اقتصاد۲۴ -پیروز حناچی روز پنجشنبه در برنامه مجازی در پاسخ به سوال شهروندانی در خصوص شلوغی اتوبوس های تهران گفت: یکی از مشکلاتی که در شرایط کرونا بیشتر خود را نشان داده میزان ترافیک و ازدحام مسافران در حمل و نقل عمومی به ویژه در ساعات پیک صبحگاهی و عصرگاهی است.وی ادامه داد: منظور از ساعت پیک ساعتی است که شهروندان به محل کار خود می روند یا قصد بازگشت به منزل خود را دارند عمدتا بین ساعت ۷ تا ۸:۳۰ دقیقه صبح و بعدازظهرها ۶ و ۷ بعدازظهر بیشترین ازدحام را در حمل و نقل عمومی تهران شاهد هستیم.
بیشتر بخوانید:صندوق بازنشستگی شهرداری سامانه تلفنی راه اندازی کرد
حناچی تصریح کرد: قبل از شرایط کرونایی اعلام شده چیزی حدود سه هزار اتوبوس در تهران کم داریم تا بتوانیم با نوسازی ناوگان، اتوبوس های فرسوده را نیز از گردونه خدمات رسانی خارج کنیم.شهردار تهران گفت: با توجه به کمبود ناوگان در شرایط کرونا با رعایت فاصله اجتماعی وضعیت حادتر می شود که به منزله افزایش ۳۰ درصدی ناوگان است اما این امر در کوتاه مدت برای ما امکان پذیر نیست و از عهده شهرداری به تنهایی برنمی آید.
حناچی با بیان اینکه پس از ۱۰ سال برای اولین بار هفته گذشته ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان شرکت واحد اضافه شد، خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را برای تامین اتوبوس و واگن قطار خواهیم کرد تا بتوانیم به مردم خدمات ارائه دهیم.مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران پیشتر گفته بود که حدود ۶ هزار دستگاه اتوبوس در تهران وجود دارد که بیش از ۷۰ درصد آنها فرسوده است.
محمود ترفع افزود: در حال حاضر، عمر متوسط اتوبوسهای شهر تهران ۱۲ سال و نیم است و بر اساس مطالعات انجام شده، تهران به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد.وی با اشاره به اینکه طبق مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک، تهران سه هزار دستگاه اتوبوس کم دارد، گفت: نزدیک به چهار هزار دستگاه اتوبوس فرسوده موجود نیز باید از رده خارج شوند و به این ترتیب، تهران به هفت هزار دستگاه اتوبوس جدید نیاز دارد.