تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۹

بدن هر کدام از ما به چقدر میوه احتیاج دارد؟

میوه (fruit) یکی از قسمت‌های اصلی رژیم‌های غذایی سالم است. در حقیقت، رژیمی که میوه‌های زیادی در خود دارد، تمام فواید سلامتی از جمله کاهش خطر بسیاری از بیماری‌ها را به همراه خواهد داشت.

میزان نیاز بدن به میوه

اقتصاد۲۴ - با این حال بعضی از افراد نگران محتوای قندی میوه‌ها و اینکه اگر زیاد مصرف شود ممکن است مضر باشد، هستند؛ بنابراین چقدر از این میوه‌ها را به صورت روزانه بخوریم که برایمان سالم باشد؟ و آیا ممکن است که خیلی زیاد خورده باشیم؟

میوه‌ها غنی از بسیاری مواد مغذی پر اهمیت هستند

یکی از دلایل علت نیاز بدن به مصرف میوه، ارزش غذایی بالای آن است. ترکیبات مغذی میوه‌ها با توجه به انواع مختلف آن متفاوت است، اما تمام گونه‌های آن حاوی مواد مغذی پر اهمیتی هستند. میوه‌ها ویتامین و مواد مغذی بالایی دارد که شامل ویتامین C، پتاسیم و فولات می‌شود که بسیاری از مردم کمبودشان را دارند. میوه‌ها همچنین حاوی فیبر بالایی نیز هستند که فواید بسیاری برای سلامتی دارد. خوردن فیبر ممکن است به پایین آمدن کلسترول، افزایش احساس سیری و وزن کم کردن در طول زمان، کمک کند.

میوه‌ها همچنین اشباع از آنتی اکسیدان‌ها هستند و به مقابله با رادیکال‌های آزاد که به سلول‌ها آسیب می‌زنند، کمک می‌کند. داشتن رژیم غذایی که حاوی آنتی اکسیدان زیادی است، ممکن است سرعت پیری را کمتر کرده و خطر بیماری را نیز کاهش دهد.
به این علت که میوه‌های مختلف حاوی مقدار متفاوتی از مواد مغذی هستند، اهمیت دارد که انواع مختلف آن را استفاده کنید تا فوایدشان را به حداکثر برسانید.

خوردن میوه‌ها می‌تواند به کاهش وزن کمک کند

دارا بودن مقدار زیاد مواد مغذی و کالری نسبتا کم در میوه ها، آن‌ها را به گزینه عالی برای افرادی تبدیل کرده است که به دنبال کاهش وزن هستند. میوه‌ها حاوی آب و فیبر بالایی هستند که به ما کمک می‌کند تا احساس سیری کنیم. به همین دلایل معمولا می‌توانید تا زمانی که احساس سیری کنید میوه بخورید بدون آنکه کالری زیادی را مصرف کرده باشید.


بیشتر بخوانید: غذا‌هایی که نباید دوباره گرم شوند


در حقیقت، مطالعات متعدد نشان می‌دهد که خوردن میوه‌ها با پایین آمدن مصرف کالری همراه است و ممکن است در طولانی مدت به کاهش وزن کمک کند. سیب‌ها و مرکباتی مثل پرتغال و گریپ فروت در میان سیر کننده‌ترین میوه‌ها قرار دارند. همچنین مهم است که توجه کنید تمام انواع میوه‌ها به صورت جامد نسبت یه میوه‌های پوره شده و آبمیوه‌ها خیلی بیشتر سیر کننده هستند. شما می‌توانید مقدار زیادی از این پوره‌ها و آبمیوه‌ها را بدون اینکه احساس سیری کنید، مصرف نمایید.

مطالعات نشان می‌دهد که خوردن مقدار زیاد آبمیوه با افزایش مصرف کالری همراه بوده و ممکن است خطر چاقی یا سایر بیماری‌های جدی را افزایش دهد. به عبارت دیگر، از خوردن مقدار زیاد آبمیوه اجتناب کرده و به جای آن خود میوه اش را بخورید.

خوردن میوه ممکن است خطر بیماری را کاهش دهد

تحقیقات همواره نشان می‌دهد، رژیم‌های غذایی که مقدار زیادی میوه و سبزیجات در خود دارند، با کاهش خطر بسیاری از بیماری‌های جدی از جمله سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی همراه هستند. در حالی که بسیاری از مطالعات بر مصرف تمام انواع میوه‌ها و سبزیجات انجام شده است، تنها مطالعات کمی وجود دارد که خواص میوه‌ای را به صورت مشخص بررسی کرده باشد.

در یک بررسی انجام شده از ۹ مطالعه، نشان داده شده است که روزانه هر چقدر اضافه‌تر میوه بخورید، خطر بیماری‌های قلبی تا ۷ درصد کاهش می‌یابد. مطالعه دیگری نشان می‌دهد که خوردن میوه‌هایی مانند انگورها، سیب و بلوبری با کاهش خطر دیابت نوع ۲ همراه است. به طور خاص مرکبات می‌توانند مقدار کراتین که خطر سنگ کلیه را بالا می‌برد، در ادرار را افزایش دهند.

