورم وکاهش ارزش پول ملی میشه قدرت خریدمون در نتیجه کمترخواهد شد اگر قدرت خریدتون یهویی دیدید سی درصد کمترشد سفرهاتون کوچکتر شد گله نباشه چون قطعا بااین حساب سفرهاکوجکرخواهد شد خوددانید بجای اینکارتقاضای کاهش تورم ومهارنقدینگی راداشته باشید واقعا عجب جامعه نادانی هستید
بازنشسته
1
0
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
شرعا وعرفا یک کارگر تحصیل کرده فوق لیسانس با ۳۰ سال سابقه وروزی ۱۲ ساعت کار و پرداخت سقف بیمه این انتظار را هیچ عقل سلیم نداشته و نخواهد داشت که برابر با یک کارگر با ۳۰ سال سابقه روزی ۸ ساعت کار یکسان بگیرد نه عدالت است ونه عاقلانه ولی همسان سازی به معنای حداقل دستمزد یک کارگر شاغل با یک بازنشسته طبق ۳۰ سال کار همسان باشد نه اینکه کارگر بنده خدا با ۳۰ سال کار و روزی ۱۲ ساعت با مدرک تحصیلی بالا با کارگری که روزی ۸ ساعت کار و حداقل پرداخت حق بیمه یکی باشد این جنایت است که بخواهند از اون بگیرند وبه من بدهند
حسام
0
1
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
خیلی جالبه، مردم زحمت کش از جیب خودشون سالها پول به حساب تامین اجتماعی که سازمان خصوصی هست، بریزند، بعد دولت بدون اجازه همین مردم بیاد از حساب این قشر برداشت کنه، که تا الان شده250هزارررر میلیارد!!!! بعد حالا بیاد نرخ تعیین کنه، خیلی فشار داره بخدا، ای دولت تو به پدران ما بدهکاری، میفهمی!!!!
بهزاد دهنایی
0
1
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام. باتوجه به افزایش سرسام آور قیمت ها و گذشت 3ماه ازسال بدون تعیین افزایش حقوق مستمری بگیرهای تامین اجتماعی چقدرخوب است که تصمیم گیرندگان این اوضاع هم حقوقشان به اندازه سال قبل باشد شاید که زودتر تصمیم قطعی ومعقول گرفتند. باتوجه به تعیین حداقل سطح معیشت 5میلیون انتظار می‌رود از نهادهای نظارتی وتصمیم گیر این حداقل رارعایت کنند
اسدلله بازنشسته
0
0
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
شما دولت مردان همه چیز خودتان راازکشورها الگو میگیرید ولی حقوق کارگر وبازنشسته هایش را خودتان میبرید میدوزید هرموقع حقوقها هم مثل کشورهای دیگه اجرا شد میشه گفت عدالت میشه گفت مردم خواهی وخدمت به ملت وووووو غیرازاین سرتومان تومان چونه زدن بین کار فرما کارگر نمیگن عدالت خدمت به مردم خلاصه بگم اگه توی مملکت ما عدالت دیدی سلام مارا بهش برسونید مگر اینکه صاحبش خودش زودتر فرج کنه
ناشناس
0
0
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
با سلام حضور محترم جناب آقای روحانی ریس جمهوری حرفی داشتم من الان پست فجر هستم وصاحبخانه میگه یا صدمیلیون و تا هفتاد میلیون رهن بده اگه نداری یک نیم ملیون اجاره بده حالا من خانم خانه داری هستم وهم سر بنده مورد چند عمل جراحی سنگین قرار گرفته شده وبا این اوضاع کرونایی سر ساختمان کارگری میکنه و کل حقوق مستمری تامین اجتماعی که میگیریم مبلغش پانصد هزارتومان است و شما خودتونو جای ما بگذارید آخه میشه میشه با این حقوق چهار سر های به زندگی کرد تو این گرونی خواهش میکنم حقوق ما رو زیاد بکنید خواهشم اینه که فکری هم برای بیکاری جوانان تحصیلکردگان در رشته معماری و نقشه کشی ساختمان هستند بکنید چاره ای بیندیشید با تشکر
ناشناس
0
0
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام ما که از سهام عدالت جا مانده ایم چه کنیم یعنی ما اصلا سهام عدالت نگرفته ایم به ما سهام عدالت تعلق میگیرد و ثبت نام سال ۹۹ فکری هم شده برای ماها
H
0
1
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
اگر تصویب بشه افزایش حقوق شامل مستمری بگیرانی که حقوقشون پانصد هزار تومانه هم میشه ؟
ناشناس
0
0
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام . من مستاجرهستم دارو ندارم30میلیون پول پیش خونه هستش،1630حقوقم که یک سومش رو اجاره میدم،خودمم مریض هستم بخاطر بی پولی چند وقتی هستش که نمیتونم دارو تهیه کنم،پسرمم مریض چندشب پیش دوباره حالش خراب شد فقط تونستم بشینم بالا سرش براش دعا کنم،دیگه هیچی برام مهم نیست وتنها ارزوم مرگ
زهرا
0
0
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
خدا رو قسم میدم به آبروی پیغمبر آه ما هم روی زمین نمونده سه ماهه با حقوق پارسال زندگی میکنیم با این همه گرونی و بدبختی
بینام
0
0
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