افزایش مصرف میوه‌ها همچنین می‌تواند به کاهش فشار خون و کاهش فشار اکسید کننده‌ها کمک کند که در نتیجه ممکن است خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. خوردن میوه و سبزیجات بیشتر کنترل قند خون را در افرادی که دیابت دارند، بهتر می‌کند.

آیا خوردن میوه برای افرادی که دیابت دارند، بی خطر است؟

بیشتر رژیم‌های غذایی توصیه شده برای افرادی که دیابت دارند، پیشنهاد می‌کند که میوه و سبزیجات فراوانی بخورید. دستورالعمل‌های غذایی توصیه می‌کنند افراد دیابتی روزانه ۲ تا ۴ وعده میوه مصرف کنند که به همان اندازه عموم مردم است. با این حال، مطالعات نشان می‌دهد زمانی که قند از طریق انواع میوه‌ها مصرف می‌شود، تاثیر بسیار کمی بر سطح قند خون می‌گذارد. البته هنوز بعضی از افراد مقدار میوه‌هایی که می‌خورند را محدود می‌کنند، چراکه در مورد محتویات قندی شان نگران هستند.

میوه‌ها فیبر بالایی دارند که در واقع هضم و جذب قند را آهسته‌تر کرده و به طور کلی کنترل قند خون را بهتر می‌کند. فیبر داخل میوه‌ها همچنین مقاومت انسولین را کاهش می‌دهد که ممکن است به محافظت از شما در مقابل دیابت نوع ۲ کمک کند.

حالا که با علت نیاز بدن به میوه بیشتر آشنا شدید پس سعی کنید بیشتر این مواد را به بدنتان برسانید. البته تفریط هم نکنید.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
برچسب منتخب
# اخبار هنرمندان
خواندنی ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

پرسپولیس به نیمه نهایی آسیا رسید/ تاریخ‌سازی سرخ‌ها در لیگ قهرمانان

توئیت ترامپ درباره مناظره با جو بایدن

وزیر اقتصاد: روز‌های خوش بورس می‌رسد

شایعه فیلترینگ اینستاگرام تکذیب شد

تصمیم مهم هیئت رئیسه مجلس برای خودرو‌های جنجالی

قیمت خانه در تهران بدون محاسبه منطقه ۱ چه قدر است؟ +نمودار

سندرز: خطرناک بودن ترامپ در مناظره مشخص شد

پاختاکور با ترکیب برنده مقابل پرسپولیس

عضو هیات رئیسه مجلس به کرونا مبتلا شد

بازداشت ۵نفر از مهاجمین به بیمارستان رشت

دبیر ستاد مرکزی اربعین: حتی اگر عراق هم زائر بپذیرد، ستاد مبارزه با کرونا اجازه اعزام نخواهد داد

معاون شهردار: ساعت طرح ترافیک تهران تغییر نمی‌کند

تحریم ۱۹ فرد و نهاد مرتبط با سوریه از سوی آمریکا

نخست‌وزیر جدید بلژیک معرفی شد

تجاوز جنسی مرد همسایه لیلای ۱۳ ساله را باردار کرد

فشارخون ایده آل چند است؟

آپدیت جدید واتس اپ برای حذف عکس و ویدئو از چت‌ها

علی کریمی خیال هواداران استقلال را راحت کرد

سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی پروژه فرودگاه جزیره کیش نیازمند حمایت های ملی

پاسخ ایران به اظهارات وزیر خارجه امارات

۶ راه درمان خانگی ریزش شدید موی سر

انتقاد از نحوه مدیریت دولت در بورس

شرط الکس نوری برای استقلال

نحوه اعتراض به پیامک‌های بدحجابی در خودرو

افزایش ۱۲۴ هزار تومانی سهام عدالت

پیشنهاد جریمه برای متخلفین کرونایی در تهران

۷ فیلم فضایی که فضانوردان واقعی آن‌ها را تحسین کردند

صف‌بندی عجیب فردوسی‌پور و میثاقی

افزایش ۱۵ درصدی پایه پولی به دلیل تامین ارز کالاهای اساسی از ذخایر بانک مرکزی

دژپسند: به جای جلب، سرمایه‌ها را جذب کنیم!

خرید و فروش خودرو در بازار متوقف شد

مالک خانه خانه سبز درگذشت + عکس

با وصل اینترنت ملی، اینترنت جهانی قطع می شود؟

تراز مثبت ۵۰ درصدی بانک تجارت در شهریور ماه به ثبت رسید

صندوق بازنشستگی کشوری سالنامه آماری ۹۸ را منتشر کرد

امکان سقوط نرخ ارز به زیر ۲۰ هزار تومان وجود دارد؟

مدیر عامل جدید منطقه ویژه اقتصادی پارسیان منصوب شد