اولا کدام کارمند ۱۲ساعت کار میکنه همش یا در حال حرف زدن با همکارشه یارانه دستشویی یا چای خوردن کارگر اگر ۸ساعت کار میکنه واقعا کار میکنه ضمنا فکر نمیکنم هیچکس اندازه راننده کامیون حق بیمه داده باشه
علی
1
0
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
فقط صحبت کسانی که پاچه خواری می کنند چاپ می کنید
محمد یزدان جو
0
0
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام لطفا مسئولین عزیز حق وحقوق مستمری بگیران را هر چه سریعتر وبه موقع پرداخت کنند بدون تبعیض وتاخییر این از انصاف به دور است که بعد از سه ماه که از سال میگذرد هنوز تصمیم قاطعی در باره اضافه حقوق نگرفتند حد اقل حقوق حق مسلم ماست پس چرا درنگ میکنید اگر اقساطی از ما دیر پرداخت شود شامل جریمه میشود آنوقت شما در حق ما چرا اجحاف میکنید این حق الناس است که در گردن شما میماند .بترسید از کسی که به جز خدا کسی را ندارد
هدایت
0
0
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
گرونی هر روز بیشتر و تورم شدیدتر میشه .چند قران به حقوق بازنشسته ها افزایش میده دولت از اونور در طول سال ده برابر تا اخر سال گرونتر میکنه ارغام مصرفی و مورد نیاز مردم رو .خواستم بگم امیدی دیگه برای این مسئولین نداریم از این آقایون دست کشیدیم .دو میلبون هشتصد هم بکنن حقوق بازنشیته رو باز با این تورم و گرونی نمیشه گذروند زندگی رو۶۵درصد مردم در فقر و زیر خط فقر دارن زندگی میکنن.
فاطمه
0
0
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
با خواهش تمنا شما چیزی درست نمیشه اگ هم بشه اینقد بدبختی بی پولی کشیدیم ک دیگ اب دیده شدیم ولله ک من پدرم چشمامش دگ خشک شد ب کارت عابر بانک هر ما هم حرف اینک شایددددد شاید بریزن ولی دریغ از یک ریال نمیفهمم مگ شما نبودین این دولتو انتخاب کردید خب این هم نتیجش
حمید
0
0
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
فقط فکر خودشون و .... هستن و بازنشسته ها هیچ اهمیتی براشون ندارن خدا ما رو نجات بده از دست این ....
نام ناشناس برای شما آشنا برای خدا
0
0
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
فردای دریافتی این حقوق بازنشسته تامین اجتماعی با پای برهنه در خیابان خواهید دید یک میلیون نهصد را چکار کنیم اه اه
مستمربگیر تامین اجتماعی
0
0
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
انشالله خدا از شماها نگذرد که سه ماه ما را دراین دوران پیری و کهولت سن به مسخره گرفتید ولی برای کشوری و لشگری و عیره سنگ تمام گداشته آید بین ما با شما خدا
ناشناس
0
0
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
تا کی باید انتظار بکشیم و یک عده از سیری بترکند و یک عده از گرسنگی تلف شوند
اگر حداقل دستمرد بازنشستگان سه میلیون باشد که روزی صد تومان میشود حتی پول یک وعده غذای انان تامین نمیشود چه باشد کرایه خانه و قسط بانک و لباس و مخارج دانشگاه فرزندان و غیره
ترا خدا انصاف کجاست بریم دنبالش این همه تفاوت بین انسانها برای چیست مگر نباید همه از روزی خدا استفاده کنند
این کدام عدالت است یکی صدها دراند دارد یکی بنان شب محتاج
ترا به هر که ایمان دارید بدانید اخرت پابرجا میشود
و ظلم پایان خواهد پذیرفت پس دست از بازی دادن ملت بکشید بازنشستگان در سن ۶۰ به بالا بازنسته شده اند چقدر زنده خواهند ماند که این ده ها تمام شود و
هر بار انتظار الکی بکشند
اکنون با این تورم موجود ۱۵ میلیون هم نمیتواند زندگی مردم را نجات دهد که روزی ۳۰۰ تومان میشود برای یک خانواده ۴ نفره
به خدا قسم ظلم باقی نمیماند هیچکس ابدی نیست
پس از خدا بترسید و ایات خدا را نادیده نگیرید
محمد
0
0
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
همش دم از خدا وپیغمرمیزنین همش دم از عدالت همش ادعای عدالت میکنین .ایا این عدالته ایا این انصافه . شما راضی میشین این بیست میلیون یاسی میلیون یاپنجاه میلیونی که میگیری کمی کمتر بگیری . حقوق من معلول این همه صغری کبری میچینین با نگه داشتن این چند صدهزارتومن میخواین مملکتو بچرخونین فقط لنک خوردن حقوق من معلول از کار افتاده هستین شما اینجوری میخواین عدالتو اجرا کنید ؟
مستمری بگیر
0
0
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
دولت آگه راست میگه، چرا بدهی تامین اجتماعی رو نمیده
تا کی ظلم آخه،
مستمری بگیر
0
0
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
اینقدر دم از عدالت و تدبیر و امید نزنید شما آقایان مسول بویی از انسانیت نبردید چه برسه به عدالت....
منیره
0
0
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
فایده ای نداره اینااینقدر خوردن ک صدای مظلوم توگوششون نمیره اونا
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
بعضی بازنشستگان تامین اجتماعی که شاغل در ادارات بودن و سقف حق بیمه رو در 30 سال پرداخت کردن و حتای از اضافه کاریشون کسر شده چرا باید با کسانی که 10 سال سابقه بیمه دارن و حداقل حق بیمه رو پرداخت کردن یکسان حقوق بگیرن و حتی برای اونها بیششتر اضافه بشه؟ ایا انصافه
شفاعتی
0
0
جمعه ۰۶ تير ۱۳۹۹
سلام
من در حین سانحه کاری دست راستم مصدوم شد واقعا ببینید چ قد وجیع جوش خورده اون وق همون سال همین دولت حق من و خورد یعنی 27 درصد برید و حقوق مستعمری از کار افتادگی من از 35000تومن الان ک وارد 99 شدیم ت ماه تیر دادن 340000هزار منم یک خانمم میخام بگم واقعا این عدالت
ک حق ما رو با چندر غاز ک میخورید بعدم افتخار میکنید ک بله ما اصافه حقوق دادیم محاسبه کردم 60هزار اضافه شده اون دینا جلو امیرالمومنین جلو تک تک مسیولین و میگیرم
شفاعتی
0
0
جمعه ۰۶ تير ۱۳۹۹
لطفا برای اون دسته ازکسانی ک مث من در حین سانحه کاری مصدومیت عضوی شدن ارزش قائل شید بعد 10سال مستعمری من تازه شده 340هزار اونم از 35000تومن شروع شده پس ما ازکار افتادکان مستعمری گیر باید بریم بمیریم
مستمری بگیر
0
0
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹
سلام من خانم یکی از مستمری بگیران تامین اجتماعی هستم شما را به قران قسمتان می دهم که حداقل حقوق ما را بیشتر کنید با دو تا بچه اگر خدا را قبول دارید ووجدان دارید به دا د ما برسید با این همه گرانی لطفا ثوابی کن تورو خدا
ناشناس
0
0
دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۹
سلام
يكى از اقوام ما معلم هست هفته اى سه روز كار ميكنه از صبح تا يك بعدالظهر يعنى ساعت كار ايشون يك روز و نيم در هفته هست از خرداد هر سال تا مهر تعطيل هستند عيدها ٢٠ روز تعطيل هستند ماهيانه پنج ميليون تومان دريافتى ايشون هست آخرين بارى كه ايشون رو ديدم گفتند اعتراض دارند به كم بودن حقوقشون پس كارگر چى بگه كه ١٢ ماه در سال كار ميكنه هفته اى ٤٠ ساعت با ١/٩٠٠ حقوق آيا دولت نميتونه بين كارگر و كارمند تعادل ايجاد كنه؟ خبرنگار از مسئولين اين سؤال رو پرسيد گفتند شأن معلم فرق داره آيا كارگر شأن نداره ؟ در سال جهش توليد بايد با كارگر اينطورى برخورد كنيد اگر ما مثل معلم ها راهپيمايى اعتراضى نمى كنيم بايد حق ما رو بخوريد؟
رضا
0
1
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹
سلام.اقا وزیر محترم .پس فرق من و امثال من با اونای که حداقل پرداخت کردن الان چیه .ما قبلا طوری بیمه پرداخت کردیم که حداقلی که الان اضافه کردین به بقیه میگرفتیم .حساب کن فرق من وامثال من با اونا چه فرقی کرده به حال ما .انصافم خوب چیزیه .خدارم درنظر بگیرین .
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
حال اگه به بیمه شده هاییکه سابقه کمتری دارند کمتر یا بیشتر بدن فرقی تو حقوق با سابقه بیشتر میشه?حقوقی
نیست که این بند ه خدا ها دریافت میکنند تو این موقعیت هیچی نمیشه.
علی
0
0
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
تکلیف حداقل بگیران بازنشسته امسال چیه چرا شامل همسانسازی نشدن ی بومو دوهوا شده
0
0
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۹
من پدرم 30سال توی کارخونه ورشکسته کارکرده وبعدازاون همه سختی که اصلاحقوقی دریافت نمیکردحتی چون کارخونه وضع خوبی نداشت زمان بازنشستگی هیچ حق سنواتی هم ندادن سه تادخترهستیم که جهیزیه ودرس ودانشگاه ایناروهم داره وحالاکه سختی کارش هم همش تاییدنشدچون کارخونه مشغول به کارنبوده از8سال 3سال سختی کارتاییدشده حالاماهانه 2تومن حقوق واسه کسی تواین وضعیت گرونی واقعا ظلم اشکارنیست بخداازدستهای همین کارگرهاست که چرخ تولیدمیچرخه چرابایدتمام سختی روی دوش خانواده های ضعیف باشه خدایی این مبلغهاروبه اقازاده هابدین اصلاباهاش برای خریدتاسرکوچه میرن بخداظلم ظلم بالاترازاین بعدادعاداریم ‌مسلمانیم ای کاش عدالت بود
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

اینفوگرافی/ بیشترین هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع ماشین بی ام و در بازار امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

خاورمیانه و این بار نبرد کریدور‌ها/ چگونه ایران در ۷ محور و کریدور دور خورد؟/ حتی مسیر افغانستان به ترکیه نیز ایران را دور زده است

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/استوری تازه حامد آهنگی به مناسبت تولد پسرش

برنامه علی دایی مشخص شد

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند

تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

پریسا صالحی کیست و چرا به زندان احضار شد؟

حکم اعدام توماج صالحی لغو می‌شود؟

پیشنهاد هلندی برای مهدی قایدی

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید

طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه

سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود

خاطره منشوری فریدون زندی از وحید هاشمیان!

در واگذاری سرخابی‌ها، کدام تیم سود کرد؟ کدام تیم ضرر؟

فرهاد مجیدی مهمان مخصوص فینال لیگ قهرمانان آسیا

سریال جدید مهران مدیری خبرساز شد

واکنش همتی به سخنان قالیباف

پارلمان اروپا قطعنامه ضد ایران صادر کرد

بکارگیری منشی‌های خانم ممنوع شد!

تلویزیون آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟

اینفوگرافی/ مردم کدام کشورها بیشتر کتاب می‌خوانند؟

کدام مناطق ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟

بهترین زمان نوشیدن قهوه

فیلم/راز‌هایی از تایتانیک که هرگز نمی دانستید

پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان

این زنان در دام «پیج اینستاگرام مادر» افتادند

بیماری سندرم درس (DRESS) چیست؟

فیلم/ پسر ناصر عبداللهی جا پای پدرش گذاشت

تقویت پلکانی حقوق کارگران با فرمول ۵۷+۶۰

رقم نهایی حقوق بازنشستگان مشخص شد

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

همه دارندگان کارت ملی بخوانند

استایل بهاری مرجانه گلچین حسابی سر و صدا کرد + عکس

آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی

در سال ۱۴۰۳ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم نباشید

میتسوبیشی با لباس رنو در ایران + عکس

کاهش فاصله ازدواج و فرزندآوری در ایران

علت ریزش قیمت سکه/ طلا زیر پای سکه را خالی کرد؟

علت گرانی پیاز مشخص شد

خبر خوب درباره رتبه بندی معلمان

فیلم/ دستور تخلیه یک روستا بخاطر شکسته شدن سد!

درخواست هادی چوپان برای بخشش توماج صالحی+ عکس

رقابت کنکور سراسری ۱۴۰۳

تصمیم افزایش قیمت پژو پارس چه بلایی سر بازار خودرو می‌آورد؟

قیمت ماکارونی چقدر افزایش یافت؟

مرز‌های تقلب در کنکور ۱۴۰۳ جابجا شد

عکس/ بهاره رهنما با شلوار غیرمتعارف ظاهر شد!

ستاره پرسپولیس لیگ را از دست داد

اینفوگرافی/ تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی

استوری اوسمار خطاب به محمد حسین میثاقی+ عکس

مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس چیست؟

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

ساده‌ترین راه برای دریافت سود سهام عدالت

فرار محمد صادقی از ایران؛ بازیگر جنجالی کجا به سر می‌برد؟